Meningsløs præmier

DeletedUser2186

Guest
Hej

Jeg skriver dette indlæg da flere andre spiller har udtrykt samme frustrationer som jeg.

Hvorfor ikke kalde dårlige eller meningsløse præmier for det de egentligt er. Nemlig nitter. Jeg syntes personligt at det er frustrerende gang på gang at modtage disse præmier som på ingen måder lever op til det de giver udtryk for.

Eksempel i KE.

Hvor mange stenansigter, Porte, pyntetræer eller læg bygninger på lager gider man se på.???
Jeg har prøvet at gennemføre over 30 møder i KE uden at få en eneste relikvi. Efter møde 30 fik jeg endelig en og det var så en af guld. Hurrraaaa. Gevinsten 250 MD. Nå ja det skal så lige siges at jeg selvfølglig havde modtaget store gevinste rsom pyntetræer og latterlige ansigter undervejs.
Næste KE. Her 25 møder før første relikvi. Denne gang en yderst sjælden. Hura, hura. Gevinste LÆG BYGNING PÅ LAGER. Nok den emst latterlige gevinst lige efter stone face og pyntetræ..

Budskabet er nok at værdisætningen af præmierne er fuldstændig ved side af i forhold til det arbejder der ligger i at få disse.

Hvor er gevinster som FP, Udvidelser og lignende under relikvi yderst sjælden??? Og hvorfor i alverden har man valgt en så latterlig gevinst som læg bygning på lager og så kalde den en gevinst???

Det vi mener generelt er at der sjældent er sammenhæng mellem gevinst og præmier lige som det ser ud til at FoE mere og mere forsøger at bruge event og præmier til at styre spillerene.

Gamle spiller mener at kunne huske at der var meget bedre sammenhæng lige som man ikke gennem event forsøgte at tvinge spiller op i tidsaldre.

MVH
Wiile
 

Hyne68

Aktivt medlem
Hej

Jeg skriver dette indlæg da flere andre spiller har udtrykt samme frustrationer som jeg.

Hvorfor ikke kalde dårlige eller meningsløse præmier for det de egentligt er. Nemlig nitter. Jeg syntes personligt at det er frustrerende gang på gang at modtage disse præmier som på ingen måder lever op til det de giver udtryk for.

Eksempel i KE.

Hvor mange stenansigter, Porte, pyntetræer eller læg bygninger på lager gider man se på.???
Jeg har prøvet at gennemføre over 30 møder i KE uden at få en eneste relikvi. Efter møde 30 fik jeg endelig en og det var så en af guld. Hurrraaaa. Gevinsten 250 MD. Nå ja det skal så lige siges at jeg selvfølglig havde modtaget store gevinste rsom pyntetræer og latterlige ansigter undervejs.
Næste KE. Her 25 møder før første relikvi. Denne gang en yderst sjælden. Hura, hura. Gevinste LÆG BYGNING PÅ LAGER. Nok den emst latterlige gevinst lige efter stone face og pyntetræ..

Budskabet er nok at værdisætningen af præmierne er fuldstændig ved side af i forhold til det arbejder der ligger i at få disse.

Hvor er gevinster som FP, Udvidelser og lignende under relikvi yderst sjælden??? Og hvorfor i alverden har man valgt en så latterlig gevinst som læg bygning på lager og så kalde den en gevinst???

Det vi mener generelt er at der sjældent er sammenhæng mellem gevinst og præmier lige som det ser ud til at FoE mere og mere forsøger at bruge event og præmier til at styre spillerene.

Gamle spiller mener at kunne huske at der var meget bedre sammenhæng lige som man ikke gennem event forsøgte at tvinge spiller op i tidsaldre.

MVH
Wiile

Hvad der er en nitte for dig, behøver ikke være det for andre spillere. Hvis du er eller når du bliver "stor" nok til at få cirkelopgaver, hvor du bedes skaffe 16000 Glæde, så tænker jeg at selv du kan finde anvendelse for "Stenansigter" eller Den Ældstes Ansigt som vi andre nok kalder den.

Du kan jo evt. forsøge at huske tilbage på tiden før KE. Der var din chance for gevinst i KE ret meget lig 0. Det lyder mest af alt som du ønsker fp i hvert et relikvie (udvidelser har aldrig været en gevinst). Det er altså ikke en dags-tombola med gevinst på hvert lod.
 

DeletedUser352

Guest
Hej.
Først vil jeg sige , flere at de der `læg bygninger på lager`, det er fedt at man kan lægge bygninger , man ikke kan købe på lager , har stor glæde af det i min by. ( laver tit om i min by og skal så ikke slette bygning).

Syntes også det er træls at få BPèr til bygninger man ikke vil bruge , men måske med tiden , vi kan sælge dem.

Har 17 sidder med ting på lager og bruger dem , når opgaver skal løses eller der skal laves om i min by.

Regama.
 

DeletedUser2186

Guest
Hvad der er en nitte for dig, behøver ikke være det for andre spillere. Hvis du er eller når du bliver "stor" nok til at få cirkelopgaver, hvor du bedes skaffe 16000 Glæde, så tænker jeg at selv du kan finde anvendelse for "Stenansigter" eller Den Ældstes Ansigt som vi andre nok kalder den.

