Fair-Play Regler for alle deltagere !

DeletedUser560

Guest
Hvis du begår en fejl - eller gør dig uvenner med support, vil jeg gøre dig opmærksom på følgende spilleregler:

"Administratorerne af Forge of Empires er de endelige dommere i enhver regeltvist.

Deres fortolkning af disse regler er endelig.

Vi forbeholder os ret til at udelukke enhver fra spillet.

Bans kan appelleres via Support Systemet.

Vær opmærksom på, at indhold i spillet kan fjernes fra en konto, som en straf."


Dermed har spillerne INGEN rettigheder - heller ikke selvom de har brugt tusinder af kroner på spillet. Kort sagt, velkommen til diktatorens politistatsregler - hvor enhver kan blive smidt ud - uden rettigheder til at appellere. :ninja:
 

DeletedUser

Guest
Det læste jeg også da jeg startede med at spille FoE...!

Disse regler er meget lig reglerne i andre spil, hvilket ikke burde komme bag på nogen..

Det ville da være skørt hvis det så sådan her ud:

"Administratorerne af Forge of Empires er ikke de endelige dommere i enhver regeltvist, det er den der har brugt flest penge..!

Deres fortolkning af disse regler er ikke endegyldige, hvis en spiller har brugt mere end 1000kr kan han/hun overrule.

Vi kan ikke udelukke enhver fra spillet, slet ikke hvis de har brugt penge..!

Bans kan appelleres via Support Systemet, som så vil tage kontakt til den der har brugt flest penge og hører hans mening.

Vær opmærksom på, at indhold i spillet ikke kan fjernes fra en konto som en straf, også selvom du har forbrudt dig mod ovenstående..!

*;)*

Personligt bruger jeg ikke penge på browserspil, syntes at det er en udfordring at klare sig mod dem der gør og sejren er meget sødere når det lykkes. Ligesom i sport når de rene slår dem der bruger præstationsfremmende midler (I ved dem der forsøger at omgå reglerne)...!

Mvh
Medicus
 

DeletedUser655

Guest
Hvis du begår en fejl - eller gør dig uvenner med support, vil jeg gøre dig opmærksom på følgende spilleregler:

"Administratorerne af Forge of Empires er de endelige dommere i enhver regeltvist.

Deres fortolkning af disse regler er endelig.

Vi forbeholder os ret til at udelukke enhver fra spillet.

Bans kan appelleres via Support Systemet.

Vær opmærksom på, at indhold i spillet kan fjernes fra en konto, som en straf."


Dermed har spillerne INGEN rettigheder - heller ikke selvom de har brugt tusinder af kroner på spillet. Kort sagt, velkommen til diktatorens politistatsregler - hvor enhver kan blive smidt ud - uden rettigheder til at appellere. :ninja:

Sådan er det nu engang. Og jeg kan slet ikke se hvorfor man skulle opnå immunitet ved at ofre penge på spillet. Det ville være direkte idioti hvis det var tilfældet.

Det eneste du opnår med den her heksejagt, er at visse personer gør mindre for at hjælpe dig :)
 

DeletedUser560

Guest
Dette er hverken et spøgsmål om at man opnår flere rettigheder ved at bruge penge eller ikke - MEN udelukkende et spørgsmål om, at man som spiller kan blive smidt ud, UDEN at have nogen rettigheder overhovedet - OG endda ud fra et regelsæt der er udviklet som en gummiparagraf. Hvis der foreligger et klar og tydeligt beskrevet regelsæt, ville der overhovedet ikke været nogen tvivl om, at selvfølgelig skal support kunne udelukke spillere - men det gør der således ikke.

Jeg ved ikke hvem "visse personer er" som forsøger at hjælpe .. jeg har ikke hørt noget fra dem :)
 

DeletedUser560

Guest
Jeg tror at du misforstår min pointe - eller også er jeg for dårlig til at formulere den. Hvis du havde brugt 5-10.000,- kr. på et spil, og blev smidt ud på en mistanke og ud fra nogle regler som ikke er klart definerede, så ville du sikkert også blive skuffet og sur. Hvis du blev "smidt ud" og havde brugt 10-12 måneder på at spille, ville du sikkert også blive sur - men måske ikke så meget, som hvis du også samtidig havde bruge mange penge på spillet.
Det er overhovedet ikke et spørgsmål om, at man skal have flere rettigheder fordi man har brugt penge på spillet eller ikke - OG naturligvis skal support kunne udelukke spillere der forsøger at snyde, MEN ALLE spillere skal behandles ens - uanset om de står sig godt med support eller ikke. Spillere der bliver udelukket, bør udelukkes ud fra ENTYDIGE regler - og ikke ud fra nogle eleastik-paragraffer som giver support mulighed for, egenrådigt at vurdere hvem de SYNTES skal smides ud og hvem der får lov til at blive.
 

