Version 1.17 diskussion

DeletedUser

Guest
Diskuter opdateringen til version 1.17 i denne tråd.

Vi introducerer den Moderne Æra

Kære konger og dronninger.

Genskab Rock 'n Roll stemningen i din by som Forge of Empires træder ind i den Moderne Æra. Krigstidens omvæltning bringer nye færdigheder og strategier til slagmarken, mens et nyt raffinerede varer system bringer gamle varer fra tidligere tidsaldre i spil igen.

Er du klar til at påtage nye kraftfulde fjender og udvide dit imperium?

Den Moderne Æra er på vej til din spilverden tirsdag d. 14. januar.


amusement_park.png


Inkluderer:

  • 96 nye hovedopgaver
  • Dette er klart den længste hovedopgave-linje for enhver alder indtil nu
  • Flyv til Fjernøsten og land på et kontinent, der strækker sig over 11 nye provinser
  • Mød den mægtige Hisao Hito, der fører hans imperium gennem en succesfuld krig
  • De nyligt erobrede provinser administreres af den grusomme general Ishiwara Katsu, drevet af en hemmelig dagsorden
  • Håndter Rin Gozen, en kvindelig kriger af legendarisk berømmelse
  • Masser af valg skal træffes, der ikke kun påvirker udfaldet af hovedopgaven, men også de belønninger der gives
  • Forskellige opgaveresultater afhængigt af dine valg
  • Plus 56 nye "normale opgaver" (som kan afbrydes eller springes over) og 11 nye "gentagne" opgaver
  • Det er tiden for Rock and Roll - hjælp Rinbin med at blive en rockstjerne
  • Hvordan håndterer Mandrubar at blive berømt?

Vi håber at se dig der!

Tak for at spille Forge of Empires.


Med venlig hilsen
Forge of Empires teamet.


Ændringslog 1.17

Moderne Æra

  • Send Faldskærmssoldater i kamp, der hopper ned og overrasker fjender (ny evne: Hurtig Indsættelse*)
  • Knus dine fjender ved hjælp af Kampvogne
  • Kæmp på nye slagmarker, der ligner tropiske strande, og som byder på palmer og sandbakker
  • Behersk det helt nye, raffinerede varer system: Brug gamle varelagre og gamle varer til at producere de nye i nye bygninger!**
  • Udforsk 18 nye teknologier, herunder "Hollywood", "Kommerciel Luftfart" og "Baby Boom"
  • Opfør nye bygninger for at genskabe en 1950 stemning i din by
  • Producer film i Film Studio og gør dine folk glade ved at placere en forlystelsespark i din by
  • Bliv klar til at samle byggeplanerne for den tårnhøje Space Needle
  • Vælg mellem 12 nye Spiller Portrætter af Rock and Roll æra'en

* Hurtig Indsættelse evne - Starter kampen på et tilfældigt felt mod midten af slagmarken, og handler før enhver anden enhed.
** Raffinerede varer - Varer fra tidligere aldre er krævet for at kunne producere Moderne Æra varer. For at øge produktionen af varer, er et andet varelager fra en tidligere alder krævet.


Andre funktioner/Ændringer

  • Det var tidligere muligt at deltage i PvP turneringer før oplåsning af tårnet. Dette er ikke længere tilfældet.

Fejlrettelser

  • Køretøjer kørte nogle gange sidelæns efter at dreje omkring hjørner på 2x2 veje. Denne adfærd forekommer ikke mere.
  • Opgavepladser kunne overlappes af Diamant indsamlings-ikoner. Dette er nu blevet rettet.
  • Brug af en forge point pakke udløste en opgave til at købe forge point. Dette opstår ikke længere.
  • Nogle problemer med at acceptere/annullere venneanmodninger er blevet rettet.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Du nævner ikke hvad der sker med SB'er der producerer varer. Er denne ændring taget af bordet?
 

DeletedUser655

Guest
Hvis det bliver som på beta, synes jeg det er et kæmpe problem at det ikke bliver annonceret hvordan Storslåede Bygninger / Ønskebrønde kommer til at fungere.

Og hvis diamantbygningerne bliver lige så gode som de er på beta, er det et endnu større problem. Jeg kan godt se at de skal tjene penge, det er fair nok - men der må også være grænser.

