Store Nyheder i Forge: Feedback og spørgsmål

Dragon

Community Manager
Team medlemmer

View attachment 1026



Kære konger og dronninger,


I dag har vi to vigtige meddelelser til jer.

For det første har vi besluttet, efter omhyggelig analyse og overvejelse, at lukke klan mod klan-funktionen (KvK) ned. Og for det andet er vi glade for at kunne introducere dens umiddelbare efterfølger - de helt nye Klan Raids!

I dette indlæg vil vi gerne give jer en meget tidlig forsmag af begge dele. Inden for de næste 1-2 måneder sigter vi mod at implementere både KvK-nedlukningen og Klan Raids indledningsvis på vores Beta-server. For en mere detaljeret tidsplan på Beta, besøg venligst Beta-forum.

Vær opmærksom på, at begge disse begivenheder først kommer til live-servere efter beta-testfasen, som vi ikke forventer at være overstået før end tidligst ved afslutningen af det indeværende år. Vi vil selvfølgelig holde jer opdateret i forhold til tidsplanen for indførslen på live serverne, da den stadig kan ændre sig.

Nu hvor vi har tidsplanen ude af vejen, lad os dele årsagerne, til at vi traf denne beslutning.

Spørgsmål: Hvorfor lukker vi KvK ned?
Svar:
Vi erkender, at Kvk er blevet en integreret del af spillet for nogle af jer, især dem, der har spillet Forge i mange år. Beslutningen om at lukke funktionen har ikke været let for os. Men her er de vigtigste grunde til, at vi besluttede os for at gøre det:
  • Deltagelse vs. vedligeholdelse. På nuværende tidspunkt er det kun en meget lille procentdel af vores spillergruppe, der aktivt spiller KvK. Da KvK er en ældre funktion, hvilket gør den langsom og omfangsrig, kræver det en betydelig indsats at vedligeholde funktionen. Derudover kræver KvK konstante opdateringer for hver ny tidsalder og lever samlet set ikke op til nutidens standarder med hensyn til funktionalitets design. Som følge heraf lever den ofte ikke op til jeres og vores forventninger.
    En omskrivning af KvK ville kræve mange af vores ressourcer og ville ikke være gennemførlig og fremtidssikret. I stedet for, i tråd med markedet og vores vision for Forge of Empires, besluttede vi at skabe en ny funktion for at bringe alle de forskellige spillere og klaner sammen og lave en ny langvarig tilføjelse til jeres spiloplevelse.
  • Utilgængelighed. KvK kan ikke være tilgængelig på mobilen uden en væsentlig teknisk omskrivning. Selvom det har været tilfældet i et stykke tid, mener vi, at det ikke længere er bæredygtigt for et tvær-platform spil som Forge. Vi sigter mod at fjerne denne kløft og sikre, at nøglefunktionerne er lige tilgængelige uanset platform.
    Den allerede introducerede fuktionen Klanslagmarkerne havde allerede rettet dette, men med Klan Raids ønsker vi at forbedre spillet yderligere. Vær opmærksom på, at under testfasen vil vi sandsynligvis frigive funktionen på browseren først, med mobilopdateringen senere.
  • Ranglisten. KvK har stadig en vigtig plads på den globale rangliste. Med den seneste KS-opdatering introducerede vi en ny rangliste, der fokuserer på klaners præstationer i KS frem for prestige. For os var det det første skridt i at reducere betydningen af KvK i konkurrencen og gøre placeringer mere retfærdige og tilgængelige for så mange aktive klaner som muligt, samtidig med at både mobil- og browserspillere er inkluderede. Vi vil afslutte det, vi begyndte, og forene alle klaner i en ny mission med Klan Raids.
Spørgsmål: Hvornår lukkes KvK ned?
Svar:
Vi har ikke den nøjagtige dato, men vi forventer at afslutte alle de nødvendige forberedelser i løbet af de næste 1-2 måneder. Så snart vi ved det, giver vi jer endnu en orientering. Ved at udsende denne besked tidligt ønskede vi at give jer tid til at dele jeres feedback og forberede jer, selvom I ikke har den nøjagtige dato endnu.

