bytte bygeplaner

DeletedUser903

Guest
kunne man ikke lave en slags marked hvor man enten kunne sælge de byggeplaner som man ikke har noget og bruge til eller bytte dem med andre man mangler

syntes det er træls og have en masse byggeplaner som man ikke kan bruge til noget og bare ligger og fylder
 

DeletedUser809

Guest
Det synes jeg ikke er en god ide, da det ville tage effekten ud af at hjælpe hinanden med deres SB'er og det er Motivere/Polere hos hinanden.
Synes ikke om ideen.
 

DeletedUser655

Guest
Lyder som en dårlig ide, så vil det være alt for nemt at få SB, ikke at det er voldsomt svært som det er nu.
 

DeletedUser

Guest
Er enig med Zunny i at det vil blive for nemt at få SB'erne hvis man bare kan bytte byggeplaner man har i overskud med nogle man mangler, men man kunne godt gøre så man kunne sælge dem man får til allerede opførte bygninger, f.eks. for 5 FP stykket, eller en slat guld eller ressourcer ...
 

DeletedUser903

Guest
syntes nu heller ikke det er nemt tænk lige på hvor mange sber der er og at der skal ni til hver og tit får man byggeplaner man allerede har i forvejen så skal man bruge 2 for at få 1 og den sidste er altid pissesvær og få
 
tjaa, det er vel en af årsagerne til at der er quests som giver diamanter, så med lidt tålmodighed, kan man da skrabe de 200 diamanter samme til den sidste byggeplan (men det kan godt tage lidt tid).
 

DeletedUser

Guest
syntes nu heller ikke det er nemt tænk lige på hvor mange sber der er og at der skal ni til hver og tit får man byggeplaner man allerede har i forvejen så skal man bruge 2 for at få 1 og den sidste er altid pissesvær og få

Det har aldrig været meningen at det skulle være nemt at få de storslåede bygninger - det har hele tiden været intentionen at det var nogle man skulle yde en indsats for at få.
Planlægger man sine motiveringer/poleringer eller plyndringer så man går efter de bygninger fra samme tidsalder som den storslåede bygning man går efter byggeplaner til, så er det trods alt indsnævret til at det kun er to bygninger man får byggeplaner til og så er der da 50% chance for at man får til den ønskede. I snit så kunne jeg samle to tre tegninger sammen om dagen når jeg gik hele mit nabolag og min klan igennem ... Vil man være sikker på at få til en bestemt storslået bygning så må man jo finde naboer og klanmedlemmer der allerede har den bygning og så begynde at donere forgepoint til deres bygninger, så er man jo sikker på at få byggeplaner til den type bygning som man har doneret til. Går man kun efter tegninger og er ligeglad med om man får medaljer og forgepoints retur i belønning så vil man ofte kunne få nogle rimeligt billige byggeplaner hvis man placerer sine donationer lidt strategisk ... så synes faktisk det er rimeligt nemt som det er nu hvis man bare gider gøre en indsats for det og ikke bare forventer at alting kommer dumpende ned i skødet på en ...
 

DeletedUser903

Guest
Det har aldrig været meningen at det skulle være nemt at få de storslåede bygninger - det har hele tiden været intentionen at det var nogle man skulle yde en indsats for at få.
Planlægger man sine motiveringer/poleringer eller plyndringer så man går efter de bygninger fra samme tidsalder som den storslåede bygning man går efter byggeplaner til, så er det trods alt indsnævret til at det kun er to bygninger man får byggeplaner til og så er der da 50% chance for at man får til den ønskede. I snit så kunne jeg samle to tre tegninger sammen om dagen når jeg gik hele mit nabolag og min klan igennem ... Vil man være sikker på at få til en bestemt storslået bygning så må man jo finde naboer og klanmedlemmer der allerede har den bygning og så begynde at donere forgepoint til deres bygninger, så er man jo sikker på at få byggeplaner til den type bygning som man har doneret til. Går man kun efter tegninger og er ligeglad med om man får medaljer og forgepoints retur i belønning så vil man ofte kunne få nogle rimeligt billige byggeplaner hvis man placerer sine donationer lidt strategisk ... så synes faktisk det er rimeligt nemt som det er nu hvis man bare gider gøre en indsats for det og ikke bare forventer at alting kommer dumpende ned i skødet på en ...

man kan jo ikke bare gå efter byggeplaner når man er med i en forening så hjælper man med de bygninger folk selv vil have og meget sjældent man får en byggeplan ofte en man ikke mangler

det er også sjældent man får byggeplaner når man angriber folk man skal være meget heldig for at få det så syntes ikke rigtig det passer du skriver der er 50% chance for at få den man mangler fordi det er der langt fra
 

DeletedUser655

Guest
Det er jo så dit valg, at du vælger at prioritere andre SB end dem du mangler byggeplaner til.

Når jeg har gået målrettet efter en bestemt SB har det ikke taget synderligt langt tid at få den - men valgte så også at tilsidesætte alt andet inkl forskning for at få den.
 