Du kan jo evt. forsøge at huske tilbage på tiden før KE. Der var din chance for gevinst i KE ret meget lig 0. Det lyder mest af alt som du ønsker fp i hvert et relikvie (udvidelser har aldrig været en gevinst). Det er altså ikke en dags-tombola med gevinst på hvert lod.
Hvad der er en nitte for dig, behøver ikke være det for andre spillere. Hvis du er eller når du bliver "stor" nok til at få cirkelopgaver, hvor du bedes skaffe 16000 Glæde, så tænker jeg at selv du kan finde anvendelse for "Stenansigter" eller Den Ældstes Ansigt som vi andre nok kalder den.

Du kan jo evt. forsøge at huske tilbage på tiden før KE. Der var din chance for gevinst i KE ret meget lig 0. Det lyder mest af alt som du ønsker fp i hvert et relikvie (udvidelser har aldrig været en gevinst). Det er altså ikke en dags-tombola med gevinst på hvert lod.

Hej
Det er meget få spiller jeg møder der har brug for bygninger på lager. Har man struktur på sin by så bør det være en sjældenhed at skulle få brug for dette.

Angående latterlige "gevinster som" ansigter og porte så er de direkte nitter og skal du bruge dem for at skaffe glæde til en opgave så bør du nk se lidt på strukturen generelt. Jeg har aldrig under 9000 glæde i overskud og for det meste 15 - 16 000 i overskud af glæde. 16 000 i glæde i ansigter. Så skal du vist også bruge 100 læg bygning på lager for at få plads og så giver den måske mening LoL.

Angående mit opkast over gevinst i KE ja så mener jeg stadig at det er totalt latterligt at få en præmie som LÆG BYGNING PÅ LAGER" under yderst sjælden relikvie. Det er sgu at tage røven på spillerne.

Nej udvidelser har aldrig været en gevinst. Mit forslag var at det blev en gevinst så der var værdi bag disse.
Jeg har i alt prøvet at få en sjælden relikvie 5 gange i KE. OG ALLE GANGENE VAR DET LATTERLIGE LÆG BYGNING PÅ LAGER. det er sgu til grin. Specielt når jeg også oplever at gennemføre over 30 møder uden at få en eneste relikvie.

Så moralen er. Hvis man starter en tombola så er den til grin og mister alle sine kunder hvis du kun trækker nitter eller gevinster som 99% ikke kan bruge til andet end at smide ud.
 

DeletedUser2186

Guest
Hej.
Først vil jeg sige , flere at de der `læg bygninger på lager`, det er fedt at man kan lægge bygninger , man ikke kan købe på lager , har stor glæde af det i min by. ( laver tit om i min by og skal så ikke slette bygning).

Syntes også det er træls at få BPèr til bygninger man ikke vil bruge , men måske med tiden , vi kan sælge dem.

Har 17 sidder med ting på lager og bruger dem , når opgaver skal løses eller der skal laves om i min by.

Regama.

Hej

Helt ærligt. Mit brok går på sammenhængen mellem en gevinst's værdi og hvor omkostningerne ved at få denne.
Hvor mange vilel spille lotto hvis de skulle betale 1000 kr. for at være med i lodtrækningen om en hovedpræmie på 100 kr. ??

Det er sgu ikke i orden at placere en så latterlig gevinst som læg bygning på lager under f.eks sjælden relikvie.
Det er også latterligt at gennemføre niveau 1,2,3 i KE og så efter 5 møder på niveau 4 at kunne vinde 5 FP eller en latterlig port til glæde.
Det hænger heller ikke sammen med at du kan gennemføre 30 møder i KE og så "vinde" 250 MD under en guld relikvie.

Kort sagt der er ingen sammenhæng mellem værdien af de såkaldte gevinster og så omkostningerne, lige som der heller ikke er nogen sammenhæng mellem den værdi de forsøger at "sælge" gevinsten under og så den den reelt har.
Jeg føler mig virkelige røvrendt af disse såkaldte præmier og de har den stik modsatte virkning på mig.
Jeg mener har brugtvognhandlerne først solgt dig et sminket lig så har du nok heller ikke lyst til at handle med ham igen..

Lidt som den kørende Halloween event hvor du kan vinde finde ubrugelig pladskrævende kirkegårde og hvor de gennem opgaverne forsøger at tvinge folk op i tidsaldre.

Kort sagt. Ingen sammenhæng mellem "gevinst" og indsats. Jeg føler mig røvrendt ;0(
 

DeletedUser2186

Guest
Jeg vil lige tilføje.
Jeg anderkender at det kan være fint at havde en stak skrammel liggende på lager til senere brug.
Det jeg gør opmærksom på er at de såkaldte gevinster ikke står til måls med den indsats det kræves.
64 møder i KE = hovedgevinst Bygning på Lager
60 møder i KE og gevinst er solgudens port.
30 møder i KE uden en eneste relikvie og når du så får en af de mest sjælden så er gevinster læg bygning på lager.
52 møder i KE og så kan du hvis du er heldig vinde 5 FP eller en nitte som sol gudens port.

Bare et par eksempler på at gevinsterne føles latterlige og fuldstændig ude af trit med spillerne
 

DeletedUser2122

Guest
Hejsa alle .

Nu har jeg fulgt tråden et stykke tid .
et par stykker skriver meningsløse gevinster, andre skriver nyttige. Og det er så i begge tilfælde helt sikkert deres sandhed.