DeletedUser560

Guest
Sådan er det nu engang. Og jeg kan slet ikke se hvorfor man skulle opnå immunitet ved at ofre penge på spillet. Det ville være direkte idioti hvis det var tilfældet.

Det eneste du opnår med den her heksejagt, er at visse personer gør mindre for at hjælpe dig :)

Man kunne jo også vende den 180 grader og bede FOE om at lave et spil hvor man ikke kan snyde (hverken overlagt - eller uoverlagt) - ELLER at de leverede nogle klare og entydige regler for, hvad de vil acceptere og ikke acceptere. Spillere skal ikke kunne udelukkes ud fra hvilket humør support lige er i - den pågældende dag. Der bør være lige regler for alle - og ens regler for udelukkelse.
 

DeletedUser655

Guest
Du bliver bare ved med at bringe pointen op om at der er blevet brugt tusindvis af kroner, hvis det er irrelevant for pointen du prøver at få frem, hvorfor så blive ved med at nævne den?

I øvrigt ser jeg ikke noget behov for at oprette endnu om tråd om samme emne. Men vil da gerne gentage mig selv for klarhedens skyld, mine pointer var vist ikke tydelige nok i den anden.

Lad os sige support går ud og siger:
"Pushing er hvis en spiller bruger min. 10 fp om dagen på én spiller, og han i øvrigt kun bruger 10 minutter om dagen på denne konto." (Simplificeret eksempel, da der er andre faktorer).

Så vil folk jo bare nøjes med at smide 9 FP i for ikke at blive fanget.
Derfor kan eller vil support ikke give præcise definitioner på hvornår der er regelovertrædelse.

Man må bare indse at det er support der har det sidste ord. Indse, at man ikke bør gøre noget der kan rejse denne mistanke.

Og, jo, jeg ville da også blive negativ hvis jeg var blevet banned efter at have spillet et år - men at begynde at skabe sig og råbe op og diktatur og politistater? C'mon. Det hører jo ingen steder hjemme.
Men reglerne er nu engang klart definerede: "Dette er defineret som ubalancerede rutinemæssige overførsler af ressourcer (varer, forge point osv.) fra en konto til den næste, selv om berørte konti ikke tilhører den samme spiller." - ved ikke om det er mig, men synes nu det er ret klart.
 
Så vidt jeg ved, er support øverste myndighed i spillet, og så kan man være enig eller uenig (tilfreds eller utilfreds) med deres afgørelser, selv i det danske retssystem er den tabende part meget sjælden enig/tilfreds i afgørelsen, selv efter appeller, men et eller andet sted er man altså nødt til at slå en streg i sandet og komme videre.
jeg har da heller ikke altid været enige i de afgørelser support har truffet, men der er jo 2 muligheder: bliv eller forsvind
 

DeletedUser560

Guest
Du bliver bare ved med at bringe pointen op om at der er blevet brugt tusindvis af kroner, hvis det er irrelevant for pointen du prøver at få frem, hvorfor så blive ved med at nævne den?

I øvrigt ser jeg ikke noget behov for at oprette endnu om tråd om samme emne. Men vil da gerne gentage mig selv for klarhedens skyld, mine pointer var vist ikke tydelige nok i den anden.

Lad os sige support går ud og siger:
"Pushing er hvis en spiller bruger min. 10 fp om dagen på én spiller, og han i øvrigt kun bruger 10 minutter om dagen på denne konto." (Simplificeret eksempel, da der er andre faktorer).

Så vil folk jo bare nøjes med at smide 9 FP i for ikke at blive fanget.
Derfor kan eller vil support ikke give præcise definitioner på hvornår der er regelovertrædelse.

Man må bare indse at det er support der har det sidste ord. Indse, at man ikke bør gøre noget der kan rejse denne mistanke.

