Halloween begivenheden 2019

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Diskuter Halloween begivenheden 2019 her:

LogoHAL19.png


Kom med, hvis I tør, til dette års Halloween-begivenhed, der starter den 15. oktober.

Vores spildesigner, Micha, leder efter en bog i et gammelt og støvet bibliotek. Kan han finde den han leder efter? Eller har han brug for hjælp fra en mystisk figur ... find ud af mere i videoen nedenfor:

I årets Halloween-begivenhed har vi ændret den konventionelle opgaverække fra tidligere år, til en fuldt udbygget begivenhed. Et gammelt uhyggeligt bibliotek skal udforskes. Byt slik til specielle værktøjer som kan bruges til at slippe af med de tykke spindelvæv, der blokerer for jeres vej til nogle sjældne skatte. En dødsdruide søger jeres hjælp til at genoplive gamle historier i opgaverækken til dette års begivenhed. Lyt omhyggeligt, mens hun skræmmer jer med mørke historier. Ved hjælp af den gamle bibliotekar vil hun tilbyde jer 52 missioner i alt. I modtager 30 hurtig-opgaver og derefter 22 daglige opgaver. Opgaveløsere - gør jer klar til at blive skræmt!

Game.png

Når I åbner begivenhedsvinduet, vil I se det støvede bibliotek fyldt med boghylder og spindelvæv. Ban jer vej gennem det, fjern spindelvævene med de tilgængelige værktøjer i venstre side af jeres begivenhedssvindue: En tryllestav, et kosteskaft og en gryde.
Final%20Arrow.png

Men Slik eller ballade er ikke den eneste måde at tjene slik på til Halloween! Udfør begivenhedsopgaver, og I vil blive belønnet med slik, som I kan bytte i heksens forretning og få flere værktøjer, der kan hjælpe jer med at afdække skjulte præmier. I kan også finde slik i hændelserne omkring eller i udkanten af jeres by. Brug værktøjerne klogt, da hver har en specifik virkningsmåde, der hjælper jer med at komme dig igennem biblioteket, hvor I finder skjulte græskar, der indeholder belønninger af forskellige værdi såvel som eftertragtede trylledrikke. Hvis I er heldige, falder I også over bøger!
Candy.png

Bøger? Hvad skal I bruge bøger til? For første gang i en begivenhed kan I nu samle nu flere korte opgaverækker som belønninger i biblioteket (dette er en tilføjelse til den traditionelle opgaverække), og i slutningen af hver opgaverække vil I få en særlig belønning. Dette betyder også, at I potentielt kan arbejde på flere opgaver samtidig.

Books4.png


Disse bøger kan findes, mens I udforsker det forsvundne bibliotek, og når I samler en af dem op, vil de være tilgængelige til aktivering i jeres eget personlige bibliotek, som I kan få adgang til i hovedbegivenhedsvinduet. I kan aktivere så mange opgaverækker samtidig, som I vil, så længe de ikke er ens! Når I er færdig med en, vises der et flueben ved siden af denne bog. I kan finde og samle mere end en af hver bog, og chancen for at finde dem varierer afhængigt af deres sjældenhed.


Books.png

En bogs status variere fra 'ikke fundet', 'fundet' til 'løst'.
Når alle bøger i et sæt er fundet og løst, kan I få den værdifulde bibliotekar belønning, ved at vælge "opsaml" til højre for belønningen.

Boo_achievement.png


Det var så balladen, her er så slikket! Dette års hovedpræmie er det helt nye forladte psykiatriske hospital!
HAL-GIF.gif

Hovedpræmie: Det forladte psykiatriske hospital er en opgraderbar 5x5 beboelsesbygning med 9 niveauer
Bygningen og dens opgraderingssæt kan fås i hovedpræmierne og som belønning for milepæle i begivenhedsopgaverækken. For at vinde en hovedpræmie skal I samle 20 flasker med trylledrik i biblioteket. Trylledrik er en speciel præmie, som bruges til at bringe jer tættere på hovedpræmie-belønningen. Når I har opsamlet 20 flasker med trylledrik, modtager I den hovedpræmie som der vises øverst i begivenhedsvinduet.

