Diskussionstråd - Aztekerne

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Diskuter Azteker bosættelsen her

Aztecs%20logo.png


Kære Konger og Dronninger,

Vi er stolte over at kunne præsentere jer for vores helt nye kulturelle bosættelse: Aztekerne! Dette vil være vores fjerde kulturelle bosættelse og det vil være jeres job at hjælpe Moctezuma II med at samle ressourcer og bygge en ny landsby.

I kan starte jeres rejse til Azteker bosættelsen den 9. november, 2020.
outpost_selection_aztecs_character.png
"Opdagelsesrejsende! Du har rejst langt for at studere vores kultur. Jeg er generøs og giver dig adgang til dette stykke jord. Byg en ny landsby til mig, så deler jeg min viden med dig."

For at nå jeres mål og opbygge en ny landsby har I brug for kakaobønner. Denne ressource bruges til at producere kultur varer (svarende til ressourcer fra tidligere bosættelser: Kobber, Koban og Deben). Sørg for at bygge beboelses- og diplomatibygninger i jeres bosættelse så I producerer nok kakaobønner. Gennemfør de 20 opgaver og få en belønning! Før I begynder, skal I sørge for at forske teknologien "kolonier" i kolonitiden for at låse op for den kulturelle bosættelser om Aztekerne .

The Cultural Settlement Aztecs contains:

  • Jeres Bosættelse:
    • En Bygning ved siden af bygen
    • En ambassade
    • 4 varebygninger
    • 3 Beboelsesbygninger
    • 7 Diplomatibygninger
    • 11 Byggepladser
    • 30 udvidelser
    • 10 hakker til fjernelse af forhindringer
  • Jeres by
    • To belønningsbygninger
      • Soltemplet (9 niveauer - størrelse: 3x4)
      • Jade Statue (5 niveauer - størrelse: 2x2)
    • Fire udsendinge
      • Chimalli
      • Ichtaca
      • Amoxtli
      • Acamapichtli

Ny funktion - Mini-spil!

I udkanten af jeres landsby står en imponerende markedsplads. Efter afslutningen af de første 6 opgaver låses der op for markedspladsen, og den fungerer som jeres indgang til mini-spillet. En gang om dagen kan I spille op til tre mini-spil og få chancen for at tjene ekstra varer til jeres forskning. I kan altid afvise minispil for potentielt at få noget bedre dagen efter.

Courtyard.png


Så snart I åbner markedspladsen, kan I vælge et af de tre tilgængelige minispil, og hver spil vil vise jer, hvor mange varer I har mulighed for at få fat i. Minispillet er et kort med en fast størrelse på 77 fliser (7 høj og 11 bred), og jeres mål er at finde alle de skjulte belønninger.

I starter med et antal gratis flisevendinger, som I kan bruge ved at klikke på en overdækket flise for vende og afsløre hvad der er under den. Den vil enten afsløre en belønning, en tom flise eller et tal, der angiver, hvor mange belønninger der er placeret inden for feltets tilstødende fliser (Både evt. skjulte men også allerede indsamlede belønninger tæller med her).

Når I løber tør for gratis flisevendinger har I tre muligheder
  1. Indsamle de fundne varer
  2. Fordoble antallet ved at betale et par diamanter og booste resultatet
  3. Eller købe flere flisevendinger for Diamanter og fortsætte jagten på de resterende belønninger

MO.png
  • turns.png
    5 flisevendinger tilbage
  • collected.png
    8 af 12 varer indsamlet
  • question.png
    Minispil info-skærm
  • close.png
    Luk minispil
  • Rewards.png
    En belønning blev fundet her
  • 1.png
    2.png
    Antallet af belønninger ved siden af
  • tile.png
    Overdækkede fliser som kan vendes
  • uncovered.png
    Afdækkede tomme fliser

Når I begynder mini-spillet vil de første 3 minispil i gennemføre have en ekstra visning. Når I afslutter og indsamler jeres belønninger, vil mini-spillet afslører alle sine fliser så I kan få en bedre forståelse af funktionen.

Det er ikke krævet at deltage i mini-spillet for at kunne gennemfører den kulturelle bosættelse, men det kan hjælpe jer med at gennemfører hurtigere da det giver jer flere ressourcer som kan hjælpe jeres fremgang. Vær opmærksom på af "held bonussen(x 4) ikke gælder i mini-spillet.

