Indretning af egen slagmark ved sin by

DeletedUser365

Guest
Hejsa :)

Jeg har lagt mærke til, at slagmarken ændrer sig alt efter hvem der angriber og hvilke enheder der bliver brugt.

Det kunne være enormt meget skønt lækkert og rigtig fedt hvis man kunne indrette sin egen slagmark, så er det den slagmark naboerne udkæmper slaget på i stedet for en random ;), man kunne have en fast bygge menu som hver enkelt spiller kunne bruge til personlig indretning af slagmarken.

Bygge menuen kunne se ud som følger:

16x klipper.
8x bakker.
12x mose.
5x vandhul. ( 2 af 3 felter, 2 af 5 felter og 1 af 7 felter )
12x skov.
14x buske.

Der kunne være en restriktion på, at spilleren max må have 50% af de forskellige bonus'er fra bygge menuen på sin egen 1/3 af kortet, resten skal fordeles på resten af kortet.

Er der en mulighed for at få dette med i spillet :) ?
 

DeletedUser

Guest
Det er blevet vist 49 gange, så det må man da gå ud fra :)

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal synes om forslaget. På den ene side kunne det faktisk være sjovt at prøve at lave et terræn der maksimerer fordelen til den defensive hær man har stillet op. Men på den anden side er der risiko for at man kunne gøre det FOR svært for angriberen. Kan man f.eks. helt lukke angriberen inde med vandhuller? Eller en kombination af vandhuller og klipper, som ville lukke hans kavaleri inde? I hvert fald kunne man tvinge angriberen til at rykke frem gennem et felt af moser, klipper og bakker, som ville forsinke ham gevaldigt. Det ville selvfølgelig være ligemeget for ham hvis han angriber med 8 langtrækkende... Men alligevel synes jeg at der er en risiko for at det ville blive for ubalanceret.

Det ville også kræve en del arbejde at implementere, hvilket måske er den største udfordring dette forslag står overfor :)

Det kunne helt sikkert være sjovt at prøve, men det er svært at sige hvad det ville gøre ved kampene.
 

DeletedUser365

Guest
Zooz, jeg kan godt se den problemstilling med at lukke fjenden inde.

Det kan evt løses ved at der skal være mindst et frit felt imellem hver af de forskellige bonus og forhindrings ting, så kan fjenden ikke lukkes inde :) , træer og buske skal selvfølgelig være mulige at sætte ved siden af hinanden ;)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser30

Guest
ja, jeg har nu et par gange set at fjendens ponyer er klatret over bjergene, som en sidste udvej, så det kan altså lade sig gøre.

Har det ikke været ridende bueskytter du har set? for de få jo bonus på klipper
 
nej, det var ridende kriger og riddere, men det var også den eneste vej for dem, ellers skulle de være redet bagud og rundt om, men jeg har kun set det 2 -3 gange.
 

DeletedUser

Guest
Det kunne være enormt meget skønt lækkert og rigtig fedt hvis man kunne indrette sin egen slagmark, så er det den slagmark naboerne udkæmper slaget på i stedet for en random ;)
Her er så igen et forslag, som kan komme i den kategori, der omhandler forslag til at gøre spillet lettere for en selv..!! :rolleyes:
Hvis der skal sættes ind på den front, må det være en forbedring af spillets AI, for jeg har set flere eksempler på, at hvis bare computeren havde angrebet i stedet for blot at rykke lidt længere frem, havde modstanderen rent faktisk tabt slaget til computeren. Jeg har både oplevet det, når jeg selv har angrebet, og tænkt, at nu var det slut, men også når jeg har set replay af angreb på min by... :hmm:
Når fodfolk og krikker bliver angrebet af langtrækkende gøres der et ringe forsøg på, at nå op til modstanderen, hvilket er den eneste chance der er for at vinde et slag mod netop de langtrækkende, men computeren rykker som oftest 2-4 felter frem, selvom der er frit i form af f.eks. græsarealer :mad:
Det er min holdning ;)
God weekend, mvh.
Banditten :cool:
 

DeletedUser12

Guest
Jeg tror at en direkte mulighed for at designe sin egen slagmark er lidt for fri en mulighed at give spillerne. Som flere nævner så kan der være en del problemer i forbindelse med dette. Et eksembel ville være hvis jeg forsvarer mig med ridende bueskytter så vil jeg have helt åbent terræn på min egen side imens jeg ville forsøge at lukke af for fjendens muligheder for at nå frem til dem i første runde. På den måde vil jeg få 2 gratis angreb hvis modstanderen ikke har skydende enheder. Har han det så er der gode chancer for at jeg har slået halvdelen af hans tropper ihjel inden det bliver hans tur til at skyde.

Hvad jeg dog kan se er at man kunne få muligheden for at vælge sin slagmark ud fra en række predefinerede slagmarker. Fx alle designede. Og at man evt kunne lave en konkurrence eller en mulighed for at designe sine egne slagmarker på forummet, for senere godkendelse hos udviklerteamet. Det med godkendelsen er direkte for at luge ud i de slagmarker som er helt hen i vejret ud fra et spilbalancerings hensyn.

Alt ovennævnte er ikke et officielt synspunkt, men er skrevet kun som spiller.
 

