Spørsmål til regler om "Fair play"

DeletedUser1209

Guest
Hejsa :)

Jeg har lige været inde og kigge lidt på reglerne, men det blev jeg ikke klogere af :confused:

Et par af mine klanfæller har lige snakket om en af deres naboer (der er foran og en del stærkere), som har angrebet dem rigtig mange gange.. -fair nok, det er jo en del af spillet..

Nu fortæller de så, at denne spiller render rundt i nabolaget og leger mafiaboss, og kræver "beskyttelsespenge".. :eek:
Helt konkret har han skrevet til de to af mine klanfæller og tilbudt at stoppe sine angreb, mod at de "betaler" med FP i en af hans SB'er

Ved godt, at den kloge narrer den mindre kloge.. meeen...
Usmageligt og uanstændigt er det jeg tænker, men spørgsmålet er, er det tilladt...??
 

DeletedUser655

Guest
Jeg har spurgt support om det samme, og ja, det er tilladt.
 

DeletedUser12

Guest
Bare for lige at det også kommer fra supports egen mund. Nej det er ikke imod reglerne, da betalingen ikke inkluderer noget der har rl værdi. At afkræve rigtige penge eller diamanter ville være imod reglerne.
Om det så er anstændigt og værdigt at spille på den måde er en anden snak, men altså ikke imod reglerne.
 

DeletedUser1209

Guest
Hej igen - og tak for hurtigt svar :)

Det synes jeg da, er enormt trist :-(
Ikke mindst fordi, han forlanger over 100 FP fra hver af dem, og har samtidig en af de største klaner i ryggen..
 

DeletedUser12

Guest
Fairplay reglen er der ikke for at implementere begrænsninger i de muligheder der ligger som en del af spillet. Den er der for at undgå folk udnytter uforudsete ting. Fx udnyttelse af bugs, eller lave mange konti for at fremme sin hovedkontos fremgang.

Som der også står andre steder på forummet, så er det en trals oplevelse at komme tilbage til plyndrede bygninger. I reglen er det der virker imod flest at time hvornår bygningerne er færdige med at producere med hvornår du igen er online. Desuden kan han kun plyndre en gang indenfor 24 timer efter en sejr. Der skal gå 24 timer imellem hvert angreb, men ikke imellem hver plyndring. Så skaden han kan gøre er begrænset.
 

DeletedUser1209

Guest
Nej hov... Nu tror jeg du misforstår ;-)

Selvfølgelig er det træls at blive plyndret. Men at det er en del af spillet og en risiko man må leve med, hvis man ikke kan forudse, hvornår man er online næste gang, det har jeg aldrig benægtet..
Når jeg refererer til Fairplay reglen, er det denne del, jeg tænker på:

"8) Fair-play
Du skal behandle andre spillere, samt support teamet, med respekt. At følge reglerne hjælper til at skabe et sjovt og fair miljø for alle."

Og det er jo hverken sjovt eller fair, for de 5 af mine klanfæller, der er i det nabolag. Det gør det heller ikke bedre, at de har været fanget i samme nabolag i meget længe..
Så er der jo altså lige det med beskeden.. Nogle mennesker bliver stødt over den slags beskeder.. Det er ikke hvad jeg betegner som "behandle andre spillere med respekt"

Med hensyn til plyndringerne.. Så har han i øvrigt gjort sit forarbejde så godt, så efter min mening har han fortjent hver eneste vare han snupper.. Han er hamrende dygtig, og får gang på gang snuppet varerne lige for næsen af ejermanden, som logger på 1 minut senere.. Men igen, det er ikke det, der er problemet..
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
At afpresse for forge point i spillet er ikke imod reglerne, og kan på ingen måde gå under §8, så længe spilleren holder en ordenlig tone i spillet, og derved faktisk også behandler andre med respekt. Du mistolker reglerne ved at sige, at det ikke er sjovt eller fair for dine klanfæller med en afpresser, men reglen siger tydeligt, at det handler om at følge reglerne, som gør det sjovt og fair for alle i spillet, og ikke bare fordi dine klanfæller synes det er træls med en der afpresser for forge point. Jeg kan ikke se, hvordan det at afpresse for forge point i spillet er respektløst. Spilleren tilbyder en handel og det er vel ok at gøre?

