Kunne man gøre defensive Klanslagmarks-bygninger lidt bedre

Morten70

Medlem
Lige nu er Attrapper og Fælder mere eller mindre værdiløse, når de står overfor 3+ Belejringslejre, fordi de kun "trigger", hvis udmattelsen stiger i forvejen.
Fælder og Attrapper, skulle kun have en meget lille ændring, for rent faktisk at fungere ordentligt overfor Belejringslejre.
Istedet for en % chance til at fordoble en allerede stigende udmattelse (hvilket er omsonst overfor eks. 4 BLL der har 96 % for ikke at øge udmattelse)
Så lad fælder og Attrapper have deres % chance for bare at øge udmattelse med 1 (uafhængigt af Belejringslejre)
 
Nej tak. Fælder er for defensivt spillestil hvilket jeg ikke er tilhænger af. Sæt i stedet BL ned til 20 procent så der skal 5 til at udløse Gratis kampe og lad fælden stige til 50 procent. 2 fælder vil jo så opløse effekten af 4 BL, og det er ikke altid at der er 5 tilstødende BL til feltet man angriber
 

Morten70

Medlem
Nej tak. Fælder er for defensivt spillestil hvilket jeg ikke er tilhænger af. Sæt i stedet BL ned til 20 procent så der skal 5 til at udløse Gratis kampe og lad fælden stige til 50 procent. 2 fælder vil jo så opløse effekten af 4 BL, og det er ikke altid at der er 5 tilstødende BL til feltet man angriber
Problemet er at BL ophæver fælden lige nu.
Fælder giver en chance for at fordoble en stigende udmattelse, men hvis udmattelse ikke stiger pga nok BL, så er fælden total virkningsløs, fordi 2*0 er stadig 0


 
Ja det er rigtigt Morten70. Men bliver BL sænket til 20 og fælden hævet til 50 så ville det alligevel give en lille effekt ved 4 BL. Og det er som sagt ikke alle felter hvor du har 5 byggemuligheder mod fjenden
 

Morten70

Medlem
Ja det er rigtigt Morten70. Men bliver BL sænket til 20 og fælden hævet til 50 så ville det alligevel give en lille effekt ved 4 BL. Og det er som sagt ikke alle felter hvor du har 5 byggemuligheder mod fjenden
Jeg kan sagtens se, hvor du gerne vil hen, når du er glad for offensiv spillestil, og ud fra, hvad du skriver, kan jeg også sagtens se, at du ønsker balancerede slagmarker, hvor enkelte bygninger ikke er overpowered.
Vi har vist bare lidt forskellige opfattelser af, hvordan balance bedst opnås ;)

Det jeg også synes er galt ved nuværende, er at Attrapper og Fælder er de eneste bygninger, hvis effekt kan "annulleres" af en anden bygning, det ville jeg meget gerne se en løsning på

Ville hellere se en fælde med 25% uafhængig chance for at øge udmattelse med 1, end en fælde med 50% chance for at fordoble en mulig udmattelses-stigning
 
Senest redigeret:
Top