Jeg vælger så lige at fokusere på dem der synes det er meningsløst. Hvis man f.eks fik Helligt himmelur i alle Sjældne relik., så ville næste opråb være at man ikke har plads nok til dem alle, og at det er latterligt.. Andre ville råbe op om at de savner at få læg bygning på lager.Det samme ville ske hvis Guld relik kun indeholdt f.eks opgradering.
Derfor skal der være en afveksling af de forskellige belønninger.
I ovennævnte tråde henvises til tombola. I disse jeg kender af slagsen ude fra den virkelige verden er der nitter, mindre gode gevinster, brugbare gevinster og så supergevinsten. Igen alt efter hvem der vinder disse.. en anden kan jo have en anden holdining til de enkelte gevinster en f.eks. jeg har .

En del spillere regner opgraderingssæt, læg bygning på lager , Den ældstes ansigt og mange flere ..som værdifulde gevinster. Brugbare gevinster, som nogle også har skrevet her i tråden .
Inden KE kom til havde vi ikke den mulighed for belønning, så kom relikvie og vi fik flere muligheder for belønninger.

Ud over beløninger så kommer der jo også personlige point, samt point til klanniveau med når man kæmper på KE . De gevinster man synes ubrugelig , kan man jo så lade ligge på lager eller Evt. slette. Dette kan man jo fra lager uden at skulle lægge op i byen .

Uanset jeres holdning til værdien af de forskellige belønninger, vil jeg afslutte med at jeres indlæg er læst, Og de betragtninger der er tilkendegivet naturligvis videregives til spiludviklerne.

Mvh .
Fugazi.
 

DeletedUser2186

Guest
Hejsa alle .

Nu har jeg fulgt tråden et stykke tid .
et par stykker skriver meningsløse gevinster, andre skriver nyttige. Og det er så i begge tilfælde helt sikkert deres sandhed.

Jeg vælger så lige at fokusere på dem der synes det er meningsløst. Hvis man f.eks fik Helligt himmelur i alle Sjældne relik., så ville næste opråb være at man ikke har plads nok til dem alle, og at det er latterligt.. Andre ville råbe op om at de savner at få læg bygning på lager.Det samme ville ske hvis Guld relik kun indeholdt f.eks opgradering.
Derfor skal der være en afveksling af de forskellige belønninger.
I ovennævnte tråde henvises til tombola. I disse jeg kender af slagsen ude fra den virkelige verden er der nitter, mindre gode gevinster, brugbare gevinster og så supergevinsten. Igen alt efter hvem der vinder disse.. en anden kan jo have en anden holdining til de enkelte gevinster en f.eks. jeg har .

En del spillere regner opgraderingssæt, læg bygning på lager , Den ældstes ansigt og mange flere ..som værdifulde gevinster. Brugbare gevinster, som nogle også har skrevet her i tråden .
Inden KE kom til havde vi ikke den mulighed for belønning, så kom relikvie og vi fik flere muligheder for belønninger.

Ud over beløninger så kommer der jo også personlige point, samt point til klanniveau med når man kæmper på KE . De gevinster man synes ubrugelig , kan man jo så lade ligge på lager eller Evt. slette. Dette kan man jo fra lager uden at skulle lægge op i byen .

Uanset jeres holdning til værdien af de forskellige belønninger, vil jeg afslutte med at jeres indlæg er læst, Og de betragtninger der er tilkendegivet naturligvis videregives til spiludviklerne.

Mvh .
Fugazi.

Tak for svar men du må anderkende at f.eks at gennemføre til niveau 4 i KE og så her ved møde nr. 4 på level 4 at kunne vinde enten port eller 5 fp ikke står mål med indsatsen.
Det står heller ikke mål med indsatsen eller heldet at man 4 ud af 4 gange skal vinde læg bygninger på lage runder sjælden relikvie.

Jeg høre dagligt at folk brokker sig i en tone der er meget grovere end den jeg bruger her. Jeg opfordre dem til at skrive her men holdningen er åbenbart at det ikke hjælper.

Jeg tror simpelthen ikke på at der findes ret mange spiller der syntes det er fedt at vinde 50 læg bygning på lager eller 200 stone face og jeg høre aldrig spillere der jubler over dette men dagligt høre jeg spiller der er trætte af at deres præmier ikke står mål med indsatsen.

Så kort sagt. Dem jeg høre tror ikke på at det hjælper at brokke sig men hovedparten mener ikke at præmierne er indsatsen værd.
Dog anderkender alle at det er fint med ting på lager man kan smide på kortet ved opgaveløsning men igen. Præmiens størrelse og værdi står ikke mål med den indsats der skal ydes for at få den.

MVH
 

DeletedUser2186

Guest
Tak for svar men du må anderkende at f.eks at gennemføre til niveau 4 i KE og så her ved møde nr. 4 på level 4 at kunne vinde enten port eller 5 fp ikke står mål med indsatsen.
Det står heller ikke mål med indsatsen eller heldet at man 4 ud af 4 gange skal vinde læg bygninger på lage runder sjælden relikvie.

Jeg høre dagligt at folk brokker sig i en tone der er meget grovere end den jeg bruger her. Jeg opfordre dem til at skrive her men holdningen er åbenbart at det ikke hjælper.

Jeg tror simpelthen ikke på at der findes ret mange spiller der syntes det er fedt at vinde 50 læg bygning på lager eller 200 stone face og jeg høre aldrig spillere der jubler over dette men dagligt høre jeg spiller der er trætte af at deres præmier ikke står mål med indsatsen.

