Forslag til at undgå skævvridning i KS

Mr. Creme

Nyt medlem
Først og fremmest, stor ros for indførelsen af KS. Det har virkeligt givet spillet en ekstra dimension.
Men (der er altid et men) KS kunne godt trænge til lidt modifikationer.

Som det er nu kan 1 klan dominere et helt kort og lukke alle andre fuldstændigt uden. Det er måske meget sjovt, for den dominerende klan, på den korte bane, men bliver nok også hurtigt trivielt, og man kan derfor være nødsaget til at trække i bremsen for at få andre ind på kortet.

Følgende tiltag kunne måske ændre lidt på den balance, uden at de stærkeste klaner stadig ville kunne vinde runderne.

1. Ingen nedslidning når man angriber fra sin hovedby. På den måde har alle klaner bedre mulighed for at kæmpe sig ud af deres startfelt, hvis de skulle blive lukket ned.
2. Byt rundt på hvor der kan bygges flest bygninger (eventuelt differentiere hvilke bygninger der kan bygges hvor). Dvs. at der bør kunne bygges flere BLL i ydersektorerne end i de inderste. I forvejen vinder man suverænt flest point i midten, så det giver ikke helt mening at det også er lettere at angribe i cirkler derinde. På den måde kan man måske også sprede fokus lidt mere ud over kortet.
3. Indfør en nedslidningsstraf afhængigt af antallet af sektorer man har eller point man generer. Dette vil gøre at det bliver sværere for en klar at have et helt kort, da de efterhånden som de bliver store nok, vil opnå høj nedslidning ved deres kampe.

Jeg håber de 3 ovenstående punkter giver mening og at man vil tage disse til overvejelse.

Sidst men ikke mindst kunne det være lækkert at man kunne se hvordan det går på andre kort end sit eget.
 

Mr. Creme

Nyt medlem
Jeg skal lige være sikker på hvordan det her forslags-system virker. Bliver forslagene kun sendt videre i systemet såfremt en moderator skriver det i tråden, og ud fra hvilke kriterier sendes forslagene i så fald videre ud fra?
Det vil være lidt ærgerligt, at råbe ud over dalen, hvis ingen alligevel hører efter. Så måske hellere finde en anden dal at råbe ud over (Engelsk forum) :D
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Punkt 3 er jeg ikke helt sikker på vil fungere da du så straffer de Klaner der arbejder meget for et resultat for evt. at samle kampe og fragmenter og ikke bare går efter at dominere kortet og det er vel ikke helt fair at en Klan skal straffes for at ha ydet et resultat. Desuden kan de med 5 BL bare undgå at få noget nedslidning alligevel så det kan også omgås hvis det skulle være, men det er flot du byder ikke med feedback Erd, hatten af for det. c",)
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg syntes det fungerer fint, dog er jeg enig i punkt 1.
Hvis man havner på 1. diamant kort og har et halv tomt skattekammer og få medlemmer samt dårlig koordinering så er man nok kommet op og bide skeer med de store og man ryger retur til platin, hvor det er sjovere. Det er helt fint
 

Mr. Creme

Nyt medlem
På A er det lige omvendt. Platin er fuldstændigt dødt og næsten umuligt at få et anseeligt antal kampe ud af, mens der i diamant lige nu er 3 klaner der 100% styrer hvem der skal være på kortet og hvem der ikke skal.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Hvis Platin er død hvordan kan det så være svært at få kampe ud af kortet når der ikke decideret er Klaner der står i vejen for at ta sektorer og bygge BL?
 

Mr. Creme

Nyt medlem
Når der ikke er andre der kæmper på et kort, har man jo ikke rigtigt nogle at tage sektorer fra, og derved ikke nogle kampe at hente, når først hele kortet er taget efter nogle dage ;)
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
På den måde ja, men er der ikke mindst en der kæmper i platin da, har ikke oplevet en platin endnu hvor der ikke var mindst 2 Klaner i gang og jeg spiller 5 servere.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
På A er det lige omvendt. Platin er fuldstændigt dødt og næsten umuligt at få et anseeligt antal kampe ud af, mens der i diamant lige nu er 3 klaner der 100% styrer hvem der skal være på kortet og hvem der ikke skal.
Lad nogle BL'er blive til de mindre stærke klaner, der ikke har varer nok i KS, så kan de tage flere sektore og i kan tage dem tilbage.

Når der ikke er andre der kæmper på et kort, har man jo ikke rigtigt nogle at tage sektorer fra, og derved ikke nogle kampe at hente, når først hele kortet er taget efter nogle dage ;)
Mon ikke de 3 klaner har samme problem som i har i platin, de er hele tiden på jagt efter kampe og derfor har i kun få muligheder for at sætte BL'er så i kan tage flere sektore og hermed give dem flere at tage.
 