Man har desuden mere end nok mulighed for at nægte at give forge point til en afpresser, for man kan sagtens oprette sine produktioner til at opsamle dem når de er færdige. Det handler bare om at være lidt aktiv i spillet, og selv tage ansvar for at samle sine egne produktioner op til tiden, og derved nægte en modspiller den ene belønning i 24 timer. Og som sagt har modspilleren kun mulighed for at tage én produktion i 24 timer, så det er ikke verden der går under for det.
 

DeletedUser1209

Guest
nånå.. nu er der 2 mod 1.. hmm.. :cool:

Om vedkommende holder en ordentlig tone eller bare foreslår en handel, kan du/i vel egentlig ikke vurdere, uden at have set beskeden..?? Om nogen er blevet behandlet respektløst, kan vel egentlig kun den pårørte vurdere..??

Men vi lader den bare ligge her, jeg ville bestemt ikke diskutere, det var egentlig bare et ret simpelt spørgsmål..
Belæringen om, hvordan man undgår plyndring kunne i have sparet, den del har jeg faktisk styr på..!!

ha' en god dag :)
 

DeletedUser12

Guest
Hvis der er noget i de beskeder du modtager, som du mener bryder reglerne bør du anmelde dem til support. Så tager vi en vurdering på om de bryder spillets regler.
 

DeletedUser632

Guest
Har i prøvet at rette henvendelse til han/hendes klan ? Det er jo ikke sikkert at der er konsensus for denne måde at spille på :)
 

DeletedUser1209

Guest
Jeg er lidt overvældet.. Jeg får beskeder fra alle mulige i spillet..
Nogen vil have navnet, for at gøre gengæld på "vores" vegne..
Nogen vil fortælle om deres lignende oplevelser..

Så jeg vil da lige give jer en opdatering ;-)
som mcnmcn også foreslår, har jeg taget kontakt til vores "bølles" klan. Det viste sig, at vedkommende så absolut ikke havde klanen i ryggen til den slags opførsel. Og de har i egne rækker taget hånd om det. Det skulle så hermed være slut :)
 

DeletedUser66

Guest
Sikke en gang pjat.
Det er ikke forbudt at bruge beskidte kneb, det skal bare ikke være nedladende og personlige fornærmelser.
Så hvis der er tvivl om en beskidt tekst så send den til support, eller klip og klister i forum så kan vi jo snakke om teksten er ok eller ikke ok.
Den beskidte Bølle skal da bare forsætte med sine narrestreger, men skal huske at der er nogle nervøse spillere der tager nogle ting personlige.
 

DeletedUser1267

Guest
Sikke en gang pjat.
...men skal huske at der er nogle nervøse spillere der tager nogle ting personlige.

Tror mere det handler om anstændige mennesker, der behandler hinanden og andre med respekt - det er ikke at være nervøs.
 

Orca

Medlem
Nu er det her en temmelig gammel tråd, men jeg ved at problemet stadigvæk er aktuelt. Jeg kan med min aller bedste vilje ikke forstå at noget der er ulovligt, og kan straffes med op til fængslesstraf i et hvert civiliceret samfund, kan være ok her.

Der står flg i reglerne om FP:"Du skal behandle andre spillere, samt support teamet, med respekt. At følge reglerne hjælper til at skabe et sjovt og fair miljø for alle." Det er da meget svært for spilet at leve op til at ville skabe et sjovt og fair miljø, når det er i orden at intimidere andre spillere bare fordi man er nået længere.

