Forårsbegivenheden 2017

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Diskuter forårsbegivenheden her:

spring17_logo2.png


Få forårslanterner fra opgaver. Brug dem til at få fantastiske præmier - inklusiv helt nye bygninger med sæt bonuser!

Velkommen til kirsebærblomsterfestivalen! Lad os fejrer dette som dette års forårsbegivenhed :). Når Kirsebærtræerne blomstrer samles alle i parkerne for at feste!
Kirsebærblomsterfestivalen begynder den 28. marts.

flower.png

Mens begivenheden kører, så vil der blive tilføjet en ny ressource til spillet: Forårslanterner! Vind dem ved at løse opgaver og høste kirsebærtræer uden for jeres byer.
Lanternerne kan bruges til at købe kister. Klik på begivenhedsknappen for at åbne begivenhedsvinduet:

spring17_eventwindow.png

Som I kan se består vinduet af flere elementer:

1. Forårslanterne tælleren. Denne viser hvor mange lanterner som I har. Lanternerne kan primært fås ved at løse forårsopgaver. I kan også få nogle få lanterner i de kirsebærtræer, som vil dukke op i landskabet udenfor jeres byer hver gang I åbner en kiste eller løser en opgave. Alternativt kan lanterner også købes for diamanter.

2. Kister.
Der er 3 af dem: bronze, sølv og guld. Hver af dem indeholder forskellige belønninger og I skal betale med lanterner for at få lov til at åbne en af dem. Lad musen hvile over den kiste som I vil se indholdet af , og de aktuelle præmiemuligheder vil blive vist. Hvis I vil se en mere detaljeret beskrivelse af hver præmie, så klik på '?' ikonet. Blandt de præmier som I kan finde vil der være bygninger fra tidligere begivenheder, men også nogle få helt nye ting! Læs mere om dem nedenfor :).

3. Dagligt tilbud. Dette en en særlig værdifuld præmie. Den er til rådighed i alle kister og skifter hver dag. Chancen for at få den i en kiste varierer fra kiste til kiste.

4. Hovedpræmien. Hver gang at I åbner en kiste vil I også få kirsebærblomster som vil blive tilføjet til hovedpræmiebjælken. Når denne er fuld, vil I få den aktuelle hovedpræmie. I kan vinde hovedpræmien flere gange(Præmien vil skifte til en anden præmie hver gang at I har vundet den), og hovedpræmiebjælken vil blive nulstillet når I har nået målet.

flower.png


Som altid er der, ud over de ting som allerede findes i spillet, også helt nye ting som I kan vinde!
Lad os snakke om bygningerne først :). Der er seks helt nye forårsbygninger, som alle er temasat efter den japanske kirsebærblomsterfestival:


gongofwisdom.png

Visdommens gongong
1x1, Giver medaljer
icon_cherry_garden.png
Er en del af Kirsebærhavesættet - kan også give Forge Points
sakurarock.png

Sakura klippen
3x2, Giver glæde
icon_cherry_garden.png
Er en del af Kirsebærhavesættet - kan også give angrebsbonus
nishikigoipond.png

Nishikigoi-dam
3x2, Giver glæde
icon_cherry_garden.png
Er en del af Kirsebærhavesættet - kan også give forsvarsbonus
zenzone.png

Zen Zone
2x3, Giver mønt
icon_cherry_garden.png
Er en del af Kirsebærhavesættet - kan også give forsyninger, Forge Points og varer
emperorsentrance.png

Kejserens Indgangsport
2x3, Giver mønt
icon_cherry_garden.png
Er en del af Kirsebærhavesættet - kan også give Forge Points, forsyninger og medaljer
pagoda.png

Énetagespagode
4x4 - Beboelse/Kultur. Giver befolkning, mønter og glæde
Er IKKE en del af Kirsebærhavesættet

flower.png


De nye bygninger ser flotte ud hver for sig, men de ser endnu flottere ud hvis I sætter dem sammen på denne måde:
adjacency.png

Som I formentlig allerede har lagt mærke til ovenfor, så er 5 af de 6 bygninger mærket med "
icon_cherry_garden.png
Er en del af Kirsebærhavesættet
" markeringen. Hvis I samler dem i en gruppe (Pagoden er en fritstående bygning og er ikke en del af sættet) vil I få yderligere bonuser!

