FoE Helper

Lizif

Aktivt medlem
Jeg bruger det ikke men det er vel laveste og højeste antal FP du kan lave pr dag, forskellen ligger jo nok i ting som DBG og udkigstårn som kan gøre en forskel i afkastet dagligt.
 

DeletedUser3325

Guest
Hej
Jeg bruger det heller ikke, men bruger du Foe Helper skal du være opmærksom på at der i Juni kom nye retsninglinjer, som kan gøre at du mister adgang til din konto, hvis du ikke bruger den nyeste version. Så vidt jeg husker
mvh
jmfab
 

Hyne68

Aktivt medlem
Jeg bruger det ikke men det er vel laveste og højeste antal FP du kan lave pr dag, forskellen ligger jo nok i ting som DBG og udkigstårn som kan gøre en forskel i afkastet dagligt.

I screenshot´et fra igår da jeg postede siger den 655 / 749. Da jeg logger ind nu her siger den 733 / 764. Jeg tænker at hvis tallene er udtryk for det laveste / højeste jeg ville kunne lave, burde det så ikke være et konstant tal? Altså indtil man så enten bygger eller fjerner en fp-producerende bygning?
 

Hyne68

Aktivt medlem
Hej
Jeg bruger det heller ikke, men bruger du Foe Helper skal du være opmærksom på at der i Juni kom nye retsninglinjer, som kan gøre at du mister adgang til din konto, hvis du ikke bruger den nyeste version. Så vidt jeg husker
mvh
jmfab

Jeg downloadede det i fredags, så formoder det er nyeste version.
 

Lizif

Aktivt medlem
I screenshot´et fra igår da jeg postede siger den 655 / 749. Da jeg logger ind nu her siger den 733 / 764. Jeg tænker at hvis tallene er udtryk for det laveste / højeste jeg ville kunne lave, burde det så ikke være et konstant tal? Altså indtil man så enten bygger eller fjerner en fp-producerende bygning?

Jo det burde være det samme dag efter dag så længe du ikke laver noget om.

Prøv at tjekke tallene på samme tid 2 dage
Det kan være programmet vælger bygninger til DBG alt efter hvilke bygninger der kan høstes lige efter DBG
Det kan være bygninger der kan lave FP flere gange om dagen
Det kan være bygninger du selv sætter til at lave FP en dag og varer en anden dag
Det kan være den regner et gennemsnit ud af hvor mange FP du bør få fra HB og RS for de ture du har tilbage i de 2 SB på et givent tidspunkt.

For at tjekke hvad der kan ændre tallene kan du jo tjekke om de bliver lavet om hvis du bruger ture fra HB, eller tjekke om tallene bliver lavet om hvis du laver varer eller FP i et terresselandbrug, tjek evt også efter du har høstet et par bygninger mens den blå virker
 

DeletedUser3325

Guest
Nu har jeg ikke i sinde af downloade og installere det, men hvad gør dette program helt præcis, og hvad skulle fordelen ved at have den installeret.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Nu har jeg ikke i sinde af downloade og installere det, men hvad gør dette program helt præcis, og hvad skulle fordelen ved at have den installeret.

Nu er det som nævnt ret nyt for mig, men jeg kan se, at selvom jeg kendte alle featurene, så ville det tage alt for lang tid at beskrive præcist hvad den gør / kan.
Men der er bl.a fp-beregner, du kan "spørge" om du har uopsamlede hændelser liggende - og hvor de ligger. En komplet oversigt over dit by-output. (fp´ene driller jo så lidt for mig, qua mit start-skriv). Der er en forhandlings-assistent. Sågar en slags byplanlægger. Og sikkert meget mere.
Og som jeg forstår det, så er det der gør den lovlig (selvom det er third-party software), at den ikke giver en spiller noget ekstra, men blot samler alle info´s som alligevel er tilgængelige i spillet.
 

Hyrde

Aktivt medlem
Den kan en hulens masse ting, der gør at man får mindre brug for lommeregneren.
Den kan regne ud, hvor meget der skal lægges på en plads i en SB, når man booster - eller hvor meget man skal lægge for at sikre.
Det og så statistikdelen, der viser hvor meget og hvad jeg får ud af relikvier i KE, KS, rumskibet og himeji, er de funktioner jeg bruger.
Og ja, jeg har den nyeste version.
 
