Vigtigt spørgsmål fra udviklingsteamet

Hvor lang tid skulle en begrænsning efter jeres mening vare ?

  • 12 timer

    Stemmer: 0 0,0%
  • 24 timer

    Stemmer: 2 5,3%
  • 48 timer

    Stemmer: 7 18,4%
  • 72 timer

    Stemmer: 13 34,2%
  • længere (kommenter nedenfor)

    Stemmer: 15 39,5%
  • Ingen begrænsning

    Stemmer: 1 2,6%

  • Samlet antal stemmere
    38

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Vi har lyttet og fulgt med i jeres tilbagemeldingeer og kommentarer omkring enmandsklaner i KvK i et stykke tid nu og i al den tid har vi arbejdet på en mulige løsninger på problemstillingerne med at en enkelt spiller opretter og forlader klaner med det ene formål at lave points til ranglisterne. Vi vil gerne præsentere jer for en mulig løsning og vi vil gerne have jeres tilbagemelding inden at vi sætter den i værk.

Vi mener at hvis du er en holdspiller og gerne vil hjælpe din klan med at være ledende i KvK (hvilket er dens formål) bevæger I jer normalt ikke fra en klan til en anden hele tiden, hvilket er tilfældet med nogle af de spillere der misbruger systemet.

For at undgå dette har vi fundet det efterfølgende system.

Så snart en spiller forsøger at lave et KvK relateret militært træk ( som at angribe, lægge en belejring eller sætte en forsvars hær osv.) vil systemet tjekke om denne spiller har lavet KvK relaterede militære handlinger for en anden klan (ikke den han er medlem af for tiden) i de sidste x antal timer. Hvis dette er tilfældet så vil følgende besked blive vist:

”Du kan ikke udføre denne handling, fordi du har deltaget for en anden klan i KvK indenfor de seneste X timer. Forsøg venligst igen senere”

Formålet med at lave denne ændring er at hindre spillere i at lave en-mands klaner som kun kæmper i KvK for at lave points, og som opløser klanen for at omgå antallet af sektorer der maksimalt kan frigives pr. dag eller for at omgå reglen vedrørende frisæt af hovedkvarter og derefter starte forfra.

Da kun militære handlinger indgår i kontrollen , vil varedonationer ikke være omfattet af begrænsningen
Siden dette bare er et forslag vil vi gerne have jer til at gennemtænke ideen og fortælle hvis I har nogle betænkninger ved dette forslag samt komme med ideer og forslag hvis I føler at der stadig er andre områder at KvK som bliver misbrugt på en måde som er imod grundideen i KvK.

I må meget gerne komme med jeres holdninger under dette indlæg.

Vi vil også meget gerne høre hvilken tidshorizon som en begrænsning evt skulle have (præsenteret som X i teksten). Derfor har vi lavet en afstemning om det øverst som vi meget gerne vil have at I deltager I

Vi afventer jeres tilbagemeldinger

Med venlig hilsen
FoE Udviklingsteamet
 
Senest redigeret:

DeletedUser

Guest
Det skal være meget lang tid. Det er direkte ødelæggende for spillet. Det er svært at sætte tid på, jeg mener helt klart at det skal være en straf og ikke en belønning, så skal jeg sætte tid på må det være 14 dage. Måske endda burde man ikke kunne angribe sektorer der grænser op til sin tidligere klan. Kortene er store nok til at man som single, kan angribe i den anden ende af kortet. Fortsætter udviklingen sig vil, man nok se rigtig mange stoppe med at spille.

Helt ærligt det kunne løses ved, at den der går fra en klan, han/hun kan ikke komme tilbage.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1066

Guest
Jeg har stemt 48 timer, da jeg mener det er længe nok til at gøre det uinteressant både for point samt hvis det er rent taktisk.

Det er en fint tiltag i den rigtige retning, men dog kun et lille bitte skridt, hvis man gerne vil have kvk tilbage hvor kvk bør være.

