Forårsbegivenheden 2017

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
spring17_logo2.png


Få forårslanterner fra opgaver. Brug dem til at få fantastiske præmier - inklusiv helt nye bygninger med sæt bonuser!

Velkommen til kirsebærblomsterfestivalen! Lad os fejrer dette som dette års forårsbegivenhed :). Når Kirsebærtræerne blomstrer samles alle i parkerne for at feste!
Kirsebærblomsterfestivalen begynder den 28. marts.

flower.png

Mens begivenheden kører, så vil der blive tilføjet en ny ressource til spillet: Forårslanterner! Vind dem ved at løse opgaver og høste kirsebærtræer uden for jeres byer.
Lanternerne kan bruges til at købe kister. Klik på begivenhedsknappen for at åbne begivenhedsvinduet:

spring17_eventwindow.png

Som I kan se består vinduet af flere elementer:

1. Forårslanterne tælleren. Denne viser hvor mange lanterner som I har. Lanternerne kan primært fås ved at løse forårsopgaver. I kan også få nogle få lanterner i de kirsebærtræer, som vil dukke op i landskabet udenfor jeres byer hver gang I åbner en kiste eller løser en opgave. Alternativt kan lanterner også købes for diamanter.
2. Kister. Der er 3 af dem: bronze, sølv og guld. Hver af dem indeholder forskellige belønninger og I skal betale med lanterner for at få lov til at åbne en af dem. Lad musen hvile over den kiste som I vil se indholdet af , og de aktuelle præmiemuligheder vil blive vist. Hvis I vil se en mere detaljeret beskrivelse af hver præmie, så klik på '?' ikonet. Blandt de præmier som I kan finde vil der være bygninger fra tidligere begivenheder, men også nogle få helt nye ting! Læs mere om dem nedenfor :).
3. Dagligt tilbud. Dette en en særlig værdifuld præmie. Den er til rådighed i alle kister og skifter hver dag. Chancen for at få den i en kiste varierer fra kiste til kiste.
4. Hovedpræmien. Hver gang at I åbner en kiste vil I også få kirsebærblomster som vil blive tilføjet til hovedpræmiebjælken. Når denne er fuld, vil I få den aktuelle hovedpræmie. I kan vinde hovedpræmien flere gange(Præmien vil skifte til en anden præmie hver gang at I har vundet den), og hovedpræmiebjælken vil blive nulstillet når I har nået målet.

flower.png


Som altid er der, ud over de ting som allerede findes i spillet, også helt nye ting som I kan vinde!
Lad os snakke om bygningerne først :). Der er seks helt nye forårsbygninger, som alle er temasat efter den japanske kirsebærblomsterfestival:


gongofwisdom.png

Visdommens gongong
1x1, Giver medaljer
icon_cherry_garden.png
Er en del af Kirsebærhavesættet - kan også give Forge Points
sakurarock.png

Sakura klippen
3x2, Giver glæde
icon_cherry_garden.png
Er en del af Kirsebærhavesættet - kan også give angrebsbonus
nishikigoipond.png

Nishikigoi-dam
3x2, Giver glæde
icon_cherry_garden.png
Er en del af Kirsebærhavesættet - kan også give forsvarsbonus
zenzone.png

Zen Zone
2x3, Giver mønt
icon_cherry_garden.png
Er en del af Kirsebærhavesættet - kan også give forsyninger, Forge Points og varer
emperorsentrance.png

Kejserens Indgangsport
2x3, Giver mønt
icon_cherry_garden.png
Er en del af Kirsebærhavesættet - kan også give Forge Points, forsyninger og medaljer
pagoda.png

Énetagespagode
4x4 - Beboelse/Kultur. Giver befolkning, mønter og glæde
Er IKKE en del af Kirsebærhavesættet

flower.png


De nye bygninger ser flotte ud hver for sig, men de ser endnu flottere ud hvis I sætter dem sammen på denne måde:
adjacency.png

Som I formentlig allerede har lagt mærke til ovenfor, så er 5 af de 6 bygninger mærket med "
icon_cherry_garden.png
Er en del af Kirsebærhavesættet
" markeringen. Hvis I samler dem i en gruppe (Pagoden er en fritstående bygning og er ikke en del af sættet) vil I få yderligere bonuser!