Så kort sagt. Dem jeg høre tror ikke på at det hjælper at brokke sig men hovedparten mener ikke at præmierne er indsatsen værd.
Dog anderkender alle at det er fint med ting på lager man kan smide på kortet ved opgaveløsning men igen. Præmiens størrelse og værdi står ikke mål med den indsats der skal ydes for at få den.

MVH

PS.
Det sjove er at dem jeg høre der er tilfreds er dem der vinder 100 FP eller andre. Jeg høre aldrig nogen juble over porte , ansigter eller læg bygning på lager. Mærkeligt hvis det er så godt ???
 

DeletedUser655

Guest
Hvis du var garanteret en super præmie ved adskillige møder i KE ville du meget hurtigt løbe tør for plads at bygge dem på.

Variationen i præmier er nødvendige for at bibeholde interessen i KE (i de klaner der ikke kører med krav om x møder). Hver gang du får en af de gode præmier, tænker du "fedt, så må jeg hellere køre KE i næste uge også". Hvis du fik en fed præmie hver uge ville det hurtigt ændre sig til "Nå, nu igen".

Så rent psykologisk giver det god mening det er som det er. (I øvrigt er det samme logik der gælder mht de nye hændelser, der er skod "gevinster" så de gode af dem føles bedre).
 

DeletedUser2186

Guest
Hvis du var garanteret en super præmie ved adskillige møder i KE ville du meget hurtigt løbe tør for plads at bygge dem på.

Variationen i præmier er nødvendige for at bibeholde interessen i KE (i de klaner der ikke kører med krav om x møder). Hver gang du får en af de gode præmier, tænker du "fedt, så må jeg hellere køre KE i næste uge også". Hvis du fik en fed præmie hver uge ville det hurtigt ændre sig til "Nå, nu igen".

Så rent psykologisk giver det god mening det er som det er. (I øvrigt er det samme logik der gælder mht de nye hændelser, der er skod "gevinster" så de gode af dem føles bedre).

Der er ingen Variationen for mit vedkommende.
Men indlægget går på at værdien af præmierne ikke står mål med indsatsen og det er det jeg høre flest brokke sig over. Faktisk er det første gang at jeg høre at nogen syntes det er fedt at gennemføre over 50 møder i KE for at kunne vinde præmier i størrelseorden 5 FP eller sol porte.

Desuden er det i min optik latterligt at skulle gennemføre over 30 møder i KE uden at møde en eneste relikvie og når der så endelig dukker en op og den ovenikøbet bliver proklameret som sjælden og værdifuld, ja så giver den så er gevinster læg bygning på lager.

Jeg har ført statistik under de sidste 3 KE og denne KE.

1. I kister hvor jeg kunne vinde mønter, forsyning eller byggeplaner aldrig FP
2. Jeg får sjældent en relikvie faktisk kan jeg gennemføre op til 30 møder uden at se en, og hvis jeg får den så har den givet en af 3 gevinster.
a. så er gevinster læg bygning på lager
b. Byggeplaner
c. Ældstes ansigt
d. Solgudens port

Jeg har 1 gang prøvet at få 250 MD og en anden gang 5 enheder.

Den psykologi eller logik som du kalder det har derfor den modsatte virkning. Jeg er en af dem der har været så dum at betale for at spille i starten. Lige nu ved jeg at jeg både vil anbefale andre aldrig at smide en krone og jeg smider heller ikke selv flere kroner.
Jeg føler mig simpelthen røvrent.

Dine hændelses gevinster ser jeg heller ikke logikken i. Jeg har 2 gange vundet hele 24 MD ellers er det mønt eller forsyning. Så også her kan jeg ikke se hvilken gevinster der skal "føles gode" der er jo ingen.

Men for lige at holde fokus.
BP i gevinst bliver latterlige når du kun vinder disse.
Læg Bygning på lager bliver total latterlig når du kun vinder denne.

Skal du løbe en maraton for at vinde et glas vand mens alle andre kun skal stå op af sengen for at vinde en flaske champagne. ja så føler man sig sgu røvrendt. Jeg begynder at tro at det er fup når I skriver alt det gode I vinder. Måske er det bare indlæg der skal se ud som om nogen er tilfredse. Det undrer mig i den grad at man her inde syntes at en gevinst som f.eks læg bygning på lager er så stor en gevinst at den høre under sjælden relikvie eller at det er som at vinde i lotto at vinde 20 latterlige ansigter sammen med 15 BP til Colosseum‎‎

MVH
En sur spiller
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Der er ingen Variationen for mit vedkommende.
Men indlægget går på at værdien af præmierne ikke står mål med indsatsen og det er det jeg høre flest brokke sig over. Faktisk er det første gang at jeg høre at nogen syntes det er fedt at gennemføre over 50 møder i KE for at kunne vinde præmier i størrelseorden 5 FP eller sol porte.

Desuden er det i min optik latterligt at skulle gennemføre over 30 møder i KE uden at møde en eneste relikvie og når der så endelig dukker en op og den ovenikøbet bliver proklameret som sjælden og værdifuld, ja så giver den så er gevinster læg bygning på lager.

Jeg har ført statistik under de sidste 3 KE og denne KE.

1. I kister hvor jeg kunne vinde mønter, forsyning eller byggeplaner aldrig FP
2. Jeg får sjældent en relikvie faktisk kan jeg gennemføre op til 30 møder uden at se en, og hvis jeg får den så har den givet en af 3 gevinster.
a. så er gevinster læg bygning på lager
b. Byggeplaner
c. Ældstes ansigt
d. Solgudens port

Jeg har 1 gang prøvet at få 250 MD og en anden gang 5 enheder.

