Version 0.24 diskussion

DeletedUser

Guest
Jeg er lidt skuffet over funktionen til "handel" med byggeplaner. Man kan ombytte dubletter, men har man mange byggeplaner i forvejen får man sandsynligvis en ny dublet... Plus at man ikke kan handle byggeplaner for bygninger man ikke har tænkt sig at bygge til planer for andre bygninger man hellere vil have.
 

DeletedUser

Guest
Er til dels enig med Zooz ... hvis det er en tilfældig, så risikerer man jo som sagt bare at få en ny dublet og er man så sikker på at man ikke risikerer at få en af dem man lige har byttet to væk af?
Synes så at det er fair nok at man kun kan bytte internt indenfor samme bygning.

Men er meget skuffet over at der ikke er noget med om at købe tegninger for medaljer, som der ellers (jævnfør mit indlæg under feedback) er beskrevet i introduktionsmailen vedr. storslåede bygninger.
"•Byggeplaner gives nu korrekt i belønning, efter at man har doneret til en Storslået Bygning, og hjulpet med at få det til at stige i niveau." Skal det tolkes som at der har været problemer med at dem med topplaceringer ikke har fået deres planer eller at man også har rettet det i overensstemmelse medintroduktionsmailen så ALLE der har hjulpet nu bliver belønnet?

hvornår kommer v0.24?
 

DeletedUser

Guest
Er til dels enig med Zooz ... hvis det er en tilfældig, så risikerer man jo som sagt bare at få en ny dublet og er man så sikker på at man ikke risikerer at få en af dem man lige har byttet to væk af?
Synes så at det er fair nok at man kun kan bytte internt indenfor samme bygning.

Jeg har lige hørt, at man godt kan få den samme byggeplan, som man bytter væk. Jeg kan ikke sige lige nu om det bliver ændret, men jeg håber på et svar i morgen.

Men er meget skuffet over at der ikke er noget med om at købe tegninger for medaljer, som der ellers (jævnfør mit indlæg under feedback) er beskrevet i introduktionsmailen vedr. storslåede bygninger.
"•Byggeplaner gives nu korrekt i belønning, efter at man har doneret til en Storslået Bygning, og hjulpet med at få det til at stige i niveau." Skal det tolkes som at der har været problemer med at dem med topplaceringer ikke har fået deres planer eller at man også har rettet det i overensstemmelse medintroduktionsmailen så ALLE der har hjulpet nu bliver belønnet?

Jeg tror godt vi kan blive enige om, at det der stod i mailen er en fejl, og at der skulle stå forge point istedet for medaljer. Det samme gælder emnet om, at alle der hjælper til ville få noget ud af det. Vi er menneskelige og kan lave fejl ligesom alle andre, og jeg beklager da uoverensstemmelserne. Der har været problemer med, at nogle ikke fik deres byggeplaner (top 5), men det har heldigvis været meget få tilfælde.

hvornår kommer v0.24?

Den 15. januar.
 
Senest redigeret af en moderator:
har jeg forstået det rigtigt vedr. bytning af planer;
jeg skal reelt have 3 af den samme byggeplan, hvorefter jeg kan bytte de 2 for en tilfældig til samme bygning?
og den tilfældige kan reelt blive den samme som de 2 jeg byttede, eller magen til en af dem jeg har i forvejen?
det giver ca. 11% chance for at få den sidste byggeplan man mangler (hvis man har 8 i forvejen), det er s.. da for ringe
 

DeletedUser

Guest
Så vidt jeg har forstået på det engelske forum burde man ikke kunne få samme byggeplan som man bytter væk. Der er nogle der har rapporteret at de har fået den samme, men i givet fald skulle det være en fejl, siger de.

Man skulle også kunne bytte to forskellige byggeplaner (så skal man have to af hver). Eller to af den samme, som man så skal have 3 af.
 
Så vidt jeg har forstået på det engelske forum burde man ikke kunne få samme byggeplan som man bytter væk. Der er nogle der har rapporteret at de har fået den samme, men i givet fald skulle det være en fejl, siger de.

Man skulle også kunne bytte to forskellige byggeplaner (så skal man have to af hver). Eller to af den samme, som man så skal have 3 af.

Det er ikke det som står under ver 0.24, der står 2 identiske byggeplaner.
 
Senest redigeret:

DeletedUser

Guest
Man skal have 3 byggeplaner for at kunne bytte 2, for den ene er fastlåst til bygningen og kan ikke byttes, hvilket også giver mening. De 2 er overskydende byggeplaner, og de skal være ens. Det kan ikke være 2 tilfældige til den samme bygning.

Mht. at ramme den samme byggeplan, som dem man bytter væk til har jeg som sagt ikke svar på før i morgen. Det lyder som en fejl, men jeg melder lige tilbage når jeg ved mere.
 

DeletedUser30

Guest
Hvis man har 2 forskellige byggeplaner som hver har 2 byggeplaner, så kan man godt bytte dem til et tilfældige byggeplaner
 

DeletedUser416

Guest
Hvad med de byggeplaner vi får til de Storslået Bygning vi har bygget kan de byttes til nogle vi ikke har ?
 