Det er fordi alle fem bygninger som I ser ovenfor har en "Sætbygnings" egenskab. Når en bygning med "sæt" bonus bliver bygget eller placeret ved siden af en anden (forskellig) bygning fra samme "sæt", så får den en bonus. For eksempel: Zen Zonen vil normalt kun producere mønter, men når den rør ved andre bygninger fra Kirsebærhavesættet vil den:

1. Producerer yderligere forsyninger (når den rør mindst en anden bygning ).
2. Producerer yderligere varer (når den rør ved mindst 2 andre unike bygninger).
3. Producerer yderligere medaljer (når den rør ved mindst 3 andre unike bygninger).

Bonuserne lægges sammen, så når en bygning rør ved 2 andre bygninger får I både bonus for 1 og for 2 bygninger. Detaljerne om hvor meget og hvilken bonus der gives, vil blive vist i hjælpeteksten som I kan se når i lader musen hvile over de nye bygninger.
Vi håber at I vil synes om denne nye twist i byudviklings mekaniken :).

I vil kunne finde de ny Kirsebærhavesæt bygninger blandt dagens præmier i løbet af begivenheden. I vil også kunne finde nogle af dem andre steder :
- Zen Zone: i en af de første begivenhedsopgaver.
- Visdommens Gongong: Når I afslutter hovedopgaverækken i begivenheden.
- Sakura klippen: som den første hovedpræmie, som kan vindes ved at samle kirsebærblomster når I åbner kisterne.

flower.png


Der er en nyhed mere som er skabt specielt til forårsbegivenheden.
Som I måske husker så introducerede vi for ikke ret lang tid siden, boost overbliksvinduet. Det vil nu blive endnu mere brugbart, da vi nu introducerer boost enheder, som I kan aktivere på et tidspunkt hvor det passer jer!
Ud over alle de præmier som der tidligere er nævnt, vil I også kunne få boost kasser i begivenheden:
boostcrate.png
Hver boost kasse indeholder en tilfældig boost enhed, som I vil få når I åbner den. Der er 4 forskellige boost typer:
icon_boost_attack_large.png
Angrebsboost
icon_boost_defend_large.png
Forsvarsboost
icon_boost_supplies_large.png
Forsyningsboost
icon_boost_coins_large.png
Møntboost

Når I åbner kassen vil den blive ændret til en af de fire boost typer listet ovenfor (tilfældigt udvalgt).
Hver boost kommer i 3 forskellige størrelser (lille, mellem og stor). Dette kan ses på størrelsen af flasken. For eksempel er dette forsvarsbonus i 3 forskellige størrelser:
inventory_SS_boost_defend_small.png
inventory_SS_boost_defend_medium.png
inventory_SS_boost_defend_large.png

Herefter kan I bruge dem når det passer jer. De vil blive liggende på jeres lager så længe som I ønsker dette. Boost effekter kan lægges sammen - bortset fra angrebsboost - så I kan have flere boosts samtidig.
Effekten af disse boosts vil selvfølgelig også være synligt i boost oversigtsbilledet, som blev skabt præcis for at kunne håndtere disse nye boosts.

flower.png

Dette år vil vi også gerne introducere en ny måde at afvikle begivenheder. I alle begivenheder indtil nu har vi enten brugt daglige opgaver (typisk blev en opgave aktiveret hver dag) eller opgaver som var direkte tilgængelige (Alle opgaver kan løses med det samme). Denne gang har vi begge dele :).

Der er 25 opgaver som kan løses med det samme og som er begivenhedens hovedopgaverække:
spring_quest.png
Når I har færdiggjort disse, vil I får adgang til den endelige præmie i opgaverækken (som er 2 japanske tema portrætter og visdommens gongong som er en bygning fra Kirsebærblomstersættet).

Vi mener derudover at det er en god ide at give jer flere chancer for at få flere lanterner. Det er derfor at der når I har gennemført hovedopgaverækken, vil starte en daglige opgaverække. I vil herefter få en ny opgave hver dag indtil slutningen på begivenheden. Eftersom at der er en opgave for hver eneste dag fra dag et(De er bare usynlige mens at I klarer hovedopgavenrækken), vil I formentlig have nogle stykker som ligger og venter, når I når til dem.


