Fjern begrænsningen af venneanmodninger udadtil.

DeletedUser40

Guest
Hey alle sammen :)

Jeg har i dag været nødt til at slette ikke mindre end 40 spillere for at kunne invitere spillere til min venneliste som betyder noget for mit spil fremadrettet og som sidder i samme situation med begrænsede antal udadgående invitationer, det giver på ingen måde mening...

Hvad med at lave systemet om så at man bare kan ansøge 140 venner som det passer en selv? eller lave et system hvor at man har 80 mulige udadgående venneanmodninger og 60 mulige indkommende venneanmodninger hvor at man kan slette sine udadgående anmodninger og sende til nye spillere uden at være nødt til at slette over 40 spillere først?

Jeg er utilfreds fordi det er os spillere som sidder med skraldet når udviklerne ikke kan finde ud af det, håber at dem som er blevet fjernet vil kunne sende en ny venneanmodning min vej fordi de er ene og alene blevet slettet på grund af et dårligt fungerende system, beklager venner :(
 

Lizif

Aktivt medlem
Jeg har i dag været nødt til at slette ikke mindre end 40 spillere for at kunne invitere spillere til min venneliste som betyder noget for mit spil fremadrettet og som sidder i samme situation med begrænsede antal udadgående invitationer, det giver på ingen måde mening

Jo det giver god mening.

Hvis det blev som du gerne vil have det, så ville nye spillere ikke have nogen mulighed for at blive venner med de aktive spillere, de aktive spilleres venneliste ville være fyldt med de andre aktive i spillet, og dermed ville nye spillere have mega svært ved at komme på vennelister.
Som det er nu kan næsten alle nye spillere finde venner i top 100 der har plads til dem så de har mulighed for at få BP ved støt og selv få støtte tilbage af aktive spillere.

Men jo, self. er det et problem engang imellem at man ikke kan invitere, man burde måske kunne lave så man kunne "købe" en invitation for 50 dia, eller man kunne evt have en fri plads hvor man kunne invitere en spiller ind for en dag (sidst nævnte ville hjælpe meget hvis man lige skal handle med en)
 

DeletedUser40

Guest
Hvis det blev som du gerne vil have det, så ville nye spillere ikke have nogen mulighed for at blive venner med de aktive spillere, de aktive spilleres venneliste ville være fyldt med de andre aktive i spillet, og dermed ville nye spillere have mega svært ved at komme på vennelister.
Som det er nu kan næsten alle nye spillere finde venner i top 100 der har plads til dem så de har mulighed for at få BP ved støt og selv få støtte tilbage af aktive spillere.

De nye spillere som du nævner her er lige blevet kastet af min venneliste på grund af systemet, det virker bestemt ikke som om at systemet er sat op til fordel for dem?

Det skal så også siges at det var pisse ubehageligt, disse spillere har støttet mig igennem flere måneder, måske endda år
 

Lizif

Aktivt medlem
Ja det er muligt at de røg af din liste, men de har været på den, og de har sikkert andre venner i toppen netop pga systemet, at du så vælger dem fra for at lave lukket liste med dine venner og smider de nye af er så dit valg, (men der er jo plads til nolge nye spillere igen efter at du har inviteret dem du gerne vil have) det vil jo ske engang imellem at folk gør som du lige har gjort, men alle gør det jo ikke, og dem der gør det vil ikke gøre det ofte, så dit argument om at systemet ikke virker er lidt vagt synes jeg.
 

DeletedUser40

Guest
Jeg er dybt uenig med dig, har på ingen måde valgt nogen fra for at lave en lukket liste, der var skam plads til alle her men på grund af FoE så er jeg udelukket fra at sende egne invitationer ud med mindre at jeg sletter en masse spillere først, det er efter min opfattelse ret elendigt :(
 

DeletedUser2015

Guest
Jeg støtter forslaget -

Jeg har for ca 3 uger siden bedt om at få en feature så de 80 egneinviterede venner blev markeret. På denne måde kan man se, hvilke man selv har inviteret og rydde op i listen
 

DeletedUser2122

Guest
Hey alle sammen :)

Jeg har i dag været nødt til at slette ikke mindre end 40 spillere for at kunne invitere spillere til min venneliste som betyder noget for mit spil fremadrettet og som sidder i samme situation med begrænsede antal udadgående invitationer, det giver på ingen måde mening...

Hvad med at lave systemet om så at man bare kan ansøge 140 venner som det passer en selv? eller lave et system hvor at man har 80 mulige udadgående venneanmodninger og 60 mulige indkommende venneanmodninger hvor at man kan slette sine udadgående anmodninger og sende til nye spillere uden at være nødt til at slette over 40 spillere først?

