Produktions bygninger, menu og produktion

DeletedUser2186

Guest
Hej

Jeg har egentligt flere spørgsmål.

1. Klikker man på en Produktions bygning kan man se hvilken vare denne producere, men er den igang med en produktion kan jeg ikke få et overblik over hvilken vare der er mulig at producere i denne.
Spørgsmålet.
Findes der et sted i spillet hvor jeg kan til en hver tid kan få et overblik over hvilken vare der er muligt at producere i en givet bygning??

2. Når jeg producere vare i foreksempel pottermageri hvor forsvinder varen så hen når denne er færdig??

3. Hvorfor producere foreksempel krukker på pottemageri, hvis de ikke kan bruge nogle steder??

4. I teknologitræet kan man til dels se hvilken produktions muligheder der er når en teknologi låses op. Men findes der ikke en komplet oversigt over hvad de forskellige teknologier giver af muligheder? Foreksempel kan man ikke se at kultivering giver mulighed for at lave frugtplantager og hvorfor man evt skulle a) opfinde denne mulighed, b) Bygge frugtplantage, c) I det heletaget bevæge sig af denne vej i træet. Jeg mener.. Det virker lidt som om man skal gætte sig vej??

MVH
Jan
 

DeletedUser2065

Guest
1: Hvis du finder wikia siden som opdateres af FoE spillere globalt.
2: Hver produktion giver ikke varer, men en produktionsværdi som er repræsenteret af værktøjsikonet nær ved møntikonet.
De forskellige 'varer' har forskellig tid det tager at lave, så man har en rimelig chance for at nå hjem og høste bygningen før der er nogen fra nabolaget der plyndrer den.
3: Se 2, din produktion bruges til at opføre nye bygninger, rekruttere soldater, m.m.
Du skal ikke tage fejl af produktionsbygninger og varebygninger. Varebygninger giver varer som du kan handle med på markedet og som skal bruges til at opføre de Storslåede Bygninger, oplåse diverse teknologier med og købe nye landområder på kontinentkortet (hvis man ikke føler for at kæmpe med soldater).
4: Vender jeg lige tilbage med om lidt, skal lige genopfriske det.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser2065

Guest
Ved forskning har du mulighed for at se hvilke bygninger de låser op for. Det er mere vigtigt at følge de veje som giver adgang til den næste tidsalder og derved bedre bygninger. Der vil forekomme nogle teknologier som ender i en blindgyde, de er ikke nødvendige at opfinde for at komme videre, men kan indeholder væsentlige bygninger for din by.
 

DeletedUser2186

Guest
Tak for svar men jeg blev ikke meget kloger ;0)

1. Ja der findes nogle meget fine internet sider , men det jeg savnede var at man i spillet lige kunne få et hurtigt overblik over hvilken vare en bygning kan producere.

2. Desværre ikke svaret jeg ledte efter. Hvis jeg f. eks fremstiller kål i Frugtplantagen, krukker i pottemageri, Hestesko hos smed osv. Så forsvinder varen ud i ingen ting når den er færdig produceret. Den fremgår ikke på lager eller andre steder. Men jeg tror jeg har forstået det nu..

Klikker man på Rådhus > Vare kan man se hvilken vare der kan produceres til lager og hvor mange jeg har af de enkelte vare. (Hvor der dog mangler et filter så man kun så de vare man havde på lager og/eller de vare man kunne producere på nuværende tidspunkt osv). Dem der ikke fremgår af denne liste bruges til at "Producere" forsyninger. Forsyninger tjent ved indsamling - Produktions omkostninger = Forsynings ressource

4. Tror bare det er en generel mangel i spillet, at man kan filtrere og få overblik.

MVH
Wiile
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser2186

Guest
Men nu jeg alligevel har fat i eksperterne ;)

Jeg er lige startet og er i Bronze alderen. Jeg har nu fået opgaven Indtag Østnagach og ved siden af ligger også Ruugh. Begge provinser har hærstyrker der er langt stærkere mand mod mand end de styrker jeg har. Det er lykkes mig at overtage et par af sektorene ved at besejre fjenden med mine underlegnened styrker. Men mit spørgsmål går ud på om det i det heletaget giver mening at prøve at tage disse provinser før jeg får adgang til bueskytter osv.