Det er fordi alle fem bygninger som I ser ovenfor har en "Sætbygnings" egenskab. Når en bygning med "sæt" bonus bliver bygget eller placeret ved siden af en anden (forskellig) bygning fra samme "sæt", så får den en bonus. For eksempel: Zen Zonen vil normalt kun producere mønter, men når den rør ved andre bygninger fra Kirsebærhavesættet vil den:

1. Producerer yderligere forsyninger (når den rør mindst en anden bygning ).
2. Producerer yderligere varer (når den rør ved mindst 2 andre unike bygninger).
3. Producerer yderligere medaljer (når den rør ved mindst 3 andre unike bygninger).

Bonuserne lægges sammen, så når en bygning rør ved 2 andre bygninger får I både bonus for 1 og for 2 bygninger. Detaljerne om hvor meget og hvilken bonus der gives, vil blive vist i hjælpeteksten som I kan se når i lader musen hvile over de nye bygninger.
Vi håber at I vil synes om denne nye twist i byudviklings mekaniken :).

I vil kunne finde de ny Kirsebærhavesæt bygninger blandt dagens præmier i løbet af begivenheden. I vil også kunne finde nogle af dem andre steder :
- Zen Zone: i en af de første begivenhedsopgaver.
- Visdommens Gongong: Når I afslutter hovedopgaverækken i begivenheden.
- Sakura klippen: som den første hovedpræmie, som kan vindes ved at samle kirsebærblomster når I åbner kisterne.

flower.png


Der er en nyhed mere som er skabt specielt til forårsbegivenheden.
Som I måske husker så introducerede vi for ikke ret lang tid siden, boost overbliksvinduet. Det vil nu blive endnu mere brugbart, da vi nu introducerer boost enheder, som I kan aktivere på et tidspunkt hvor det passer jer!
Ud over alle de præmier som der tidligere er nævnt, vil I også kunne få boost kasser i begivenheden:
boostcrate.png
Hver boost kasse indeholder en tilfældig boost enhed, som I vil få når I åbner den. Der er 4 forskellige boost typer:
icon_boost_attack_large.png
Angrebsboost
icon_boost_defend_large.png
Forsvarsboost
icon_boost_supplies_large.png
Forsyningsboost
icon_boost_coins_large.png
Møntboost

Når I åbner kassen vil den blive ændret til en af de fire boost typer listet ovenfor (tilfældigt udvalgt).
Hver boost kommer i 3 forskellige størrelser (lille, mellem og stor). Dette kan ses på størrelsen af flasken. For eksempel er dette forsvarsbonus i 3 forskellige størrelser:
inventory_SS_boost_defend_small.png
inventory_SS_boost_defend_medium.png
inventory_SS_boost_defend_large.png

Herefter kan I bruge dem når det passer jer. De vil blive liggende på jeres lager så længe som I ønsker dette. Boost effekter kan lægges sammen - bortset fra angrebsboost - så I kan have flere boosts samtidig.
Effekten af disse boosts vil selvfølgelig også være synligt i boost oversigtsbilledet, som blev skabt præcis for at kunne håndtere disse nye boosts.

flower.png

Dette år vil vi også gerne introducere en ny måde at afvikle begivenheder. I alle begivenheder indtil nu har vi enten brugt daglige opgaver (typisk blev en opgave aktiveret hver dag) eller opgaver som var direkte tilgængelige (Alle opgaver kan løses med det samme). Denne gang har vi begge dele :).

Der er 25 opgaver som kan løses med det samme og som er begivenhedens hovedopgaverække:
spring_quest.png
Når I har færdiggjort disse, vil I får adgang til den endelige præmie i opgaverækken (som er 2 japanske tema portrætter og visdommens gongong som er en bygning fra Kirsebærblomstersættet).

Vi mener derudover at det er en god ide at give jer flere chancer for at få flere lanterner. Det er derfor at der når I har gennemført hovedopgaverækken, vil starte en daglige opgaverække. I vil herefter få en ny opgave hver dag indtil slutningen på begivenheden. Eftersom at der er en opgave for hver eneste dag fra dag et(De er bare usynlige mens at I klarer hovedopgavenrækken), vil I formentlig have nogle stykker som ligger og venter, når I når til dem.