Og det er ikke alt. I vil få 10 lanterner hver dag fra rådhuset, og oven i det vil I også kunne finde lanterner som hænger i kirsebærtræerne i ødemarken der omgiver jeres byer:
hiddenrewards.png
Hver gang i åbner en kiste, eller løser en opgave, vil et nyt træ vokse frem. Antallet af lanterner I får fra hvert træ er tilfældigt og kan variere fra 1 til 10. Naturligvis vil det træ som giver 1 lanterne være det hyppigste forekommende og I er heldige når I får 10 !

flower.png


I vil have indtil den 17. april til at løse alle opgaverne. Vi ønsker jer masser af sjov med vores Kirsebærblomsterfestival! Vi håber også at I kan lide alle de nye ting som vi har introduceret.

Lad os vide hvad I synes her :).

Glædeligt Forår!
Jeres Forge of Empires Team
 
Senest redigeret:

Girlie

Medlem
Jeg undrer mig over at I kan kalde 2oo medaljer i en guldkiste for en "fantastisk præmie. Det er simpelthen ikke okay, at samle 120 lanterne og så få 200 medaljer. Jeg håber virkelig at I vil fjerne de 200 medaljer fra guldkisten og lægge den i bronzekisten, eller måske endda fjerne dem.

Ellers er det en rigtig sjov event, med mange faktorer :)
 

DeletedUser2122

Guest
Jeg undrer mig over at I kan kalde 2oo medaljer i en guldkiste for en "fantastisk præmie. Det er simpelthen ikke okay, at samle 120 lanterne og så få 200 medaljer. Jeg håber virkelig at I vil fjerne de 200 medaljer fra guldkisten og lægge den i bronzekisten, eller måske endda fjerne dem.

Ellers er det en rigtig sjov event, med mange faktorer :)

Hej Girlie.
Antallet af medaljer man får fra guldkisten varierer. Alt efter hvilken tidsalder man er i .
Udvidelser skaffet for medaljer er jo også tilsvarende billigere når man får de første, hvor man er i de lavere tidsaldre.

Jeg sender naturligvis dit forslag videre.


Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser543

Guest
Hej,

Medaljer kan man da bruge til noget ;) jeg har nu prøvet 3 stk. guldkister og jeg har fået 2x "læg bygning på lager" (?1?1? så ligegyldigt at det gør ondt) og 1x 20 FP ...... 20 FP......... jeg håber virkeligt at man kommer til at kunne få de her "Kirsebærhavesættet" bygninger ved at udføre opgaver og ikke kun ved at være heldig......

Hattemager.
 

DeletedUser2122

Guest
Hvis man ikke er heldig at få alle 5 bygninger inden eventet slutter, bliver det så mulighed for at skaffe dem på anden vis?
Hej Tigress the Great.

Så vidt jeg ved er det kun gennem forårs event man kan få bygningerne. Der er dog en del dage endnu så mon ikke det lykkes for dig

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser2065

Guest
Eller kan man jo være mere heldig næste år. Kan ikke forestille mig at det bliver eneste gang de er i udbud. Kan sagtens forestille mig at man ikke kan vinde dem alle ved at løse opgaverne i denne omgang. Der skal jo også være 1 ide i at kaste lidt penge efter det.
Lige nu kan jeg jo godt ærge mig over ikke at have kastet penge efter lanternerne første gang de var på bud. Kunne da godt tænke mig lige at samle lidt flere af de bygninger sammen.
 
Hej Tigress the Great.

Så vidt jeg ved er det kun gennem forårs event man kan få bygningerne. Der er dog en del dage endnu så mon ikke det lykkes for dig

Mvh.
Fugazi.

Det lykkedes mig at finde svar på spørgsmålet på Facebook på FoE's internationale side. Der er åbenbart andre end mig der synes det virker ulogisk, at alle dem der ikke er heldige at få dem alle i eventen, så bare må undvære. I øvrigt vil det jo være endnu mere utopisk, at samle flere sæt, hvis man ikke engang kan samle et :)

Men det har de dog alligevel være kloge nok til at tage højde for.
***
Trish Bohrman will there be a way to win or purchase missing pieces at the end of the event? i've already missed out on pieces on daily special. i opened large chests because of better chance of getting them and then i got things i didn't really care for. very frustrating.
Synes godt om · Svar · 2 · 11 timer
Forge of Empires
Forge of Empires The buildings will be available in the future, no set date on it at this time...
***
 

DeletedUser2186

Guest
Jeg var ret hurtig færdig med de 25 missioner og mangler stadig en af stykkerne i Kirsebærhavesættet. Kan jeg risikere at eventen stopper og så stadig mangle den sidste del?? Jeg kan ikke rigtig se at man kan styre hvilken stykker man får/vinder. (I en verden har Jeg har f. eks to af Zen Zone og mangler Nishikigoi-dam. En en anden verden mangler jeg Kejserens Indgangsport )
I begge verdener blev jeg færdig samtidig og jeg har fuldført den daglige mission på samme tid.
 

