Forslag til udvidelse af chat-funktionerne

DeletedUser1380

Guest
Kære support og medspillere


Jeg vil gerne stille følgende forslag til forbedringer af global-chatten:

Er det muligt at lave flere chatrum? fx efter emner?
Er det muligt at få flere med på en hvisk....måske med en notits på gc om hvilket emne der hviskes om, så flere kan komme med?
Det skulle være rum med regler. FX bør det ikke være tilladt med ingamedrillerier i et rum for fx sport osv osv
Hey og smid da lige et dating-rum i puljen, nu vi er i gang ;)

Når jeg stiller spørgsmålet/forslaget er det på baggrund af refleksion over, hvordan det kører nu.

Chatten er meget aktiv og folk bidrager gerne.....
MEN den kan have svært at tilgodese alles interesser og behov for hygge osv som det er nu, på én gang...og jeg tror dette frustrerer mange? Mange har fri samtidig og dette giver flaskehalse.

Fx spilrelaterede drillerier, behov for hjælp til støt, handler, snak om daglige gøremål, interesser, emner, jamen alt bliver skrevet oven i hinanden...og den stærkeste vinder-agtig
til stor ærgelse for de som måske lige sad og hyggede sig med det de havde gang i....
Jeg har selv oplevet det masser af gange...at jeg sidder og hygger med et eller andet på gc...måske møder nye mennesker...og slam-bam så er chatten pludselig overtaget af noget andet....meget irriterende. Jeg er ret sikke på at andre spillere har det lige som jeg og også bliver irriterede over, hvis deres hygge bliver overtaget af mig eller andre.
Jeg tror endda at det kan være en del af årsagen til den ballade der af og til opstår.

Foe glæd jer over at folk så gerne deltager og faktisk reagerer på ikke at kunne få lov.....

Jeg synes det er en brand-god ide :)...- og er mit biddrag til at søge løsning på en udfordring, fremfor syndebukke på et problem

Støt op om forslaget , hvis I synes det er en god ide....(håber det er teknisk muligt), så er der nemlig større chance for at vore admins kan tage det med til Hovedkvarteret i Tyskland :)

Mvh
Marjen
 

DeletedUser1526

Guest
Puha for en roman at komme igennem..
Men det er en god idé. Chatten er for alle, men det er irriterende at man sidder og hyggechatter, og så bliver det overtaget af noget andet *host* drama *host host* Især hvis man skriver med mere end én person, for så kan man ikke bare tage det til hvisk. Som jeg ser det, er der 3 hoved grupper som især er dominerende. Det er forspørgsel af støtte og vare, hyggechat og Drama. Jeg synes derfor 3 globale rum man kan komme i som man har lyst lyder fint. Og det med at kunne tilføje flere til hvisk! Det er igen en irritation hvis man skriver med 2-3 andre og man egentligt gerne ville gøre det lidt mere privat, men ikke kan.
Ellers har jeg ikke så meget at tilføje til Marjens forslag. Det er en god idé.

Venligst
Hunulven
 

DeletedUser1380

Guest
Tak Hunulv

Og måske vi lige bør begrebs-afklare drama :)
"Drama" er spil-relaterede drillerier, battle mellem klanerne og i den dur, fx advarsler om angreb mod en allieret eller et simpelt tak for kampen. Diskussion af hvorledes spillet spilles i kvk.

Drama er IKKE andet.....for det ville virkelig være upassende at have en side for anden form for drama.
(Som teatermenneske gjorde dette ondt at skrive :S )

Mvh
marjen
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Pt. er det desværre ikke teknisk muligt at oprette flere chat rum.

Jeg skal gerne sende jeres indlæg videre til Tyskland men indtil videre er der altså kun et så når I ved at i måske bliver sure over at andre "overtager" debatten så er I allesammen altså nødt til at give plads og acceptere at ikke alle deler hinandens mening om hvad der er "sjovt". Der skal være plads til alle og så længe der kun er et chatrum så bedes I respektere dette.

