Nedlæggelse af klanforum

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Diskuter nedlæggelsen af klanforum her

1594638846211.png


Kære Konger og Dronninger,

Efter introduktionen af det nye beskedcenter, har vi besluttet af fjerne det nuværende klanforum den 5. Oktober 2020. Når dette sker vil alle indlæg i jeres klanforum blive slettet fra spillet.

For at undgå at I mister vigtige informationer vil vi anbefale at I flytter alt som I kan fra jeres klan forum til klan fanen i det nye besked center. Vi forstår godt at klan forummet er vigtigt for nogen af jer, men vi ønsker at give jer spillere og klaner en simpler og mere tilgængelig måde at organisere jeres klaninformationer så de er tilrådighed både på browser og mobil versionen af spillet.

GF2.png


For at opnå dette implementerede vi de nødvendige muligheder i beskedcenteret. Vi er opmærksomme på, at ikke alle funktioner er tilgængelige endnu, men vi vil fortsætte med at foretage forbedringer, så I kan få en bedre oplevelse af kommunikation med jeres klan.

Derudover skal I huske, at samtaler i klan-fanen slettes efter 60 dage, så sørg for at markere de emner, I ikke vil miste, som vigtige! Klan-samtaler markeret som vigtige vil aldrig få beskeder slettet. Når I fjerner det "vigtige" flaget, vil alle meddelelser, der er ældre end 60 dage blive slettet om natten og være væk, selvom de igen er markeret som vigtige den næste dag (hvis der ikke er nogen besked tilbage, sletter vi også samtalen). Dette gælder ikke hoved klantråden, da denne tråd fortsætter med at eksistere, selvom alle beskeder slettes efter 60 dage.

imp.png


Som altid, hvis I har nogen spørgsmål eller forslag, så glem ikke at del jeres feedback med os her.

venlig hilsen,
jeres Forge of Empires Team.
 

War 2

Medlem
Hvad fanden er det for noget? Det nye beskedcenter vil jeg medgive er smart og giver et bedre organisatorisk overblik, men det erstatter bestemt ikke klanforumet. Begrundelsen som I skriver er "at give jer spillere og klaner en simpler og mere tilgængelig måde at organisere jeres klaninformationer så de er tilrådighed både på browser og mobil versionen af spillet". Men det skal vi da selv have lov til at administrere i hver enkle klan tænker jeg?

Jeg har haft og har stadig meget glæde af klanforumet og det fungerer som klanens historiebog og, hvor man også kan læse om reglerne og tips i stedet for i beskedcenteret, hvor beskederne kan blive væk i alle de mange beskeder. Jeg og min klan har gjort en stor dyd ud af klanforumet og jeg har erfaret, at mange af de gamle klaner har utallige gamle tråde, som fungerer bedre i et forum, da det er en slags passiv opslagstavle kontra beskedcenteret, der snare er et aktivt komunikations værktøj. Synes det er dybt beklageligt og fratager os som spillere retten til selv at bestemme.

Hvorfor kan I ikke lade forumet være og så samtidig videreudvikle på det forrygende beskedcenter? Det er ikke et enten/eller dilemma.

Hidtil den værste ændring i spillet siden jeg joinede i 2014..
 

War 2

Medlem
Det den dummeste beslutning i hidtil har truffet. Fratager de enkle klaner og spillere muligheden for selv at administrere klanens tråde og opslag som de HELT SELV VIL. Beskedcenteret er en kæmpe forbedring, men det erstatter ikke forumet, som jeg ser som en slags opslagstavle og som jeg også har haft stor glæde af.
 

ditto6000

Aktivt medlem
Kæmpe protest.. Vi har meget glæde af klanforum til info for alle som klanens opslagsbog og historiebog som nævnt oven over.

Måske I skulle spørge os ad før i blot beslutter at fjerne det.. Skal al den info ind i klanfanen så smadres det nye beskedcenter allerede før man næsten har vænnet sig til det..