DeletedUser2122

Guest
Jeg var ret hurtig færdig med de 25 missioner og mangler stadig en af stykkerne i Kirsebærhavesættet. Kan jeg risikere at eventen stopper og så stadig mangle den sidste del?? Jeg kan ikke rigtig se at man kan styre hvilken stykker man får/vinder. (I en verden har Jeg har f. eks to af Zen Zone og mangler Nishikigoi-dam. En en anden verden mangler jeg Kejserens Indgangsport )
I begge verdener blev jeg færdig samtidig og jeg har fuldført den daglige mission på samme tid.

Hej wiile

Eventen kører stadig 6 dage, så der burde stadig være muligheder.
Får du dem ikke alle i dette event, kommer der andre muligheder i events. Hvilke og hvornår kan jeg ikke sige.

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser2186

Guest
Hej wiile

Eventen kører stadig 6 dage, så der burde stadig være muligheder.
Får du dem ikke alle i dette event, kommer der andre muligheder i events. Hvilke og hvornår kan jeg ikke sige.

Mvh.
Fugazi.

Hej Fugazi

Betyder dit svar at du mener at dem jeg mangler vil komme i andre event?? eller mener du at der vil være andre event med andre bygninger jeg så kan prøve at få??
Mener det er lidt surt at skulle gennemføre en event og resultatet så stadig afhænger af held:0)
Det er lidt sjovere hvis man kan komme i mål ved at gennemføre. Det er ikke så sjovt hvis man gennemføre og så alligevel skal rafle om resultatet ;0)

MVH
Jan
 

DeletedUser2122

Guest
Hej Fugazi

Betyder dit svar at du mener at dem jeg mangler vil komme i andre event?? eller mener du at der vil være andre event med andre bygninger jeg så kan prøve at få??
Mener det er lidt surt at skulle gennemføre en event og resultatet så stadig afhænger af held:0)
Det er lidt sjovere hvis man kan komme i mål ved at gennemføre. Det er ikke så sjovt hvis man gennemføre og så alligevel skal rafle om resultatet ;0)

MVH
Jan

Hej wiile/Jan

Jeg mener at de kommer i andre events . hvilke ved jeg ikke. men de kommer igen ifølge det jeg har fået at vide.
Men stadig har du jo flere dage endnu i denne event også til at få dem .

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser352

Guest
Hvordan kan man løse opgave og gå i gang , med en runde mere og
STADIG ikke få bygninger , så man kan sætte dem sammen.

Kan da ikke være rigtigt , at nogen kan og andre ikke kan.

Regama Hilser.
 

DeletedUser2186

Guest
Hej,

Medaljer kan man da bruge til noget ;) jeg har nu prøvet 3 stk. guldkister og jeg har fået 2x "læg bygning på lager" (?1?1? så ligegyldigt at det gør ondt) og 1x 20 FP ...... 20 FP......... jeg håber virkeligt at man kommer til at kunne få de her "Kirsebærhavesættet" bygninger ved at udføre opgaver og ikke kun ved at være heldig......

Hattemager.

Jeg giver dig helt ret. At trække "læg bygning på lager" er det samme som at få en nitte. Jeg har "vundet" denne latterlige gevinst 4 gange i kisten til 120 forårslanterner. Surt show at stå og mangle et af stykkerne i Kirsebærhavesættet og så gang på gang trække denne nitte

MVH
Wiile
 

DeletedUser2186

Guest
Hej wiile/Jan

Jeg mener at de kommer i andre events . hvilke ved jeg ikke. men de kommer igen ifølge det jeg har fået at vide.
Men stadig har du jo flere dage endnu i denne event også til at få dem .

Mvh.
Fugazi.

Hej

Ok. Men det sjove går lige som lidt af når man bare skal håbe på at være heldig og ikek ved om det hele har været spild. Jeg mener en til at "læg bygning på lager" og jeg er ikke engang sikker på jeg gider prøve ;0)

MVH
Jan
 

DeletedUser352

Guest
Meld nu ud.

Hvordan kan nogen få ret til mere styrke ( tror det er 5% ) og andre ikke.

Kom ind i kampen , i har snart lavet dette spil i 5 ÅR.

