Penge maskine

DeletedUser

Guest
Nu har jeg gennem 7 uger forgæves forsøgt at få de to tegninger jeg mangler for at bygge Achen kirken, jeg har brugt i omegnen af 3000 forge points for at få tegninger fra andre som bygger denne, hvergang jeg vinder får jeg prints jeg allerede har. Så blev den nye funktion digtet op at man kunne bytte 2 :1 det giver så bare yderligere prints jeg allerede har. Synes efterhånden at FoE bare skal melde ud at dette skal være en penge maskine. Andre med samme oplevelse?

Dette gør tror jeg at rigtig mange forlader spillet.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Du er sørme uheldig :(
Jeg er lidt nysgerrig på hvordan du har skaffet 3000 forge point, du har fået 7 uger x 7 dage x 24 timer = 1176 FP så har du skaffet yderligere 1824 FP hvordan har du gjort det? købt for guld, købt for diamanter..?
 
Medicus, du glemmer at man også får FP i pakker for quests, samt når man sponserer særlige bygninger, og resten er temmelig sikkert købt for guld, jeg ved Kempel har gjort et kæmpe stykke støttearbejde på nogle af mine særlige bygninger, så jeg tror på han er i omegnen af de 3.000 FP.
-
jeg har selv prøvet at få 3 byggeplaner fra en støttet særlig bygning, alle 3 var dubletter til dem jeg havde i forvejen (på det tidspunkt 6 stk), men jeg gloede noget da jeg modtog dem, for i første omgang da jeg fik meddelelsen var der kun 2 på billedet, men da jeg kontrollerede så jeg at af de 3 modtagne var de 2 ens.
-
jeg har dog efterhånden fået opført 8 særlige bygninger på A og B, og har kun købt 3 bp for diamanter, så det kan lykkes at få alle 9 byggeplaner uden at skulle købe (men man skal være meget heldig)
 
Senest redigeret:

DeletedUser

Guest
Man skal ikke være heldig bare have tid og bruge FP ordentligt har selv gjort det med babelstårnet
 

DeletedUser

Guest
Medicus, du glemmer at man også får FP i pakker for quests, samt når man sponserer særlige bygninger, og resten er temmelig sikkert købt for guld, jeg ved Kempel har gjort et kæmpe stykke støttearbejde på nogle af mine særlige bygninger, så jeg tror på han er i omegnen af de 3.000 FP.

Næ det har jeg ikke glemt, for det er jo peanuts det man får fra quest's og som du selv skriver ville det heller ikke kunne gøre det selvom han havde fået en masse fra sponsorship..
Så det jeg ville have svar på var om han havde brugt guld eller diamanter på forge-point for at nå op på 3000.. Men tak for at du kunne svare for ham, det manglede da også bare hvis det er dig han har fyret de fleste af de 3000 Forge-Point af på LOL...
Forstår bare ikke at han så skriver penge maskine når han ikke har brugt nogen penge... Vi er jo mange der har klaret os ganske fornuftigt uden at betale os til fremskridt, derfor skrev jeg at han da var noget uheldig...
 

DeletedUser

Guest
Det er for mig at se et sært fokuspunkt du har på den her sag Medicus. Om Kempel har købt sig til forge points eller ej har da nul og børge med sagen at gøre.

Sagen her handler om at Kempel ikke kan få de sidste to blueprints han mangler - og hvis spillet er sat op således at de sidste to blueprints er mere eller mindre uopnåelige medmindre man betaler 200 fp pr. blueprint for dem. Ja så kan Kempel's teori, om at det er en pengemaskine, bekræftes. Men jeg ved dog intet om spillet maskine og hvordan det er sat op.

Jeg har dog samme erfaringer som Kempel - de sidste to er ganske svære at skaffe.
 

DeletedUser

Guest
Mon ikke du bare har været uheldig? Har i hvert fald svært ved at tro at udviklerne kan være så kyniske og griske hvis de med fuldt overlæg har gjort det sværere at få fat på den sidste byggeplan.

Hvad angår Kempels storforbrug af forgepoint, så er det rigtigt at det ikke er relevant for spørgsmålet her men jeg bliver da også nysgerrig om at vide hvordan han har kunnet skaffe sig et så imponerende antal forgepoint. En del af dem kommer jo tilbage når han vinder byggeplaner men der må alligevel været blevet brugt meget guld på FPs, respekt :)
 

DeletedUser

Guest
Det er for mig at se et sært fokuspunkt du har på den her sag Medicus. Om Kempel har købt sig til forge points eller ej har da nul og børge med sagen at gøre.