Det er ikke alt! Hvis I gik glip af chancen for at deltage i tidligere år, har I nu en mulighed for at få nogle tidligere ting: Det sorte tårn, Dunkeldøråbning, Gal videnskabsmands laboratorium og Kirkegården:
HAL-Extra-re-pic.png
Til sidst, som altid, får I mulighed for at vise jeres success til jeres venner og naboer få en af to nye temaportrætter. Disse vil blive givet i hovedopgavelinjen:

Avatars.png

I kan også finde gamle portrætter fra tidligere Halloween begivenheder spredt ud over det hele i biblioteket:

Previous_avatars.png

I vil være i stand til at løse alle bibliotekarens og dødsdruidens opgaver hele vejen frem til den 5.November. Held og lykke!

Skulle I have nogle kommentarer eller spørgsmål, så fortæl os det! Vi ser frem til at høre jeres feedback :)

Tak fordi at I spiller Forge of Empires!

Hilsen,
Jeres Forge of Empires Team.
 

Jimse

Aktivt medlem
Lyder som en sjov event,

Fik lige den ide, at det kunne give lidt ekstra hvis man satte Det sorte tårn, Dunkeldøråbning, Gal videnskabsmands laboratorium, Kirkegården og det forladte psykiatriske hospital sammen
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Et par gode råd, hvis i vil alle opgraderingerne til Hospitalet :)
1. Køb kun store tools pakker
2. Brug dine tools fornuftigt, ingen grund til at fjerne lyse net, hvor der ikke er noget at hente.
3. Ingen grund til at bruge tools på bøger du allerede har eller græskar med dårligt indhold.
Det er arkæolog eventen om igen med et twist
 

Gnavpotten

Medlem
Spørgsmål. Når jeg har løst mere end en bog, bliver nr. 2 så gemt til næste runde?

Dvs. jeg løser opgaverne i bog 1, 2 gange. Flueben op efter første gang. Nu løser jeg så alle 8 bøger, og får præmien. Jeg starter med andre ord forfra.

Er det så gemt i spillet at jeg har løst bog 1, 2 gange? Eller nulstilles alle bøger når de først er løst som en hel stak?

Med andre ord. Skal man gemme bøgerne, eller skal man bare løse dem med det samme?
 

DeletedUser3179

Guest
Hej Martinel.

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål helt.
Men et af dem er da, at nej du behøver ikke løse den bog du finder med det samme, du kan gemme den og starte den når du føler dig parat til det.
Dernæst kan du godt have flere bøgers opgaver kørende på én gang.

Dertil har jeg ikke selv nået dertil, så ved faktisk slet ikke om det er muligt at gøre det flere gange, i forhold til hovedpræmien med bøgerne.
Så det eneste jeg kan sige nu, er at når den samme bog løses flere gange, vil den i hvert fald beholde fluebenet efter 1. gang
 

Gnavpotten

Medlem
Hej Martinel.

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål helt.
Men et af dem er da, at nej du behøver ikke løse den bog du finder med det samme, du kan gemme den og starte den når du føler dig parat til det.
Dernæst kan du godt have flere bøgers opgaver kørende på én gang.

Dertil har jeg ikke selv nået dertil, så ved faktisk slet ikke om det er muligt at gøre det flere gange, i forhold til hovedpræmien med bøgerne.
Så det eneste jeg kan sige nu, er at når den samme bog løses flere gange, vil den i hvert fald beholde fluebenet efter 1. gang

Hejsa.

Nej det er ikke det jeg mener :) Når du løser den samme bog flere gange så står der (når du klikker på bogen) hvor mange gange du har løst bogen. Når alle 8 bøger er løst mindst en gang får du hovedpræmien.

Mit spørgsmål er om tællere for hver bog bliver nulstillet hver gang man får hovedpræmien, eller om den automatisk sætter et nyt flueben ved en bog, hvis man har løst den mere end en gang.

For hvis tælleren for hver bog bliver nulstillet for hver hovedpræmie, så skal jeg jo ikke brænde bøgerne af inden hovedpræmien er indløst. For så er de jo gået til spilde.

