Store angriber og stjæler fra de små.

DeletedUser911

Guest
Hold da op mand hvor er det nederen at de store, konstant angriber de små, tager deres specielle resourcer.
Hvad er idèen i det? Det eneste det medfører er da at de nye ikke gider spille spillet...
Kom nu lige ind i kampen her, hvis man absolut skal stjæle fra en man vinder over i krig, så tag da lige at nøjes med en guld eller alm. forsygnings bygning!???

Der må da kunne laves et eller andet loft for hvor langt ned man kan bekrige andre, og den anden vej også...
Ydermere synes jeg det er ekstremt skod at man kan blive angrebet gennem et tårn når man ikke engang selv vil krige andre... igen... jagter nye spillere væk med det samme, man har ikke en jordisk chance for at komme op gennem tiderne når en specielle forsygninger bliver nakket...

FoE Team... går nu et eller andet ved det her, vil i ikke have at medlemmerne bliver? man bliver hurtigt træt af det spil her hvis man ikke får lov at have bar en smule progress.!!!
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser655

Guest
Første del vil jeg ikke kommentere på.

Men det med tårnet tror jeg du har misforstået. De eneste der i tårnet du kan se, er dine naboer. Og dine naboer kan i forvejen angribe dig så tårnet er irrelevant.

Desuden er dette blevet bragt op mange gange, og det bliver højst sandsynligt ikke ændret på det - det eneste vi kan gøre, er at give det råd at tilpasse dine produktionstider så de er færdige når du ved du kan være på til at samle dem op, og derved fjerne muligheden for at andre kan røve dem.
 

DeletedUser1100

Guest
Det er jo altså det spillet går ud på, krig .. og vi har alle været små og haft samme problem,, nu må det her emne snart godt død, for der var ingen hjælp da spillet kom, og det er en del af gamet :) men de fleste der angriber røver ikke med mindre det 2spyd, stil da forsvar op eller bliv røvet :)
 

DeletedUser655

Guest
Micker, det med to spyd holder så ikke altid - jeg er f.eks. ret ligeglad med om der er 2 spyd eller 8 DPÆ tropper - har de varer jeg "mangler" så tager jeg dem.
 

DeletedUser898

Guest
Hold da op mand hvor er det nederen at de store, konstant angriber de små, tager deres specielle resourcer.
Hvad er idèen i det? Det eneste det medfører er da at de nye ikke gider spille spillet...
Kom nu lige ind i kampen her, hvis man absolut skal stjæle fra en man vinder over i krig, så tag da lige at nøjes med en guld eller alm. forsygnings bygning!???

Der må da kunne laves et eller andet loft for hvor langt ned man kan bekrige andre, og den anden vej også...
Ydermere synes jeg det er ekstremt skod at man kan blive angrebet gennem et tårn når man ikke engang selv vil krige andre... igen... jagter nye spillere væk med det samme, man har ikke en jordisk chance for at komme op gennem tiderne når en specielle forsygninger bliver nakket...

FoE Team... går nu et eller andet ved det her, vil i ikke have at medlemmerne bliver? man bliver hurtigt træt af det spil her hvis man ikke får lov at have bar en smule progress.!!!

Nu blev du jo ikke angrebet af en der var meget større end dig selv.....Du er i koloni og han er lige gået ind i industri og han angreb dig med koloni tropper, så ved ikke lige hvad det er du piver over i et krigsspil... Det er jo ikke farmville det her spil... kunne forstå du pev hvis du var blevet angrebet af tropper fra den Progressive ære.... At han mange flere point end dig er bare fordi han har kæmpet mere end dig det betyder ikke han er meget større end dig.... når i næsten er i samme tidsalder....
 

DeletedUser1267

Guest
Det er jo altså det spillet går ud på, krig .. og vi har alle været små og haft samme problem,, nu må det her emne snart godt død, for der var ingen hjælp da spillet kom, og det er en del af gamet :) men de fleste der angriber røver ikke med mindre det 2spyd, stil da forsvar op eller bliv røvet :)

Mig bekendt er dette spil ikke et krigsspil, men et strategispil med et element af krigsførsel. Det handler da ikke udelukkende om at føre krig, men at udvikle et samfund....så der er vist nogen der bruger deres misforståede opfattelse som undskyldning for at hævde sig selv overfor de svage.

Som sædvanlig bliver dette emne taget op fordi det er skævt, at man ikke kan lave en nivauinddeling, og som sædvanlig kan alle dem, der selv har prøvet det, ikke se noget galt i det - mon ikke det er fordi rollerne er byttet om nu, så de ikke længere er de små, der bliver jagtet, men de store der jager ?
 

DeletedUser898

Guest
Mig bekendt er dette spil ikke et krigsspil, men et strategispil med et element af krigsførsel. Det handler da ikke udelukkende om at føre krig, men at udvikle et samfund....så der er vist nogen der bruger deres misforståede opfattelse som undskyldning for at hævde sig selv overfor de svage.

