Markedspladsen forurenet af oppertunister?

DeletedUser83

Guest
Er det bare mig der har det sådan?
Nedenstående screenshot er slet ikke ualmindeligt at støde på - umiddelbart tænker jeg at hvis alle varer skal handles til en prissats der hedder 0.1 - 0.2 bliver det da relativt svært at handle fremover.

markedsplads.jpg

Selvfølgelig står det alle frit for at handle som de lyster - men jeg tænker at det måske kunne være bedre at lave en fordeling der giver mulighed for at forhandle med forsyninger og/eller mønter fremfor resourcer, således at man ikke risikerer at prissatserne er så dårlige.
 

DeletedUser80

Guest
Det er skide dyrt ja .... men hvis du er i en klan som er flinke og rimelig stor så er priserne jo meget lavere fordi man hjælper hinanden :) de fleste ting bliver solgt rundt omkring i klanerne tror jeg... så derfor er det meget dyrt derude :)
 

DeletedUser83

Guest
Det er skide dyrt ja .... men hvis du er i en klan som er flinke og rimelig stor så er priserne jo meget lavere fordi man hjælper hinanden :) de fleste ting bliver solgt rundt omkring i klanerne tror jeg... så derfor er det meget dyrt derude :)

Det virker bare så formålsløst - at være afhængig af sin klan for at få ressourcer til sine projekter virker bare så omsonst og langsommeligt.
Men det er selvølgelig en mentalitet der er blevet lagt for dagen, så den er lidt svær at komme til livs...
 

DeletedUser80

Guest
Hvis man er i en klan så går det hele bare meget lettere på alle måder :)... Så har man os nogen i ryggen hvis man kommer ud i problemer :)...
Men kan godt se det træls hvis man ikke vil være med i en klan og skal betale så meget .... men kan derimod heller ikke se nogen grund til holde sig fra at joine en klan
 

DeletedUser83

Guest
Hvis man er i en klan så går det hele bare meget lettere på alle måder :)... Så har man os nogen i ryggen hvis man kommer ud i problemer :)...
Men kan godt se det træls hvis man ikke vil være med i en klan og skal betale så meget .... men kan derimod heller ikke se nogen grund til holde sig fra at joine en klan

Jeg tror du misforstår mig - hvis handel alligevel opfordres til at gøres inden for klanen da det er 'billigere og lettere' ser jeg slet ikke noget formål i at give adgang til handel, så længe man ikke er med i en klan, eftersom priser uden for klan-handel svarer til at tabe sæben i fællesbadet...
 

DeletedUser

Guest
Husk også på at alle de der er 0.1 i prisatsen er Købmænd, dvs. ikke spillere.
 

DeletedUser12

Guest
Der er altid spillere der er enten lidt grådige eller bare har varer der har højere realværdi end andre varer. Tit kan det dig betale sig for dig at bygge bygningen selv og få varerne på den måde. Selv om det ikke er en af dine naturlig ressourcer så får du stadig 1 hver fjerde time i stedet for de 5. Altså en handel svarende til 0,2.

Om spillere kun vil handle internt eller med alle er op til dem selv, men jeg kan da kun opfordre til at man sætter sine egne handler op hvis der ikke er nogen der passer en :) Så er der nok nogen der tager den hvis handelen er fair set fra deres synspunkt.
 
Top