Og, jo, jeg ville da også blive negativ hvis jeg var blevet banned efter at have spillet et år - men at begynde at skabe sig og råbe op og diktatur og politistater? C'mon. Det hører jo ingen steder hjemme.
Men reglerne er nu engang klart definerede: "Dette er defineret som ubalancerede rutinemæssige overførsler af ressourcer (varer, forge point osv.) fra en konto til den næste, selv om berørte konti ikke tilhører den samme spiller." - ved ikke om det er mig, men synes nu det er ret klart.

OK - så må du jo kunne forklare mig helt præcis, hvordan du tolker "ubalance" og "rutinemæssig" samt "varer, forge-points osv. .. hvad dækker "OSV" - og hvad dækker dette ikke ? .. nu du ser det så klart, så syntes jeg at du skal fortælle os alle hvad dette dækker over .. kan du det ?.

Jeg finder det vanskeligt at argumentere med dig når du bruger vendinger som "skaber sig" fordi du ikke er enig med mig. Det er helt OK at du har en anden mening end mig - men at du synker ned på dette primitive argumentationsniveau, finder jeg under lavmålet for hvad jeg næsten vil svare på.
 

DeletedUser655

Guest
De to udtryk er egentlig lidt forbundet,
men lad os sige spiller A er i pro æra. Spiller B er i bronze æra. Spiller B har ingen SB. Derfor vil jeg betragte det som ubalanceret at han smider 10 fp i en Markuskirke hver dag hos spiller A. (her er det rutinemæssige). Spiller B har ingen mulighed (eller meget lille) for at få materialerne, og det vil derfor være urealistisk at han blot er på FP jagt. Det vil jeg kalde pushing.
Der er selvfølgelig flere variationer af dette, dette er blot et eksempel.

Men ja, jeg er enig, "OSV" burde fjernes, det giver ingen mening.
 

DeletedUser

Guest
De to udtryk er egentlig lidt forbundet,
men lad os sige spiller A er i pro æra. Spiller B er i bronze æra. Spiller B har ingen SB. Derfor vil jeg betragte det som ubalanceret at han smider 10 fp i en Markuskirke hver dag hos spiller A. (her er det rutinemæssige). Spiller B har ingen mulighed (eller meget lille) for at få materialerne, og det vil derfor være urealistisk at han blot er på FP jagt. Det vil jeg kalde pushing.
Der er selvfølgelig flere variationer af dette, dette er blot et eksempel.

Men ja, jeg er enig, "OSV" burde fjernes, det giver ingen mening.

Så det du siger, er at hvis en person - uden at jeg på nogen måde har snakket med denne - vælger at donere 10 FP om dagen i en af mine storslåede bygninger, så skal jeg besøge dennes by for at tjekke at denne person er i en tidsalder nogenlunde svarende til min (eller i hvert fald svarende til den storslåede bygning vedkommende donerer FP til). Hvis ikke, det er tilfældet så skal jeg anmelde den der donerer FP til mig for at lave pushing på min konto for at være sikker på at admins ikke kommer på nakken af mig med påstande om at jeg enten skulle beside den anden konto eller have lavet en pushing aftale med denne? Hvordan synes du selv det lyder?
Jeg er bare taknemmelig for at folk gider at donere og har jeg ikke en aftale med dem om at bytte FP så besøger jeg dem sgu ikke nødvendigvis for så mener jeg da at det må være op til dem selv at vælge hvordan de bruger deres FP, om det er på at støtte mine bygninger - hvad de så end måtte få ud af det eller ej - eller om de vil bruge dem til forskning eller hvad der nu er at bruge dem på ...

Hele problematikken går jo også på at med disse løse formuleringer så kan der være nogle der bliver dømt som føler sig forurettede når de bliver dømt efter en "gummiparagraf" for noget som de ikke selv mener at være skyldige i, men samtidigt ser nogle der ikke bliver dømt for noget der burde være en klokkeklar overtrædelse, f.eks. babysitting af en konto.
Lige så snart man har disse "gummiparagraffer" og vurderingssager så vil der kunne blive problemer med admins troværdighed og neutralitet - især når man reelt ikke har nogen klagemulighed da man så blot bliver mødt med beskeden om at "Administratorerne af Forge of Empires er de endelige dommere i enhver regeltvist. Deres fortolkning af disse regler er endelig". Hvor meget er en appel værd når man appelerer til dem der i første grad har dømt en?


