Forslag til at stoppe plyndring.

Bibs

Nyt medlem
Jeg syntes det er dybt usympatisk i et spil der kan spilles af alle (også børn), at man direkte opfordrer til at plyndre andre efter en kamp. Det er forbudt i langt de fleste lande i det virkelige liv. Det er også en plage for nystartede spillere der har nok at gøre med at komme frem, og så blive plyndret ustandselig af op til flere spillere der bare er startet lidt før dem.
Man kunde jo indføre en slags præmie, for en vundet kamp, ligesom man har i Klanekspeditionene. F. eks. kunde man give vinderen 20 varer af samme slags som taberen producerer, eller mønter eller hvad som helst. Dette vil gavne de små i spillet og de store vil ikke lide nød, i mine øjne en klar forbedring i et ellers super spil.
Med venlig hilsen.
Bibs
 

DeletedUser1408

Guest
"Jeg syntes det er dybt usympatisk i et spil der kan spilles af alle (også børn), at man direkte opfordrer til at plyndre andre efter en kamp"--------Eftersom det er et SPIL (Hermed ment hygge i en virtuel verden, hvor visse normer ikke er så simple som i den virkelige verden) kan man ikke ligestille det med den virkelige verden

"Det er også en plage for nystartede spillere der har nok at gøre med at komme frem"-------Ja, men det er også en hjælp. En hjælp til at huske at høste sine varer produktioner og lign. En hjælp til at komme i kontakt med andre. Det kunne være crymails, personlige angreb og lign. MEN det kunne også være en "Hey. Du har angrebet mig. Hvad siger du til at hjælpe mig med at komme med et bedre forsvar?". Den virkede for mig.

"Man kunde jo indføre en slags præmie, for en vundet kamp, ligesom man har i Klanekspeditionene."----------HVAD ville så være forskellen?

Hør her, hvis ALLE spillede på samme måde...hvad er så formålet med spillet? Det der er GODT ved FoE er de forskellige måder at komme frem i verdenenerne på. Det være sig KvK, KE, handel, Naboer...eller allesammen. Hvis man bare sidder stille og roligt i sin lille by og vi alle skal være ih og åh så søde ved hinanden at man ikke engang må kalde en nabo for en dum skid....hvad er der så at lave??

"Dette vil gavne de små i spille"---------Neej!!! Det vil sige at når der er diverse events, så skal vi allesammen have 100 diamanter for ellers kommer der for stor forskel mellem små og store....Neej!! Neej NEEEEJ!!! Der SKAL være forskel på store og små...ellers smutter alle spillere...Der SKAL være en gulerod...og guleroden er klart at når man er stor, kan man banke andre...bla. andet også de små....
 

Bibs

Nyt medlem
"Jeg syntes det er dybt usympatisk i et spil der kan spilles af alle (også børn), at man direkte opfordrer til at plyndre andre efter en kamp"--------Eftersom det er et SPIL (Hermed ment hygge i en virtuel verden, hvor visse normer ikke er så simple som i den virkelige verden) kan man ikke ligestille det med den virkelige verden

"Det er også en plage for nystartede spillere der har nok at gøre med at komme frem"-------Ja, men det er også en hjælp. En hjælp til at huske at høste sine varer produktioner og lign. En hjælp til at komme i kontakt med andre. Det kunne være crymails, personlige angreb og lign. MEN det kunne også være en "Hey. Du har angrebet mig. Hvad siger du til at hjælpe mig med at komme med et bedre forsvar?". Den virkede for mig.

"Man kunde jo indføre en slags præmie, for en vundet kamp, ligesom man har i Klanekspeditionene."----------HVAD ville så være forskellen?

Hør her, hvis ALLE spillede på samme måde...hvad er så formålet med spillet? Det der er GODT ved FoE er de forskellige måder at komme frem i verdenenerne på. Det være sig KvK, KE, handel, Naboer...eller allesammen. Hvis man bare sidder stille og roligt i sin lille by og vi alle skal være ih og åh så søde ved hinanden at man ikke engang må kalde en nabo for en dum skid....hvad er der så at lave??

"Dette vil gavne de små i spille"---------Neej!!! Det vil sige at når der er diverse events, så skal vi allesammen have 100 diamanter for ellers kommer der for stor forskel mellem små og store....Neej!! Neej NEEEEJ!!! Der SKAL være forskel på store og små...ellers smutter alle spillere...Der SKAL være en gulerod...og guleroden er klart at når man er stor, kan man banke andre...bla. andet også de små....
 