Spørgsmål: Hvad vil der ske med Kvk-ranglisten?
Svar:
Den vil blive lukket med den rangliste som eksisterer på tidspunktet hvor funktionen lukkes ned for at fejre alle de imponerende præstationer fra klaner. Andre områder i spillet, der bruger prestige og Klanstyrke, vil blive rebalanceret i overensstemmelse hermed.

Spørgsmål: Hvad er Klan raids
Svar:
Vi har designet denne funktion til at bringe alle klaner sammen for at konkurrere med hinanden, samtidig med at vi skaber en ny måde at samarbejde på inden for klanerne ved at bringe dine styrker sammen om et fælles mål. Vi har til hensigt, at Klan Raids skal være en efterfølger til KvK, men de er ikke nødvendigvis ens. Med Klan Raids ønsker vi at introducere et nyt koncept for en Klan -opgave, hvor deltagerne bevæger sig sammen fra et punkt i opgaven til et andet og vinder belønninger på vejen. Man kan sige, at Klan Raids er lidt af en parallel verden med dens orden, ressourcer og enheder.

Spørgsmål: Hvornår starter Klan Raids?
Svar:
Vi ønsker ikke at efterlade jer uden KvK for længe. Efter KvK -nedlukningen ønsker vi at give os selv tid til at løse potentielle problemer og håber at lancere KvK Raids hurtigt derefter. Som altid vil vi holde jer opdateret om udviklingen.

Hold øje med den næste opdatering om KvK og Klan Raids! I mellemtiden er I velkommen til at diskutere ændringerne, stille spørgsmål og dele jeres tanker om, hvordan Klan Raids kan se ud i denne tråd.

Venlig hilsen,
Jeres Forge of Empires Team

Her kan I komme med feedback og spørgsmål til dagens annoncering
 

Bitte.

Medlem
ved ikke om jeg forstår det ret, kan tit være svært at forstå jeres formuleringer men den forklaring der er om Klan raids minder meget om en anderledes KE, trist det skal gå sådan men sikke meget tid man får til andre ting da ks ikke siger mig en dyt, ks er ikke for små klaner heller i med den sidste ændring er det blevet bedre.
men dejligt det kommer frem før en ny event starter slut med brug af dia..
 

Saint Saens

Nyt medlem
Deltagelse vs. vedligeholdelse. På nuværende tidspunkt er det kun en meget lille procentdel af vores spillergruppe, der aktivt spiller KvK. Ja… for folk spiller ikke fra PC. Er det ikke Inno selv der har udsultet KvK ved ikke at tage stilling til den del af spillet, så man bedre kan lukke det ned.

Da KvK er en ældre funktion, hvilket gør den langsom og omfangsrig, kræver det en betydelig indsats at vedligeholde funktionen. Derudover kræver KvK konstante opdateringer for hver ny tidsalder og lever samlet set ikke op til nutidens standarder med hensyn til funktionalitets design. Hvad er det for et funktinalitetsdesign. Tror ikke jeg forstår? Som følge heraf lever den ofte ikke op til jeres og vores forventninger. Jeg er nok i tvivl om, hvad der menes med “jeres” forventninger. Jeg mener ikke, at jeg er blevet spurgt. Kan I ikke henvise til den brugerundersøgelse der er lavet. Den vil jeg megagerne læse

En omskrivning af KvK ville kræve mange af vores ressourcer og ville ikke være gennemførlig og fremtidssikret. I stedet for, i tråd med markedet og vores vision for Forge of Empires, besluttede vi at skabe en ny funktion for at bringe alle de forskellige spillere og klaner sammen og lave en ny langvarig tilføjelse til jeres spiloplevelse. Det er både interessant og bekymrende når man kobler vision med markedskrav. Man kan også sige at de to ting IKKE hænger sammen, med mindre man laver endnu en betalingsdel. Er det visionen?
 

