modtaget denne besked !! ???

DeletedUser5

Guest
Untitled.jpg

2. gang i aften jeg har set denne besked. Men første gang nogen sinde jeg har hørt og set sådan en besked overhoved ?
ææhhh nogen der kan forklare mig hvad det lige går ud på ? Er der noget galt med mit grafik kort eller er det spillet ?

Lige nu og de sidste par timer har jeg ikke lavet noget på pc'en. Så mit grafik kort er ret stille og køre sådan set kun enkelte netsider og så foe her. Så det er på ingen måder overbelastet.
 

DeletedUser355

Guest
Du har været her siden 2012 og har aldrig set det før? Sejt.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Det er en begrænsning som er lagt ind når et grafikkort ikke frigiver hukommelsen rigtig efter brug. Så vil mængden af ledig hukommelse langsomt falde.

Den er lagt ind for at forhindre at spillet går ned pga. en grafik fejl. Problemet opstår oftest hvis pc'en har været igang i mange timer eller dage uden at blive genstartet
 

DeletedUser40

Guest
Det der passer ikke helt Dragon, min bærbar hvor jeg har spillet Forge of Empires fra igennem flere år har aldrig genindlæst spillet og vist denne besked, den har sandsynligvis Danmarks værste grafikkort og er tæt på at brænde sammen fordi den står tændt 24/7 med kun få pauser, den kan blive så varm at den kan smelte chokolade, det er først efter at jeg har skaffet en bedre maskine at denne besked er begyndt at poppe frem og det er meget træls da animationer er noget som skal være på, der er absolut ingen tvivl omkring grafikkort hukommelse, det er som regel her jeg spiller Forge of Empires fra og når jeg slår animationer til sommetider, kan jeg besøge 5 naboer "på en god dag" uden at den går ned, hvordan forklager du det?
 

DeletedUser5

Guest
JAA det er første gang i går aftes jeg så denne besked.

Og min pc er slukket både om natten, eller på andre tidspunkter når jeg ikke lige bruger den. Og som sagt så lavede jeg sådan set intet andet end at bruge enkelte netsider. Så jeg er meget overrasket over dette.

Dog til gengæld så har jeg problemer med min pc i øjeblikket faktisk. Min skærm er flere minutter om at "starte" tænd knappen står og blinker i længere tid, inden den tænder rigtigt og viser skærmbilledet.
Så når jeg nu er igang, er der mon så nogle kloge it folk som kan fortælle om det er min skærm der er ved at dø, eller om det er mit graffik kort der nu igen igår viste en anden fejl for at fortælle den ikke har det så godt ?

Og det er en rimlig god stationær spiller pc vi snakker om.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Det der passer ikke helt Dragon, min bærbar hvor jeg har spillet Forge of Empires fra igennem flere år har aldrig genindlæst spillet og vist denne besked, den har sandsynligvis Danmarks værste grafikkort og er tæt på at brænde sammen fordi den står tændt 24/7 med kun få pauser, den kan blive så varm at den kan smelte chokolade, det er først efter at jeg har skaffet en bedre maskine at denne besked er begyndt at poppe frem og det er meget træls da animationer er noget som skal være på, der er absolut ingen tvivl omkring grafikkort hukommelse, det er som regel her jeg spiller Forge of Empires fra og når jeg slår animationer til sommetider, kan jeg besøge 5 naboer "på en god dag" uden at den går ned, hvordan forklager du det?

og den nye maskine har sikkert også et nyere styresystem :)

Tab af ledig hukommelse (memory leaks) er desværre blevet mere udbredt i nyere maskiner - Især dem som kører Windows 8.1
 

DeletedUser5

Guest
Køre nu "kun" Windows 7.

Men i går testede jeg min pc igennem. Åbnede den, rengjorde den og prøvede endda at flytte mit grafik kort over i en anden sokkel på bundkortet. Min skærm blinker stadig lystigt i et par minutter inden den starter op. I dag var den dog lidt hurtigere.
Og med lyd på kan jeg høre windows starter op helt normalt, med sin "windows opstarts musik"

Jeg har prøvet at skifte kabel også. Men skærmen gør det stadig. Så ud over at foe, kom med den besked. Kan jeg så ikke håbe at det er skærmen som bare er gammel og skal udskiftes. I forhold til et nyt graffik kort ! ?
 
Top