Jeg er utilfreds fordi det er os spillere som sidder med skraldet når udviklerne ikke kan finde ud af det, håber at dem som er blevet fjernet vil kunne sende en ny venneanmodning min vej fordi de er ene og alene blevet slettet på grund af et dårligt fungerende system, beklager venner :(

Hej Zarlight13.
Dit forslag er før indsendt til spiludviklerne.
Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser2357

Guest
når man nu vinder alle mulige ting i events , så kunne man jo også vinde chancen for at udvide med 5 venner yderligere ? men ja enig , det er tosset at man slette til under 80 for at kunne invitere
 

DeletedUser2914

Guest
Jeg sidder også med et venneliste-problem eller to. Men jeg kan godt se pointen med begrænsningerne.

Må jeg ikke foreslå og måske har Pignon allerede foreslået noget lignende), at vennelisten bliver lidt mere informativ og dermed nemmere at vedligeholde:

For det første, at et lille ikon, måske bare en farvet prik, viser når folk har været ude af spillet længe, fx mere en 2-3 uger hvor de ikke har været logget ind. Som det er nu sidder jeg med en papirliste hvor folks pointniveau står, hvis deres kro er fuld eller jeg stadig sidder der, og den liste krydstjekker jeg manuelt med oversigten i rådhuset for at se om de har været på i ugens løb, og når jeg ikke har set livstegn i nogle uger ryger de ud. Ikke just hi-tech.

For det andet, at et ikon viser om det er dem eller mig der har indledt venskabet. For det hjælper jo ikke at slette en for at kunne invitere en anden, hvis ikke det var mig selv der havde inviteret den jeg slettede.

Og for det tredje ville det være rigtig fikst hvis klanmedlemmer automatisk var venner, og det ville give god mening.

Endelig, for det fjerde, kunne der måske være en lille markør på portrættet, der fortalte om spilleren var online, det kunne være hyggeligt og øge interaktionen mellem spillerne.

Der er plads nok til de informationer. Lige nu er der et lille dumt SB-ikon, sikkert af historiske årsager, men det er meget få som ingen SB har og oplysningen er i øvrigt uinteressant. Fjern det, og brug rammens farve, så er der plads til det hele
 

Lizif

Aktivt medlem
Som det er nu sidder jeg med en papirliste hvor folks pointniveau står, hvis deres kro er fuld eller jeg stadig sidder der, og den liste krydstjekker jeg manuelt med oversigten i rådhuset for at se om de har været på i ugens løb, og når jeg ikke har set livstegn i nogle uger ryger de ud. Ikke just hi-tech.

Sådan her gør de fleste når de skal sortere deres venneliste. (Jeg gør det ca hver 3 uge)
Jeg går ind i rådhuset, og vælger sortering "venner" og sortering "social omgang" (de muligheder får man ved at lige klikke på de tre streger oppe i hjørnet når man er i begivenhedshistorik)
Nu går jeg så 3-4 dage tilbage og så støtter jeg alle der har støtte mig i de 3-4 dage, derefter går jeg ud af rådhuset og kikker så på min venneliste, dem der stadig kan støttes på min venneliste vil være folk der ikke har støttet mig inden for de 3-4 dage, de ryger så ud med mindre de har skrevet et eller andet om ferie i deres profil tekst, eller på anden måde har give besked.

Der er også folk der sender mails rundt til alle sine venner og mener det er nemmere at få 100-140 venner til at ryde op på sin venneliste.
De vil så stadig sidde med venner der ikke gider støtte, for normen blandt dem er at folk skal forlade den mail hvis man er aktiv, og hvis de så har 10 venner der er aktive men ikke rigtigt gider støtte, så hopper de 10 venner nok også bare ud af mailen fordi de ikke gider have den til at blinke i sin indbakke :)
De venner der gør det hos mig ryger oftest bare af min venneliste, jeg skal ikke sidde og ryde op i 100 venners venneliste når de sagtens selv kan ordne det uden at spamme alle deres venner.


For det andet, at et ikon viser om det er dem eller mig der har indledt venskabet. For det hjælper jo ikke at slette en for at kunne invitere en anden, hvis ikke det var mig selv der havde inviteret den jeg slettede.

Der er ligegyldigt hvem der har inviteret hvem, du kan kun invitere hvis du har mindre end 80 venner.
f.eks hvis du starter spillet og får 90 invitationer og acceptere dem alle, så vil du ikke kunne invitere nogen selv fordi du har over 80 venner, forskellen på at kunne invitere eller ikke er ene og alene dit antal af venner på det givne tidspunkt.
 

DeletedUser2914

Guest
Hej Lizif
Tak for svar - din måde at gøre det på havde jeg ikke tænkt på, og det med mail-tråden syntes jeg virkede lige så bøvlet som mit eget regnskab. Men uanset hvad, der mangler værktøjer. Synes jeg.

80? Jeg er forvirret - men tak for info ;)
 

DeletedUser3064

Guest
Hej :)
Jeg sidder også med samme problem som alle andre , synes det er pænt irriterende at man skal slette sine venner hver gang man skal ha nye venner på ..
Jeg kunne ikke være mere enig med Zarlight13 at det skal være ubegrænset venneanmodninger, for det ville gøre det meget nemmere end det er nu .

M.v.h
Hell No
 
Top