Når Ruler BMA nævner det med at have brugt mange penge på spillet, så tror jeg nu mere at det er fordi at man bliver ekstra bitter over at have brugt en helvedes masse penge på et spil når man pludselig får stukket en uforståelig afgørelse i hånden og efterfølgende blot får at vide at admins fortolkninger er endelige og der dermed ikke er noget at stille op ... Tror mere at det med pengene er nævnt skal ses som en ærgelse over at have brugt så mange penge på spillet frem for at hun på nogen måde mente at spillere skulle have særlige fordele i forhold til hvor mange penge de havde brugt på spillet ...
 

DeletedUser

Guest
Det er latterligt at skulle sidde her og læse om, at man kan gøre sig uvenner med Support, eller ikke have mulighed/rettigheder for at appellere sin sag, hvilket der faktisk står i reglerne at man altid kan. Der er kæmpe forskel på diktatur og det faktum, at vi skal tage affære om snyderi i spillet, og hvis man ikke kan håndtere reglerne, så bliver man ikke tvunget til at blive, og det burde man faktisk heller ikke; Når man opretter en konto til spillet, accepterer man også reglerne, og med lidt sundt fornuft, burde man også sagtens kunne læse og forstå dem, uden at de behøves skulle skæres helt ud i pap. Men skal vi tage den for at stoppe diskussionen om regelen i det mindste, så gør vi da det:

Betjening af en push-konto er forbudt. Dette er defineret som ubalancerede rutinemæssige overførsler af ressourcer (varer, forge point osv.) fra en konto til den næste, selv om berørte konti ikke tilhører den samme spiller.

Hvis det bliver opdaget af Support, at der er kontoer hvis formål kun er at fremme andres kontoer (Betjening af en push konto er forbudt.), med en hvilken som helst ressource i spillet - ressourcer er alt hvad der kan bruges af i spillet -, og disse kontoer ikke får nogen eller kun en minimal mængde retur, og det samtidigt sker regelmæssigt (Dette er defineret som ubalancerede rutinemæssige overførsler af ressourcer (varer, forge point osv.) fra en konto til den næste), og ligegyldigt om man har en forbindelse til denne konto, så er det i strid med reglerne (selv om berørte konti ikke tilhører den samme spiller). Man har derfor selv et ansvar for sin egen konto.

Vi ved godt at det ikke er sjovt, at skulle miste indhold i spillet grundet andres spillemåder, men nu er i selv inde på emnet om fair play, og det er da på ingen måde fair, at kontoer der er blevet boostet, vel vidende om det eller ej, fortsætter med at spille videre uden at få noget indhold fjernet, for præcis at sikre fairheden. Taler i om fairheden mellem nogle af sagerne, så har vi allerede været inde på det her, og jeg gider ikke gentage mig selv.

Og så vil jeg godt lige sige, at jeg aldrig nogensinde har brugt sætningen "Administratorerne af Forge of Empires er de endelige dommere i enhver regeltvist. Deres fortolkning af disse regler er endelig" i nogen som helst sag. Vi er altid til at snakke med og vi forsøger at være venlige, men når vi skal håndtere reglerne, så bliver de det også ligegyldigt, hvor utilfreds man kan blive med det. Man har som sagt allerede accepteret reglerne ved oprettelsen af en konto, og så burde man også kunne acceptere vores afgørelse i dem.
 

DeletedUser655

Guest
Hvis ikke, det er tilfældet så skal jeg anmelde den der donerer FP til mig for at lave pushing på min konto for at være sikker på at admins ikke kommer på nakken af mig med påstande om at jeg enten skulle beside den anden konto eller have lavet en pushing aftale med denne? Hvordan synes du selv det lyder?

Tjah, det synes jeg ikke lyder vanvittigt urimeligt. Rent faktisk, har jeg gjort det - da en spiller i en lav alder smed rigtigt mange FP i mine bygninger, uden at jeg på noget tidspunkt har snakket med vedkommende. Han svarede i øvrigt ikke på hverken mine mails eller venneanmodninger. Jeg skrev til support, at en spiller i mit nabolag smed mange point efter mig, og om de ville undersøge det, da jeg ikke selv havde mulighed for at forhindre ham i det. Ifølge support var der ingen grund til at være nervøs.
Så kom jeg i et nyt nabolag, og har ikke set noget til manden siden.
 