Og det er ikke alt. I vil få 10 lanterner hver dag fra rådhuset, og oven i det vil I også kunne finde lanterner som hænger i kirsebærtræerne i ødemarken der omgiver jeres byer:
hiddenrewards.png
Hver gang i åbner en kiste, eller løser en opgave, vil et nyt træ vokse frem. Antallet af lanterner I får fra hvert træ er tilfældigt og kan variere fra 1 til 10. Naturligvis vil det træ som giver 1 lanterne være det hyppigste forekommende og I er heldige når I får 10 !

flower.png


I vil have indtil den 17. april til at løse alle opgaverne. Vi ønsker jer masser af sjov med vores Kirsebærblomsterfestival! Vi håber også at I kan lide alle de nye ting som vi har introduceret.

Lad os vide hvad I synes her :).

Glædeligt Forår!
Jeres Forge of Empires Team[/td][/tr][/table]
 

DeletedUser2232

Guest
You have until April, 17th to complete all the tasks (so complete BEFORE April 17th).

I vil have indtil den 14. april til at løse alle opgaverne.

Hvilken dato er korrekt? Den danske eller den engelske afart af samme besked. Begyndelsesdatoen er begge steder d.28.03-2017
 

DeletedUser2122

Guest
You have until April, 17th to complete all the tasks (so complete BEFORE April 17th).

I vil have indtil den 14. april til at løse alle opgaverne.

Hvilken dato er korrekt? Den danske eller den engelske afart af samme besked. Begyndelsesdatoen er begge steder d.28.03-2017

Hej WagnerP

Den 17 april er den korrekte dato.
så skulle det vist være på plads.

Mvh.
Fugazi.
 

FrankieDK

Nyt medlem
Skal lige høre udviklerne, kræver KE nu at man SKAL bruge de 5% ekstra som det skete efter Skakpladsen, for at kunne komme ligeså langt i KE uden at skulle til at hæve niveauerne på Zeus, Aachen og CdM?
 

DeletedUser2122

Guest
Hej FrankieDK

Event kan du ikke fjerne, men du kan ignorere den. Den forsvinder ved events udløb.
Der er ikke ændringer i KE i forhold til event.

Mvh.
Fugazi.
 

FrankieDK

Nyt medlem
Er der planer om man på et senere tidspunkt kan vinde de bygninger man ikke vinder i denne event, eller er denne samling KUN tilgængelig i denne event?

HVORFOR KAN GONGEN IKKE LÆGGES PÅ LAGER IGEN, NÅR ALLE DE ANDRE I SAMLINGEN KAN???????????????????? ER DET IKKE EN BYGNING???????????????

Virker lidt ærgerligt at slette 3-4 bygninger i et sæt med 5, fordi man mangler 1 eller 2 bygninger, som man skal være heldig at vinde, fordi statistisk skal man bruge 8 forsøg i 120 Lanterne kisten for at få de manglende 2 bygninger.
Jeg mindes IKKE en event hvor man for enden har chancen for en fed bygning, eller til sidst kan slette 3-4 bygninger, fordi man ikke var heldig, og dermed have spildt 3 uger af sit liv. Derudover har jeg så sprunget en tidsalder frem for at løse de forb..dede "Forsk en Tek" opgaver, og tømt mit lager af varer for at forhandle sektoerer. I den grad en IKKE I ORDEN EVENT. Når man så tyer til Diamanter, og så ikke får det man går efter, på TRODS af jeg brugte, så jeg havde 6 forsøg med 25%, at ende med 5 BP, 2 Læg på lager, 2x20 FP og 200 Lanterner. Jeg HAR TONSVIS af BP, hvad skal jeg med 5 mere? Jeg generer 140+ FP i døgnet, hvad skal jeg med 2x20 mere? 2 Læg på lager, woohooo, nu har jeg 13, har umiddelbart 0 bygninger der skal på lager (Og så duer de for øvrigt ikke engang til Ønskebrønde/Ungdommens Kilde, er de ikke en bygninger?). Til gengæld har jeg så 4 ubrugelige bygninger, jeg kan smide ud hvis jeg ikke får den sidste.