Mr. Creme

Nyt medlem
På A er der ikke rigtigt kampe at
Lad nogle BL'er blive til de mindre stærke klaner, der ikke har varer nok i KS, så kan de tage flere sektore og i kan tage dem tilbage.
Det gør vi allerede når vi er dernede. Desværre hjælper det ikke det store :(
Mon ikke de 3 klaner har samme problem som i har i platin, de er hele tiden på jagt efter kampe og derfor har i kun få muligheder for at sætte BL'er så i kan tage flere sektore og hermed give dem flere at tage.
Jeg er ikke helt på hvad du mener her. Problemet er at de 3 klaner styrer kortet så meget pt, at de lukker helt ned for andre klaner. Eller det vil sige at de lukker lidt op, for dem de gerne ser bliver i diamant, mens resten lukkes helt ned. De mangler ikke kampe, da de 3 klaner jo blot bytter sektorer i midten (som jo er stort set gratis grundet de mange BLL der kan bygges derinde)
 

Mr. Creme

Nyt medlem
Men summa summarum, så lyder det til at det fungerer fint på nogle servere, mens det kører skidt på andre. Det kunne være i alles interesse at finde en struktur, der fungerede på alle servere. ;)
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg spiller på A, B og C, jeg syntes at det fungerer fint.
På B kniber det med at blive hængende i Diamant ligaen, men vi er kun 24 og skattekamret kan ikke følge med nr. 2 dia kort eller øverste Platin er fint for os.
På A og C klarer vi os fint selv om vi ikke er i top 3.
Problemet er at de 3 klaner styrer kortet så meget pt, at de lukker helt ned for andre klaner. Eller det vil sige at de lukker lidt op, for dem de gerne ser bliver i diamant, mens resten lukkes helt ned.
Diplomati er også en del af KS.
 

Mr. Creme

Nyt medlem
Jeg spiller på A, B og C, jeg syntes at det fungerer fint.
På B kniber det med at blive hængende i Diamant ligaen, men vi er kun 24 og skattekamret kan ikke følge med nr. 2 dia kort eller øverste Platin er fint for os.
På A og C klarer vi os fint selv om vi ikke er i top 3.

Diplomati er også en del af KS.
Øh, hvad? Er det dit svar til en tråd omkring mulige forbedringer til KS? Jeg tænker det vil gavne, at forholde sig til de reelle forslag, og vurdere om de kunne være medvirkende til et bedre KS eller ej ;)
 

Morten70

Medlem
En måde at sikre udligning, kunne være at cappe (sætte et max) på den cumulative effekt af Belejringstårnet, sådan at man ikke kan opnå en effekt højere end eksempelvis 80%, eller ved at kun Belejringstårnet fra en provins kan tælle i et angreb (den med flest BLL på)
 
Senest redigeret:
sidder med et lille tanke eksperiment.
Hvis en klan er så suveræn at det kvæler KS kan man så boycotte dem.
Lad os sige at alle de andre klaner i puljen IKKE tager så meget som en kamp for at vise deres utilfredshed. hvad vil der så ske ?
Alle de andre klaner vil jo ende på en delt 2. plads og få 50 point og derved undgå nedrykning, eller vil alle klanerne ende sidst og dermed rykke ned ?
 

Morten70

Medlem
Et twist på punkt 3 : lad prisen på slagmarks-bygninger stige med 5% pr ejet provins udover den første
eksempel : hvis en klan sidder på 11 provinser, så koster bygninger således X+50% varer , eller hvis en klan sidder på 16 provinser, så koster det x+75% varer at bygge
 

Iarn den yngre

Nyt medlem
Et andet forslag til at bryde evt total dominans af en klan på en server kunne være at lave en Champions League udgave. Her kunne vinderne af diamantkortet så møde hinanden i næste runde. Mens de øvrige klaner i diamant på hver server så kunne have en mere lige kamp i hvert fald hver anden runde, hvor den dominerende klan er ude og kæmpe CL mod de andre stærke klaner.

Hvis der er flere diamantkort på en server kan man enten tage den mest højest pts score i runden eller tage alle diamantkort vindere og så evt lave flere CL kort.

Det ville sikkert give mere udfordring for alle klaner på alle servere og man kunne evt også sætte præmierne lidt højere i CL gruppen, så der er lidt at komme efter også. Tænker at det også er trivielt for dominerende klaner bare at køre business as usual hver runde.

Det kunne evt også styres via KS points, så CL er for dem med 1000+ pts, men så kan man ende med klaner, der altid er i CL og det er måske heller ikke så sjovt.
 
Senest redigeret:
Top