DeletedUser

Guest
Zunny, der er vi sgu ret forskellige ... bryder mig virkelig ikke om mentaliteten med at skulle sidde og stikke nogle som gør noget for at hjælpe mig uden at jeg selv på nogen måde har gjort noget for at snyde. Lige så lidt har jeg dog også lyst til at skulle sidde og være nervøs for hvornår hammeren falder over mig fordi der sidder nogle og får ondt i røven over at jeg nu har fået så og så mange FP fra en anden spiller som jeg måske ikke yder noget retur til. Det jeg er utilfreds med i den forbindelse er at vurderingen af hvornår noget er pushing eller ej ikke er endeligt defineret men er en vurderingssag fra gang til gang. Så må udviklingsteamet sgu udvikle en algoritme der umuliggør denne form for donationer. Så er denne form for snyd jo også elimineret og der er ikke mere at komme efter der.
 

DeletedUser

Guest
Zunny, der er vi sgu ret forskellige ... bryder mig virkelig ikke om mentaliteten med at skulle sidde og stikke nogle som gør noget for at hjælpe mig uden at jeg selv på nogen måde har gjort noget for at snyde. Lige så lidt har jeg dog også lyst til at skulle sidde og være nervøs for hvornår hammeren falder over mig fordi der sidder nogle og får ondt i røven over at jeg nu har fået så og så mange FP fra en anden spiller som jeg måske ikke yder noget retur til. Det jeg er utilfreds med i den forbindelse er at vurderingen af hvornår noget er pushing eller ej ikke er endeligt defineret men er en vurderingssag fra gang til gang. Så må udviklingsteamet sgu udvikle en algoritme der umuliggør denne form for donationer. Så er denne form for snyd jo også elimineret og der er ikke mere at komme efter der.

Jeg er faktisk helt enig med i, at der burde være noget anti-pushing, og vi har også allerede haft en stor diskussion om det med alle markederne, hvor der er kommet en del forslag og ønsker til. Men det kan være en hårfin grænse, da det kan skabe uønsket blokade mellem spillere, og der kan fremkomme endnu større diskussioner, men nu må vi se hvad de finder frem til. Vi håber dog snart på en løsning, der også kan accepteres af de fleste.
 

DeletedUser560

Guest
Så vidt jeg ved, er support øverste myndighed i spillet, og så kan man være enig eller uenig (tilfreds eller utilfreds) med deres afgørelser, selv i det danske retssystem er den tabende part meget sjælden enig/tilfreds i afgørelsen, selv efter appeller, men et eller andet sted er man altså nødt til at slå en streg i sandet og komme videre.
jeg har da heller ikke altid været enige i de afgørelser support har truffet, men der er jo 2 muligheder: bliv eller forsvind

Nu er min verden hverken sort eller hvid og en "bliv eller forsvind" er en taberholdning værdig. Bliv og kæmp er en anden mulighed, og indtil videre bliver jeg og kæmper for, at alle spillere bliver ligeværdig behandlet og ikke smidt ud efter supports humør. At du skriver "så vidt jeg ved, er support øverste myndighed spillet", hvilket tyder på, at du heller ikke har læst reglerne igennem. Reglerne burde iøvrigt præsenteres for spillerne INDEN de begynder at spille - og ikke placeres et sted, hvor man skal lede efter dem.
 

DeletedUser560

Guest
Tjah, det synes jeg ikke lyder vanvittigt urimeligt. Rent faktisk, har jeg gjort det - da en spiller i en lav alder smed rigtigt mange FP i mine bygninger, uden at jeg på noget tidspunkt har snakket med vedkommende. Han svarede i øvrigt ikke på hverken mine mails eller venneanmodninger. Jeg skrev til support, at en spiller i mit nabolag smed mange point efter mig, og om de ville undersøge det, da jeg ikke selv havde mulighed for at forhindre ham i det. Ifølge support var der ingen grund til at være nervøs.
Så kom jeg i et nyt nabolag, og har ikke set noget til manden siden.

--- og beholdte du de FP'er som du havde modtaget - eller blev de dig frataget ?
 