Nu er alderen annonceret, så antager jeg det er okay at afsløre detaljer.

Et højhus giver pt 5750 på 24 timer samt giver 1050 folk og fylder 9 felter. Det vil sige: 639 mønter per felt og 117 folk pr felt.
24 timers huset i dmæ giver: 7320 på 24 timer og giver 1330 folk og fylder 12 felter. Dvs.: 610 mønter pr felt og 111 folk pr felt.

Med motivering og markus på niveau 7 bliver tallene 4089 mønter pr felt for højhus, og 5205 pr felt for forstadshus.

Begge bygninger kræver 2 sporet vej.

Til sammenligning giver diamanthusene 1550 folk og 7000 mønter på 8 timer og fylder 12 felter. Det kræver ikke noget matematisk geni at indse at de er LANGT bedre - jovist, det kræver flere motiveringer end pt med højhuse, men omvendt har du heller ikke så mange af dem fordi de fylder 33% mere for at få 12 folk mere pr felt. Woopee!


Derudover synes jeg det er virkelig skidt at vi igen skal vente på der kommer en løsning med uhæftede enheder i vores militærstyring - det ville være en simpel løsning at lave et filter der kunne skjule dem.
Men nej, istedet er det vigtigere at biler ikke kører sidelæns.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Et højhus giver pt 5750 på 24 timer samt giver 1050 folk og fylder 9 felter. Det vil sige: 639 mønter per felt og 117 folk pr felt.
24 timers huset i dmæ giver: 7320 på 24 timer og giver 1330 folk og fylder 12 felter. Dvs.: 610 mønter pr felt og 111 folk pr felt.

Din sammenligning halter lidt, eller sagt på en anden måde, du kan ikke beregne det sådan som du gør.

Da vejene optager plads i din by, er du nødt til at tage udgangspunkt i, hvor meget bygningen optager, samt de felter af vejen, som bygningen optager.

Det vil sige at en højhus fylder 3x3 felter + 3 felter vej = 12 felter
en forstadshus fylder 3x4 felter + 3 feler vej(hvis du bygger din by rigtig) = 15 felter

derfor giver en:
Højhus ~479 guld og 87,5 indbygger pr. felt
Forstadshus 488 guld og ~88,7 indbygger pr. felt
Altså en opgradering, og ikke en nedgradering

at Diamanthuserne giver mere, er vel uden betydning, da jeg tvivler på at der er mange spillere i DPÆ som er i akut guld mangel, at de giver flere indbygger, har vel kun en betydning, hvis de nye vare/produktions/hær bygninger kræver væsentlige flere indbygger end det er muligt at opnå med forstadshuse.
for lige at sætte det i relief, så har jeg lige nu 11945 arbejdsløse indbygger i min by på C
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Der er ingen der siger der skal være 3 eller 4 felter vej til nogen af husene - det er som altid nødvendigt at blot 1 felt støder op til huset..

I relation til om der er tale om en opgradering per felt, kan man vel roligt kalde det marginalt. Eneste grund til at skulle bygge dem, vil da være en tvungen opgave - eller at man er træt af at kigge på de "gamle" højhuse..
 

DeletedUser

Guest
Du nævner ikke hvad der sker med SB'er der producerer varer. Er denne ændring taget af bordet?

Hvis det bliver som på beta, synes jeg det er et kæmpe problem at det ikke bliver annonceret hvordan Storslåede Bygninger / Ønskebrønde kommer til at fungere.

Ifølge mine oplysninger producerer de tilfældige varer fra Kolonitiden, men fordobler antallet.
 

DeletedUser

Guest
Ifølge mine oplysninger producerer de tilfældige varer fra Kolonitiden, men fordobler antallet.

Det er sådan det er på beta, desværre for det er da en nedskrivning af værdien af vareproducerende SB'er der er til at tage og føle på.