Den psykologi eller logik som du kalder det har derfor den modsatte virkning. Jeg er en af dem der har været så dum at betale for at spille i starten. Lige nu ved jeg at jeg både vil anbefale andre aldrig at smide en krone og jeg smider heller ikke selv flere kroner.
Jeg føler mig simpelthen røvrent.

Dine hændelses gevinster ser jeg heller ikke logikken i. Jeg har 2 gange vundet hele 24 MD ellers er det mønt eller forsyning. Så også her kan jeg ikke se hvilken gevinster der skal "føles gode" der er jo ingen.

Men for lige at holde fokus.
BP i gevinst bliver latterlige når du kun vinder disse.
Læg Bygning på lager bliver total latterlig når du kun vinder denne.

Skal du løbe en maraton for at vinde et glas vand mens alle andre kun skal stå op af sengen for at vinde en flaske champagne. ja så føler man sig sgu røvrendt. Jeg begynder at tro at det er fup når I skriver alt det gode I vinder. Måske er det bare indlæg der skal se ud som om nogen er tilfredse. Det undrer mig i den grad at man her inde syntes at en gevinst som f.eks læg bygning på lager er så stor en gevinst at den høre under sjælden relikvie eller at det er som at vinde i lotto at vinde 20 latterlige ansigter sammen med 15 BP til Colosseum‎‎

MVH
En sur spiller



Lad mig starte med at skrive at navnet på KE er KLAN EKSPEDITIONEN. Det er en fælles aktivitet som er beregnet til at klanen gennem samarbejde kan skaffe trofæer og styrke points, som så over tid vil betyde flere og flere goder for klanen. Den indsats som du lægger skal du lægge for klanens skyld - ikke kun for de præmier som du evt. får gennem relikvier

Relikvierne og relikvie templet er en sideelement til dette. Som flere har nævnt så er det meget individuelt hvad der betragtes som "gode" præmier.

Chancen for relikvier og chancen for de bedre typer af relikvier, afhænger jo også af niveauet på Relivkvie templet og jeg har noteret at du ikke skriver dette. Det har jo også stor betydning.
 

Lizif

Aktivt medlem
Et tillæg omkring KE

Da KE kom på beta var der også et antal spillere der mente at gevinsterne ikke hang sammen med udgifterne.

Svaret på det var noget i denne stil:

KE er lavet bland andet til dem der ikke kan/vil spille KvK, eller bare ikke kan deltage på de givne tidspunkter KvK foregår, så de spillere også har mulighed for at hjælpe til med klanpoints.
KE er "ikke" lavet for at man kan score personlige gevinster, og udgifterne for KE skal ses som udgifter på lige fod med udgifterne for at spille KvK og hjælpe sin klan den vej.
At KE kan give gode gevinster en gang imellem er så bare en fordel ved KE som ikke findes i KvK delen.
 

DeletedUser2186

Guest
Jeg kan ikke bruge svaret de gav til en Beta version til noget.. Beklager men det hænge ikke sammen med hvordan der bliver proklameret eller reklameret ud i dag.

Problemet for mig er den måde det bliver markedsført på kontra de manglende gevinster og værdien af disse.
Når man reklamere med store gevinster som led i sin kampagne for at få spillerne til at bruge penge på diamanter o. lign. så skal varen også leve op til den standard man forsøger at give denne.

Og det er her mit problem er. Jeg føler at man giver et billede af at der er gode chancer for at vinde fine præmier men at det er en stor løgn.
Vi er faktisk derhenne hvor jeg stiller mig tvivlende overfor om det er reelt er tilfældige lodtrækninger eller om det er styret. (Hvis det er det sidste så er det ulovligt)
Vi er også derhenne at jeg stiller mig tvivlende overfor at jer der skriver at I vinder disse store præmier nu også virkelig gør dette.!!
Jeg har f. eks aldrig mødt en relikvie på level 4.
Jeg har lige gennemført level 1,2 og 3 og kun modtaget lort. Ikke en af de brugbar præmier har jeg set.
Jeg har også stadig i frisk erindring at spiludbyderne reklamerede med hændelserne omkring byen længe før de var tilgængelig.
Her modtog jeg besked om at de var implementeret og jeg skulle gennemsøge kortet efter disse. Det viste sig at det ikke var sandt og at det kun var udvalgte spiller det kunne dette. (Hvilket forøvrigt er ulovlig markedsføring lige som det vil være hvis gevinstchancerne er styret og ikke opfylder de tilfældigheds procenter der opgives)

Men igen kort sagt.
Jeg føler mig røvrendt når nogen stiller mig noget i udsigt og det viser sig at være varm luft.. Og jeg tror stadig ikke på at der andre steder end her inde er spiller der syntes gevinster som latterlige ansigter, porte og læg bygninger på lager er top gevinster.


MVH
 

DeletedUser2186

Guest
Lad mig starte med at skrive at navnet på KE er KLAN EKSPEDITIONEN. Det er en fælles aktivitet som er beregnet til at klanen gennem samarbejde kan skaffe trofæer og styrke points, som så over tid vil betyde flere og flere goder for klanen. Den indsats som du lægger skal du lægge for klanens skyld - ikke kun for de præmier som du evt. får gennem relikvier

Relikvierne og relikvie templet er en sideelement til dette. Som flere har nævnt så er det meget individuelt hvad der betragtes som "gode" præmier.

