Flere i angrebs bonus

Jytte H W

Medlem
Jeg forstår det stadig væk ikke jeg har fået skakpladser, rotunder og piratskib, men jeg mister flere og flere tropper når jeg kæmper ?
 

DeletedUser2983

Guest
det er meget afhængigt af hvordan du sætter dine enheder sammen,
og nogle bygninger hjælper kun i byen, altså forsvaret det beskytter.
andre som zeus hjælper med mere giver bonus i kamp.

men det kan alt sammen ses i dit rådhus.
 

DeletedUser2156

Guest
Der er mange forhold der spiller ind, fordi du øger dit angrebsboost f.eks via Særlige Bygninger, så betyder det jo ikke at modstanderen ikke "følger med".
Men det kommer også an på hvor du angriber - er det KE, KvK, eller tænker du Nabokampe??
En anden ting der også spiller ind vil jo være hvad du stiller med holdt op imod hvad din modstander har sammensat af tropper i en given kamp.
Din styrke påvirkes også af hvor i Teknologi-træet du er nået til, og i takt med der låses op for nye enheder bliver diverse kampe altså mere udfordrende.
 

Jytte H W

Medlem
Dem jeg kæmper imod er Kontinentkortet i Rumalderen. Jes sætter det samme hold hver gang.
Men underligt de bliver meget hårde at kæmpe mod hver gang jeg får mere i angrebsstyrke, og jeg mister flere tropper.
 

DeletedUser2156

Guest
@Jytte H W :)
Hvilke tropper stiller du med?? Sværhedsgraden er styret af hvor langt du er i en tidsalder. Det bliver sværere og sværere, i takt med du låser op for diverse nye kaserner.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Dem jeg kæmper imod er Kontinentkortet i Rumalderen. Jes sætter det samme hold hver gang.
Men underligt de bliver meget hårde at kæmpe mod hver gang jeg får mere i angrebsstyrke, og jeg mister flere tropper.

På kontinentkortet er det altså ret normalt, at de enheder du møder bliver stærkere jo længere du når ind på kortet. Og som der nævnes, så er der mange forhold som spiller ind:
- Udnyttelse (eller mangel på samme) af terræn
- Hvornår slår din AO til, og hvornår i kamp-sekvensen
Og eftersom det drejer sig om Mars-enheder:
- Hvor mange gange og hvornår i kamp-sekvensen slår egenskaben "Målsøgning med udvidet virkelighed" til. Både for dine, men så sandelig også modstander-enhederne.
 

Jytte H W

Medlem
Jeg har forsket det hele, selv om jeg er færdig bliver kampene hårdere, hver gang jeg stiger i angrebsstyrke, det er IKKE bare en gang, men hver gang jeg er steget.
Jeg har ved antikhandleren fået 3 skak pladser 2 rotunder et Piratskib, men der dør flere af mine tropper efter jeg har fået dem.
 
Top