Som sædvanlig bliver dette emne taget op fordi det er skævt, at man ikke kan lave en nivauinddeling, og som sædvanlig kan alle dem, der selv har prøvet det, ikke se noget galt i det - mon ikke det er fordi rollerne er byttet om nu, så de ikke længere er de små, der bliver jagtet, men de store der jager ?

For det første betegner jeg ikke en spiller som er i kolonitiden som en lille spiller...
for det andet kan jeg ikke se det u retfærdige i at en spiller der lige er gået ind i industritiden og som angriber med koloni tropper angriber en spiller fra kolonitiden....
for det tredje gælder strategi vel også om at planlægge sin tid så man selv kan nå ind og høste sine vare....
for det fjerde har jeg personlig angrebet folk og plyndret dem fra næsten dag et af så jeg plyndre ikke folk fordi jeg er blevet en stor spiller, men fordi jeg kan og ser det som en del af spillet....
 

DeletedUser655

Guest
Helt enig med lolle.

Point er bare et tal, og har ikke noget med styrke at gøre. Jeg har haft DPÆ naboer med 400k point der har brokket sig over jeg angreb dem da jeg også selv var i DPÆ og havde omkring 1million point.
De havde dpæ tropper i forsvaret jeg angreb med dpæ tropper, men synes stadig jeg var større end dem. Ret underholdende for at være ærlig :)
 

DeletedUser1267

Guest
Lolle44, det er fint du citerer mig, men dit svar er vist ikke til det jeg skrev - jeg nævner intet af det du svarer på...
 
paludan, du skriver at spillet ikke er et krigsspil, men et strategispil med et element af krigsførelse, den fanger jeg ikke helt.
-
Fra dag 1 i min tid i spillet, har FoE, da opfordret (via de små hints der kommer når man starter/opdaterer spillet) til at sørge for forsvar og styrke forsvaret, da vores byer vil blive angrebet og vores produktioner kan blive plyndret.
-
yderligere er KvK jo også kommet til (Klan versus Klan) og hvis det ikke er opfordring til krig, men kun et element af krigsførelse, så mener jeg du burde revidere din opfattelse af spillet.
-
Spillet er og har altid været et krigsspil, og er hele tiden blevet udviklet med krig og plyndring for øje, og udviklingen med KvK viser det jo i endnu højere grad.
-
Dem som tror spillet er en form for Farmville er gået lidt galt i byen efter min mening.
 

DeletedUser1267

Guest
-
Fra dag 1 i min tid i spillet, har FoE, da opfordret (via de små hints der kommer når man starter/opdaterer spillet) til at sørge for forsvar og styrke forsvaret, da vores byer vil blive angrebet og vores produktioner kan blive plyndret.
-
yderligere er KvK jo også kommet til (Klan versus Klan) og hvis det ikke er opfordring til krig, men kun et element af krigsførelse, så mener jeg du burde revidere din opfattelse af spillet.
-
Spillet er og har altid været et krigsspil, og er hele tiden blevet udviklet med krig og plyndring for øje, og udviklingen med KvK viser det jo i endnu højere grad.
-
Dem som tror spillet er en form for Farmville er gået lidt galt i byen efter min mening.

Utroligt, som folk nævner Farmville - jeg har ingen anelse om, hvad det er, men jeg har en ide om, hvad det går ud på udfra titlen.
Et element af krigsførsel betyder, at der er andet i spillet end krig, man kan fokusere på - et andet aspekt, en anden måde at "opbygge sit emperie" (som jo stort set er spillets titel) på. Et decideret krigsspil ville ikke handle om andet end netop krig. Så dem der tror dette er et krigsspil, er så gået galt i byen. Men måske det også er jer/dem der mener, at PvP handler om at spille mod en computer, som det jo er i dette spil.
Det kan måske komme bag på nogen, men der er faktisk mange der ikke dyrker kvk og nærmest flygter fra det...og tro det eller ej - FOE er kategoriseret som et strategispil! Måske fordi fokus er på at planlægge og lægge en strategi for hvordan man bygger sit emperie bedst muligt, hvordan man får skaffet midler til at bygge videre osv. ?...hmmm...
 

DeletedUser1266

Guest
Selvfølgelig skal der være angreb og plyndringstogter, men virker lidt forkert når man står der med sine 16K point, armbrystskytter og katapulter og der så kommer en forbi med kanoner, riffelskytter og 485K point, det tager selv modet fra en optimistisk sjæl som mig selv. :(
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser12

Guest
Problemet med at spillere med store aldersmæssige afstande placeres i samme nabolag er bragt op igen engang. At alle spillere i ens nabolag kan angribes og plyndres er en grundlæggende del af spillet.
 