Nogen der bruger dette redskab som kan forklare mig, hvad de 2 tal jeg har cirklet i vedhæftede link betyder?

https://prnt.sc/tgiq3v
Forskellen ligger i, at nogle bygninger kun producerer FP, når de er motiveret. Mit bud er derfor, at bygninger som f.eks. dit Alter til Artemis, din Appleton-hytte og din Dunkel Døråbning ikke har været motiveret, dengang du tog skærmbilledet, og derfor står der også hhv. -/1, -/4 og -/3 ud for disse tre. :)
 
Nu har jeg ikke i sinde af downloade og installere det, men hvad gør dette program helt præcis, og hvad skulle fordelen ved at have den installeret.
I bund og grund er det en browserudvidelse, der sparer dig en masse tid på diverse beregninger. Derfor har Innogames også gjort udvidelsen "lovlig" i samarbejde med folkene bag FoE-Helper. Denne lovliggørelse krævede dog, at FoE-Helper fjernede diverse funktioner, som gav en MASSIV fordel over for spillere, der ikke brugte udvidelsen. Kort sagt må udvidelsen kun hjælpe spillere gennem funktioner og værktøjer, som man teoretisk kunne efterligne med papir og blyant (f.eks. egne beregninger). Jeg er permanent skiftet til PC fra telefonen grundet denne udvidelse, da det gør spillet SÅ meget nemmere. :)

Følgende handler om nogle få udvalgte fordele, der forsat må bruges og er godkendt af Innogames:
- Oversigt samt byplanlægger til ens egen by, så man man effektivisere sin egen by og samtidig se alle ens egne produktioner af hhv. varer, mønter, forsyninger, FP osv.
- Hjælp til bosættelsen. Hvilke varer man mangler, hvad man har i overskud set i forhold til, hvad man skal bruges til at gennemføre hele bosættelsen osv.
- Hændelser, og hvor "på hvad" de ligger (ensporet vej, tosporet vej, naturen, vandet).
- Investitionsberegner til at finde ud af, om en given plads i en anden spillers SB er sikker.
- Egenandelsberegneren til at finde ud af, hvor mange FP jeg mangler at lægge, får en given plads i min SB er sikret med (f.eks.) 90%.


Følgende handler om nogle få udvalgte fordele, der er blevet fjernet:
- Man kunne få vist og udregnet FP-gevinsten ved at snipe andre spilleres givne SB'er.
- Man kunne få vist andre spilleres færdige høst, når de ikke er blevet opsamlet endnu, så man kunne angribe en spiller, der f.eks. havde en uopsamlet Kulekspress, som man så nemt lige kunne plyndre, hvis man så vandt mod byforsvaret hos den pågældende spiller (hvilket var nemt nok, da man fik vist angrebs og forsvarprocenterne for den spiller, man ville angribe).
- I KS kunne man med fordel og bruge forhandlingsassistenten til at lave meget hurtigere forhandlinger, hvilket kunne få indflydelse på, om man endte med at "stjæle" en sektor, som en anden klan havde lagt en del kampe i, da man jo får tilskrevet to fremrykninger ved succesfult forhandling.


Vh GM
 

tridian

Medlem
kunne Inno udvikle add on som var godkendt?? - jeg har haft det FOE Helper i en kortere periode - dejligt redskab til netop hændelser i byen men også beregninger - men efter seneste opdatering mistede jeg adgang til spillet i nogle timer ;) det var ikke godkendt
"" Desværre registrerede vores system, at du også her indenfor de sidste 2 uger har brugt et tredjepartsprogram""
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Foe helper er ok at bruge i spillet indtil videre.

Så at du er blevet spærret har været fra et andet program du har brugt.
Men har du den nyeste version af foe helper er det ikke et problem.
 

Hyrde

Aktivt medlem
Jeg tvivler på, at Inno opretter en add on. Hvis de ønsker at indføre nogle af de samme funktioner som man har i Foe Helper, tilføjer de dem da bare til spillet ;)
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg tvivler på, at Inno opretter en add on. Hvis de ønsker at indføre nogle af de samme funktioner som man har i Foe Helper, tilføjer de dem da bare til spillet ;)
Ser ud til at de arbejder på det.
- Hjælp til bosættelsen. Hvilke varer man mangler, hvad man har i overskud set i forhold til, hvad man skal bruges til at gennemføre hele bosættelsen osv.
Fra Beta: https://forum.beta.forgeofempires.c...y-changelog-w-c-10th-august.13501/post-108696
 
Top