Slotssystemet - feedback og spørgsmål

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Diskuter Slotssystemet her

Castle%20Logo.png


Kære Konger og Dronninger,

Vi giver jer nu en ny funktion, som vores spildesignere, udviklere og kunstnere har arbejdet med - Slots systemet!

Denne funktion bliver tilgængelig for alle, der har gennemført introen, hvilket betyder, at I ikke behøver at forske nogen specifik teknologi i jeres teknologi-træ. Så snart I er færdig med den indledende gennemgang, vil I se en helt ny bygning udenfor byen mellem antikvitetsforhandleren og Begivenhedscenteret.

Slotssystemet har sine egne belønninger og spiller en meget vigtig rolle i spillet (vi giver flere detaljer nedenfor). Vi håber at I vil nyde det nye slotssystem.

Slotssystemet bliver aktiveret den 13. oktober, 2021

"Hvad handler dette slotsystem om ?!", undrer I jer måske over. For at opsummere tingene med et par ord, er Slotssystemet en funktion, der belønner jer for jeres aktivitet. Vi forestiller os, at det lyder ret simpelt og direkte, men faktisk har denne funktion en betydelig indflydelse på spillet som helhed, og det er her det bliver lidt mere komplekst - men bare rolig, vi er her for at hjælpe jer.

For det første får I allerede når I har gennemført begynder introen adgang til Slotsystemets bygning udenfor jeres by. Når I klikker på den, vil I se et nyt vindue fyldt med belønninger. Jeres mål er at få disse belønninger, men for at gøre det skal I samle Slotspoints. Der er mange forskellige måder at indsamle disse Slotspoints på:
  • Vellykkede kampe og forhandlinger
  • Afslutning af store KE -møder
  • Køb af varer fra antikvitetshandleren
  • Vindende bud i antikvitetshandleren
  • Gennemførte Daglige udfordringer
  • Daglige Slotskiste
  • Gennem køb i spillet

Slotssystem vinduet
CastleSystem.png
I Stiger i niveau lige så snart I har samlet nok Slotspoints. Hvert nyt niveau giver jer nye og forskellige belønninger. Disse belønninger aktiveres, så snart det første niveau er nået (du starter på niveau 0).
Tab1.png
Saml nogle ekstra point hver dag fra den daglige Slotspoints kiste. Mængden i kisten øges efter hver høst. Hvis I springer en dag over, afbrydes stigningen. Efter syv dages indsamling får I en højere bonusbelønningsrække, derefter nulstilles den og starter forfra.
Rewards.png
Her kan I se listen over belønninger, I kan indsamle ved at nå det næste niveau. Engangsbelønninger, der går direkte til jeres lager, når I når det krævede niveau, og permanente belønninger, der aktiveres og bevares fra det øjeblik, I når det krævede niveau. Disse permanente belønninger øger jeres byers sande potentiale.
Reward%20chest.png
Endelig er der belønningskisten. Efter at have nået det første niveau, vil I dagligt begynde at få tilknyttet en belønningskiste til jeres nuværende niveau. Derfor skal I logge ind hver dag for at indsamle jeres belønning!

Aktivitet i spillet og udvikling af dit slot

I kan få Slotspoints ved aktivt at spille spillet hver dag - op til en vis grænse. Afslut kampe og forhandlinger med succes, gennemfør møder i KE, køb og vind genstande hos antikvitetshandleren, eller gennemfør de daglige udfordringer med succes. Udover det kan I også få Slotspoints ved køb i spillet.

Derudover er der en i-træk -mekanisme på plads til at indsamle dine point som en måde at belønne din aktivitet på. Kisten udløber altid ved midnat, og så snart I høster den for første gang, starter I en cyklus. For hver ekstra høst af kisten vil pointmængden stige, men der er en maksimal mængde point, I kan få i træk. Endelig, når I rammer denne max grænse så starter cyklussen forfra.