Det må da være muligt at se på denne helt forskruede fortolkning af reglerne og få det ændret :(
 
Nu er det her en temmelig gammel tråd, men jeg ved at problemet stadigvæk er aktuelt. Jeg kan med min aller bedste vilje ikke forstå at noget der er ulovligt, og kan straffes med op til fængslesstraf i et hvert civiliceret samfund, kan være ok her.

Der står flg i reglerne om FP:"Du skal behandle andre spillere, samt support teamet, med respekt. At følge reglerne hjælper til at skabe et sjovt og fair miljø for alle." Det er da meget svært for spilet at leve op til at ville skabe et sjovt og fair miljø, når det er i orden at intimidere andre spillere bare fordi man er nået længere.

Det må da være muligt at se på denne helt forskruede fortolkning af reglerne og få det ændret :(

Har du spurgt Putin ;)
 

DeletedUser

Guest
Orca, hvad har plyndring af naboer med respekt at gøre?

Spillet har nogle rammer man kan spille indenfor og en af disse er plyndring af naboer. Ja det er irriterende at komme i et nabolag med en "stor spiller" man ikke har en chance imod, men der er masser af muligheder for at begrænse sit tab:

- online på bestemte tidspunkter (når ens varer er klar til at blive høstet, forsyninger burde ikke være et problem, for så har man for få resource bygninger).
- forsøge at lave aftale med angriber, ja det kan meget vel koste nogle fp, men hvis man virkelig ikke kan klare at blive angrebet, er det måske prisen værd.
- bruge sine fp på sb (egne eller andres) og sætte sin egen fremgang lidt på hold. Det kan resultere i et lavere nabolag ved næste skift.
- Leve med det og vente på næste skift, det er trods alt ikke farmville der spilles.

Forstår ikke disse gentagne tråde om hvor uretfærdig tingene er. Brug dog tiden på et bedre klansamarbejde og hop ind i større velfungerende klaner istedet for de små 4-8 mands der er så mange af. Jeg ville til hver en tid hjælpe en, der konstant blev plyndret, med resourcer, så den pågældende ikke gik istå med egen fremgang.

Tænk nu kreativt for pokker! Tag en kiks, åben en pakke kleenex og få det overstået - hop så op på hesten og kom videre. Det skal nok gå alt sammen alligevel!

/Tautilius (Arvahall)
 

DeletedUser1746

Guest
Har selv lige haft en episode med sådan en type.
Jeg fortalte min klan om det, men da de ikke var i nabolag med ham, kunne de ikke angribe ham.
I stedet for skrev en fra min klan, til et medlem af den klan, at han overvejede at angribe vedkommende (og plyndre), og fortalte grunden.
Denne spiller tog det videre til ledelsen i sin klan, og meget kort tid efter, var vedkommende der skrev til mig, smidt ud af sin klan.

Bare en idé til at håndtere den slags spillere :)
 

Orca

Medlem
Kære Tautilius, nu handler tråden ikke om at folk bliver plyndret, men om at de bliver afpresset til at betale deres FP for at undgå plyndringer... Det kaldes i et mere nutidigt sprog 'dummebøder' i bedste fald. Og mit spørgsmål går på om man ikke kunne få ændret fortolkningen så det ikke er i orden i FoE...

Men takker da mange gange for de mange gode råd, det er altid rart at få nye input ;)

Og Vakini, jeg skrev civiliserede samfund :p
 

DeletedUser

Guest
Orca at tale om afpresning og dummebøder giver ingen mening. Du er på ingen måde tvunget til at betale og at du refere til "det virkelige liv", give mere et indtryk af at du ikke aner hvad dumme bøder er.

Spillet er et krigsspil, man har mulighed for at plyndre og forsøge at forsvare sig. Kan man opnå fordele ved at frede en spiller, så er det en af mange måder selv at komme frem på. Fint hvis jeg kunne hjælpe, men dummebøder, det kan man næppe kalde det!
 

DeletedUser1526

Guest
Dummebøder er ikke i orden. Det er meget bedre bare at plyndre uden at giver offeret mulighed for at købe fred.
 
Top