Chancen for relikvier og chancen for de bedre typer af relikvier, afhænger jo også af niveauet på Relivkvie templet og jeg har noteret at du ikke skriver dette. Det har jo også stor betydning.

Hej

Når jeg leder jeres materiale igennem så omtaler det kun chancen for at finde en relikvie ikke hvor stor procenten er for de enkelte gevinster, hvilket igen giver en mistanke om at det er styret og ikke tilfældigt.
Jeg har fundet følgende eksempel på et forsøg på at gengive chancerne på en almindelig.
1: Based on sample of 350 relics.

Men jeg ser også at der har været flere indlæg før i tiden hvor andre lige som mig ikke kan få statistikken til at passe sammen med den virkelige verden. Sagt på en anden måde det ser mere og mere ud til at tallene ikke passer sammen med hvordan det ser ud i virkligheden.

Så hvis du lige starter med at give mig et link til der hvor det beskrives hvad chancerne er for de enkelte gevinster alt efter niveau..

Og som afsluttende og IGEN. Jeg tror kun på at det er herinde at man syntes at en Læg bygning på lager er så stor en gevinst at den høre under sjælden relikvie og at chancen for at vinde den skal være 80%

MVH
 

Hyne68

Aktivt medlem
Jeg kan ikke bruge svaret de gav til en Beta version til noget.. Beklager men det hænge ikke sammen med hvordan der bliver proklameret eller reklameret ud i dag.

Problemet for mig er den måde det bliver markedsført på kontra de manglende gevinster og værdien af disse.
Når man reklamere med store gevinster som led i sin kampagne for at få spillerne til at bruge penge på diamanter o. lign. så skal varen også leve op til den standard man forsøger at give denne.

Og det er her mit problem er. Jeg føler at man giver et billede af at der er gode chancer for at vinde fine præmier men at det er en stor løgn.
Vi er faktisk derhenne hvor jeg stiller mig tvivlende overfor om det er reelt er tilfældige lodtrækninger eller om det er styret. (Hvis det er det sidste så er det ulovligt)
Vi er også derhenne at jeg stiller mig tvivlende overfor at jer der skriver at I vinder disse store præmier nu også virkelig gør dette.!!
Jeg har f. eks aldrig mødt en relikvie på level 4.
Jeg har lige gennemført level 1,2 og 3 og kun modtaget lort. Ikke en af de brugbar præmier har jeg set.
Jeg har også stadig i frisk erindring at spiludbyderne reklamerede med hændelserne omkring byen længe før de var tilgængelig.
Her modtog jeg besked om at de var implementeret og jeg skulle gennemsøge kortet efter disse. Det viste sig at det ikke var sandt og at det kun var udvalgte spiller det kunne dette. (Hvilket forøvrigt er ulovlig markedsføring lige som det vil være hvis gevinstchancerne er styret og ikke opfylder de tilfældigheds procenter der opgives)

Men igen kort sagt.
Jeg føler mig røvrendt når nogen stiller mig noget i udsigt og det viser sig at være varm luft.. Og jeg tror stadig ikke på at der andre steder end her inde er spiller der syntes gevinster som latterlige ansigter, porte og læg bygninger på lager er top gevinster.


MVH

Jeg beklager at måtte skrive dette, men når jeg læser det du skriver, så synes jeg ærlig talt det er vås fra ende til anden.
Manglende gevinster og værdien af disse?
Lad os starte med at tage fat i dét. Personligt mangler jeg ikke gevinster, og jeg har noteret mig at du selv har budt ind med nogle observationer for 3, måske 4 ugers KE. Det i sig selv er langt fra nok data til at kunne konkludere nogetsomhelst. Jeg oplever da også uger, hvor jeg ikke får det antal Relikvier jeg "burde", og så er der andre uger, hvor jeg får flere. Og mht. værdien, så er der flere gange nævnt, at forskellige spillere tillægger de mulige præmier forskellige værdier. Jeg har bl.a nævnt, at jeg finder mere anvendelse for Læg-Bygning-På-Lager og Den Ældstes Ansigt, end jeg gør med f.eks et TerrasseLandbrug. Med de 2 første kan jeg lave cirkelopgaver fra tid til anden, med chance for i de opgaver at få varer, medlajer eller mellem fp-pakker, mens jeg overhovedet ikke kan eller vil finde plads i min by til et TL. Jeg har faktisk 8 af dem på lager (og 6 Hellige Himmelure, nu vi er ved det).
Og det fører os så til issue nr. 2. Løgnen. Med et RT i level 12 har jeg 17% chance for at "spawn´e" et relikvie efter hvert mødested. Og med henvisning til ovenstående er det vel ret subjektivt, hvad der er gode chancer og hvad der er fine præmier.
Og så kan du jo egentlig tvivle herfra og til der er to onsdage i en uge på, hvorvidt vi herinde vinder de store præmier eller ej. Så længe der ikke er enighed om, hvad der er store (brugbare) præmier og hvilke der ikke, så er det ganske enkelt irrellevant.

Konspirationsteoretikere har det med at fokusere udelukkende på dele af observationer som kan underbygge deres teorier uagtet det vrangbillede det skaber af virkeligheden. Det lader lidt til at være tilfældet her.
 