Lad dog lige det nye beskedcenter køre et halvt års tid og spørg os så til den tid om klanforum har udspillet sin rolle før I beslutter at fjerne det. Var vel rimeligt
 
Senest redigeret:

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Man skal være leder i klanen for at sætte og fjerne vigtig markeringen
 

jmfab

Moderator
Team medlemmer
Klan forum har altid kun været tilgængelig for dem som spiller via Pc'en. Da flere og flere spiller via Mobileenheder, tror jeg at det er derfor for det er blevet fjernet. Må da også indrømme at jeg selv ikke har brugt forum i lang tid
 

War 2

Medlem
Men blot fordi en del af dem som spiller på andre enheder end pc'en ik kan tilgå klanforum er vel ik ensbetydende med, at resten af os skal lide under dette store tab?
 

jmfab

Moderator
Team medlemmer
Forstår godt din frustration, men hver gang man laver en ændrig er der altid nogle som syndes det er træls.
Jeg har selv tidlgere være forum administratior, og brugen af forummet, var ikke let at redigere i. Det var også allerede den gang utroligt svært at få folk ind i forummet.
Så jeg tror når vi alle lige får det nye besked center ind i hverdagen, og derved er eneste sted vi skal finde KLAN informationer, så vil vi syndes at det er en ok beslutning.
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Ja hvis man har 5 vigtige samtaler kørende så vil de aldrig bliver sletter, om der så bliver snakket i dem eller ej,

Har man til gengæld samtaler ud over dette, som der bliver snakket i inden for disse 60 dage, så vil tiden"forny sig"
Men sker der ikke noget i en given samtale, vil den blive slettet efter 60 dages "inaktivitet"
 

Vincentius

Nyt medlem
Vi almindelige spillere har måske også noget vi gerne vil gemme et stykke tid.
Ja, det kan sagtens være tilfældet. Efterhånden rykker de ned i bunden, hvis man ikke har dialog i trådene.
Vil man gerne holde én eller flere bestemte tråd oppe i toppen af beskedcenteret, så kan man skrive et "tomt" svar på den eller fx skrive "-" i tråden. Så får den jo 60 dage mere. :)
 

Vincentius

Nyt medlem
Begrænsningen på 21 linjer og 5000 tegn i en besked findes også i det nye Beskedcenter. Dermed er det lidt bøvlet at mase nogle af trådene fra klanforum ned i Beskedcenter formatet.
Denne linje begrænsning opnås hurtigt, hvis der eksempelvis er opstillet regler eller en vejledning/guide i punktform ...
Kan den ikke øges eller måske helt afskaffes?
 

Vincentius

Nyt medlem
Beskedcentret rummer tre hovedafsnit (faner): Klan, Social og Officiel.
Kan man forestille sig, at der blev oprettet en fjerde fane, der eksempelvis kan kaldes: Forum ???

Her med en højere eller uden begrænsning på antal linjer og tegn. Desuden uden forældelsesfrist på 60 dage.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Kære Konger og Dronninger,

Tak for al jeres feedback omkring nedlæggelsen af klan forum. Jeres feedback er altid meget vigtig for os og vi lytter til jer.

Derfor har vi besluttet at udskyde nedlæggelsen af klan forum til en senere dato.

Det betyder at klan forum ikke vil blive deaktiveret den 5. oktober 2020. Vi har ikke fastsat en ny dato endnu da vi først vil kigge nærmere på det feedback I har sent os og derefter vil vi evaluere og beslutte hvad der kan tilføjes eller forbedres i det nye beskedcenter for at gøre overgangen fra klanforum til beskedcenter lettere.

Vi ved at der stadig er klaner som aktivt værdsætter og bruger klanforum i dets nuværende form og vi ønsker ikke at fjerne en funktion uden først at tage undersøge de aspekter som I har rejst. Det er dog ikke vores plan at ændre beskedcenteret så det kan erstatte klanforum 100% . Ikke alle funktioner fra klanforum kan eller vil blive implementeret i beskedcenteret, Vi er dog overbeviste om at nogle tilretninger vil gøre brugeroplevelsen af det nye beskedcenter mere værdifuld for alle.

Jeres,
Forge of Empires Team
 
Top