DeletedUser1267

Guest
Problemet med at spillere med store aldersmæssige afstande placeres i samme nabolag er bragt op igen engang. At alle spillere i ens nabolag kan angribes og plyndres er en grundlæggende del af spillet.
...forstår ikke lige meningen med denne del af din formulering ?
Alle ved vel efterhånden, at det er en del af spillet, men det er jo heller ikke selve ideen, der bliver anfægtet (selvom rigtig mange synes det er en fuldkommen nytteløs ide). De fleste herinde og i spillet synes det ville være okay, hvis det var spillere på eget niveau, så man havde en chance for at forsvare sig og angribe tilbage - så kunne det jo også komme an på, hvem der var bedst til at styre krigerne
Kernen i det problem, der hele tiden bliver bragt på bane her er jo, at det meget sjældent er spillere på ens eget niveau der angriber og plyndrer - det ville jo koste alt for meget, så det skal selvfølgelig gå ud over dem man ikke tager skade hos (eller kun meget lidt skade hos). Og dem der gang på gang bliver pløjet ned skriver og fortæller hvor modløs man bliver, der bliver ikke lyttet, ikke gjort noget, og så vil det jo blive taget op igen og igen efterhånden nye spillere dukker op.
 

DeletedUser12

Guest
Meningen med nabolagssammenlægningerne er at man bør ende i nabolag sammen med andre der er nogenlunde på ens niveau. Altså eksembelvis alle er i jernalder eller alle er indenfor de 3 middelaldre. Det er ikke hensigten at spillere i bronzealderen skal placeres i samme nabolag som dem i moderne æra eller industritiden. Eftersom at man ikke burde ende i nabolag med nogen der er langt foran en teknologisk, så burde en begrænsning i at store angriber små heller ikke være nødvendig.

At tingene bliver bragt op igen betyder at jeg har sendt feedback videre om et emne der allerede er startet, men som der endnu ikke er fundet en løsning på.
 

DeletedUser655

Guest
Min historik for de sidste 3 sammenlægninger på Cirgard.

1. sammenlægning. Top 5 er Moderne Æra, nummer 6 er Tidlig middelalder, de nederste er sen bronze/tidlig jern.
2. sammenlægning. Top 5 er Moderne Æra, nummer 6 er koloni, laveste var så vidt jeg husker højmiddelalder
3 og nuværende sammenlægning. Top 3 er MÆ, nummer 4 er MÆ. (og i point: jeg har 1.7 millioner point, nummer 4 har 97.000).

En ting er at det frustrerende for de små - men det er også ret demotiverende for mig som stor spiller - jeg kan på ingen måde følge med de andre i top 20, som stille og roligt stikker af fra mig fordi jeg ingen point kan lave. (og når vi nu snakker plyndre, så er der heller ingen varer der er værd at stjæle for mit vedkommende).
Jeg er godt klar over hvordan det lyder, i og med at ranglisten reelt ingenting betyder - men derfor er der vel stadig en smule prestige i at være top 20 f.eks. (jeg er 22 pt).
 

DeletedUser1267

Guest
Jeg er godt klar over hvordan det lyder, i og med at ranglisten reelt ingenting betyder - men derfor er der vel stadig en smule prestige i at være top 20 f.eks. (jeg er 22 pt).

Er det ikke noget med, at fokus ændrer sig i takt med man stiger i tidsaldre ? Jeg er ikke så højt oppe endnu, men jeg forestiller mig at spillere i de høje tidsaldre er nødt til at fokusere på lidt andre ting end i de nedre tidsaldre - f.eks. omkring krigere og kampe, hvor der jo ikke kan være så meget at give sig i kast med end bare at angribe nedefter for at samle de få point man nu kan, når der ikke er så mange fra de tidsaldre i nabolagene...Jeg ser sommetider 5-6 stykker i den ende er kan bekrige hinanden jævnbyrdigt, men det hører til sjældenhedderne...
 

DeletedUser

Guest
At snakke om forsvar og om større modstandere, er da ret irrellevant når det er din pc der står for dit forsvar og den spiller som et retarderet børnehavebarn.
Et godt eksempel er de daglige angreb fra en af mine naboer, som angriber med 1 selvkørende antiluftskyts og 7 slyngler.
Min pc angriber modstanderens enheder på skift, med det resultat at efter første runde er det kun hans antiluftskyts der har fået en skramme, slynglerne er forvandlet til antiluftskyts til gengæld angriber han den samme enhed indtil den er udslettet.
Så til dem der kalder det et krigsspil, må jeg sige at det må være børnespil i plejer at spille, for udifortringen som angriber er da til at overse.
 

DeletedUser1493

Guest
Jeg bruger selv 7 slyngler og 1 selvkørende , når man nu kan :) Var jeg dig , havde jeg lavet et forsvar på 8 missilartilleri og når så din nabo havde været der og fået nogen skrammer ville jeg ændre det til 8 selvkørende , da han sandsynligvis vil angribe med 8 helikoptere næste gang :) Ang. slyngler , ville mit forslag være , at de kun kan bruges i KvK , så får vi osse 2 slags kampe ....
Helt at afskaffe dem eller gøre dem umulige at bruge som de er på dit eget kort , er ikke en option , da mange spillere har brugt tusinder af kroner på at få netop denne enhed
 
Top