Wiile
 

Hyne68

Aktivt medlem
Tak for svar men jeg blev ikke meget kloger ;0)

1. Ja der findes nogle meget fine internet sider , men det jeg savnede var at man i spillet lige kunne få et hurtigt overblik over hvilken vare en bygning kan producere.

2. Desværre ikke svaret jeg ledte efter. Hvis jeg f. eks fremstiller kål i Frugtplantagen, krukker i pottemageri, Hestesko hos smed osv. Så forsvinder varen ud i ingen ting når den er færdig produceret. Den fremgår ikke på lager eller andre steder. Men jeg tror jeg har forstået det nu..

Klikker man på Rådhus > Vare kan man se hvilken vare der kan produceres til lager og hvor mange jeg har af de enkelte vare. (Hvor der dog mangler et filter så man kun så de vare man havde på lager og/eller de vare man kunne producere på nuværende tidspunkt osv). Dem der ikke fremgår af denne liste bruges til at "Producere" forsyninger. Forsyninger tjent ved indsamling - Produktions omkostninger = Forsynings ressource

4. Tror bare det er en generel mangel i spillet, at man kan filtrere og få overblik.

MVH
Wiile


1. Nederst til venstre har du 10 ikoner. Den ene af disse hedder "Byg". Her har du samlet alle de bygninger du i dit nuværende fremskridt kan bygge. Nogle kan være "grey´ed out", såfremt du ikke møder de specifikke krav til opførelse: Tilstrækkelig befolkning, Mønt og/eller Forsyninger.
Hvis du her vælger "Varebygninger"-fanen, kan du hurtig få at vide hvilke varer en varebygning producerer ved at holde musen hen over den.

2. Som der nævnes længere oppe er det vigtigt du skelner mellem Produktionbygninger og Varebygninger. Produktionsbygninger producerer udelukkende Forsyninger - det uagtet om det kaldes Kål, Krukker, Hestesko eller hvad der ellers er valgt en given tids-produktion er navngivet i diverse Produktionsbygninger. Kål er ikke en enhed der bruges i spillet, men bliver automatisk vekslet til Forsyninger, som går på dit "Forsynings-lager", som du kan se oppe i øverste højre hjørne. Der hvor du også kan se hvor meget Mønt, hvor mange Medaljer og hvor mange Diamanter du har.

(3). Der tilhører 5 forskellige varer til hver tidsalder. Disse er fint samlet i blokke af 5 i Rådhuset med hver deres baggrundsfarve. Holder du ydermere musen hen over disse, får du bl.a oplysning om hvilken tidsalder de tilhører. Udelukker man dem man ikke har på lager, ville jeg frygte overblikket ryger, nu disse blokke ikke længere nødvendigvis vil være blokke af 5. At Rådhuset så indeholder dem fulde vareliste kan man så diskuterer nødvendigheden af. Er det vigtigt du kan se din varebeholdning i den Arktiske Fremtid, hvis du kun er i JernAlderen? Måske ikke. Men teoretisk kan man handle sig til varer langt over sin nuværende alder. Og derved er det måske rart du har et sted, hvor du kan se din samlede varebeholdning.

4. Når du først får en forståelse for mekanismerne i spillet og spillets elementer, tror jeg du langt hen ad vejen vil synes, at der er de tilstrækkelige filtre man behøver - derved ikke sagt, der ikke kan eller vil komme forbedringer.
 

DeletedUser2186

Guest
Jeg tror at jeg er ved at havde lidt bedre forståelse nu :)
Jeg havde ikke lige set at varene var delt op i blokke og jeg har nu forståelsen for forskellen mellem produktions bygninger og varebygninger.

Jeg har prøvet dit forslag i spørgsmål 1. Men jeg får kun overskriften og det jeg gerne ville se var den samme menu som når du har bygget bygningen. Hvilken vare der kan produceres, deres produktions tid, Indtjening osv. Jeg ved jo godt at det foreksempel er et pottemageri jeg har men savnede at kunne se hvilken vare der kunne produceres også når bygningen var igang med at producere. Men efter at jeg har forstået betydningen og forskellen på produktions og vare bygninger er dette ikke så relevant alligevel.

Men jeg ville stadig gerne kunne filtrere :D

Men tak for dine fine svar.

MVH

Wiile
 
Top