DeletedUser12

Guest
Ikke med denne opdatering i hvert fald. Kan ikke lige svare på hvad fremtidige versioner bringer men får lige storm til evt høre ad længere oppe i rækkerne.
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror godt vi kan blive enige om, at det der stod i mailen er en fejl, og at der skulle stå forge point istedet for medaljer. Det samme gælder emnet om, at alle der hjælper til ville få noget ud af det. Vi er menneskelige og kan lave fejl ligesom alle andre, og jeg beklager da uoverensstemmelserne. Der har været problemer med, at nogle ikke fik deres byggeplaner (top 5), men det har heldigvis været meget få tilfælde.


Selvfølgelig kan man det, og det skal der da også være plads til, men mener så også at man dels skal lære af sine fejl og så også sørge for at få dem rettet hurtigst muligt ... Med det samme sådan en fejl blev opdaget så burde man da enten som det mindste at have gjort opmærksom på det herinde - og jeg synes i hvert fald ikke at have set noget om det - eller optimalt have sendt en ny mail rundt hvor man havde beklaget fejlen og gjort opmærksom på hvordan det faktisk forholdt sig ...

Og så skuffer det mig da egentlig også lidt at det ikke blev meldt ud som svar til det indlæg hvor jeg påpegede denne uoverensstemmelse - der synes jeg faktisk det er for dårligt at man fra teamets side valgte slet ikke at kommentere på det.
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke meningen at man skal kunne få den samme byggeplan, som en af dem man bytter væk, så hvis det allerede er sket på nogle af de andre markeder (som allerede har 0.24 implementeret), så skulle det blive rettet inden vi får 0.24 implementeret.

Hvis man har 2 forskellige byggeplaner som hver har 2 byggeplaner, så kan man godt bytte dem til et tilfældige byggeplaner

Det er korrekt. Jeg var blevet misinformeret om, hvordan dette hang sammen. Så det kan faktisk være tilfældige byggeplaner til samme bygning.

Hvad med de byggeplaner vi får til de Storslået Bygning vi har bygget kan de byttes til nogle vi ikke har ?

Der vil komme noget mere handel lidt senere, men jeg kan ikke sige noget om, hvordan det vil fungere endnu.
 

DeletedUser365

Guest
Jeg synes generelt at det er noget lort de vil lave, vi vil have de byggeplaner på markedet 1/1, de er da blevet fuldstændig groteske at forlange 2 byggeplaner for 1 :-/ og så kan man ikke engang bytte til planer for andre bygninger, det er da den dårligste opdatering i mands minde, håber de kan tales til fornuft inden længe.
 

DeletedUser

Guest
Lol Dunst... Du brokker dig over at man har flere ens byggeplaner, og når de så giver dig en chance for at ændre dette brokker du dig over det også? De storslåede bygninger er gode bygninger, de skal sgu ikke serveres på et sølvfad. Det lyder lidt som om du forventer at opdateringen tillader at man kan bytte til hvad man lige har lyst til...
 

DeletedUser365

Guest
@ Venzel, jeg snakker overhovedet ikke om at de skal serveres på et sølvfad. Jeg snakker om at vi skal kunne bytte dem på markedet såvel som andre varer kan byttes.

Men øh.. hvis nu du giver 100 kr. til mig, er det så i orden du kun får 50 kr tilbage fra mig ? jeg synes ikke at det lyder fair...

Jeg kan ikke mindes at jeg nogen steder har brokket mig over, at man har flere ens byggeplaner, vil du ikke lige være flink at linke hvor det evt er henne ?
 

DeletedUser12

Guest
Dette er til diskussion omkring version 0.24. Ikke til et internt opgør. Venligst tilbage til emnet tak.
 
jeg synes faktisk det er fair nok at man kan bytte i forholdet 2 : 1, det har jo reelt ikke kostet noget at få byggeplanerne, vi har jo fået dem gratis ved at P/M/P, men jeg synes så til gengæld, at man burde selv kunne vælge frit mellem byggeplaner fra samme tidsalder, der er jo 2 forskellige bygninger pr. tidsalder.
 

DeletedUser235

Guest
det ville være godt hvis i kunne holde chatrummene fra hinanden i de 2 verdener
 

DeletedUser

Guest
Dette er til diskussion omkring version 0.24. Ikke til et internt opgør. Venligst tilbage til emnet tak.

Vi diskuterer teknisk set også hvorvidt det er rimeligt at kunne bytte en byggeplan, og hvilke konsekvenser dette nye tiltag måtte have...? At jeg synes han brokker sig, kan jeg godt se er en smule fejlplaceret.


Dunst.. Jeg har nok forvekslet dig med en anden, du skriver, som du selv siger, ikke at du er utilfreds med at de ikke bliver serveret på et sølvfad. Du skriver derimod om at det nye tiltag er for dårligt, fordi din ide, om hvordan man kan bytte sig til lige netop den den byggeplan man mangler, skal være 1:1 til en specifik plan i stedet for 2:1 til en tilfældig... Burde man i stedet ikke være glad over at man endelig får en chance for at bruge de to byggeplaner man har tilovers til noget praktisk? Før tiltaget kom kunne du ikke bruge dem til noget som helst, og de havde en stor spildfaktor. Nu får du en chance for at bruge dem til noget... Det er en klar opgradering af dine muligheder, jeg er glad for at vi kan komme af med ubruglige byggeplaner.

Desuden er din analogi ikke en analogi, men det er også off topic.
 
Top