Jeg håber det var bedre forklaret :)
 

DeletedUser3179

Guest
Og nu fik jeg snakket med holdet.

Så man kan simpelthen være så sej at vinde hovedpræmien fra bøgerne mere end én gang :-D
Så hvad det angår vil ens bøger og antal gennemført blive husket, og dertil at det jo så er den sidste bog gennemført fra forrige omgang, man jo så skal være heldig at finde igen og gennemføre.
Og det er nok noget helt andet ;-)
 

DeletedUser1137

Guest
Til udviklerne. Nu har i igen designet en event for for mange er total umuligt at gennemføre og utrolig skævt fordelt hvem som får muligheden for at få hovedpræmie. Jeg har gjort alt som det skal til for at forsøge at få alle opgraderinger, dette har så gået ud over mulighed for at vinde de andre præmier. Kun for at finde ud at dette ikke er muligt at opnå. Men andre uden brug at diamanter både kan få de præmier de ønsker og alle opgraderinger. Ja nogle snakker om at de har til 2. Hvordan kan det så være at jeg ikke en gang vil kunne opnå det. Samme er antallet af bøger. Jeg mangler stadigvæk 4 og da det er de samme bøger jeg får så regner jeg ikke med at de kommer. Hvilket igen gør at jeg mister mulighed for at måske at få alle opgraderinger. Det kan sku ikke være rigtigt at der skal være så stor en forskel på spillerne. Det må i sku kunne gøre bedre eller kompetencer for ved at sørge for alle som gennemføre event får alle opgraderinger. Jeg vil i hvert fald overveje om jeg gider bruge til på event når det alligevel er umuligt at op nå.
 

Gnavpotten

Medlem
Til udviklerne. Nu har i igen designet en event for for mange er total umuligt at gennemføre og utrolig skævt fordelt hvem som får muligheden for at få hovedpræmie. Jeg har gjort alt som det skal til for at forsøge at få alle opgraderinger, dette har så gået ud over mulighed for at vinde de andre præmier. Kun for at finde ud at dette ikke er muligt at opnå. Men andre uden brug at diamanter både kan få de præmier de ønsker og alle opgraderinger. Ja nogle snakker om at de har til 2. Hvordan kan det så være at jeg ikke en gang vil kunne opnå det. Samme er antallet af bøger. Jeg mangler stadigvæk 4 og da det er de samme bøger jeg får så regner jeg ikke med at de kommer. Hvilket igen gør at jeg mister mulighed for at måske at få alle opgraderinger. Det kan sku ikke være rigtigt at der skal være så stor en forskel på spillerne. Det må i sku kunne gøre bedre eller kompetencer for ved at sørge for alle som gennemføre event får alle opgraderinger. Jeg vil i hvert fald overveje om jeg gider bruge til på event når det alligevel er umuligt at op nå.


Argh. Mon dog at de har fået til 2 uden brug af masser af diamanter ;-)

Jeg vil dog give dig ret i at det igen er en event hvor ods bare ikke er korrekt regnet ud. Jeg har gennemført 34 bøger, men mangler stadig guldbogen for at få en bogrække på 8. Andre har, som du også har oplevet, opnået at få alle 8 bøger ret nemt.

Når det er sagt, så har jeg uden brug af diamanter og uden at gennemføre bogrækken, opnået alle opgraderinger til sindsygehospitalet. Men jeg har så også fået 680 stk. slik for at gennemføre bøgerne. Så det kan lade sig gøre. Og 3-4 daglige hovedpræmier i græskarhovederne.

Bare husk kun at bruge slik på den helt store pakke og drop at fjerne synlige tomme felter. Så kan det altså lade sig gøre. Og så har vi jo over en uge tilbage endnu. Alt kan ske endnu ;-)
 

DeletedUser3179

Guest
Jeg vil nu gå med til at sige, at det her også klart, har været den dyreste begivenhed jeg har været med til. Har spillet 3 begivenheder siden jeg startede, og de andre har jeg da "tjent" på. Det her er som sådan en begivenhed, hvor jeg i øjeblikket er nød til at sætte mit normale spil i stå, for at kunne klare opgaverne, og det syntes jeg ikke skulle være meningen.