Forhindringer:

Forhindringer findes også hos Aztekerne, og de vil begrænse jeres bygningsareal og dermed gøre hver bosættelse til et puslespil! Hver gang I starter en ny gennemspilning, dannes der et nyt kort med nye placeringer af forhindringerne, og dette tilføjer en ekstra udfordring når I skal organisere bosættelsen. Ligesom i Egyptens bosættelse kan forhindringer imidlertid også fjernes med hakker hos aztekerne. Hakker kan skaffes når I løser visse opgaver eller I kan købe op til fem af dem for diamanter. Når I har en hakke, skal i gå i byggetilstanden og klikke på den forhindring som I ønsker at fjerne og vælge om I vil bruge diamanter eller en af jeres hakker fra lageret til at fjerne den. Vær opmærksom på at der er begrænsede hakker til rådighed, både i opgaver og for diamanter.

Impediments.png


Belønninger:

Moctezuma II vil give jer nogle fantastiske præmier i taknemmelighed over at I har hjulpet ham med at bygge en Aztekisk landsby:

R_SS_MultiAge_CulturalBuilding7i.png
Soltemplet
Soltemplet er en fantastisk 4x3 opgraderbar bygning med 9 niveauer! Når I når til niveau 9, vil bygningen give jer mønter, forsvarsbonus for angribende hære og forge points.

På niveau 9 vil bygningen give jer:
  • Mønter
  • 30% forsvar for den angribende hær
  • 10 Forge Points
  • Når den er motiveret:
    • 40 tilfældige varer
    • Forsyninger
R_SS_MultiAge_CulturalBuilding8e.png
Jade Statuen
Det er ikke alt, I kan få fragmenter til et Jade Statue valgsæt som belønning ved at afslutte bosættelsen hurtigt nok. Jade-statuen er en 2x2 opgraderbar bygning med 5 niveauer, og den giver dig mønter, varer, forge points og klanvarer.

På niveau 5 vil bygningen give jer:
  • Mønter
  • Klanproduktion: +10 varer
  • Når den er motiveret:
    • 5 tilfældige varer
    • 3 Forge Points

Nye udsendinge:
Sidst men ikke mindst har vores Azteker bosættelse deres egne udsendinge som vil besøge jeres by og bo i jeres rådhus hvor de vil give jer særlige fordele. Der er fire nye udsendinge i alt, og de kan fås som belønning når i afslutter gennemførslen af 2, 6, 9, og 12 Azteker bosættelserne.

ChimalliIchtacaAmoxtliAcamapichtli
Chimalli.png
Ichtaca.png
Amoxtli.png
Acamapichtli.png
1 Forge PointForsyninger afhængig af tidsalder1 enhed fra jeres tidsalder2 tilfældige varer fra jeres tidsalder

Vi ser frem til at høre jeres feedback, så fortæl os endelig hvad I synes om den nye kulturelle bosættelse om Aztekerne :)

Tak fordi at I spiller Forge of Empires!

Jeres,
Forge of Empires Beta Team
 

ditto6000

Aktivt medlem
Har nu brugt de 3 første forsøg i minispillet og der blev ikke vist placeringerne i de resterende felter for læring som skrevet men efter indsamling blev jeg smidt af minispillet..
 

jmfab

Moderator
Team medlemmer
Hej Ditto6000
Det gør den ikke ved mig. Den gjorde en på Beta en enkel gang, men det gør den ikke mere.
Hvis du bliver smidt af minigame, næste gang, så prøv lige at nulstille dine browser instillinger, og slette lagret information som f.eks Cookies.
mvh
jmfab
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Der er helt sikkert noget der halter, jeg kan heller ikke se placeringer, Browser Chrome og jeg får ikke popup med gevinsten, den kommer hvis jeg senere er i KE eller KS, efter jeg fuldføre første forhandling/kamp der, får jeg 3 popup med Azteker varer og derefter popup med KE/KS gevinsten
 
Senest redigeret:

Gnavpotten

Medlem
Ærgerligt at I har gjort det svært at nå til tiden. Nåede 1. runde til tiden. Mistede det i runde 2. Idet gør st man ikke gider prøve igen.
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Men martinel du kan jo huske på at for hver gang du gennemføre en bosættelse, lige meget om det er til tiden eller ej, så vil din % for at få bonus når du høster stige med 1.5%

Så med tiden burde du have større og større chance for at nå det inden for den tidshorisont der bliver givet.
Til sidst i min viking bosættelse havde jeg 25% chance for at få x4
Og jeg kunne nemt nå at få sølv, ellers måske engang imellem bronze tiden.
 