DeletedUser2186

Guest
Jeg beklager at måtte skrive dette, men når jeg læser det du skriver, så synes jeg ærlig talt det er vås fra ende til anden.
Manglende gevinster og værdien af disse?
Lad os starte med at tage fat i dét. Personligt mangler jeg ikke gevinster, og jeg har noteret mig at du selv har budt ind med nogle observationer for 3, måske 4 ugers KE. Det i sig selv er langt fra nok data til at kunne konkludere nogetsomhelst. Jeg oplever da også uger, hvor jeg ikke får det antal Relikvier jeg "burde", og så er der andre uger, hvor jeg får flere. Og mht. værdien, så er der flere gange nævnt, at forskellige spillere tillægger de mulige præmier forskellige værdier. Jeg har bl.a nævnt, at jeg finder mere anvendelse for Læg-Bygning-På-Lager og Den Ældstes Ansigt, end jeg gør med f.eks et TerrasseLandbrug. Med de 2 første kan jeg lave cirkelopgaver fra tid til anden, med chance for i de opgaver at få varer, medlajer eller mellem fp-pakker, mens jeg overhovedet ikke kan eller vil finde plads i min by til et TL. Jeg har faktisk 8 af dem på lager (og 6 Hellige Himmelure, nu vi er ved det).
Og det fører os så til issue nr. 2. Løgnen. Med et RT i level 12 har jeg 17% chance for at "spawn´e" et relikvie efter hvert mødested. Og med henvisning til ovenstående er det vel ret subjektivt, hvad der er gode chancer og hvad der er fine præmier.
Og så kan du jo egentlig tvivle herfra og til der er to onsdage i en uge på, hvorvidt vi herinde vinder de store præmier eller ej. Så længe der ikke er enighed om, hvad der er store (brugbare) præmier og hvilke der ikke, så er det ganske enkelt irrellevant.

Konspirationsteoretikere har det med at fokusere udelukkende på dele af observationer som kan underbygge deres teorier uagtet det vrangbillede det skaber af virkeligheden. Det lader lidt til at være tilfældet her.

Hej
Tak for dit ubehagelige svar ;0) Og velkommen i klubben af Konspirationsteoretikere ;0)

Som jeg tidligere skrev så er jeg ikke den eneste der har bemærket at statistikken ikke hænger sammen med de procenter der angives. Det bør være fakta selv for dig.....
Det er fint at du heller vil havde Den Ældstes Ansigt end FP gevinster og at du syntes at Læg bygning på lager er en så utrolig uundværlig super gevinst at den simpelthen må høre under sjælden relikvie.

OG så til det du kalder. DEN STORE LØGN OG afsløringen af en KONSPIRATIONSTEORETIKER DA, DA ,DAAA...

Jeg ved godt at chancerne for at finde en relikvie efter hvert mødested stiger efter niveau. Men hvis du nu lige finder en der kan HJÆLPE DIG MED 7 KLASSES MATEMATIK, så selv om jeg ikke har en samlet mængde data der kan danne grundlag for en 99% sikker statistik så giver det aligevel et fingerpeg.

Men for din skyld vil jeg lige forsøge at forklare mit Vås.
1.
Selv med en chance på 10% for at få en relikvie er sandsynligheden for at jeg skulle få en får en relikvie under KE 6 til 7 gange. Ikke 2 som jeg oplever.
2.
Tager jeg tallene for de sidste 2 måneder = 8 x 64 møder er min statistik på 3 til 4 relikvier. Det mest interessante er at det ser ud til at der er forskel på hvilken server man spiller på.
3.
Jeg kan ikke finden nogen beskrivelse af hvor store chancerne er for at vinde de listet gevinster når du har fået en relikvie. Igen ved jeg godt at datamængden ikke er stor nok men det giver et fingerpeg når jeg lige nu har 80% chance for at vinde Læg Bygning På lager i en sjælden relikvie.
4.
Det var for øvrigt også spillere som dig der ikke troede på at enkelte spillere kunne finde på at fifle med deres software LoL.
Nå men det ser ud til at der er forskel på hvilken server du spiller på lige som jeg åbenbart ikke er den eneste der oplever at statistik og sandsynlighed ikke hænger sammen med det man selv oplever.

Men som først skrevet så omhandlede mit indlæg 2 ting.
1. værdien af præmierne
2. Sandsynligheden for at få de præmier jeg syntes havde en værdi.

Hvis vi tager værdien af præmierne så har I ret i at det må være individuelt men jeg forbeholder mig retten til at undre mig over at når man brokker sig over dette så dukker der typer som dig op der hårdnakket påstår at de 3 top præmier Er: Læg bygning på lager, Ældstes ansigt og Solgudens port. Helt fint at du heller vil vinde 10 gange Ældstes ansigt end 1000 FP. Vi er bare ikke enig omkring værdien og vi er slet ikke enig om at man på level 4 i KE har gevinster som Ældstes ansigt og 5 FP som top gevinster. Her er min påstand at er du kommet så langt så bør gevinster også være derefter. Men det er jo top gevinster for dig.

Det undre mig også her at man kan se den påståede sandsynlighed for at få en relikvie men ikke hvor meget de enkelt præmier vægtes i forhold til hinanden. Under guld eller sjælden relikvie er chancen da 16,6 % for at få en af gevinsterne eller er den 50% chancen for f. eks en lille MD og 1% for 100 FP.?? Kald du bare det for Konspirationsteoretikere men hvis chancen er 16,6 % og jeg stadig ikke har fået andet end MD eller læg bygning på lager så hænger tallene ikke sammen med det der loves.
Og igen kald mig bare Konspirationsteoretikere men da den nye event hændelser blev reklameret fik jeg også besked i beskecenteret og via popup vindue at nu skulle jeg se i området efter hændelser. Det viste sig så at det ikke passede men at det kun var udvalgte spiller dette gjaldt for.