Var PC heldig på A og fik de 2 bygninger i 3 forsøg. På C har jeg fået samlet lige over 400 lanterner, til Kejser porten kommer tilbage, får jeg den ikke, sletter jeg de 4 andre bygninger (Kan jo ikke lægge gongen på lager igen), da jeg i hver fald ikke gider sidde og se at Gongen griner af mig, da den kunne have givet mig 2 FP mere i døgnet. Så må den ned. Har opgivet samlingen på B og D, da jeg ikke har fået NOGET som helst, og HAR allerede brugt alle de Lanterner jeg har samlet sammen ved at løse alle opgaverne. Så er LANGT over de 8 statisktiske forsøg der burde skulle til.
Glæden kan jeg nok hente på noget andet, skal jo bruge meget plads på, eller har man været heldig at få Dammen, så kan Klippen faktisk bruges til noget.

IMO er sættet værdiløst, ukomplet, dog kan man bruge Dammen og Klippen til at få god glæde på 4x3 eller 2x6 byggefelter.

Eventen lugter lidt af, "Vi skal have diamanter ud af folk", problemet er så bare at vil man gå til lommerne og smide diamanter, så er der INGEN garanti for andet end du har brugt dine diamanter, og hvem kan ikke lige bruge 20 FP eller 5 tilfældige BP for 600 diamanter. 20 FP koster 1.000 diamanter normalt og 5 BP koster også 1.000 diamanter, normalt, men kunne ALDRIG finde på at købe et FP for Diamanter, og skulle jeg købe 5 BP, som ikke er et problem, så kan jeg i det mindste selv vælge hvilke 5 jeg vil have. Og vinde Medaljer er jo også toppen at skyde 120 Lanterner af på, for 6.000 mere oven i de 463.000 jeg ikke kan bruge i forvejen er jo også bare en super præmie.

Min Konklusion:
Dette er en event med statistisk chance for at det bliver en nitte, ALT FOR STOR CHANCE, og diamanter garanterer intet.
Flot og god slutpræmie, hvis man er heldig, ellers tager den jo ikke længe at slette skramlet, med mindre man så i det mindste er heldig at man fik Dammen og ikke Kejser Porten. Kunne man så i det mindste have kombineret frit, når man nu SKAL samle, NÆÆÆÆH det SKAL være unikke bygninger, skidt valg. Derfor er samlingen enten komplet og god, ellers er den skrammel og ubrugelig.

Og så se at få det "Læg på lager" kit til at fungere, Læg på lager skal slet ikke kigge på hvilken bygning JEG vil lægge på lager. Den skal bare gøre det. Det gælder OGSÅ hvis jeg vil lægge en helt almindelig bygning på lager, et Skjulested for Slyngler, Sejrstårne, Ønskebrønd og Ungdommens Kilde. Ellers skal det omdøbes til et "Læg udvalgte bygninger på lager"
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Problemet med at lægge visse bygninger på lager er løst med den næste opdatering på onsdag. Så skulle det være muligt at lægge slyngelskjul mm på lager lige som alle andre begivenhedsbygninger.
 

FrankieDK

Nyt medlem
Så mangler vi bare de almindelige bygninger, og specielt Militærbygningerne, også kan lægges på lager.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
De almindelige bygninger vil aldrig kunne blive lagt på lager da de kan købes igen hvad begivenhedsbygninger ikke kan
 

FrankieDK

Nyt medlem
Mit umiddelbare spørgsmål er så: Hvorfor? Hvad kan årsagen være til at i skal vælge hvad vi kan bruge det på? Hvis jeg bruger det på en bygning jeg kan stille op for mønter og forsyninger, er det måske unødvendigt, men i må da være glade for en der vil brænde et kit af på det. Rent faktisk skiftede jeg tidsalder den dag jeg så, at den militærbygning, jeg gerne ville have, men ikke ville forske mig frem til, var i jeres billedlotteri/pakkespil i December. DEN kan jeg ikke stille op igen, da jeg STADIG ikke har forsket den teknologi.

