Handel for guld/ressourcer

DeletedUser

Guest
Når man nu forsøger at have de korrekte bygninger og militære enheder i de forskellige aldre, synes jeg jo det ville være fint hvis også der var en progression fra simpel bytteøkonomi til en mere avanceret økonomi.

Og så lige en oversættelse :D

Det burde være muligt at sælge sine handelsvarer for guld - det vil så absulut være passende i middelalderen - tænk bare på Hansestæderne, hvis vi skal holde os lokalt i Nordeuropa.

(For en god ordens skyld lige en undskyldning, hvis dette emne har været berørt - har ikke kunne finde det med min søgning, så jeg tager chancen)
 

DeletedUser

Guest
Der har du fuldstændig ret, senere hen forsker vi også markedsplads i tidlig middelalder og fanen hedder endda økonomi, der ville man da sagtens kunne lave noget så man også kan handle til guld og forsyninger.
 

DeletedUser122

Guest
Kunne man eventuelt også forestille sig en mulighed for udforske bankdrift, som kunne føre til bygning af en bank, hvor man i stedet for at få forsyninger fik guldmønter. Iøvrigt på linje med de ekstisterende produktionsbygninger (som selvfølgelig også kunne motiveres) ?

Verdens ældste bank er fra 1472 og derfor kunne dette let ske i kolonitiden, som angiveligt skulle være på vej.
 
Senest redigeret af en moderator:
Top