Handel inden- og udenfor klanen

DeletedUser443

Guest
Hej
I de forskellige klaner er der mange forskellige aftalte handelsregler. For ledelserne i klanerne ville det være en stor hjælp, hvis vi kunne se, hvorvidt en handel sat op af et klanmedlem , var sat op med markering i "kun klan" eller ej - man kan se det lille "skjold" på sine egne handler under fanebladet "Dine aktuelle tilbud", men ikke under handler generelt.
Var det en mulighed at give os denne feature?
 

Dragonlady

Nyt medlem
Hvad skulle formålet med en sådan funktionalitet være bortset fra en "big brother" overvågning af om klan medlemmer handler uden for klanen ?
 

DeletedUser443

Guest
Som jeg siger, er der mange forskellige måder, at drive en klan på, og i nogle klaner, er der regler om handel - og der ville det være et godt værktøj. De der ikke bryder sig om det - eller ikke har regler, kan jo undlade at bruge det!
 

DeletedUser443

Guest
Måske jeg bør uddybe lidt her.

Jeg har naturligvis respekt og forståelse for Dragonlady's - og for den sags skyld, også alle andres - synspunkter, men mit point er:

Ligsom at der er mange andre rettigheder grundlæggeren tildeler klanmedlemmer, mener jeg også det, at handle uden for klanen bør være en rettighed der tildeles. De der ikke bryder sig om, at begrænse handelsmulighederne kan jo blot tildele rettigheden til alle i klanen.

Imidlertid mener jeg, at der, alt efter strukturen, kan være mange fordele i at være medlem af "den rigtige klan", for at holde mig til "handlen" kan der aftales fordelagtige priser inden for klanen, man slipper for at bruge ForgePoints o.s.v.

I min termologi er det at være i en klan, det samme som at være en del af et "minisamfund", der er fordele og forpligtelser. For at give grundlæggeren og hvem han/hun måtte ønske, mulighed for at styre klanen bedst muligt, mener jeg at det her forslåede "Handelsværktøj" ville være en rigtig god og nyttig forbedring. Og det ville hjælpe klanerne til at kunne styrre, at de ressourcer, der er skabt i klanen, i det omfang det måtte ønskes, forbliver i klanen og kommer klanen til gode.

Som det er nu kan et klanmedlem i teorien (jeg beskylder ingen) nyde godt af fordelagtige handler i en klan og derefter gå på det "åbne markede" og sætte hele skidtet til for egen vindings skyld. Det ville jeg gerne kunne kontrollere/forhindre.

Værktøjet ville også være med til at skabe større diversitet i klanerne og dermed en større mulighed for de enkelte spiller, til at vælge klan ud fra subjektive faktorer.

Jeg så meget gerne dette værktøj udviklet, men som alternativ kunne en makering (eksempelvis med et skjold, som det er i dag ved "egne tilbud" såfremt handlen er sat op som "Kun Klan") ved de enkelte handler i handelsvinduet, så man kan se om evt. klan-handelsregler overholdes.

Håber dette gav en bedre forklaring og begrundelse for mit forslag/ønske!

Zeus
 

Dragonlady

Nyt medlem
jeg forstår godt at klaner har forskellige regler og selvfølgelig er det op til folk selv at bestemme hvilke betingelser som de vil handle under

men hvad bliver det næste - En statistik som viser hvor mange gange og hvem som klanmedlemmer motivere/polere ?

Det er ikke de forskellige klanregler som jeg er imod - men jeg kan ikke se hvorfor udviklerne skal bruge kræfter på at lave værktøjer hvis eneste formål er at overvåge om klanmedllemmer overholder regler som ikke er en del af den officielle del af spillet.
 

DeletedUser655

Guest
Jeg er enig med Dragonlady her. Det ville da være sjovere hvis de brugte tiden på at fixe alle de bugs der er.

Er det ikke ret nemt at fixe ved at lave en intern regel der siger noget ala:
"At omsætte klanhandler til profil for egen vinding ved at handle dem ud af klanen fører til eksklusion"?
 

DeletedUser330

Guest
Jeg synes faktisk ikke, det er så svært. Ønsker man kun klan intern handel, er det jo blot at opsætte regler for fair bytteforhold og håndhæve det - så bliver handelen af sig selv inden for klanen. Dernæst skal man selvfølgelig som klanleder holde lidt øje med at produktionen er rimelig fordelt over de enkelte varer, så der er nok til alle. For et halvt år siden ville jeg have bakket op om forslaget, men hos os er jeg faktisk 95,5% sikker på at alle klanmedlemmer holder deres handler klan internt uden overvågning. Du kan jo heller ikke holde øje med, om et klanmedlem tager handler fra det åbne marked uden for klanen, vel ;-)

Man kan dog anlægge et andet synspunkt: Handelsforhold klanmedlemmer imellem ønskes reguleret efter fair byttepriser, mens man ikke har noget imod urimelige bytteforhold for handler ud af klanen. Hvis man ønsker en sådan to-sporet markedsplads, kunne det være fint nok med en visning af klan tilbud eller ej - men det kunne også løses ganske simpelt ved, at alle tilbud fra klanmedlemmer, der ikke har vinget af i "kun klan" ikke vises, når "vis kun klan tilbud" vinges af. Altså blot en lidt anderledes sortering.
 

DeletedUser443

Guest
Jo lige nøjagtigt - det er hele pointet - men så skal man jo også kunne se når handlerne omsættes uden for klanen!

Jeg er enig med Dragonlady her. Det ville da være sjovere hvis de brugte tiden på at fixe alle de bugs der er.

Er det ikke ret nemt at fixe ved at lave en intern regel der siger noget ala:
"At omsætte klanhandler til profil for egen vinding ved at handle dem ud af klanen fører til eksklusion"?
 
Top