DeletedUser

Guest
man kan jo ikke bare gå efter byggeplaner når man er med i en forening så hjælper man med de bygninger folk selv vil have og meget sjældent man får en byggeplan ofte en man ikke mangler

det er også sjældent man får byggeplaner når man angriber folk man skal være meget heldig for at få det så syntes ikke rigtig det passer du skriver der er 50% chance for at få den man mangler fordi det er der langt fra

Nu tager du også lige det med de 50% chance ud af kontekst ... hvis du f.eks. motiverer/polerer eller plyndrer bygninger fra kolonitiden, så vil de tegninger du får være til en af de to storslåede bygninger der hører kolonitiden til - der er det at der er 50% chance for at de tegninger du får er til den rigtige bygning som du ønsker tegninger til fra den tidsalder.

og så skal du jo nøjes med at gå med i foreninger med nogle som ikke kan tilbyde nogle tegninger som du har brug for ... som Zunny også skriver, så er det jo dit eget valg at du ikke prioriterer at gå målrettet efter de bygninger du mangler tegninger til. Har jeg manglet tegninger til en bygning så har jeg da kun smidt forgepoint i de bygninger hos andre for at kunne få tegninger, ligeledes har jeg også målrettet kun poleret eller motiveret bygninger tilhørende den tidsalder hvor det har været muligt ...
 

DeletedUser903

Guest
Det er jo så dit valg, at du vælger at prioritere andre SB end dem du mangler byggeplaner til.

Når jeg har gået målrettet efter en bestemt SB har det ikke taget synderligt langt tid at få den - men valgte så også at tilsidesætte alt andet inkl forskning for at få den.

jeg priotere ikke andre sber end dem jeg mangler byggeplaner til jeg lægger faktisk rigtig mange i dem jeg mangler byggeplaner til men man må jo ikke glemme at de andre også gerne skulle stige og det kan de jo kun ved hjælp af venner og foreningsmedlemmer og hvis man ikke hjælper foreningsmedlemmer så vil de da heller ikke hjælpe

jeg har faktisk indimellem gjort det samme som dig langt alt andet til side også kun gået efter byggeplaner men det er jo stadig noget der tager lang tid især hvis der ikke er andre der lægger nogen
 

DeletedUser903

Guest
Nu tager du også lige det med de 50% chance ud af kontekst ... hvis du f.eks. motiverer/polerer eller plyndrer bygninger fra kolonitiden, så vil de tegninger du får være til en af de to storslåede bygninger der hører kolonitiden til - der er det at der er 50% chance for at de tegninger du får er til den rigtige bygning som du ønsker tegninger til fra den tidsalder.

og så skal du jo nøjes med at gå med i foreninger med nogle som ikke kan tilbyde nogle tegninger som du har brug for ... som Zunny også skriver, så er det jo dit eget valg at du ikke prioriterer at gå målrettet efter de bygninger du mangler tegninger til. Har jeg manglet tegninger til en bygning så har jeg da kun smidt forgepoint i de bygninger hos andre for at kunne få tegninger, ligeledes har jeg også målrettet kun poleret eller motiveret bygninger tilhørende den tidsalder hvor det har været muligt ...

ja det ved jeg godt men det er jo ikke hver gang men motiverer/polerer eller plyndrer man får en byggeplan og chancen for at man for en man allerede har er også stor så skal man vente på at få endnu en så man kan handle til en man ikke har
 

DeletedUser1271

Guest
Hvis man endelig skulle kunne bytte dem til noget, så ville mønter, ressourcer, diamanter eller varer være en bedre løsning i mine øjne. Så alt efter hvilken alder man var i, ville bestemme mængden man fik fra hver byggeplan.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser903

Guest
Hvis man endelig skulle kunne bytte dem til noget, så ville mønter, ressourcer, diamanter eller varer være en bedre løsning i mine øjne. Så alt efter hvilken alder man var i, ville bestemme mængden man fik fra hver byggeplan.

ja det kunne man også
 

DeletedUser12

Guest
Der skulle være noget på trapperne med hensyn til overskydende byggeplaner. Jeg har dog ikke nogen dato på hvornår det forventes implementeret eller hvordan.
 

DeletedUser1180

Guest
Hjælp, jeg er en rookie når det kommer til storslåede bygninger. Men nu er jeg i gang, da jeg kan se at mange i min klan og i mit nabolag har en eller flere bygninger. Jeg samler byggeplaner ved at polere og motivere så meget jeg kan samt ved donation af forge point til andres bygninger. Jeg er med på, at man skal fokusere på at donere til den tidsalder eller den bygning, som selv gerne vil opføre. Men nu har jeg i en evighed manglet én s.... byggeplan til Hagia Sophia. Jeg modtager skam byggeplaner, men ikke dén som jeg skal bruge. Så jeg bytter 2:1, men rammer aldrig dén jeg mangler. Skal man bare igennem dette eller kan man sikre dig den manglende brik på anden vis? Min tanke er at det da må tage evindelige tider at skaffe byggeplaner til 4-5 bygninger, som jeg kan se at nogen har... Gør jeg noget galt eller mangler jeg noget?
 
du gør intet galt, det kan tage op til 15-16 bytninger før den sidste kommer, men mange gange er det lettere at bruge de 200 diamanter (hvis du har fået sparet dem sammen ;))
 

DeletedUser

Guest
Ei, hvor fedt! Babels-Tårnet ! - for ANDEN gang !

I har sikkert prøvet det...
Men hvad kan vi bruge det til?

Enten lad os bygge dem på ny eller lad os bytte den til andre.
Ny funktion eller ny bygning... En handelsrejsende, hvad ved jeg... Er det en funktion, kunne det også være mellem venner og/eller Klanfæller...
 

DeletedUser655

Guest
edit, nu virker det her indlæg jo bare endnu mere fjollet, så slet det bare ;)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1180

Guest
du gør intet galt, det kan tage op til 15-16 bytninger før den sidste kommer, men mange gange er det lettere at bruge de 200 diamanter (hvis du har fået sparet dem sammen ;))
Tak for dit svar, Vakini. Ja, det anede mig at det havde noget at gøre med diamanter... Så tålmodighed eller ned i lommen...;-)
 
Top