Der er ganske mange som de sidste mange måneder har givet udtryk for at de helt holder sig væk fra CG GC på grund af "drama" og det skal stoppe nu - og det gælder ALLE !
 
Senest redigeret:

DeletedUser1380

Guest
Der er trist at det ikke pt kan lade sige gøre :(
- men alligevel tak for I vil tage forslaget med

"Drama" som i begrebsafklaringen spil-relaterede drillerier mdv er en del af det tilladte spil og vil være vanskeligt at komme til livs, ,pga kvk...hvor der er et åbenlyst behov for at kommunikere mellem klanerne vdr kamp/krig mdv og dette kan ødelægge andre samtaler, jævnfør at søgemål for støt eller kan ødelægge en god debat der ikke er spilrelateret.

Jeg tror på at mange holder sig væk, fordi der ikke er plads, folks behov for kommunikation er meget forskellig......jeg tænker at, hvis alle bare skrev, hvad de havde på hjertet...ville systemet måske bryde sammen?

Men ønsker admins/ mange spillere at der mod reglerne ikke må forekomme "drama" på GC- i den forstand som kvk afføder
- så er dette jo et forslag til regelændring af Chat.

Måske ikke noget dårligt forslag?.....men kunne det da i stedet være muligt at udvide fællestråden, for at tilgodese behovet for kvk-kommunikation?

fx så oplever jeg ofte behov for at dele en tråd med flere end min klan, uden at skulle skrive et hav af modtagere i en anden tråd. Megen kommunikation bliver 2 hånds og rodet at hitte rede i....

Ville det være en mulighed at udvide tråd-systemet, således at "drama" mellem krigende klaner holdes internt i udvidede fællestråde? Og spillere på Gc frit kan hyggesnakke om andre emner?

En mulighed er selvfølgelig også gøre forslag om totalt at forbyde "drama" (spil-relaterede drillerier mellem klaner) på Gc til fordel for anden kommunikation. Således at forbyde kvk-debat på Gc.
Dette kan jeg godt tilslutte mig, jeg spiller nemlig rollen som ond og led diktator over en klan ;) derfor tror jeg ikke på ytringsfrihed :p (spøg)
Jeg tror det vil kunne opleves som en befrielse, for nogen, at folk ikke kan ytre sig frit om hvad der er kvk-spilrelateret, og i stedet holde fokus på hvad mon naboen fik til middag , (jævnfør Fb) og hvad der ellers er af funktioner i spillet fx støt. - men så vil blot andre holde op med at interessere sig for spillet.

Jeg har ikke et hak begreb om, hvad der kan lade sig gøre....her skal vi have IT-folket på banen
Foe skal vel som alt andet følge med tiden, holde trit med udviklingen, levere en vare- for det nogle folk betaler for og mange interessere sig for.... ??

Mvh
Marjen
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Der er trist at det ikke pt kan lade sige gøre :(
- men alligevel tak for I vil tage forslaget med

"Drama" som i begrebsafklaringen spil-relaterede drillerier mdv er en del af det tilladte spil og vil være vanskeligt at komme til livs, ,pga kvk...hvor der er et åbenlyst behov for at kommunikere mellem klanerne vdr kamp/krig mdv og dette kan ødelægge andre samtaler, jævnfør at søgemål for støt eller kan ødelægge en god debat der ikke er spilrelateret.

Desværre er meget af det som nogle kalder drilleri IKKE spilrelateret. Dette omfatter brug af øgenavne og misbrug af ignorere systemet til chikane

Et eksempel på dette
Spiller A og B har begge spiller C på ignorer listen. Et faktum som spiller C er bekendt med

Alle 3 spillere er på GC
Spiller A : Har du nogle varer som jeg kan købe af dig
Spiller C : "Hej spiller B - Er det rigtigt at du snyder i spillet ?"
Spiller B: Spiller 2 : Ja (svar på handelsforespørgslen)

For udeforstående vil det se sådan ud:
Spiller C : "Hej spiller B - Er det rigtigt at du snyder i spillet ?"
Spiller B: Spiller 2 : Ja

Det er misbrug af ignorer systemet og har INTET med spilrelateret drilleri at gøre.