Saint Saens

Nyt medlem
  • Utilgængelighed. KvK kan ikke være tilgængelig på mobilen uden en væsentlig teknisk omskrivning. Selvom det har været tilfældet i et stykke tid, mener vi, at det ikke længere er bæredygtigt for et tvær-platform spil som Forge. Vi sigter mod at fjerne denne kløft og sikre, at nøglefunktionerne er lige tilgængelige uanset platform. Igen er det jo et valg, som Inno træffer. Man kan lave KE. Man kan lave KS. Og man kan udvikle KS. Så hvorfor er det at man ikke kan lave KvK. Jeg er ikke IT man, men det er vel 0-er og 1 taller?
    Den allerede introducerede fuktionen Klanslagmarkerne havde allerede rettet dette, men med Klan Raids ønsker vi at forbedre spillet yderligere. Vær opmærksom på, at under testfasen vil vi sandsynligvis frigive funktionen på browseren først, med mobilopdateringen senere. Jeg vil forbeholde mig ret til at være afventende kritisk. Når man laver en platform, der skal bringe spillerne sammen, Omkring den store diamantsuppe, hvis man vil vinde, så må man være kritisk afventende
 

Saint Saens

Nyt medlem
Ranglisten. KvK har stadig en vigtig plads på den globale rangliste. Med den seneste KS-opdatering introducerede vi en ny rangliste, der fokuserer på klaners præstationer i KS frem for prestige. For os var det det første skridt i at reducere betydningen af KvK i konkurrencen og gøre placeringer mere retfærdige og tilgængelige for så mange aktive klaner som muligt, samtidig med at både mobil- og browserspillere er inkluderede. Har I spurgt hvad der skal til for at gøre noget retfærdigt? Jeg er enig i, at når Inno ikke ønsker KvK så bør betydningen falde. Så indfører man KS, hvor dem der vil bruge fleste diamanter kan få flest fordele og i yderste konsekvens vinde. Er det forståelsen af retfærdighed? Kan Inno komme med en samlet vision for, hvad der gør et godt spil, og hvad man skal honorere for at være i toppen. En helt ærlig diskussion. Tak for gode input Dragon. Jeg skyder ikke på budbringeren, men håber at du bringer “kuglen videre ”
Vi vil afslutte det, vi begyndte, og forene alle klaner i en ny mission med Klan Raids
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Jeg har lige et par start spørgsmål.

I skriver " gøre placeringer mere retfærdige og tilgængelige "
Men nu forholder det sig lige sådan at den nye rangliste styres af prestige point og sejre i KS og det gir et skævt billede af styrke forhold i en rangliste der skal dække serveren, så er det hvad de kalder retfærdigt eller får vi en ny ekstra rangliste der rangerer klanerne efter klan point, det nye prestige system eller andet der gir mening. Hvis Inno kun har planer om 1 rangliste der kører efter ren KS princip så saboterer i hele rangerings systemet der normalt kører efter brede principper.

Når KvK lukkes ned vil de klaner der ejer "land" så få kompensation for de varer som de har stående i sektorer, eller skal vi selv frisætte for at få vores retmæssige varer?

Bliver det nye Klan raid så et koncept der kommer til at blive domineret af fordele hvis man bruger diamanter?
 

Jimse

Aktivt medlem
En rangliste efter klanstyrke vil være ønskelig, til erstatning af KvK listen, og hvis man samtidig kunne smide 100 ekstra niveauer ind ville det være dejligt.
 

Jimse

Aktivt medlem
Observatoriet giver støtte i KvK, vil det blive til noget andet, eller droppes det bare
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Alle jeres spørgsmål er videresendt og der vil blive taget stilling til dem
 

Orion4000

Nyt medlem
Det er rigtig trist at Inno vælger at lukke/stoppe for KVK i snarlig fremtid. Jeg tror bare I begår en fejl og at det vil resultere i at mange vil forlade FOE. Begrundelsen for at lukke KVK ned med - er jeg ikke enig i.
 

Persefone.

Nyt medlem
Det er trist at KvK lukker. - KvK er den fedeste feature ved Foe og jeg kommer til at savne det. - I flere år har vi i klanen mødtes på tale Discord ved KvK udregning kl. 20.00, talt sammen om strategi, aktioner og kæmpet sammen i KvK - og når kampene er færdig, bliver vi ofte på og taler om løst og fast. - Vi har fået et fællesskab som har givet en ekstra dimension til Foe oplevelsen, som jeg desværre frygter vi mister og går tabt når KvK stopper. - KS er alt for fragmenteret og er alt for tidskrævende i døgnets 24 timer til realistisk at kunne samle klanen på samme måde som KvK gør. - KS er fint som det er, det er blot ikke en erstatning for KvK.

