Forslag til KS gruppering

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg her tidligere fremsat et andet forslag, med 8 klaner i diamant, 16 i platin, 32 i guld 64 i sølv og resten i bronze. Dette kan gøres ved at lade point løbe (evt. med et ændret pointsystem) og på dem måde vil det blive de stærkeste klaner som kæmper mod hinanden.
Dårlig ide, hvem gider kæmpe mod de samme hver runde
 

Jimse

Aktivt medlem
Det går jeg, altså kæmpe mod de samme i hver runde. Afhængigt af pointsystemet, vil der komme en ny eller to i hver omgang, heller de samme stærke klaner end de svage vi har nu
 

Hyrde

Aktivt medlem
Jeg synes heller ikke om ideen. Jeg mener stadig færre klaner per liga (4-6) og ingen eller et højere cap er løsningen, sammen med et større spænd mellem platin og dia, så dia først starter ved 1200 eller 1500.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg synes heller ikke om ideen. Jeg mener stadig færre klaner per liga (4-6) og ingen eller et højere cap er løsningen, sammen med et større spænd mellem platin og dia, så dia først starter ved 1200 eller 1500.

Det kan jeg bedre lide. Dia start 1200, cap 1500
Jeg er også enig i færre klaner på Dia kortene, 4-6 lyder fint
 

Jimse

Aktivt medlem
Uenig, det er totalt urimeligt at klaner med 3 - 5 medlemmer kan komme i diamantligaen, som vel skulle være det ypperste, men som det er nu, er vejen til diamant meget kort. Samtidig er det urimeligt at små klaner kan have adgang til de bedste præmier som findes i diamantligaen.

4 -6 klaner vil give færre kampe til alle deltager
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Uenig, det er totalt urimeligt at klaner med 3 - 5 medlemmer kan komme i diamantligaen, som vel skulle være det ypperste, men som det er nu, er vejen til diamant meget kort. Samtidig er det urimeligt at små klaner kan have adgang til de bedste præmier som findes i diamantligaen.
Hvorfor, hvis de klarer det til Dia ligaen har de fortjent det, der er store klaner på 80 medlemmer der der ikke gider og hænger i Guld ligaen. Det er helt fair :D

4 -6 klaner vil give færre kampe til alle deltager
Hvorfor? der er da mere plads til klanerne, kan ikke se hvorfor det skulle give færre kampe, snare tværtimod.
 

Jimse

Aktivt medlem
Vi har lige kørt en runde, hvor vi helt undlod at købe BL m.v. og holdt igen så de andre klaner kunne tage sektorer, så vi kunne få lidt kampe, og da vi gav los til sidst søndag aften, havde vi alle sektorer undtagen 1 ved afslutning mandag morgen. Derfor skal de svage klaner ikke i Diamant, det giver ingen mening. Det burde kun være de 8 stærkeste klaner som kæmpede i Diamant.
 

Hyrde

Aktivt medlem
Færre klaner på korterne giver mere jævnbyrdige ligaer
Fære klaner på kortene vil som jeg ser det, give flere kampe til de enkelte klaner
 

Jimse

Aktivt medlem
Det gælder i hvert fald ikke på C. Her er det afgørende om det er stærke eller svage klaner man kommer i gruppe med. Sidste omgang kunne vi (FÆLLESSKABET) kunne have holdt alle de andre klaner ude af kortet, uden at bruge BL og andre hjælpe bygninger. Forstået på den måde, at hver gang en anden klan tager en sektor vil vi kunne tage den tilbage efter 4 timer, også hvis de skulle have taget flere sektorer. Vi undgik bevist at tage sektorer, så de andre klaner kunne tage lidt, og give os flere kampe. Alligevel endte vi med det dårligste antal kampe for klanen, og det med ca. halvdelen af hvad vi plejer.
 

4Katte

Medlem
Hvis du vil have kampe, skal du netop give plads til de andre klaner på kortet. Hvad nytter det at tage hele kortet du kan jo ikke slås mod dig selv. Ellers må du samarbejde med 1-2 andre klaner at i hele tiden kører i ring.
 

Jimse

Aktivt medlem
Selvom man giver plads, lader BL stå, er der klaner med en så ringe styrke, at sektorer tages meget langsomt, dvs. over 12 timer, for at indtage en sektor, så den fidus virker ikke.
 

Jimse

Aktivt medlem
Kunne god tænke mig at vide hvor mange kampe jeres klan og I selv tager på en runde KSM
 

EB-9

Medlem
Hovedproblemet er i realiteten pointsystemet - vi har taget turen fra kobber og lander i diamant i den kommende runde. I kobber, sølv og guld sker der absolut ingenting - og lidt i platin. Det vi har konstateret er at hvis ingen klaner er aktive på kortene vil alle klaner få maks point og dermed rykke op - hvis der ikke er aktivitet før diamant - vil en lang række mere eller mindre aktive klaner pr. automatik rykke op og først miste point til nedrykning når de lander i diamant - de ryger så desværre ikke længere tilbage end til platin. Man kunne ændre pointsystemet - således at alle starter med fx minus 100 ligapoint og skal vinde point for at rykke op. Derved undgår man autooprykning af inaktive klaner.
 

4Katte

Medlem
Jeg ved ikke hvad du vil bruge det til, men det er ikke hemmeligt. Jeg spiller på A og D. På A hvor vi er i øvre diamant kom vores klan ind på en p2, hvad p1 har fået ved jeg ikke, de fik 339,8 SP hvor vi fik 181,1 SP. Vores klan fik 2550 forhandlinger og 58.124 kampe samlet i alt 63.224. Vi er lige under 60 medlemmer om at dele, så det er et gennemsnit på over 1000 kampe pr. person.
På D er det noget lavere da vi er i nedre diamant der og kun kom på en p3.
 

Jimse

Aktivt medlem
Bare for at fortælle at antallet af jeres kampe på A, det halve af vi har i en god runde. Jeg er enig med EB-9, at man næsten automatisk kommer op i diamantligaen, selv med meget få kampe, og det er der problemet ligger
 
Top