Retfærdig modstand i pvp tårnene. LÆS, det er meget spændende =)

DeletedUser365

Guest
Hejsa

Jeg har et forslag til at retfærdiggøre enhver kamp i pvp tårnene.

Nogle ( mange ) spillere angriber gerne med enheder der er langt foran tidsmæssigt i forhold til pvp tårnets tidsalder. Dette kunne retfærdiggøres ved, at spillerne kun kan bruge enheder fra den tidsalder som pvp tårnet er gældende for.

Nogle ( mange ) spillere har et forsvar der er langt foran tidsmæssigt i forhold til det pvp tårn de gerne vil forsvare deres plads i. Dette kunne retfærdiggøres ved, at forsvaret af et pvp tårn, skal være fra samme tidsalder som pvp tårnet er gældende for.

Dette kunne gøres på følgende måde:
Ligesom med sektorene i kvk, så skulle det være muligt for alle spillere, at indsætte 1 forsvar ( 8 enheder ) i et pvp tårn svarende til den tidsalder som pvp tårnet er gældende for. Dette vil være retfærdigt for både angriber og forsvarer.

I tilfælde af, at den forsvarende spiller ikke har indsat et forsvar, så kunne man sagtens forestille sig, at der kunne laves et random gennereret forsvar svarende til den tidsalder pvp tårnet er gældende for når denne spiller angribes i pvp tårnet. Endnu engang meget retfærdigt for både angriber og forsvarer.

Håber udviklerne kan bruge dette indslag til noget og evt implementere det i en senere opdatering, det ville være skønt.


Venlig hilsen
Dunst
 

DeletedUser655

Guest
Dette kunne retfærdiggøres ved, at spillerne kun kan bruge enheder fra den tidsalder som pvp tårnet er gældende for.

Tror du har misforstået hvordan tårnene virker.

1. Tidsalderen man befinder sig er ligegyldig (ved godt du ikke nævner det, men slår det blot fast)

2. Der er flere tårne, som udelukkende afhænger af brug af tropper - hvis man bruger 8 bronzealder(BA) tropper, får man point i BA tårnet. Bruger man 7 BA og 1 Jernalder (JA) troppe, får man point i JA tårnet. Bruger man 7 BA tropper og 1 Moderne Æra enhed (MÆ) får man point i MÆ tårnet.

Så hvis du konkurrerer i Tidligmiddelalder tårnet, skal du kun bekymre dig om dem der 1) Bruger mindst 1 tidligmiddelalder enhed og 2) ikke bruger tropper der tilhører aldre højere end tidligmiddelalder.

Håber det hjalp :)
 

DeletedUser365

Guest
Tror du har misforstået hvordan tårnene virker.

1. Tidsalderen man befinder sig er ligegyldig (ved godt du ikke nævner det, men slår det blot fast)

2. Der er flere tårne, som udelukkende afhænger af brug af tropper - hvis man bruger 8 bronzealder(BA) tropper, får man point i BA tårnet. Bruger man 7 BA og 1 Jernalder (JA) troppe, får man point i JA tårnet. Bruger man 7 BA tropper og 1 Moderne Æra enhed (MÆ) får man point i MÆ tårnet.

Så hvis du konkurrerer i Tidligmiddelalder tårnet, skal du kun bekymre dig om dem der 1) Bruger mindst 1 tidligmiddelalder enhed og 2) ikke bruger tropper der tilhører aldre højere end tidligmiddelalder.

Håber det hjalp :)

Det er nemlig rigtigt Zunny, det har jeg ikke misforstået, jeg tror til gengæld du har misforstået min pointe :)

Hvis du befinder dig i Jernalderen og gerne vil kæmpe i pvp tårnet for jernalderen, så klikker du selvfølgelig på en af de spillere der allerede er i pvp tårnet, og wupti så får du kastet 8 enheder lige i skalden fra f.eks moderne æra, og så kan du ligeså godt trykke på det lille hvide flag for du har ikke en chance ud af en million for at vinde slaget ;)

Lige præcis det problem kan mit foreslag rette op på :)
 

DeletedUser655

Guest
Hvis jeg gerne vil kæmpe i jernalderen, finder jeg mit nabolag i bunden, og angriber fra en ende af med jernalder enheder. :)
Jeg bruger (selvfølgelig) ikke tårnet til at angribe folk med.
 

DeletedUser1270

Guest
Ide tilføjelse !!
Kunne måske implementere i spillet, hvis man går ind i et jernalder tårn, kan man kun vælge af sine jernalder soldater (lige som inde i KvK).
Og går man ind i et senmiddelalder tårn og kun har tidlig middelalder soldater ... kan man bare ikke kæmpe i tårnet mod nogen.
Ligeledes kunne man måske også lave i spillet at man kun kan "nabo kæmpe" med soldater for den tidsalder man selv befinder sig i. Og igen, har man ikke soldater for den tidsalder, kan man ikke kæmpe. !!
 

DeletedUser12

Guest
Som det er nu kæmper man i det tårn som ens mest modderne enhed er fra. Så man kan ikke kæmpe i et senmiddelaldertårn kun med tidligmiddelalderenheder. Dertil kommer at man skal have erobret tårnet før man kan kæmpe i det ellers tæller ens point ikke der.
 

DeletedUser1256

Guest
Tror der menes at det er uretfærdigt at jeg med DPT tropper kan smadre en med Indu eller endnu lavere tropper og stadigvæk få point til DPT tårnet og vil også mere eller mindre gratis kunne plyndre byen. Så Dunst mener vel at hvis jeg angriber ham og han kun er i kolo, så kan jeg kun bruge kolotropper mod ham. Fin ide, men de store med 90% angrebsboost vil nok stadigvæk let kunne nappe dig Dunst med mindre du har en røvfuld bavne.
 
Tror der menes at det er uretfærdigt at jeg med DPT tropper kan smadre en med Indu eller endnu lavere tropper og stadigvæk få point til DPT tårnet og vil også mere eller mindre gratis kunne plyndre byen. Så Dunst mener vel at hvis jeg angriber ham og han kun er i kolo, så kan jeg kun bruge kolotropper mod ham. Fin ide, men de store med 90% angrebsboost vil nok stadigvæk let kunne nappe dig Dunst med mindre du har en røvfuld bavne.
samtidig er spillet jo ikke bygget op efter det, da dem med højere tidsalder jo stadig har behov for vare fra de tidligere aldre for at kunne producere vare (der skal jo bruges både mønt/resourcer og varer for at kunne producere varer i de sidste 3 tidsaldre), og hvis man ikke kan få fra naboerne, hvor så? (får da også lidt fra sb´erne), der er jo begrænset plads i byen.
 
Top