Bibs

Nyt medlem
Sikke da noget vrøvl, vi skal da ikke alle være lige store, men selv dem der laver spillet opfordrer jo alle til at blive større, så hvorfor bremser man dem ved at lade dem plyndre. Jeg skrev jo udtrykkelig at dem der vandt en kamp skal have noget for at vinde. Så tæv du bare løs, men det er stadig usympatisk at plyndre. Det der med at huske at høste, det er da rigtigt at hvis man husker at høste så kan de ikke plyndre men nu kan vi jo ikke være online hele tiden, nogen gange er der et liv uden for spillet.
 

DeletedUser1408

Guest
usympatisk?? Det er et sjovt ord, ik? Jeg synes du er usympatisk i ikke at sympatisere med os der plyndrer...

Og ja, der ER et liv udenfor FoE...men, så er der det heldige i at man selv kan bestemme hvornår man vil høste... ;)
 

Lizif

Aktivt medlem
Forstår ikke helt at folk der ikke vil plyndres og spille PvP bygger deres by midt i et PvP spil, der er mængder af fredelige spil hvor man kan bygge i fred og ro, vælg dog spil efter hvad i gerne vil spille, frem for at bare vælge et spil, og så prøve på at lave om på reglerne for dem der faktisk har valgt spillet pga reglerne og spillets indhold.
Er man lille og ikke har tid til at spille, så bliver man aldrig stor i et krigsspil, så det du siger er faktisk, at dem som du nævner skal have lov at være i fred resten af spillet stort set.
Du vil sikkert gøre dig selv en tjeneste ved at vælge et spil i stil med det du gerne vil spille.
og holder faktisk lidt med Pwnstar når han siger at det er dig der er usympatisk, du vil jo lave spillet om til det du gerne vil, frem for at finde et spil der passer dig.
 

Bibs

Nyt medlem
Hvorfor må man ikke lave om på et spil, det gør spil ledelsen hele tiden. Hvorfor kalder du det et krigsspil, krig og kampe er da kun en del af det, og jeg har ikke sagt at man ikke må slås, slås bare al det i kan, det giver jo point, men det er plyndringen jeg har noget imod, og det er det jeg syntes er usympatisk. Hvis en hær fra Danmark f. eks. indtager et andet land er det så tilladt soldaterne at plyndre, nej. Jeg synes ikke at man skal
udbrede den opfattelse at
sådan noget er tilladt. Ja jeg ved godt det er et spil, men alligevel bør bl. andet børn ikke læres den slags.
Med hensyn til at spille krigsspil, så spiller jeg andre spil hvor det endda går hårdere til i kampene, men ingen plyndring.
 

Bibs

Nyt medlem
Jeg kan se ud fra de svar der er kommet på mit indlæg at der ikke er den store opbakning, men der jo også kun svar fra 2 åbenbart meget krigeriske spillere, hvor er der respons fra de små i spillet, nåh undskyld de skal holde kæft og have tæv. Jeg kan se at den ene der har svaret er kommet rigtig langt i Dinegu, ud af 15000 spillere er vedkommende i top 5, det må ha kostet utroligt meget tid, og en masse kampe som jo så er gået ud over andre, eller det har kostet penge. Jeg synes også det fortæller en masse om den lille egoisme der efterhånden er udbredt alle steder.
 

Lizif

Aktivt medlem
Hvorfor kalder du det et krigsspil
Fordi klaner kan krige mod hinanden, naboer kan krige mod hinanen, klanemedlemmer kanføre krig i KE, og folk kan kæmpe sig frem på provinse kortet.

Dine argumenter med danmarks soldater skyder du selv ned, så ved ikke hvorfor du nævner det, og de børn du nævner, hvordan ser man lige hvor gamle ens naboer er hvis man vil undgå at plyndre børn? og hvis de børn ikke skal lære den slags som du siger, så må deres mor og far vel finde et passende spil til dem.

Med hensyn til at spille krigsspil, så spiller jeg andre spil hvor det endda går hårdere til i kampene, men ingen plyndring.

Ja og der er krigsspil hvor du kan tage en del af lageret fra den du angriber, og der er spil hvor du kan ødelægge byen/bygninger osv, det har ikke rigtigt noget med FoE at gøre.
Hvis du vil spille spil uden plyndring, så er det nok det du bør vælge at spille.

Dit foreslag vil gøre 3 nuværende SB helt eller delvist nytteløse, og det samme vil gælde for en kommende SB, så bare med det i mente tror du så at de vil fjerne plyndringen.

Foreslag til spillet er fint nok, men når det er foreslag der laver så meget om i spillet som dit gør mht SB og spillere som har valgt spillet fordi der er PvP i det, så skal du nok ikke regne med at det kommer igennem.
 

DeletedUser2122

Guest
Kære Alle.

