Etisk spørgsmål.

Milla86

Medlem
hej
Hvor lang tid skylder man at blive i klanen når man har fået varer til arken? 1:2 af det man helst vi af med fra lager.
venlig hilsen milla86
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Hej Milla86.

Mener du at du har fået hjælp fra dine klanfæller til at få varer?

Så ja, hvis du har fået et godt tilbud fra en anden klan, er det jo lidt hvad du selv syntes. Eller om det eventuelle tilbud du har fået udløber.
Jeg håber og tænker at du har det godt der hvor du er, og ikke forlader dem fordi i er uvenner?!
Men hvis du vil forlade din klan for "bare" at være alene, så kan du jo være uheldig at du bliver angrebet af dine tidligere klanfæller, hvis du jo er i nabolag med nogen af dem.


Så for mig, har jeg varet i den samme klan fra start af faktisk og aldrig skiftet. Men jeg har det også godt. Så fra mit synspunkt vil jeg lade det være op til dig selv.
 
Hej Milla86,

Det er jo et rigtig godt spørgsmål! Jeg kan sagtens forstå, at du søger råd her.
Lidt lige som Hr Nyborg skriver, så vil det være nemmere at besvare dit spørgsmål, hvis du havde lidt mere kontekst på. Hvor længe har du været i klanen? Hvad er grunden til, at du vil ud? Var det flere medlemmer fra klanen, der har hjulpet med varerne og evt. byggeplanerne, eller var det blot én venlig sjæl fra klanen?

Af erfaring fra tidligere, hvor min klan fik et nyt medlem, som var rimelig hurtig med at bede om hjælp til at få bygget Arken, kan jeg huske, at det var en smule ubehageligt for os andre at være i, da vi jo rigtig gerne ville hjælpe, men samtidig var vi også bange for, at vedkommende bare ville smutte igen, efter at vi hjalp med de foreslåede meget skæve handler. Han endte så selv med at smutte videre ret hurtigt, så vi kom aldrig så langt med det. Det viste os dog, at vi var nødt til at være mere kritiske ift. nye medlemmer og at potentielle nye medlemmer helst i forvejen skulle kende en fra klanen, som kunne bekræfte "oprigtigheden" af spilleren, så spilleren ikke udnytter hjælpsomheden - lidt a la det engelske ordsprog "don't bite the hand that feeds you".

Vh Grandmaester
 
Senest redigeret:

Milla86

Medlem
Jeg har været i klanen i 5 mdr. og jeg fik varerne af klanlederen i starten. Jeg har forladt klanen fordi jeg følte at der ik var plads til mig pga ks havde overtaget klanen og jeg er ik så vild med ks. Da jeg forlod klanen fik jeg at vide af klanlederen at jeg havde nasset på klanen. Spørger også lidt fordi en ven og jeg har startet en lille klan nu og vi har snakket om hvad er fair krav for dem der har brug for varer til arken.
 
Hej Milla86,

Fem måneder, synes jeg, er ok lang tid at være i en klan, selvom man som Hr Nyborg også sagtens kan være i en klan i mange år. Jeg har selv kun været i tre klaner, hvoraf nummer to var mindre end en måned. Jeg hører dog samtidig, at du ikke forlader klanen "bare fordi", men fordi du faktisk har en reel grund til det, da din måde at spille FoE på ikke længere stemmer overens med din gamle klans måde. Derudover - helt ærligt - skal INGEN låses fast i et fællesskab i et onlinespil. Klanlederen har trods alt selv valgt at tage risikoen. Han kunne også have ladt være. Det er skam bare et spil. Husk det nu. God vind med din nye klan. :)

Vh Grandmaester
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Hvad verden spiller du på Milla86.
For hvis du spiller på E er du da velkommen i den klan jeg er i.

Så ja, hvad Grandmaester skriver, så syntes jeg også du bare skal spille videre som du ser bedst, så du får det bedste ud af spillet :)
 

Milla86

Medlem
Det er dejligt at læse hvad i skriver. og tusind tak for svarene. Jeg spiller på C men tak for tilbuddet. Det er så fedt et spil for jeg har fået mange venner igennem spillet og det er så hyggeligt at hjælpe hinanden i spillet. Og fedt forum
 
Top