Gnavpotten

Medlem
Men martinel du kan jo huske på at for hver gang du gennemføre en bosættelse, lige meget om det er til tiden eller ej, så vil din % for at få bonus når du høster stige med 1.5%

Så med tiden burde du have større og større chance for at nå det inden for den tidshorisont der bliver givet.
Til sidst i min viking bosættelse havde jeg 25% chance for at få x4
Og jeg kunne nemt nå at få sølv, ellers måske engang imellem bronze tiden.

Nu sammenligner du lidt æbler og bananer. Har du prøvet Aztekerne? Klarede du den i god tid de første runder? Sølv og bronze er jo ikke særlig godt. Det kan alle forhåbentligt klare uden problemer. Det burde også være muligt at nå guld hvis man logger ind 4-5 gange dagligt. Det er det så ikke.

Alle andre bosættelser har jeg uden problemer nået det til første tid (Ægypten flere dage før tid hver gang), med undtagelse af vikingerne.

Det fandt Inno så bagefter ud af, at mange ikke kunne nå vikingerne til tiden, og man gjorde den nemmere, og os, der havde gennemført bosættelse, fik fragmenter som kompensation.

Anyway. De har gjort det igen. Jeg var umiddelbart en af de eneste i min klan (ca. 50 mand) der nåede runde 1 til tiden (6 timer før tid).

Så min kommentar er blot, at denne bosættelse simpelthen er for svær at nå til “guld” tiden. Just saying
 

jmfab

Moderator
Team medlemmer
Hej Martinel
Den er meget mere krævende end de andre. Det har du ret i, men det er ikke umuligt. Jeg er selv i gang med runde 2, og når det inde tiden, men det kræver at man er meget over det, og hurtigt får adgang til Market pladsen. Bagefter at få sat så mange udvidelser som muligt, Pris = max 15. De skal sættes fornuftig,. Du skal dog i låbet af dagen skaffe så mange kakaobønner og så sikre dig at du kan kører 8 timer produktion mens du sover. Håber det hjælper dig lidt.
Andre må også meget gerne byde ind med gode råd, så det bliver nemmere for os alle.
mvh
jmfab
 

majsen3

Medlem
For alle os, der ikke er inde i foe mange gange om dagen tager det noget længere tid. Jeg kom igennem 1. gang 5-7 dage (jeg kan ikke huske præcis hvor mange) dage efter bronze, så der var ikke noget der at hente. Jeg har ikke prøvet igen, for det kræver for meget tid.
 
Skulle der ændres noget må det være alle de sten.
FJERN dem og sæt eventuelt udvidelser til at være lidt dyrere hvis sværhedsgraden ikke skal blive for nem.
Minspillet er på sin vis godt nok, jeg savner dog at man selv kan bestemme hvad man vil spille om i stedet for at det er fastlagt med 3 muligheder. Ofte er der endda 2 der er ens.
 

jmfab

Moderator
Team medlemmer
Jeg gennemfører den 4 omgang til tiden. Det jeg har lært, er at udnytte alt den plads man har. Slette og bygge så man har så mange bygninger i gang der producerer varer, samt Kakaobønner nok till at holde produktionen igang. Som skrevet tidliger, der skal ikke sættes udvidelser før man har Marked pladsen, Derefter skal der også sætte alt det man kan. PRIS = MAX 15, så burde det kunne lade sig gøre. Men ja tiden er vigtig, og jeg når desværre kun 1 x 8 timer hen over natte, 1 x 8 timer om dagen, samt 1 x 4 timer. Optimalt er endnu en x 8 timer. Jeg kører Kakao hver time, så det kræver jo at man kan komme på mange gange i løbet af dagen.
 
Top