Der er ikke planer om at ændre på muligheden for at plyndre.
Det er et strategi Krigsspil.
Man kan forsøge at undgå plyndring, ved at have bavne eller storslåede bygninger der giver angrebsforsvar og sætte sit bedste forsvar.
Man kan evt forsøge at lægge egen høst så det ikke er muligt at andre plyndrer.
Man kan tilkøbe ekstra forsvar fra Vennernes kro.
Der vil altid være nogen der forsøger at komme igennem, og det er jo den udfordring både angriber og forsvarer står overfor.

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser623

Guest
Når din kro er stor nok kan du faktisk beskytte dig imod plyndring hvis bare du har sølv nok til det...
 

DeletedUser2247

Guest
@Fugazi : Du skriver, at man kan forsøge at undgå bavne eller storslåede bygninger......

Det er jo noget sludder. En lille/ny spiller vil jo i praksis aldrig nogensinde kunne stille en hær, som vil kunne modstå et angreb fra en stor/gammel spiller i tidsaldre, som det vil tage en ny spiller månedsvis - måske år - at nå.
 

DeletedUser2122

Guest
@Fugazi : Du skriver, at man kan forsøge at undgå bavne eller storslåede bygninger......

Det er jo noget sludder. En lille/ny spiller vil jo i praksis aldrig nogensinde kunne stille en hær, som vil kunne modstå et angreb fra en stor/gammel spiller i tidsaldre, som det vil tage en ny spiller månedsvis - måske år - at nå.

Hejsa King Cassander.

Jeg skriver man kan forsøge at sætte bavne og storslåede bygninger op ! Ikke undgå dem .
Derudover skriver jeg også andre tiltag op . som f.eks. at sætte produktion på tider hvor man selv kan nå at høste. Inden man evt. bliver plyndret .
Det er korrekt at det er svært at undgå plyndring. Selv for spillere i højere aldre. Det er en del af spillet. Og enhver spiller må prøve at finde sin egen løsning på vejen op.

Mvh.
Fugazi.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Det er jo noget sludder. En lille/ny spiller vil jo i praksis aldrig nogensinde kunne stille en hær, som vil kunne modstå et angreb fra en stor/gammel spiller i tidsaldre, som det vil tage en ny spiller månedsvis - måske år - at nå.

Man har, for nu efterhånden en rum tiden siden, ændret forudsætningerne for Nabolags-fletninger. Nu kommer små/nye spillere ikke længere i Nabolag med store/gamle spillere. Nu er der så vidt jeg er informeret max. 1 tidsalder mellem spillere i et nabolag, som imellem nabolags-fletninger så kan blive til 2, hvis nogle går op i tidsalder.
Og er man stadig et udsat bytte i et så optimalt komprimeret nabolag som muligt stadig et udsat bytte, ja så må man følge de råd, der er i rigelige mængder overalt, hvis man gider lede eller bare spørge.
 

DeletedUser2247

Guest
@Hyne68 - tak, jeg vidste ikke, at man blev matchet med max. 1 tidsalder. Synes nu, at jeg har oplevet noget andet, men jeg kan jo huske forkert.

- og det er tilladt at blive klogere :)
 

DeletedUser2152

Guest
Tak for underholdende læsning, det er en skam at man ikke har mulighed for at mødes til et spil high risk poker :)
Jeg er ikke sikker på at der ikke findes en mindre fejl i påstanden om at plyndring er sammenligneligt med voldelig overtagelse af fremmede borgeres retmæssige ejendele i deres egne suveræne stater gennem militær magt, men hvis ingen gør FN opmærksomme på problemet bliver uhyrlighederne vel bare fortsat underprioriteret til fordel for Syrien konflikten eller lignende. Hvis nogen tænker på at starte en underskriftsindsamling for at få rettet op på det, ville jeg sætte stor pris på det hvis nogen ville gide at filme det til youtube.
Er det kategoriske imperativ egentligt andet end bevis for at Kant var dårlig til at stave til "mig"? Dette og mange andre spørgsmål finder vi muligvis svaret på i fremtiden for diskussionen om forskel vs entropi.

Visse dele af teksten kan muligvis tolkes som værende sarkastisk, men når Yale University er så flinke at gøre flere kurser offentligt tilgængelige kan man sikkert få større udbytte af at bruge sin tid på dem end på at gå i chok over det.
En lille smagsprøve kan findes på www.youtube.com/watch?v=mm8asJxdcds.
 
Forslag til små spillere der ikke vil plyndres.

Hvis ikke du kan nå at komme på en enhed, inden du skal høste, kan du fjerne en enkelt vej fra rådhuset til dine varebygninger, så kan de ikke plyndres. Husk blot at smide vejen på igen, når du er hjemme og tiden vil fortsætte, men selvfølgelig skudt i fht. til før vejen blev fjernet.
 
Top