Jeg mangler bland andet også 3 bøger, og tænker jeg til slut "kun" vil nå til level 7 ud af de 9 til hospitalet. Så alt i alt, vil jeg også rangere denne begivenhed som den dårligste indtil nu.
 

DeletedUser2395

Guest
Bøgerne er desværre helt tilfældige placeret i labyrinten af spindelvæv. Nogle finder dem alle inden for den første uge...andre finder dem aldrig.
På Beta-serveren fandt jeg hurtigt det første sæt samt et nyt sæt minus én, som jeg aldrig fik.
Nogle fandt to sæt uden brug af diamanter mens andre ikke engang fandt ét sæt med brug af diamanter.
Som skrevet... det er desværre tilsyneladende fuldstændigt tilfældigt.

Jeg spiller i to verdener : Mangler den grønne sølv-bog i en, og guld-bogen samt en sølv-bog i den anden. Jeg har indtil nu fået fem opgraderinger i begge verdener.
 
Senest redigeret af en moderator:

Lizif

Aktivt medlem
Det med at komme langt og finde bøger er jo to ting der afhænger rigtigt meget af hvordan man bruger sine værktøj

Eks: hvis vi siger at bogstaverne her under er spindelsvæv, og punktum er noget man har rydet.

......a a a a a
......b b b b b
......d d d d d
......g g g g g
......k k k k k

Nogle vil fjerne det første "d" og så bruge en kost
Nogle vil fjerne 2 x d og bruge en kost i anden kolonne
Smartest er nok at fjerne 3 x d og bruge en kost i kolonne 3 så får man fjernet en kolonne og afsløret hvad der er i både kolonne 2 og 4
 

DeletedUser3060

Guest
Det skal jo være svært. Ellers kan udvikler jo bare give os hovedpræmien.

Så det kræver rigtig meget tid og energi at være med på udfordringerne.

Så er det jo godt at denne begivenhed vel som de andre er en årligt udfordring. Så man næste år er sikret de sidste par levels.

Men det er lidt trist at man de sidste 10-12 dage kun kan samle en gange 50 slik. Så bliver det svært at nå alle levvels.

Men ellers en fin. Udfordring.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
52 bøger fundet og mangler stadig 1 bog for at få alle 8 bøger første gang, det er lidt frustrerende at bruge alt sit slik + 10.000 Diamanter og så er fordelingen af bøgerne så skæve og brugen af værktøjerne har været optimal. Kan kun håbe at den sidste bog dropper på sidste strækning.
 

DeletedUser3179

Guest
Men i forhold til at have udnytte, skal vi jo også meget snart, finde de bøger. For ellers når vi jo ikke at klare dem, inden tiden udløber.
Så jeg regner ikke med at nå det.
 

DeletedUser1137

Guest
Hvis udviklerne vil have os til at bruge diamanter, så hjælper det ikke at sådan en som PilgrimDK har brugt 10000 og stadigvæk ikke kan få det hele. Jeg kan kun sige, at jeg er glad for at jeg ikke har brugt en eneste. Jeg ville føle mig til grin hvis jeg havde brugt 10000 på noget som man ikke fik noget ud af.
 

DeletedUser3060

Guest
Jeg har opgivet at få hele bog rækken.
Men det ser ud til at jeg lige kan nå at få alle level på hospitalet.

det har været en virkelig udfordrende opgave denne gang.
Og nok den dyreste til dato. Der er godt nok blevet brugt meget guld og ress. For at løse alle side opgaverne.

men det kunne man jo bare have holdt sig fra
 

DeletedUser40

Guest
Det er efter min mening en af de værste begivenheder som de har lavet, en gang Pay-To-Win, elendigt :(
 
Desværre må jeg sige, at den her slags lotto events hver gang giver et ekstra hak i "nu skrider jeg snart fra det her skod spil".
Om man får samlet sin hovedgevinst har minus med dygtighed eller indsats at gøre!
Jamen så sælg dog lortet i en af jeres skodpakker og giv os events, det rent faktisk kan betale sig at deltage i. Eller drop de events helt. Det her giver et tydeligt tegn på, udviklerne er komplet inkompetente! :(
 
Top