Jeg kan forstå, at der skal være grænser, for hvad man kan, på nogle punkter, såsom max 100 FP i baren (Foresten ikke fuldt synlig, når man har 100+), for at folk ikke gemmer høst FP til man har flere tusinde stående, DET kan jeg forstå. men hvorfor lave begrænsning på et KIT af nogen art? Hvis jeg nu havde lyst til at proppe RAH på lager, til jeg igen fik behov for den, hvad gør det jer?

Igen begrænsning, og det her er så on topic i det mindste, men HVORFOR skal Kirsbærhavens bestanddele være unikke? HVORFOR må jeg ikke stille to Klipper og to Zenzoner op omkring Gongen, uden at miste de sidste 2 bonuser på Gongen, og den sidste på de 4 omkringliggende? Havde i åbnet op for det, ville det have været en diamantmine, for så skulle jeg have en opstilling med 6 Klipper og 6 Zenzoner, og kunne have fået max ud af det med 1 Gong der kunne flyttes alt efter om jeg skulle slås eller høste, hvis jeg da ikke også brugte Diamanterne til at få en mere. Der gik i glip af mange penge. Forestil jer hvor mange der ville købe sådan et sæt, hvis det var muligt, hvis det ikke var baseret på held, når man skal bruge diamanter. I stedet sidder jeg med en halvfærdig, og overvejer om jeg hellere vil pille det ned og tage mine 3-4 resterende forsøg i dag hvor det er Hall of Fame der er på. FORDI Krisebærhaven er begrænset, så er Kirsebærhaven lidt et alt eller intet for mig. Een ting er dog sikkert, jeg bruger i hvert fald ikke FLERE Diamanter for at få den sidste bygning, som jeg egentlig slet ikke vil have, hvilket så forresten også gjalt den anden bygning, jeg skulle betale for, hvis jeg da ikke lige var heldig. Og alligevel skulle betale for, og så stadig ikke få den.

Hvorfor ikke bare lave det som een bygning, når i ALLIGEVEL bestemmer hvordan den skal se ud.

Og så lige resten om kittene, selv om det er Off-Topic:

Så kald det "Læg Event bygning på lager". Ligesom at Renokittet OGSÅ burde omdøbes, til f.eks. "Eventbygnings Renovationskit" og Opgraderingssættet burde hedde, "Eventbygnings opgraderings kit". Jeg var allerede oprørt da "Læg bygning på lager" ankom, for jeg skulle have brugt det på nogle Ønskebrønde, men det kunne jeg ikke, nu kan jeg så snart, men har ikke længere behovet. Til gengæld skal i have kredit for at vi endelig kan komme Brønde og Slyngelstuer på lager, med kittet.

Det er jo ikke fordi i ikke har teknologien til at kunne lægge almindelige bygninger på lager, vi vinder jo MASSER til lager, men hvis i vælger at UNDLADE dem, fordi i mener det ikke skal kunne lade sig gøre, af en eller anden grund, er det også fint, men så kald skovlen for en skovl og spaden for en spade.

Har ikke lige en Diamant bygning at teste på, men kan de så heller ikke lægges på lager med et Læg på lager" kit?
 

DeletedUser2065

Guest
Så det er da fint at man nu bliver advaret at høsttiden bliver nulstillet hvis man vil flytte rundt på det. Hvis man så havde muligheden for at fortryde det i dialogboksen, så ville det være dejligt. Den store røde fede 'annuller' knap som findes andre steder i spillet.
 

DeletedUser737

Guest
Du kan bare stille det hvor du tog det, uden at have sat det et andet sted først.....
 

DeletedUser737

Guest
Ja, men det gør det bare bøvlet at flytte "konstruktionen" når der ind i mellem skal ændres i byen. Lidt dumt, alle andre bygninger holder bare pause når de ikke er ordentligt forbundet.

Pagoden derimod forstår jeg ikke ideen i.
Der er næsten ingen mennesker der bor i den, sammenlignet med hvor meget den fylder. Den giver lidt mere mønt, men tager mere plads end en beboelsesbygning + en kulturbygning. Altså hvis man ser på hvad man får ud af de enkelte felter.
 