Jeg skal hjælpe dig med at forstå så.... hvis nu han havde brugt diamanter (Nu hvor han nævnte "penge maskine") Ville jeg da hjælpe ham ved at forslå at han købte sine byggeplaner, kunne jo være han havde overset denne mulighed.. forstår du det bedre nu?
 

Daenerys

Medlem
jeg kan så forstå, at jeg har været hældig. Jeg spiller i to verdner og har på nuværende tidspunkt kunnet opfører i alt 5 storslåede bygninger, hvoraf jeg til de 4 ikke har brugt diamanter til køb af bp, mens jeg med den ene tabte tålmodigheden og købte den sidste bp med vundne diamanter.
Så held og tålmodighed, så kan det lade sig gøre at samle et fuldt sæt.
jeg har samlet bp ved daglige polerings-/motiveringsrunder hos mine klanfæller og ved at støtte de bygninger som jeg søgte bp til hos mine klanfæller - og selvom 2:1 byt kan virke nedtrykkende når man endnu engang får byttet til en man har i forvejen, så har jeg også af denne vej oplevet at få fat i den sidste som jeg manglede.
 

DeletedUser

Guest
Lad os bare sige at man skal være tålmodig og ikke så lidt heldig for at anskaffe sig en SB uden brug af diamanter (om de så er købte, vundne..)

Selvfølgelig tager det længere tid, end hvis man køber det hele - det kan dog lade sig gøre
 

DeletedUser

Guest
Jeg har selv prøvet det, jeg mangler 1 tegning til Babelstårnet. Jeg har manglet den i omkring 6 uger nu.. og jeg har gjordt den handel 2:1 4-5 gange, men får stadig kun den SAMME tegning vær gang.
Jeg ved ikke om det er en "bug" eller om det er ren uheld, men irreterende er det ihvertilfald...
 

DeletedUser

Guest
Ja selfølgelig er det her spil en penge maskine...er der nogen som kunne tro andet? Det er da klart at det her spil, som er gratis at spille koster penge på en eller anden måde, storm og andre skal jo ha noget at købe rugbrød og spegepølse for.
Og jeg er rent faktisk ikke i tvivl om at den sidste/sidste 2 BP har en meget lavere "droprate" end de første, selfølgelig har de det, igen noget med spegepølse og rugbrød.

Jeg synes at det er SUPER fedt at man ikke kan få en "håbløs" fordel ved at bruge irl penge på det her spil, den eneste fordel man kan få er tid, intet andet.
At det så er svært, kræver blod, sved og muse klik at få det samme som dem der bruger irl penge på spillet, sådan er det jo, men det kan skaffes, prøv at tænke på hvis man kun kunne få BP ved at bruge diamanter? Der er 100 vis af den slags spil.

Klart at det er surt at "sidde fast" på den sidste tegning, og forstår godt OPs frustration. Og ikke sagt at den er ubegrundet, bare forsøgt at forklare og sætte det lidt i perspektiv :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror ikke der er lavere droprate på de sidste to BP det er bare fordi man får en tilfældig BP. Det jeg mener er at hvis du mangler 2BP har du 7 forskellige BP så er der jo større chance for at få nogen af de 7 end at få nogen af de 2
 

DeletedUser

Guest
lad os nu antage at der er lige stor chance for at de dropper, så er der 11,1%(uendeligt) så når du har 7, er der stadig 11,1% chance for at få en af de sidste 2, der er 11,1% chance hver gang du får et "drop"

Jeg tror stadigvæk at den er lavere, og et helt klart tegn er jo at det er først når mangler en eller 2 man begynder at få mange af de samme, hvorfor gør man ikke det når man har fået 3 eller 5.
 

DeletedUser12

Guest
fordi det adder op. hvis du har 3 BP så er der 33,3% chance for at droppet er en af de 3 man allerede har (11,1% for hver) imens du ved 7 BP har 77,7% chance for at få en du allerede har. Det ændrer dog ikke ved at du altid har 11,1% chance for at få BP del 9. Uanset om det er uden du har nogen i forvejen eller du har 8 af dem.
 

DeletedUser814

Guest
Yep. Det kan tage ufattelig laaaang tid, før man får den enkelte man mangler... Og 2 af de SB jeg så allerede har, har jeg fået byggeplaner til. Den ene 7 stk. og en anden 6 stk. Ufatteligt, for man kan jo kún bygge den én gang :)
Også med bytning 2x2 og får 5-10 gange i træk dem man allerede har.
Så giver helt rei i, at det tager tid - og frustration...
 
Top