Dårlige tropper og forsvar

DeletedUser322

Guest
Jeg har flere gange set at når mine tropper automatisk forsvar mod et angreb, specielt når fjenden bruger lang distance skytte, så rykker mine tropper ikke særligt meget frem, så de kan angribe, det er ulogisk at de ikke stormer frem så de kan nå fjenden, er der noget jeg kan gøre for at ændre på det ? de er feks efter 4 ryk kun nået tæt på halvvejs på kortet og af den grund nemme at nakke for skytter.
 

DeletedUser12

Guest
Sådan som jeg har lagt mærke til det er det "bare" sådan AI'en er opbygget. Den undgår altid at dine kortdistance våben kan komme i spil for hurtigt. (slynger, bueskytter, etc.) De er trods alt langt farligere end lang distance skytterne. Også selv om det ikke er rationelt når der kun er få af kort distance skytterne. Der er desværre ikke noget du kan gøre for at ændre dette.
 

DeletedUser322

Guest
Betyder det at ballister og katapulter er det bedste at bruge som forsvar ??
 

DeletedUser12

Guest
Så er du sikker på at give fjenden skade i hvert fald :) Men de skader jo heller ikke så meget så hvis fjenden rykker lidt mere kløgtigt frem, så hjælper det ikke nødvendigvis ;)
 

DeletedUser322

Guest
nu har jeg "pløjet" forum igennem og der står en masse om kamp i tårne, angreb af spillere, men intet om forsvar af ens by, hvad der er godt og dårligt osv. hvor finder jeg det ?
 

DeletedUser12

Guest
Der er til min viden ikke noget om det på vores forum nej. Og lidt hen af vejen bruger jeg selv enten hvad jeg kan undvære eller hvad der er mest besværligt for mig at bekæmpe, samt reflekterer over AI'ens udnyttelse af de tropper jeg har stillet til dens rådighed :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg angriber ofte og jeg bruger næsten udelukkende langtrækkende og kortrækkende tropper til at angribe med. Indimellem ofrer jeg en nærkampsenhed for at vinde lidt tid så resten af mine tropper kan gøre arbejdet færdigt. For at kunne angribe igen igen bliver jeg nød til at passe på mine tropper. Hvis mine tropper bliver skadet eller dør betyder det at jeg bliver nød til at vente på de heler eller jeg træner nye og det kan tage lang tid. Selv om man har mange troppebygninger tager det så lang tid for dem at hele at man ikke kan opretholde sine angreb hvis ens tropper bliver skadet alt for ofte. Prisen for at træne nye tropper er til at overse, det er tiden det tager at hele/træne der er den største faktor. De to enheder jeg helst ikke ser på slagmarken er langtrækkende og heste. De to enheder er næsten garanteret at være i stand til at angribe mine tropper, så selv om man sagtens kan vinde kampen, overgiver jeg mig hellere fremfor at mine tropper modtager for meget skade. Min ynglingsenhed at være oppe imod er nok den tunge nærkampsenhed. Deres begrænsede mobilitet og den dumme AI gør at man som regel kan tage andre enheder ud først mens man holder sig ude for deres rækkevidde, for så at fokuserer på dem til sidst. En undtagelse er måske tunge nærkampsenheder bakket op af langtrækkende.

Jeg angriber som regel kun spillere hvis der er udsigt til at kunne plyndre varer, så det bedste forsvar i mine øjne er simpelthen at passe sin by og begrænse den tid der går fra vareproduktionen er færdig til du samler den op.
 
Top