KS for nye klaner

Linea

Nyt medlem
Min supporter siger, at der er her jeg skal komme med forslag her, fordi han ikke kan hjælpe mig. Og jeg vil bare sige, at det kan kun gå for langsomt med at finde en løsning. KS er efterhånden et helt centralt element i FOE. Vi er en ny klan bestående af stærke og aktive spillere, og så skal vi ghm starte i kobber ligaen med kun inaktive klaner som modstandere. Halvandet døgn inde i ligaen har vi over 80.000 point og når vi ikke ejer alle sektorer, så er det fordi vi sparer på kampene, for ingen af de andre klaner har taget en eneste kamp. Det skal vi så leve med i 14 dage, hvorefter vi kommer i sølvligaen, hvor sitationen er stort set den samme. Det er i den grad demoraliserende for klanens medlemmer,. Gør noget ved det!!! Helst tjek nye klaners potentiale, og sæt dem i en liga der passer spillernes niveau og næstbedst: nulstil et klankort, når en enkelt klan ejer alle sektorer. Med venlig hilsen en meget frustreret klanleder.
 
Nej da ! hvordan skulle support administrere det ? De ved da forhåbentlig ikke hvor aktiv den og den klan er og hvilket potentiale en klan har ?
ALLE klaner har da potentiale til at tage 80.000 point, det er jo bare et spørgsmål om hvor aktive de andre klaner er
Starter i ny klan så er det forfra.
 

jmfab

Moderator
Team medlemmer
Hej Linea
Kan da godt forstå det er træls at skulle kæmpe mod inaktive klaner. Men fordi i er en ny klan hvorfor skulle i komme foran andre klaner som også nu er blevet aktiv og derfor også ønsker at bedre liga. I den virkelige verden starter nye hold da heller ikke i superligaen. Hvis vi snakker fodbold. Hvis du forstår. Så det er vel fair at i skal kæmpe her til bedre liga.
Mvh
Jmfab
 

Jimse

Aktivt medlem
På C har vi samme problem i diamantligaen, så jeg støtter et forslag om at kortet nulstilles når en klan har alle sektorer, så kan vi få nogle kampe, når nu modstanderne ikke tager noget af betydning.
 

jmfab

Moderator
Team medlemmer
Hvornår skulle den "nulstilling" komme. Efter 1 dag, 4 dage 10 dage, og hvad med de klaner som er i en KS med kampe, og ikke ønsker nulstilling. Skal de også berøreres af denne "nulstilling" ?
 

Jimse

Aktivt medlem
Nulstillingen kunne komme når en klan er i besiddelse af alle de sektorer som kan erobres
 

jmfab

Moderator
Team medlemmer
Ja, men hvem skal nulstilles. ALLE, eller kun dem som ønsker det, eller hvordan har i regnet med at det skulle fungere. For igen, så tror at rigtig mange aktive klaner vil bliv enoget sure hvis de lige midt i det hele skal have KS nulstillet, fordi en eller 2 klaner ønsker det og er havnet i en meget let KS.
Kan godt forstå jeres ønske, men tror bare ikke at det teknisk kan lade sig gøre, og heldigvis når i først er kommet op i Liga så bliver KS sværer
 

Jimse

Aktivt medlem
Hvis min klan har alle sektorer på kortet, kan det nulstilles, dvs alle sektorer bliver givet fri. Når ingen andre klaner har nogle sektorer kan de igen komme igang på kortet, og min klan kan igen tage en masse kampe. For mit vedkommende er jeg i en diamantliga, men der er kommet en del svagere klaner op i den liga, og det giver færre kampe end mod de stærkere klaner vi plejer at slås imod.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Server krydsning som med KE kan også være et forslag for at undgå at store Klaner kommer i pulje med mindre stærke og bremser kortet. Så kan de stærke parres med andre stærke og ligaerne kan måske bedre matches.
Siden start har Klanerne været sat sammen efter aktivitet, men vi er kommet til det punkt hvor diamant ligerne deles op så enkelte stærke står med de mindre stærke i stedet for at alle de stærke sættes sammen i en liga og de mindre stærke sættes sammen i en anden liga. At ha 1 stærk Klan sammen med 5 mindre i en pulje og 3 stærke sammen med et par små i den anden pulje virker mærkeligt fordelt. Gir det ikke mere mening at alle top stærkeste Klaner placeres i samme pulje, mens alle de mindre stærke sættes sammen i en anden pulje? Det er derfor at der skabes ulighed og mangel på kampe når de 2 aktivitets niveauer sættes sammen
 
Senest redigeret:
Hvis min klan har alle sektorer på kortet, kan det nulstilles, dvs alle sektorer bliver givet fri. Når ingen andre klaner har nogle sektorer kan de igen komme igang på kortet, og min klan kan igen tage en masse kampe. For mit vedkommende er jeg i en diamantliga, men der er kommet en del svagere klaner op i den liga, og det giver færre kampe end mod de stærkere klaner vi plejer at slås imod.
DET vil aldrig få gang på jorden, det vil jo blive en skævvridning af dimensioner ! hvad havde du forestillet dig skulle ske med eventuelle bygninger. Hvad med klanen der ligger og kæmper om ex. 5-6 pladsen der lige gør at de kan få en KS i diamantligaen mere i stedet for nedrykning, skal de pludselig have en fordel/ulempe ved nulstilling af kortet. Tror du ikke bare at i skal administrere jeres KS anderledes hvis i er så overlegne ?
 

Albert Hitter

Nyt medlem
Vi startede i kobber for 10 måneder siden, og ligger nu stabilt i Diamant, hele opstarts fasen dejer sig jo også om at opbygge klanen, bla med skattekammeret, bliver du smidt direkte i Diamant bare fordi du har en stor ny klan, er dine bygge muligheder begrænset.
At spille på kryds af serverne som i KE, har jeg læst rigtig mange gange, men aldrig har nogen sagt hvordan de vil løse problemet med den store alders forskel på serverne, som har stor indflydelse på spillers styrke og klaners skattekammer, for at bruge fodbold’s udtryk svare det til at tage et suverænt 3 divisions hold, som vinder ligaen gang på gang, og sætte dem i pulje med et suveræn superliga hold, de er måske suveræne hvor de er, men stadig ikke i samme liga.
Det sidste store problem er når klaner bliver for suveræn i Diamant ligaen, det er jo ikke fordi de er den eneste stærke hold på serveren, men fordi det er alt for let at komme i Diamant, og antallet at Diamant hold ikke er i ballance.
Max liga point er 1000, er du på et inaktiv platin kort, kan du uden problem vinde og ende på 1000 point pga måde point tildeles, selv med en klan på 5 medlemmer, og det næste man så kan læse er, at det er urimelig for små klaner de ikke kan klare sig i diamant.
Jeg spiller på D, om meget kort tid er der 3 kort i Diamant, men der er ikke flere klaner end til et kort der har niveau til Diamant, og tallet bare stiger og stiger.
Gør man det ikke svære at komme i Diamant, ender det med at hele ideen med KSM slår fejl, for jeg læste da man startede hele ideen, at man ville gøre det attraktiv at samle klaner og øge det sociale i spillet, den målsætning opnår man ikke som det er.
Det kræver altså meget at samle en stor klan og få det til at fungere, i forhold til en lille klan, så beløn nu de klaner der faktisk kæmper for det her, i behøver ikke lave hele systemet om, bare gøre det svære at komme i Diamant, ved at ændre point tildelingen, og måske hæve LP til 1100, så de stærkeste klaner i Diamant også ender på Samme kort, og ikke et stærkt hold på hver kort.
 
Top