Jeg tror på at mange holder sig væk, fordi der ikke er plads, folks behov for kommunikation er meget forskellig......jeg tænker at, hvis alle bare skrev, hvad de havde på hjertet...ville systemet måske bryde sammen?

Nej - systemet kan sagten håndtere antallet af spillere


Måske ikke noget dårligt forslag?.....men kunne det da i stedet være muligt at udvide fællestråden, for at tilgodese behovet for kvk-kommunikation?

fx så oplever jeg ofte behov for at dele en tråd med flere end min klan, uden at skulle skrive et hav af modtagere i en anden tråd. Megen kommunikation bliver 2 hånds og rodet at hitte rede i....

Ville det være en mulighed at udvide tråd-systemet, således at "drama" mellem krigende klaner holdes internt i udvidede fællestråde? Og spillere på Gc frit kan hyggesnakke om andre emner?

I kan sagtens lave lige så mange In-Game besked tråde som I ønsker - både indenfor jeres egne klaner og mellem klaner

En mulighed er selvfølgelig også gøre forslag om totalt at forbyde "drama" (spil-relaterede drillerier mellem klaner) på Gc til fordel for anden kommunikation. Således at forbyde kvk-debat på Gc.
Dette kan jeg godt tilslutte mig, jeg spiller nemlig rollen som ond og led diktator over en klan ;) derfor tror jeg ikke på ytringsfrihed :p (spøg)
Jeg tror det vil kunne opleves som en befrielse, for nogen, at folk ikke kan ytre sig frit om hvad der er kvk-spilrelateret, og i stedet holde fokus på hvad mon naboen fik til middag , (jævnfør Fb) og hvad der ellers er af funktioner i spillet fx støt. - men så vil blot andre holde op med at interessere sig for spillet.
Jeg har ikke et hak begreb om, hvad der kan lade sig gøre....her skal vi have IT-folket på banen
Foe skal vel som alt andet følge med tiden, holde trit med udviklingen, levere en vare- for det nogle folk betaler for og mange interessere sig for.... ??

Mvh
Marjen


Nej - Global chat er ikke tiltænkt som en facebook sludre tråd selvom den selvf. kan benyttes til det også. Den er beregnet til alle aspekter i spillet, KvK, handel, spørgsmål om hjælp og social interaktioner. Vi vil IKKE lægge begrænsninger andet end at indlæg skal overholde reglerne
 

DeletedUser1380

Guest
Godmorgen

Mange tak for respons.

Kan sagtens se problematikken omk ignorer...har faktisk ikke tænkt over det.
Jeg har selv oplevet efter anmeldelse af tråd, at det udløste en automatisk ignorer....Der gik lang tid før jeg fandt ud af at jeg selv kunne ophæve den. Måske det ville være en god ide at oplyse omkring "ignorer" betydning og konsekvens, når en tråd anmeldes?

Mvh
marjen
 

DeletedUser1066

Guest
Desværre er meget af det som nogle kalder drilleri IKKE spilrelateret. Dette omfatter brug af øgenavne og misbrug af ignorere systemet til chikane

Et eksempel på dette
Spiller A og B har begge spiller C på ignorer listen. Et faktum som spiller C er bekendt med

Alle 3 spillere er på GC
Spiller A : Har du nogle varer som jeg kan købe af dig
Spiller C : "Hej spiller B - Er det rigtigt at du snyder i spillet ?"
Spiller B: Spiller 2 : Ja (svar på handelsforespørgslen)

For udeforstående vil det se sådan ud:
Spiller C : "Hej spiller B - Er det rigtigt at du snyder i spillet ?"
Spiller B: Spiller 2 : Ja

Det er misbrug af ignorer systemet og har INTET med spilrelateret drilleri at gøre.

Jeg har været offer for præcis det eksempel, og det er ikke særlig behageligt at blive misbrug til en joke på den måde !
 
Top