Man giver ikke nogen noget og andre noget andet.

I giver os lige regler og VI SPILLER og ikke jer der SPILLER.

Regama Hilser.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Meld nu ud.

Hvordan kan nogen få ret til mere styrke ( tror det er 5% ) og andre ikke.

Kom ind i kampen , i har snart lavet dette spil i 5 ÅR.

Man giver ikke nogen noget og andre noget andet.

I giver os lige regler og VI SPILLER og ikke jer der SPILLER.

Regama Hilser.

Jeg er lodret uenig. Hvis det var hensigten at alle skulle have det komplette sæt, så havde de vel foræret det som gevinst efter gennemførelsen af allerførste opgave. Og i og med der er en procentvis chance for gevinsterne, så må det i sagens natur givetvis være nogle som trækker en nitte - denne gang.
Skal vi nu også til at brokke os over hvordan nogle kan have flere KA´ere end andre?
 

DeletedUser543

Guest
Nu har jeg prøvet at få "Kejseren indgang" ved at købe 14 stk. Guld kister igennem hele eventen ( hvilket vil sige 25% chance hver gang ) og det er IKKE lykkedes for mig.... Jeg følger mig godt og grundigt taget ved næsen.
 

DeletedUser2186

Guest
Jeg er lodret uenig. Hvis det var hensigten at alle skulle have det komplette sæt, så havde de vel foræret det som gevinst efter gennemførelsen af allerførste opgave. Og i og med der er en procentvis chance for gevinsterne, så må det i sagens natur givetvis være nogle som trækker en nitte - denne gang.
Skal vi nu også til at brokke os over hvordan nogle kan have flere KA´ere end andre?

Helt fint at du er uenig. Jeg syntes stadig at det sjove går af når du gang på gang trækker en nitte og andre i spillet har flere komplette sæt. Selv om du prøver at købe dig til bedre muligheder er der en stor chance for at du ikke opnår et helt sæt. Jeg mener det er lidt fladt at starte en event og så lade spillerne rafle om evt. gevinster. Jeg begyndte at spille dette fordi jeg troede at det var et strategi spil og ikke engang ludo. Men det lyder som om du har fået dit sæt så tillykke til dig ;0) Jeg håber bare som sagt at reglerne ændres så de gevinster der er hovedeformålet med gennemførelsen af en event bliver afhængig af om man gennemføre og ikke bare er en gang ludo.

MVH
Jan
 

DeletedUser2186

Guest
Helt fint at du er uenig. Jeg syntes stadig at det sjove går af når du gang på gang trækker en nitte og andre i spillet har flere komplette sæt. Selv om du prøver at købe dig til bedre muligheder er der en stor chance for at du ikke opnår et helt sæt. Jeg mener det er lidt fladt at starte en event og så lade spillerne rafle om evt. gevinster. Jeg begyndte at spille dette fordi jeg troede at det var et strategi spil og ikke engang ludo. Men det lyder som om du har fået dit sæt så tillykke til dig ;0) Jeg håber bare som sagt at reglerne ændres så de gevinster der er hovedeformålet med gennemførelsen af en event bliver afhængig af om man gennemføre og ikke bare er en gang ludo.

MVH
Jan

En anden vigtig ting. Dette spil er lavet for at nogen kan tjene penge. Det er dem vel ondt men i samme øjeblik du tjener penge på andre bør du også have en vis moral. En af metoderne er at få folk tl at stræbe efter et produkt. Her i spillet bruges b. la. event til disse formål. Når en event startes op fokusere man først på at brugeren får den oplevelse at denne får noget ekstra (Lidt lige som en kop gratis kaffe i toget). Eventen har 2 formål. Tilfredse kunder der føler de er noget specielt og et forsøg på at få dem til at foretage tilkøb. I denne event styres det således at du samler brikker, hvor de sidste vil være svære at opnå for de fleste. Dette lokker de fleste til at tilkøbe øget chancer. Du ser det tit i butikker der lokker med bamser o. lign. Det der er problemet her er at selvom du tilkøber øget mulighed for at få alle brikkerne så kan dine penge være spildte.

Ja jeg ved godt at det er folk selv uden om, men nu er de fleste skruet sådan sammen at disse metoder virker. (Reklamens magt) Så slev om du og jeg ikke hopper på det er det stadig ikke god moral at lokke brugerne til at bruge penge på noget der måske aldrig giver gevinst. Bare min mening,.

MVH
Jan
 
Top