Når I åbner en kiste i jeres Slotssystems-vindue, får I oplysninger om, hvor mange point I har samlet, hvad jeres aktuelle indsamlingsrække er og hvad de næste forventede indsamlingspoint er. Vær venligst opmærksom på, at jeres forløb kan blive afbrudt, hvis I glemmer at indsamle en dag, hvilket betyder, at disse points bliver sat på pause.

Bygningen uden for byen

Når I stiger i points og når nye niveauer, vokser jeres slot i størrelse. Slottet kan nå op til niveau 15, og det visuelle vil ændre sig, når det når visse niveauer. Vær venligst opmærksom på, at jeres Slotssystem -fremgang er verdensbaseret!

B1.png
B2.png
B3.png
Niveau 0 (start)Niveau 1Niveau 4
B4.png
B5.png
B6.png
Niveau 7Niveau 11Niveau 15

Det er ikke muligt at nedgradere jeres slot, men hvis I ikke vil have andre til at se jeres fremskridt, kan I altid deaktivere det visuelle under indstillingerne, og det vil vise startversionen i jeres by (niveau 0). Slotsystemet giver jer flere forskellige belønningstyper, der skal indsamles, så lad os tale om dem hver for sig:

Daglig belønningskiste

Jeres slot producerer visse belønninger hver 24. time (Forge points, varer og varer fra tidligere tidsaldre), og I skal indsamle dem manuelt. Når jeres slot stiger i niveau, bliver belønningskisten også opdateret til det næste niveau.

Items%201.png
En gangs belønninger

Disse belønninger uddeles en gang og sendes direkte til dit lager efter at I har nået det krævede niveau. I kan få krympesæt, bygninger, portrætter, boost genstande og pladser til udsendinge:
  • Krympesæt: Ønskebrønd og Slyngelskjul
  • Bygninger: Kundskabens alter, Slyngelskjul og ønskebrønd
  • Tidsboost genstande: Mønter og forsyninger
  • Portrætter: Op til 11 nye portrætter vil blive til rådighed
  • Pladser for udsendinge: Op til 3 nye pladser på niveauerne 5, 10 and 15
Bemærk, at I vil beholde alle de portrætter og udsendinge pladser I indsamler fra Slotssystemet, på trods af at disse to belønninger vises som engangsbelønninger.
Items%202.png
Permanente belønninger

Permanente belønninger aktiveres og modtages fra det øjeblik, I når det krævede niveau, og I kan få mønt, forsyninger og hær (angreb/forsvar) bonusser. Derudover kan I også få fat i nogle fine funktionsbaserede boosts og belønninger!

Genstande med et gyldent hjørne angiver, at belønningen er ny eller opdateret, mens genstande uden et gyldent hjørne angiver, at belønningen er erhvervet.

button1.png
button2.png


Funktionsbaserede boost og belønninger

Det er her Slotsystemet har en betydelig indflydelse på spillet som helhed. Du kan opnå kraftige forbedringer i andre funktioner ved at hæve dit slot:
  • Vennernes Kro: Boosts koster færre kromønter, når Slotssystem-belønningen er aktiv for vennernes kro.
  • Kulturelle bosættelser: Yderligere Forge Points tildeles ved afslutning af en kulturel bosættelse, mindre nedkølingstid efter at have forladt en tidligere bosættelse og yderligere pladser til udsendinge i rådhuset.
  • PvP Arenaen: Kortere ventetid på nye PvP -forsøg.
  • Kontinent kortet: Mindre rejsetid ved spejdning af nye provinser.
  • Antikvitetshandleren: Yderligere mønter/ædelsten ved salg af genstande og ekstra pladser til salg
Vi glæder os til jeres feedback, så lad os vide, hvad I synes om det nye slotssystem her :)

Tak fordi du spiller Forge of Empires!

Med venlig hilsen
jeres Forge of Empires -team
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Så bliver det en ulempe at gennemføre KE hurtigt , hvis der kun gives point for 4 kampe/dag ØV
Nej du kan gennemføre alle 64 møder samme dag, det er ikke mere 4 store møder per dag, det blev ændret men det er stadigvæk 15 forhandlinger og 15 kampe per dag, men dem kan du få f.eks. i KS, arenaen kontinent kortet m.fl.