Big Deal?? Nææ men det giver et fingerpeg om at det ikke behøves at være sandt det du får at vide og at der sagtens kan være forskel på spiller og også hvilken server du spiller på. Jeg påpeger bare her at det er ikke det der bliver sagt og at det undrer mig at typer som dig altid dukker op og forsvare det fuldstændige ufejlbar system som alle undtagen mig er tilfredse med.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser2186

Guest
Men tilbage til den seriøse del.

1. Jeg syntes ikke gevinsterne hænger sammen med indsatsen og kan kun opfordre til at man ser på dette.
2. Jeg undre mig over at der kan være forskel på hvilken server man spiller på og jeg opfordre til at man ser på om der er en sammenhæng mellem den lovet sandsynlighed og platformen spillet afvikles på.
3. Jeg anderkender at det kan være svært at værdisætte gevinsterne da behovene er forskellige men jeg mener også at jeg har noget at havde det i når jeg påstår at indsats ikke hænger sammen med gevinsterne i KE. Løsningen kunne være simpel programmering hvor den procentvise chance for en bestemt gevinst falder potentielt med antallet af gange denne vindes.
4. Jeg anderkender også at jeg for nuværende ikke har data nok til at give et statistisk bevis for at de påstået procent chancer er korrekte lige som jeg mangler andres data for at kunnen påvise at der er en statistisk forskel på de enkelte spiller.
5.
Konspirationsteoretikere Ja måske. Jeg undres under alle omstændigheder over at der altid er nogen der har en forklaring der siger at vi andre ikke har fattet en skid.

Men fakta er at jeg ikke er enig i værdien af gevinsterne og at jeg gør opmærksom på at den procentvise gevinst chance måske ikke hænger sammen med virkligheden for alle spiller.

Jeg er selv programmør og jeg ved at tilfældighed i software afhænger af hvordan det programmeres men også hvilken hardware platform det afvikles på. Er der fejl i kildekoden så øges sandsynligheden for at der er andre ting en tilfældigheder der spiller ind i beregningen af chancerne.
Jeg vil gøre opmærksom på at selv om spillet er et gratis spil så er der en betalings mulighed som udbyderen gennem reklame forsøger at sælge til brugerne.
Og så er vi over i at det kan blive en meget dyr fornøjelse for producenten hvis det viser sig at man lover brugeren en ting men det viser sig ikke at holde. (Læs software snyd for bilfabrikanter).
JEG SIGER IKKE MAN SNYDER MED VILJE. Og det er jo bare et spil. ;0) Ja men jeg er også typen at når jeg har lagt penge for et produkt så skal dette produkt også opfylde det det lover og det syntes jeg ikke for nuværende at det gør. det er derfor jeg er en sur spiller.
 

DeletedUser2122

Guest
Jeg skal lige minde alle om at bruge et passende sprogbrug .

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser2186

Guest
Jeg beklager at måtte skrive dette, men når jeg læser det du skriver, så synes jeg ærlig talt det er vås fra ende til anden.
Manglende gevinster og værdien af disse?
Lad os starte med at tage fat i dét. Personligt mangler jeg ikke gevinster, og jeg har noteret mig at du selv har budt ind med nogle observationer for 3, måske 4 ugers KE. Det i sig selv er langt fra nok data til at kunne konkludere nogetsomhelst. Jeg oplever da også uger, hvor jeg ikke får det antal Relikvier jeg "burde", og så er der andre uger, hvor jeg får flere. Og mht. værdien, så er der flere gange nævnt, at forskellige spillere tillægger de mulige præmier forskellige værdier. Jeg har bl.a nævnt, at jeg finder mere anvendelse for Læg-Bygning-På-Lager og Den Ældstes Ansigt, end jeg gør med f.eks et TerrasseLandbrug. Med de 2 første kan jeg lave cirkelopgaver fra tid til anden, med chance for i de opgaver at få varer, medlajer eller mellem fp-pakker, mens jeg overhovedet ikke kan eller vil finde plads i min by til et TL. Jeg har faktisk 8 af dem på lager (og 6 Hellige Himmelure, nu vi er ved det).
Og det fører os så til issue nr. 2. Løgnen. Med et RT i level 12 har jeg 17% chance for at "spawn´e" et relikvie efter hvert mødested. Og med henvisning til ovenstående er det vel ret subjektivt, hvad der er gode chancer og hvad der er fine præmier.
Og så kan du jo egentlig tvivle herfra og til der er to onsdage i en uge på, hvorvidt vi herinde vinder de store præmier eller ej. Så længe der ikke er enighed om, hvad der er store (brugbare) præmier og hvilke der ikke, så er det ganske enkelt irrellevant.

Konspirationsteoretikere har det med at fokusere udelukkende på dele af observationer som kan underbygge deres teorier uagtet det vrangbillede det skaber af virkeligheden. Det lader lidt til at være tilfældet her.


Jeg undre mig over en spiller der har 8 TerrasseLandbrug på lager bruger plads på kirkegård, saftpresser, maskerade, fodboldbane osv. som bare et TerrasseLandbrug kunne erstatte. Måske det er derfor du er så vild med at vinde ansigter og porte. Vores prioritet er en godt nok langt fra hinanden LoL
 
Top