DeletedUser

Guest
Det grundlæggende problem for AI'en er at den ikke har nogen taktik :) Når jeg f.eks. kæmper har jeg typisk 2 basale taktikker: Den ene går ud på at grave mig ned og nakke fjenden en for en med langtrækkende eller kortrækkende, mens gode forsvarsenheder absorbere skade fra fjender der måtte nå frem til dem. Den anden kalder jeg "rush" og går ud på at alle enheder styrter frem så hurtigt de kan. Den sidste bruges netop når fjenden har meget langtrækkende, i hvilket fald den første taktik ville medføre at det var mig der blav nakket en for en ;)
Men AI'en har ingen taktik, den flytter bare frem og skyder i henhold til nogle tommelfingerregler, som ikke afhænger af sammensætning af de respektive hære eller noget. Den burde lave en afvejning af forholdet mellem hærene og vælge en tilsvarende overordnet taktik.
Hvilket får mig til at tænke på et andet forslag: Giv os mulighed for selv at skrive et script der styrer forsvarshæren! pft :)
 

DeletedUser365

Guest
Jeg tror at en direkte mulighed for at designe sin egen slagmark er lidt for fri en mulighed at give spillerne. Som flere nævner så kan der være en del problemer i forbindelse med dette. Et eksembel ville være hvis jeg forsvarer mig med ridende bueskytter så vil jeg have helt åbent terræn på min egen side imens jeg ville forsøge at lukke af for fjendens muligheder for at nå frem til dem i første runde. På den måde vil jeg få 2 gratis angreb hvis modstanderen ikke har skydende enheder. Har han det så er der gode chancer for at jeg har slået halvdelen af hans tropper ihjel inden det bliver hans tur til at skyde.

Hvad jeg dog kan se er at man kunne få muligheden for at vælge sin slagmark ud fra en række predefinerede slagmarker. Fx alle designede. Og at man evt kunne lave en konkurrence eller en mulighed for at designe sine egne slagmarker på forummet, for senere godkendelse hos udviklerteamet. Det med godkendelsen er direkte for at luge ud i de slagmarker som er helt hen i vejret ud fra et spilbalancerings hensyn.

Alt ovennævnte er ikke et officielt synspunkt, men er skrevet kun som spiller.

Det er faktisk et rigtig godt forslag skolehaven ;), har du lov til at få det indsendt ? eller skal jeg oprette forslaget i mit brugernavn :) ? synes helt klart at det forslag her burde indsendes, så kan der i hvert fald ikke fuskes med slagmarkerne :), jeg vil anbefale at der blev godkendt 8 - 10 forskellige slagmarker :cool:
 
Senest redigeret af en moderator:
Det er faktisk et rigtig godt forslag skolehaven ;), har du lov til at få det indsendt ? eller skal jeg oprette forslaget i mit brugernavn :) ? synes helt klart at det forslag her burde indsendes, så kan der i hvert fald ikke fuskes med slagmarkerne :), jeg vil anbefale at der blev godkendt 8 - 10 forskellige slagmarker :cool:

Ja men er det ikke det som vi allerede har?
og hvordan fusker man med slagmarkerne i dag?
 

DeletedUser365

Guest
Ja men er det ikke det som vi allerede har?
og hvordan fusker man med slagmarkerne i dag?

I tilfælde af at man kan selv bygge sin slagmark, så ville man kunne fuske sig frem til en slagmark hvor fjenden ikke havde en ærlig chance.

skolehaven foreslår at vi som spillere kunne have nogle forskellige pre-definerede slagmarker som vi kunne vælge at bruge som vores personlige slagmark når naboen angriber :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg synes også det er bedre hvis man kan vælge nogen der er designet i forvejen
 
Hvis forsvaren selv kan vælge en forud designet slagmark, vil det blive næsten umuligt at gennembryde et forsvar, da forsvaren har alle muligheder for at opstille det "perfekte" forsvar, især når der er bonus fra sb.
 

DeletedUser365

Guest
Hvis forsvaren selv kan vælge en forud designet slagmark, vil det blive næsten umuligt at gennembryde et forsvar, da forsvaren har alle muligheder for at opstille det "perfekte" forsvar, især når der er bonus fra sb.

Der tager du fuldstændig fejl vakini. Hvis slagmarkerne er forud designed af FoE, så er det 110% sikkert, at det er lavet fair for alle parter, det gælder både angriber og forsvarer. Hvad spillerne har i Bonus fra SB'er svinger meget og kamp bonus vil uanset slagmark gøre kampen sværere end normalt. At spillerne kan vælge egen slagmark betyder bare, at hver enkelt spiller har bedre mulighed for at tilpasse sit forsvar i forhold til slagmarken.

Det er jo bedre at give forsvareren en lille fordel i stedet for at give angriberen en lille fordel ;)
 
Der tager du fuldstændig fejl vakini. Hvis slagmarkerne er forud designed af FoE, så er det 110% sikkert, at det er lavet fair for alle parter, det gælder både angriber og forsvarer. Hvad spillerne har i Bonus fra SB'er svinger meget og kamp bonus vil uanset slagmark gøre kampen sværere end normalt. At spillerne kan vælge egen slagmark betyder bare, at hver enkelt spiller har bedre mulighed for at tilpasse sit forsvar i forhold til slagmarken.

Det er jo bedre at give forsvareren en lille fordel i stedet for at give angriberen en lille fordel ;)

Hvori ligger det at det er bedre at give forsvaren en fordel end angriberen?
 

DeletedUser365

Guest
Hvori ligger det at det er bedre at give forsvaren en fordel end angriberen?

vakini... nu begynder du at lyde som en af dem der gerne vil have easy point uden at arbejde ret meget for det!

Selvfølgelig skulle verden ikke hjælpe Hitler med at udrydde jøder og i det hele taget resten verden. Der var faktisk en mening med at Forsvarene hjalp hinanden med at udrydde Hitler.

Der er altid en god grund til at hjælpe forsvaret og ikke angriberen. ;)
 
Top