DeletedUser2282

Guest
Jeg synes det er et godt tiltag og virkelig dejligt med nogle fede præmier hvis man er heldig. Men som Frankie skriver så er det træls at få den samme bygning flere gange, vil hellere have hele sættet for at klare opgaverne, men vi vidste jo hvad vi gik ind til.
Og så skal du, Frankie, lære lidt om statestik. Du kan åbne 1000 kister uden at få det du ønsker, ligesom hvis du spiller ruelette.
Men jeg synen ikke det er forklaret godt nok at der er 3 bygninger der ikke behøver adgang til vej, sakureklippen, dammen og gonggongen.
 

Lizif

Aktivt medlem
Ja et udmærket event, men som Piratdk skriver, der er/var for lidt info omkring de ting man kan vinde (hvis man er heldig nok)
Jeg vil gerne foreslå følgende med udgangspunkt i dette event, da det er lidt sent at finde fakta om det hele hen af vejen.

Man giver mere info omkring bygninger og sættet som helhed, og det info burde havde været.

Påkræver vej eller ej.
Påkræver mo/po eller ej
Påkræver reno eller opgradering eller ej.
Kræver befolkning eller ej
Kan, kan ikke plyndres.
(ved godt at noget af det info kan man se hvis man holder musen over bygningen, men det kræver at man kan se bygningen et sted i spillet, og man kunne måske se noget af det info på wiki)

Og yderligere info burde være f.eks: hver ting i sættet kommer op som daglig præmie 3 gange i løbet af eventet.
Evt tillæg: Hver ting kommer som hovedpræmie en gang i løbet af de første 8 hovedpræmier.

Edit: Og evt give info om eventet kommer tilbage næste år samme tid, så man kan bygge vidre på de/det sæt man evt ikke fik i dette event.
 
Senest redigeret:

Hyne68

Aktivt medlem
Ja et udmærket event, men som Piratdk skriver, der er/var for lidt info omkring de ting man kan vinde (hvis man er heldig nok)
Jeg vil gerne foreslå følgende med udgangspunkt i dette event, da det er lidt sent at finde fakta om det hele hen af vejen.

Man giver mere info omkring bygninger og sættet som helhed, og det info burde havde været.

Påkræver vej eller ej.
Påkræver mo/po eller ej
Påkræver reno eller opgradering eller ej.
Kræver befolkning eller ej
Kan, kan ikke plyndres.
(ved godt at noget af det info kan man se hvis man holder musen over bygningen, men det kræver at man kan se bygningen et sted i spillet, og man kunne måske se noget af det info på wiki)

Og yderligere info burde være f.eks: hver ting i sættet kommer op som daglig præmie 3 gange i løbet af eventet.
Evt tillæg: Hver ting kommer som hovedpræmie en gang i løbet af de første 8 hovedpræmier.

Edit: Og evt give info om eventet kommer tilbage næste år samme tid, så man kan bygge vidre på de/det sæt man evt ikke fik i dette event.

Det ville efterhånden minde om en fuldt detaljeret drejebog til eventet, og det synes jeg måske ikke er ønskeligt. Det synes jeg vil tage en ret stor del af det uberegnelige, mystikken og forventningens glæde ud af det
Det ligger ihvertfald fast, at i forhold til event-annonceringen på Beta, så blev event-annonceringen her på live-serverne - på baggrund af Beta feedback - en smule mere beskrivende.

Vedr. Edit, hvis man har set seneste Live Q&A med chef-designer(inden) og chef-spiludvikler, så skulle man mene det skinner igennem, at man vil få skud på evt. manglende bygninger på et senere ikke nærmere defineret tidspunkt.
Dermed mener jeg igen, at alt ikke bare pr. automatik skal lægges ud på sølvfade til os spillere. Informationerne er derude og man har mulighederne for at opsøge dem. Eller alternativt bruge forum her eller chats. Nogen skal nok ligge inde med lidt nyttig viden.
 

DeletedUser2065

Guest
De kan godt være bedre til at angive om der skal være vej eller ej på wiki siden. Så kan jeg ikke rigtig forstå at Zenzone og Kejserens indgang er beboelsesbygninger, der er da ikke nogen mennesker i? Er det fordi de kræver vej?
 
Top