I forhold til nuværende vareproducerende SB'er skal man altså:
Erobre bonusvare områderne
Bygge maksimalt 2 vareproducerende bygninger
Forske de nye vareproducerende bygninger
Man kan så max. producere 2 varer med bonus - nu har man chancen for at få alle varer fra den relevante alder
Da varen produceres i de "normale" tidsintervaller giver dette en yderligere tidsforsinkelse i forhold til nuværende SB
Endelig skal man også betale for at lave moderne varer, her er jeg så ikke sikker på om det "kun" er varer eller varer, forsyninger og guld

Jeg og mange andre har samlet planer og bygget vareproducerende SB'er for at få TIDSVARENDE varer.
De fleste spillere i DPÆ vil have varer fra kolonitiden i rå mængder, så at SB'er nu producerer dobbelt af varer fra kolonitiden er ret ligegyldigt. Og har man overhovedet tænkt på de folk der rent faktisk er i kolonitiden eller har vareproduktion i kolonitiden..

Med andre ord - Den kan i godt tage tilbage..
 

DeletedUser655

Guest
Bomberg - naturligvis kan jeg udregne det som jeg gør - regner du også størrelsen på Alcatraz som 10*8?

Det er sådan det er på beta, desværre for det er da en nedskrivning af værdien af vareproducerende SB'er der er til at tage og føle på.

I forhold til nuværende vareproducerende SB'er skal man altså:
Erobre bonusvare områderne
Bygge maksimalt 2 vareproducerende bygninger

De nye vareproduktion vil benytte bronzevarer som bonus, så du kan bygge 2 lige så snart du får det forsket. Derudover vil der på kortet være yderligere en bronzevare og en koloni vare.
 

DeletedUser66

Guest
Gad vide om man kan få plads til de ekstra fabrikker. :confused:
 

DeletedUser

Guest
Tjaa hvis du har Babel, kan du roligt rive den ned. Den er med et blevet den suverænt ringeste SB i spillet. Udviklerne har dog forsøgt at skabe en endnu ringere med "Space Needle" - og selvom de har gjort det godt - så er det imo ikke helt lykkedes.
 

DeletedUser1100

Guest
Syntes det ringe de laver SB´er om synes faktisk det tyveri, der folk der bruger bruger penge på bygge den, pga det de giver også laver I dem bare om, ikke særlig gemmen tænkt synes jeg, det da bedre give os 20-30 udvidelser lave nogen flere SB end lave om i hvad vi har bygget dem for at få ...
 
jeg har lige fået beskeden "verden er under opdatering" for 10 min siden, men jeg kan ikke se at ver 1.17 er kommet på plads som beskrevet ovenfor
-
så er den kommet på plads
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Der har været en del vrede og diskussioner om varer i den Moderne Æra, så jeg ville lige forsøge at gøre det mere klart for jer:

Denne ændring er med hensyn til Storslåede Bygninger og Ønskebrønde produktioner, og gælder for Moderne Æra spillere. Bemærk, at tidligere tidsaldre ikke berøres af disse ændringer. Du vil kun mærke en forskel når du går ind den Moderne Æra.

Når du går ind den Moderne Æra, vil Storslåede Bygninger der producerer varer og Ønskebrønde ikke producere Moderne Æra "raffinerede varer", men vil producere Kolonitid varer i stedet. Dette er ikke et tab, da varerne fra Kolonitiden kan bruges til at oprette nye raffinerede varer. Raffinerede varer er derfor en ny funktion, og ikke decideret varer fra den Moderne Æra.

Vi vil gerne forsikre jer om, at ændringen er tilsigtet, og er designet til at forbedre gameplayet, og give yderligere udfordring i spillet. Med hver ny tidsalder vi frigiver, har spildesignerne til formål at forbedre og ændre i mindst en del af gameplayet, og udvidelsen af ​​Forge of Empires til den Moderne Æra er ingen undtagelse.

Jeg undskylder, at denne ændring ikke var i den oprindelige ændringslog.

Med venlig hilsen
The Forge of Empires teamet
 

DeletedUser

Guest
Det er godt nok mærkværdigt at man kan "overse" en så væsentlig ændring, når man tager i betragtning at diskussionen har foregået på beta i ganske lang tid.

Forbedring af gameplay... Tja man kunne jo have overvejet at lave en hærstyring der kunne bruges, eller måske sørge for at det var muligt at se hvilken belønning Alcatraz giver
 
Top