Det kommende Klan Raids skulle så være den endelige erstatning for KvK. - Hvis Klan Raids virkelig skal give noget som kan sammenlignes med KvK og give samme Foe oplevelse som KvK, så kræver det at vi i real-tid kæmper mod andre klaner og at det kan ske på et fast afgrænset tidsrum, i et spil som kræver strategi og dermed giver en fordel i spillet hvis vi i klanen samles, planlægger og kæmper sammen. - Jeg kender ikke detaljerne i KR, så man kan jo håbe det bliver lige så godt som KvK.

Det er ikke for sent at ændre beslutningen, jeg vil opfordre til at udskyde ned-lukningen af KvK, i hvert fald noget tid - man forstår at det især er ved ny tidsalder at det kræver ekstra ressourcer for vedligeholdelsen af KvK - jeg tænker der går noget tid inden den næste tidsalder bliver introduceret. - Start med at Implementere KR og lad os se om KR i virkeligheden kan erstatte KvK, inden der tages beslutning om ned-lukning af KvK.
 

Thomas.M

Medlem
hej hvad skal vi gøre med alle de enheder som vi bruger i kvk.. slagte dem i kampe hvor de ikke har en chance...??
 

Nick.

Nyt medlem
Det er trist at KvK lukker. - KvK er den fedeste feature ved Foe og jeg kommer til at savne det. - I flere år har vi i klanen mødtes på tale Discord ved KvK udregning kl. 20.00, talt sammen om strategi, aktioner og kæmpet sammen i KvK - og når kampene er færdig, bliver vi ofte på og taler om løst og fast. - Vi har fået et fællesskab som har givet en ekstra dimension til Foe oplevelsen, som jeg desværre frygter vi mister og går tabt når KvK stopper. - KS er alt for fragmenteret og er alt for tidskrævende i døgnets 24 timer til realistisk at kunne samle klanen på samme måde som KvK gør. - KS er fint som det er, det er blot ikke en erstatning for KvK.

Det kommende Klan Raids skulle så være den endelige erstatning for KvK. - Hvis Klan Raids virkelig skal give noget som kan sammenlignes med KvK og give samme Foe oplevelse som KvK, så kræver det at vi i real-tid kæmper mod andre klaner og at det kan ske på et fast afgrænset tidsrum, i et spil som kræver strategi og dermed giver en fordel i spillet hvis vi i klanen samles, planlægger og kæmper sammen. - Jeg kender ikke detaljerne i KR, så man kan jo håbe det bliver lige så godt som KvK.

Det er ikke for sent at ændre beslutningen, jeg vil opfordre til at udskyde ned-lukningen af KvK, i hvert fald noget tid - man forstår at det især er ved ny tidsalder at det kræver ekstra ressourcer for vedligeholdelsen af KvK - jeg tænker der går noget tid inden den næste tidsalder bliver introduceret. - Start med at Implementere KR og lad os se om KR i virkeligheden kan erstatte KvK, inden der tages beslutning om ned-lukning af KvK.
Helt enig Persefone.
 

War 2

Medlem
***Kommentar til KvK nedlæggelse***

Jeg har længe funderet over, hvad jeg skulle skrive, hvis beskeden om KvK's nedlæggelse skulle sande at være mere end onde tungers rygter. Det er så tydeligt, at Innogames har besluttet sig inden erstatningen, Klan Raids, er afprøvet og testet har KvK fået en ubestemt udløbsdato. Vi har resten af indeværende regnskabsår til at få orden i finanserne virker det til.

Jeg er utrolig ærgerlig over, at KvK lukkes ned, da det er noget af det sidste, der holder mig til ilden ved foe som en spiller, der var med inden KvK blev implementeret forventer jeg ikke at fortsætte, når det endegyldigt rives ned. Hvis man lader et hus forfalde gennem en årrække foruden vedligeholdelse er det da klart det på et tidspunkt skal rives ned og erstattes med noget nyt. Det er sådan jeg ser det med KvK situationen. KvK straffes for at være en ældre spillefunktion, der af forskellige grunde ifølge Inno ikke er blevet konverteret til mobil platformen. KvK giver ingen præmier ligesom KS eller KE og har ikke opnået fornyelse og optimeringer i lang tid.