DeletedUser560

Guest
[/QUOTE=Storm;6258] Det er latterligt at skulle sidde her og læse om, at man kan gøre sig uvenner med Support, eller ikke have mulighed/rettigheder for at appellere sin sag, hvilket der faktisk står i reglerne at man altid kan. Der er kæmpe forskel på diktatur og det faktum, at vi skal tage affære om snyderi i spillet, og hvis man ikke kan håndtere reglerne, så bliver man ikke tvunget til at blive, og det burde man faktisk heller ikke; Når man opretter en konto til spillet, accepterer man også reglerne, og med lidt sundt fornuft, burde man også sagtens kunne læse og forstå dem, uden at de behøves skulle skæres helt ud i pap. Men skal vi tage den for at stoppe diskussionen om regelen i det mindste, så gør vi da det:

Hvis det bliver opdaget af Support, at der er kontoer hvis formål kun er at fremme andres kontoer (Betjening af en push konto er forbudt.), med en hvilken som helst ressource i spillet - ressourcer er alt hvad der kan bruges af i spillet -, og disse kontoer ikke får nogen eller kun en minimal mængde retur, og det samtidigt sker regelmæssigt (Dette er defineret som ubalancerede rutinemæssige overførsler af ressourcer (varer, forge point osv.) fra en konto til den næste), og ligegyldigt om man har en forbindelse til denne konto, så er det i strid med reglerne (selv om berørte konti ikke tilhører den samme spiller). Man har derfor selv et ansvar for sin egen konto.

Vi ved godt at det ikke er sjovt, at skulle miste indhold i spillet grundet andres spillemåder, men nu er i selv inde på emnet om fair play, og det er da på ingen måde fair, at kontoer der er blevet boostet, vel vidende om det eller ej, fortsætter med at spille videre uden at få noget indhold fjernet, for præcis at sikre fairheden. Taler i om fairheden mellem nogle af sagerne, så har vi allerede været inde på det her, og jeg gider ikke gentage mig selv.

Og så vil jeg godt lige sige, at jeg aldrig nogensinde har brugt sætningen "Administratorerne af Forge of Empires er de endelige dommere i enhver regeltvist. Deres fortolkning af disse regler er endelig" i nogen som helst sag. Vi er altid til at snakke med og vi forsøger at være venlige, men når vi skal håndtere reglerne, så bliver de det også ligegyldigt, hvor utilfreds man kan blive med det. Man har som sagt allerede accepteret reglerne ved oprettelsen af en konto, og så burde man også kunne acceptere vores afgørelse i dem.[/QUOTE


Svar:

Det ærgrer mig at du finder os latterlige og at du endnu engang må definere reglerne - men det kunne jo være, at dette er nødvendigt fordi, at det ikke entydigt er beskrevet hvordan reglerne skal FORTOLKES. Det kan samtidig ikke virke overraskende, at spillere der bliver straffet for en "forseelse" ud fra gummiparagraffen - og som oplever andre spillere der har "babysittere" til at passe sin konto - og som IKKE bliver straffet for dette, at disse spillere oplever support som værende uretfærdige og at support favoriserer visse spillere - og ud fra dette konkluderer, at man ikke står på god fod med Support.

At du føler det latterligt, at vi beder om klare retningslinier i forhold til regler, udelukkelse og straf ærgrer mig samtidigt, for det er jo netop dig der enerådigt er ansvarlig for dette. Skal jeg fortolke din kommentar således "Hvis du ikke forstår reglerne - så forsvind" ? Det kan godt være, at du ikke har brugt sætningen "... er de endelige dommere" - men dette fremgår jo netop af reglerne - og hvis ikke reglerne er gældende alligevel, hvad skal vi så forholde os til ?
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Svar:

Det ærgrer mig at du finder os latterlige og at du endnu engang må definere reglerne - men det kunne jo være, at dette er nødvendigt fordi, at det ikke entydigt er beskrevet hvordan reglerne skal FORTOLKES. Det kan samtidig ikke virke overraskende, at spillere der bliver straffet for en "forseelse" ud fra gummiparagraffen - og som oplever andre spillere der har "babysittere" til at passe sin konto - og som IKKE bliver straffet for dette, at disse spillere oplever support som værende uretfærdige og at support favoriserer visse spillere - og ud fra dette konkluderer, at man ikke står på god fod med Support.