Hvis du gerne vil have point for alle 16 møder i næste KE, må du vente med at starte til onsdag efter vi har fået slotssystemet. Så hvis du er presset og skal i mål inden, så har du mistet mange point
 
Senest redigeret:

FrejaSP

Aktivt medlem
Alt i alt er det et fint system. Inno vil gerne have at vi er mere aktive og bruger flere Dia og vi kan godt lide bonusser m.m.
Det er svært at forstå før man har prøvet det men tror i alle bliver glade for det også selv om nogen vil føle sig presset til at spille mere.
Slottet vil blive opgraderet hurtigere hvis man har tid til at samle de mulige point for en dag og jeg har hørt at køb af Dia giver ekstra mange point.

Jeg ved at der er andre end mig der har ventet på dette system:p
 

FrejaSP

Aktivt medlem
@Dragon Denne tekst er forkert, jeg har lige testet det på Beta:

Jeg gennemførte et stort møde i KE, men modtog kun point for min vundne kamp/forhandling.Du kan belønnes med 15 slotspoint op til 4 gange for at gennemføre et stort møde. Efter at have gennemført et stort møde, vises points ikke i øjeblikket efter at have vundet mødet, men de tilføjes korrekt til dit slot, hvis du ikke har gennemført 4 store møder på en dag.

Her er hvordan de fungerer på Beta:
lordwasa
Community Manager

Aug 5, 2021

We want to clear the questions about the Guild Expedition.
Due to a technical error, players weren't rewarded with Castle Points on lvl 2-4 of the Castle System, which was fixed last week.
After fixing this we want to state that there is no limit on the amount of Guild Expedition big encounters that can be completed every day. There is no limit of 4 big encounters every day as we initialy assumed (we tested this today to be sure).
Completing big encounters of different lvls will reward different rewards.
  • Lvl 1 big encounters reward 15 points each
  • Lvl 2 big encounters reward 30 points each
  • Lvl 3 big encounters reward 45 points each
  • Lvl 4 big encounters reward 60 points each

-------

Jeg har lige testet det på Beta, hvor jeg ikke var startet på KE.
Jeg tog de 4 store møder i KE 1
Fik 4 x 15 point for dem
Nåede til 1 store møde i KE2, her var en bug, da mødet sagde at jeg kun ville få 15 point.
Jeg genindlæste spillet og nu sagde sagde mødet at jeg ville få 30 point og testede at jeg også fik dem i slottet

Så der ser ud til at der er en bug der skal fikses men refresh mellem levels i KE fikser problemet

Jeg testede videre, nåede til 1 store møde i level 3, igen gav mødet forkert besked, det sagde at jeg ville få 30 point, jeg gennemførte mødet uden at refresh af spillet og efter endt møde sagde resultatet at jeg fik 45 point som jeg skulle og der var tilføjet 45 point i mit slot så bortset fra en lille ubetydelig bug, virker det som lordwasa sagde at det skal og Skovmosevej kan bare køre los i KE og tage alle 64 møder samme dag.
 
Senest redigeret:

Jimse

Aktivt medlem
Kunne det ikke være muligt at en enkelt spildesigner eller to, kunne afse et par timer til at sætte flere niveauer til klanstyrken, det kræver hverken nye tegninger, sofistikerede måder at tjene nye pointtyper på eller yderligere plads på kortet.
 

Nicolo

Medlem
Alt i alt er det et fint system. Inno vil gerne have at vi er mere aktive og bruger flere Dia og vi kan godt lide bonusser m.m.
Det er svært at forstå før man har prøvet det men tror i alle bliver glade for det også selv om nogen vil føle sig presset til at spille mere.
Slottet vil blive opgraderet hurtigere hvis man har tid til at samle de mulige point for en dag og jeg har hørt at køb af Dia giver ekstra mange point.