Der skal ej herske nogen tvivl om, at KvK er spillet af en minoritet og at det ikke er optimalt, at ranglisten er defineret mest ud fra hvem der spiller kvk over KE/KS, når kun folk der spiller via browser kan være med. TILGÆNGELIGHED ER VIGTIGT og ALLE BURDE KUNNE VÆRE MED UAGTET PLATFORM. Alligevel er jeg skuffet over, at løsningen så bliver og rive det hele ned i stedet for at finde en anden vej. Jeg vil appelere til, at Klan Raids blev implementeret testet igennem hoved og en hvis legemsdel forinden en af spillets ældste og mest givende spilmekanismer totalt destrueres for bestandig.

Jeg kan læse på mange af mine medspilleres indlæg herpå forum i de globale chats og pb, at der er stor furstration og melankoli i deres sind. KvK er et af mange fællesskaber i Forge of Empires. Det er et fantastisk afbræk fra hverdagen og en god og spændende klandisciplin til dem der måske ikke er så ville med KS. Real time Strategy er nu sjovere i min ydmyge holdning og ville med glæde betale dia for at spille kvk som man gør i KS og KE tildels, da det finansielle aspekt bestemt er relevant for Inno - forståeligt nok.

Jeg vil nyde den sidste tid med KvK og mine medspillere inden jeg trækker stikket og siger farvel til FoE. Dette spil har givet mig meget. FoE er jeg vokset op med og det har givet nogle fantastiske bekendtskaber og en masse grin. Fra barn til voksen har FoE været en central det af min Rite of Passage og det vil jeg bære med mig videre i livet. Tak for alt.

Ps jeg nåede aldrig #1, men jeg fik så meget mere med på vejen.

/War
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Observatoriet giver støtte i KvK, vil det blive til noget andet, eller droppes det bare
De bygninger som giver Kvk støtte, vil få nye funktioner i forbindelse med andre angrebs/klan områder i spillet. Feedback og evt. forslag til dettte vil være velkommen og vil blive videresendt
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
hej hvad skal vi gøre med alle de enheder som vi bruger i kvk.. slagte dem i kampe hvor de ikke har en chance...??

Tak for dit indlæg. Jeg vil sende det til vores udviklere og foreslå at de tager det med i deres overvejelser ved udviklingen af Raids
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Det er trist at KvK lukker. - KvK er den fedeste feature ved Foe og jeg kommer til at savne det. - I flere år har vi i klanen mødtes på tale Discord ved KvK udregning kl. 20.00, talt sammen om strategi, aktioner og kæmpet sammen i KvK - og når kampene er færdig, bliver vi ofte på og taler om løst og fast. - Vi har fået et fællesskab som har givet en ekstra dimension til Foe oplevelsen, som jeg desværre frygter vi mister og går tabt når KvK stopper. - KS er alt for fragmenteret og er alt for tidskrævende i døgnets 24 timer til realistisk at kunne samle klanen på samme måde som KvK gør. - KS er fint som det er, det er blot ikke en erstatning for KvK.

Det kommende Klan Raids skulle så være den endelige erstatning for KvK. - Hvis Klan Raids virkelig skal give noget som kan sammenlignes med KvK og give samme Foe oplevelse som KvK, så kræver det at vi i real-tid kæmper mod andre klaner og at det kan ske på et fast afgrænset tidsrum, i et spil som kræver strategi og dermed giver en fordel i spillet hvis vi i klanen samles, planlægger og kæmper sammen. - Jeg kender ikke detaljerne i KR, så man kan jo håbe det bliver lige så godt som KvK.

Det er ikke for sent at ændre beslutningen, jeg vil opfordre til at udskyde ned-lukningen af KvK, i hvert fald noget tid - man forstår at det især er ved ny tidsalder at det kræver ekstra ressourcer for vedligeholdelsen af KvK - jeg tænker der går noget tid inden den næste tidsalder bliver introduceret. - Start med at Implementere KR og lad os se om KR i virkeligheden kan erstatte KvK, inden der tages beslutning om ned-lukning af KvK.

Tak for dit indlæg Persefone,

Mange af de punkter du nævner er allerede videresendt til vores spildesignere og netop fællesskabsfunktionen og det at være sammen om at kæmpe er blevet understreget kraftigt som en funktionalitet som skal være essentiel i den nye funktion.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Observatoriet giver støtte i KvK, vil det blive til noget andet, eller droppes det bare
Alle de bygninger som giver noget til KvK vil få nye funktioner som støtter op om eksisterende og nye elementer i spillet
 
Top