At du føler det latterligt, at vi beder om klare retningslinier i forhold til regler, udelukkelse og straf ærgrer mig samtidigt, for det er jo netop dig der enerådigt er ansvarlig for dette. Skal jeg fortolke din kommentar således "Hvis du ikke forstår reglerne - så forsvind" ? Det kan godt være, at du ikke har brugt sætningen "... er de endelige dommere" - men dette fremgår jo netop af reglerne - og hvis ikke reglerne er gældende alligevel, hvad skal vi så forholde os til ?

Nu skal du ikke lægge ord i min mund! Ja, jeg finder det latterligt med beskyldninger der ikke passer, fordi man er utilfreds med vores afgørelser i spillet, og ikke kan håndtere lidt modgang. Jeg har ikke kaldt hverken dig eller andre for latterlige.

Vi straffer ikke spillere der ikke bryder reglerne, ligegyldigt hvilke rygter der florerer i spillet, og selv efter vi har undersøgt sagerne. Du bliver ved med at ville have os til dette, og når vi ikke vil gøre den slags, så konkluderer du at man ikke er på god fod med Support. Samtidig er vi åbenbart skurkene der smider folk ud af spillet, hvilket igen er løgn, for 1. man bliver ikke smidt ud, man bliver udelukket indtil sagen er afgjort, og 2. der er altid mulighed for appel.

Nu har jeg beskrevet reglen som du kalder for en gummiparagraf, og der burde ikke være mere at komme efter der. Og du kan tolke min forklaring som du vil. Jeg mener selv at jeg har forklaret regelen i bund, og hvis man ikke kan acceptere den, så forstår jeg ikke hvorfor man bliver, eller for den sags skyld stadig jamrer over den. Den er lavet af en grund.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser12

Guest
Når ting er udformet som en gummiparagraf som du kalder det, så har det til formål at undgå konstante regelændringer. Lige nu kan du kun udveksle FP og varer, så osv er lidt tom, men når der kommer mere til spillet kan det være det virkelig kommer til sin ret. Dertil kommer også den anden del, som du betegner som en gummiparagraf, hvor "Vi forbeholder os ret til at udelukke enhver fra spillet." Det er ikke en mulighed vi vil benytte, hvis vi kan undgå det, men det er en del af reglerne grundet en erfaring man har gjort sig hvor nogle spillere tænker mere kreativt end man havde forestillet sig da reglerne blev udformet. Altså måder at spille unfair på som man ikke havde ventet/troet muligt.

Personligt har jeg det sådan at spillet allerede har en del begrænsende tiltag, som modtræk til multikonti. Fx kan man ikke handle mere end i forholdet 2-1, hvilket er til generel gene for alle der ønsker at handle fair på tværs af flere aldre. Det er ikke kønt men ganske effektivt. Det samme med den hardkode der kom med 0.25 der forhindrer at give FP til hinanden, når man sidder sammen. Begge dele er for mig at se lidt ærgeligt for dem der sagtens kan spille med på en fair måde. De bliver ramt fordi andre ikke kan følge reglerne og der er ikke særligt fedt.
Af samme årsag syntes jeg personligt ikke om flere begrænsende tiltag for de ærlige spillere for at ramme de få regelbrydere der er. Desuden vil en hardcode om at man ikke må bruge mere end 50% på andre spiller eller 500 FP kun medføre at det er her snyderne stopper inden de opretter den næste konto og fortsætter deres forehavende. Så dit ønske om mere firkantede regler føler jeg ikke løser problemet. Vi ønsker jo ikke at blokere 2 venner fra muligheden at hjælpe hinanden frem på samme verden.

Men har du en genial løsning som ingen andre har tænkt på som kan sørge for at de ærlige spillere kan fortsætte med deres spilfrihed, men so samtidig umuliggør at snyderne har frit spil, så skal jeg med glæde sørge for at den kommer udviklerne for øre. Indtil da så håber jeg (og formentlig også Storm) blot at vi får muligheden for at kunne fjerne fp der er uddelt at pushende spillere. Det kunne være muligheden for fjerning af enkelte niveauer. Vi kan dog ikke komme ud over at skulle gennemføre en undersøgelse af om det er aftalt spil eller ej, da der er stor forskel på hvad det indebærer for et indgreb ved den enkelte konto.
 
Top