Jeg ved at der er andre end mig der har ventet på dette system:p
Men en fordel for os aktive at vi bliver belønnet (og denne gang på lige vilkår for vores aktive indsats)
 

tridian

Medlem
"har konstateret ved selvsyn at det er sådan" ... " slotskisten niveau og daglig kiste følges ad"

den daglige kiste:
hvordan kommer den op på lev 2?
hvis det har noget med hvor mange point man samler - kan man se hvad man har samlet?


skal det forstås sådan at slotskisten niveau og daglig kiste følges ad??
Daglig belønningskiste

Jeres slot producerer visse belønninger hver 24. time (Forge points, varer og varer fra tidligere tidsaldre), og I skal indsamle dem manuelt. Når jeres slot stiger i niveau, bliver belønningskisten også opdateret til det næste niveau.
 
Senest redigeret:

jmfab

Moderator
Team medlemmer
Hej Tridian
Din daglig kiste stiger i niveau, når du har fået poing nok til det. Poing får du ved at løse daglige opgaver, kæmpe eller i forhandle i f.eksi KE. Købe ting i aktivitetshandeleren mv
mvh
jmfab
 

Jimse

Aktivt medlem
Pointsystem

  • Vellykkede kampe (har kun fundet kampe på store møder i KE som giver point, 15, 30, 45 60) og forhandlinger Forhandlinger på kontinentet giver 30, 28, 26 osv. opdateres en gang i døgnet. Alternativt til kamp i KE kan forhandles, hvilket giver lidt flere point)
  • Afslutning af store KE -møder (ved kamp eller forhandling)
  • Køb af varer fra antikvitetshandleren (point står ud for varer)
  • Vindende bud i antikvitetshandleren (giver 30 point)
  • Gennemførte Daglige udfordringer (giver 100, og 700 når 7 opgaver er gennemført)
  • Daglige Slotskiste (dagligt stiger lidt for hvert niveau)
  • Gennem køb i spillet (45.000 - 50.000 for køb af den store pakke)
Det er hvad jeg er kommet frem til indtil videre, så hvis man har travlt er det op med muldvarpeskindet og køb diamanter. Ellers spil som du plejer og så vil du en sjælden gang imellem opdage at du er nået et niveau op.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jimse :

  • Vellykkede kampe (har kun fundet kampe på store møder i KE som giver point, 15, 30, 45 60) og forhandlinger Forhandlinger på kontinentet giver 30, 28, 26 osv. opdateres en gang i døgnet. Alternativt til kamp i KE kan forhandles, hvilket giver lidt flere point)
Hvis du har brugt dine 15 kampe andet sted, har du ikke flere at bruge i KE ud over de store møder. De 15 kampe, 30, 28, 26 ... kan bruges på Kontionent kortet, i KS, i KvK tænker jeg, i arenaen eller nabo kampe
De tæller ned på tværs af de forskellige systemer. Så hvis du ikke har brugt dem og kæmper i KE, tæller de ned der.
 

Nicolo

Medlem
Pointsystem

  • Vellykkede kampe (har kun fundet kampe på store møder i KE som giver point, 15, 30, 45 60) og forhandlinger Forhandlinger på kontinentet giver 30, 28, 26 osv. opdateres en gang i døgnet. Alternativt til kamp i KE kan forhandles, hvilket giver lidt flere point)
  • Afslutning af store KE -møder (ved kamp eller forhandling)
  • Køb af varer fra antikvitetshandleren (point står ud for varer)
  • Vindende bud i antikvitetshandleren (giver 30 point)
  • Gennemførte Daglige udfordringer (giver 100, og 700 når 7 opgaver er gennemført)
  • Daglige Slotskiste (dagligt stiger lidt for hvert niveau)
  • Gennem køb i spillet (45.000 - 50.000 for køb af den store pakke)
Det er hvad jeg er kommet frem til indtil videre, så hvis man har travlt er det op med muldvarpeskindet og køb diamanter. Ellers spil som du plejer og så vil du en sjælden gang imellem opdage at du er nået et niveau op.


Det er fordi der ikke står at kampe giver point. Men de første 15 kampe og de første 15 forhandlinger man tager dagligt giver slot point. Uanset hvor du tager dem. Derudover får du også point på de 16 store møder i KE.
 
Top