Klan krig

Synes du det er en god ide ?


  • Samlet antal stemmere
    12

DeletedUser365

Guest
Hejsa venner :), jeg har den seneste tid gået og tænkt på en helt ny ting der kunne implementeres i spillet, jeg vil prøve at forklare mig her så godt jeg kan.

Kunne man forestille sig at hele klaner kunne erklære krig imod hinanden ?

Det skulle fungere på den måde, at man via kontrol panelet erklærer krig mod en klan, alle medlemmer i den klan der er erklæret krig imod skulle så få en popup hvor man bliver informeret om det.
Ligeledes skulle alle medlemmer i den klan der erklærer krig få en popup med informationen, her skal de kunne acceptere eller afslå at være med i angrebet.

i informationen skulle der så stå hvilken dato og klokkeslet kampen starter.

Hvis en spiller så ikke møder op, så vil vedkommendes hær blive autostyret, ligesom når ens by bliver angrebet idag. Det er selvfølgelig vigtigt at man har sin hær sat ind i forsvars "vinduet" ellers virker hæren jo ikke :)
Ligeledes er det vigtigt at spillerne i den klan der vil angribe har deres hær i angrebs "vinduet", og igen, er der nogen der ikke møder op, så vil deres hær blive auto styret.

Når kampen så starter på det pågældende tidspunkt, så skulle en popup komme frem på skærmen 2 minutter før kamp, her skal man kunne vælge at acceptere eller afslå, denne popup skal jo selvfølgelig komme frem hos alle medlemmer i begge klaner.

Den klan der så vinder slaget får så en god belønning, alle medlemmer i klanen skulle f.eks. kunne vælge imellem at modtage 500 mønter eller 20 diamanter.

Jeg håber på god opbakning til forslaget.
 

DeletedUser

Guest
I afstemningen kan jeg vælge, om jeg synes om din idé eller om det er noget skrammel! :confused:
Jeg synes ikke om idéen, men derfor er det ikke noget skrammel ;) - Du har jo sat dig ned, og gjort dig nogle overvejelser, og det fortjener trods alt ros..!!
Dog mener jeg, at der er et vigtigt aspekt, som du ikke berører - nemlig, hvis en stor klan angriber en lille klan. I den situation vil den store klan statistisk set trække sig ud af slaget som vinder. Og hvis vinderens klanmedlemmer skulle tilgodeses "en god belønning", vil det efter min opfattelse skabe en urimelig skævvridning, som jeg finder uheldig. Især fordi en lille klan i sagens natur vil få svært ved at vinde, og dermed aldrig kunne opnå belønningen for en sejr. :(
Skulle dit forslag blive aktuelt vil jeg ikke mene, at belønningen skal være diamanter - igen vil det skabe en skævvridning af ballancen mellem de enkelte spillere - især blandt dem, som fravælger at betale for diamanterne kontra dem, som får dem som belønning for en klansejr. Der er trods alt spillere, som ikke er i en klan..!!

Når dette er sagt, så synes dog stadig, at det er en interessant tanke for klankrig, som efter min opfattelse kan forbedres, hvis der kommer en eller anden form for automatisk justering fra spillets side, der tager højde for, hvor mange medlemmer den enkelte klan har, således at en lille klan rent faktisk har en chance mod en stor klan.
God weekend til alle, mvh.
Banditten :cool:
 
En klankrig burde åbne en fane "klankrig", som vi har i dag "naboer", "klanmedlemmer" og "venner", hvor modstanderne dukker op.
man skal så også kunne skabe klan-alliancer, hvor flere klaner går sammen mod andre klaner, dog kan alliancer f.eks. max have 65-80 spillere.
der kunne så være tidsbegrænsning for en krig på f.eks. 24-72 timer. og for at der ikke bliver erklæret krig igen og igen mellem 2 klaner/alliancer skulle der være en form for cooldown på samme periode som krigen varer.
Endvidere kunne en form for krigserklæringfra anden klan/alliance registreres mens krigen står på, så krigen træder i kraft f.eks. 12-24 timer efter krigen er endt. Og kun een krig af gangen pr. klan/alliance.
Vinder af krigen?, måske tælle med i PvP-tårnene eller et seperat krigstårn (så har små klaner jo flere fjender at angribe og får her en fordel)
Kun en fra ledelsen i klanen skal kunne erklære krig.
 
Senest redigeret:

DeletedUser

Guest
Sakset fra Innogames hjemmeside

"PvP will also receive some new, cool features. With live-battles, you can challenge other players on the battlefield, instead of fighting their AI-army. With guild battle maps, large groups of players will have to collaborate in order to conquer areas from other guilds and defeat them. We are planning to implement all features mentioned above within this year – and we are super exited to experience all those features with you. Are you as well?"

Jeg skal gøre mit bedste for at oversætte det korrekt:

"PvP vil også få nogle nye coole features. Med live-kampe kan du udfordre andre spillere på slagmarken, istedet for at kæmpe imod deres ai-hær. Med klan kamp kort, hvor store grupper af spillere bliver nød til at samarbejde for at erobre områder fra andre klaner og vinde over dem. Det er planen at implementerer alle de ovennævnte features inden slutningen af året - og vi er super spændte på at prøve alle disse features af sammen med jer. Er i også?"

Bloggen det er sakset fra, er fra juli i år og handler også om kolonitiden og storslåede bygninger og begge dele er allerede implementeret. Så de havde en ambition om at få pvp med i år men det lader til de er lidt bagud. Men måske engang i foråret?
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Sakset fra Innogames hjemmeside

"PvP will also receive some new, cool features. With live-battles, you can challenge other players on the battlefield, instead of fighting their AI-army. With guild battle maps, large groups of players will have to collaborate in order to conquer areas from other guilds and defeat them. We are planning to implement all features mentioned above within this year – and we are super exited to experience all those features with you. Are you as well?"

Jeg skal gøre mit bedste for at oversætte det korrekt:

"PvP vil også få nogle nye coole features. Med live-kampe kan du udfordre andre spillere på slagmarken, istedet for at kæmpe imod deres ai-hær. Med klan kamp kort, hvor store grupper af spillere bliver nød til at samarbejde for at erobre områder fra andre klaner og vinde over dem. Det er planen at implementerer alle de ovennævnte features inden slutningen af året - og vi er super spændte på at prøve alle disse features af sammen med jer. Er i også?"

Bloggen det er sakset fra, er fra juli i år og handler også om kolonitiden og storslåede bygninger og begge dele er allerede implementeret. Så de havde en ambition om at få pvp med i år men det lader til de er lidt bagud. Men måske engang i foråret?

det lyder godt.
jeg glæder mig vildt til at prøve det
 
Top