- Man bør se på hvor længe man skal eje en sektor inden man selv kan frisætte, men dog stadig kun er beskyttet frem til optælling som nu.
- prisen bør være mere passende evt efter klan niveau samt medlems tal.
- Der bør være max antal belejringer man kan ligge på samme sektor pr døgn, så en anden klan har bedre mulighed for at forsvars sig, samt at belejringer ikke bør kunne slettes og genindsættes, det burde være en tids straf når en belejring slettes 30-60 sek f.eks.
- 1 klan skal bestå af xx medlemmer inden den kan træde ind på kvk.
- Det kunne også være sådan en klan skulle arbejde sig op igennem kvk kortene så en klan ikke kan blive skabt over få timer kun for at ødelægge en anden klan på et højt kort.

Det var lige lidt hurtige forslag. :)
 

DeletedUser1611

Guest
jeg mener ikke dette forslag er godt nok til at stoppe det uvæsen.
jeg vil forslå at man skal være mindst 20 spiller i en klan før man kan komme ind på KvK kortet og eventuelt genindføre at det koster tropper at lægge en belejering
 

DeletedUser632

Guest
syntes der mangler lidt i at det er en løsning der dur, bla nogen af de ting Wisti nævner
-Man skal eje en sektor i x antal timer (24 måske) før en kan fritstilles
-Man må ikke kunne danne en ny klan indenfor 24 timer efter man har opløst en anden klan
-Det burde koste enheder at sætte siege
-Samme spiller bør kun kunne sætte siege på en sektor i hver tids alder pr døgn
-x antalspiller i en klan for at den kan begå sig kvk mæssig
 

DeletedUser1517

Guest
Synes 14 dages karantæne fra al kvk aktivitet må være passende hvis man selv vælger at gå fra en klan til en anden. Det vil i hvert fald nok sætte en relativt stabil stopklods op, over for dem der hopper fra den ene klan til den anden for at lave point, for så at hoppe videre til den næste.
 

DeletedUser1428

Guest
Dette har reelt ikke den store strategiske indflydelse på én mands klaner (sabotage klaner, wing klaner osv., kald dem hvad i har lyst til), fordi store klaner kan sagtens tåle at sende en, eller et par, spiller afsted i flere uger, dermed betyder en kort timer på 24, 48 eller 72 timer kun noget på meget kort sigt.

Hvis man gerne vil have at Klan vs. Klan skal være det, som titlen indebære, så burde man i stedet i stedet kigge på den faktor / begrænsning, som kræver at man er i en klan (eller et fællesskab om man vil) og det er prisen på at sætte belejringer.

Hvis man i stedet for at have en eksponentiel stigning i prisen på at lave belejringer (ligesom point beregningen i storslåede bygningers point værdier inden den seneste korrektion), lavede en lineær stigning i prisen, hvor start prisen på den første sektor ikke er 5 vare, men i stedet var 200 vare. Herefter kunne prisen stige med 50, 75 eller 100 for hver sektor efter den første (med +100 vare pr. sektor vil prisen omkring 40 sektorer være næsten den samme som det nuværende system), men med den hævede mindste pris, har klaner med kun 1 spiller meget sværere ved at gøre en forskel, pga. det trods alt koster en markant mængde vare at lave den første belejring. Det er ikke umuligt at gøre det alene, hvis man ikke ønsker at være en del af et fællesskab / gruppe, men det kræver en periode om opsparing.

Det er ikke fordi den lineære model ikke kan blive misbrugt overhovedet, fordi klan kan sende spillere afsted med en stor mængde vare, men risikoen for at denne 1 mands spiller spilder varerne er markant højere, end ved blot at skulle betale 5, 10 eller 15 (= næsten gratis).
 

DeletedUser1034

Guest
Jeg mener ikke der bør være krav om et vist antal medlemmer i en klan, før den kan deltage i KvK!

Det vil kun forfordele de større/store klaner og det vil ikke være et rimeligt krav. Ikke alle har lyst til at være en del af en stor/større klan - Hvorfor skal de fratages retten til at deltage i KvKl?

En karensperiode er derimod en udemærket idé, gør den gerne l a n g!
 

Hyne68

Aktivt medlem
Faktisk vil dette tiltag blot gøre det nemmere for den rendyrkede enkeltmands-klan.
Det her vil nemlig gøre det mindre spændende for en klan at ghoste, hvis man er forment adgang til KvK i 2-3 døgn. Og når jeg hører om folk der ghoster, så er det altid "kun for at hævne andres ghosting eller fjerne en terroriserende enkeltmands-klan".
Jeg er stærk modstander at både enkeltmands-klaner som blot hærger, og ligeså stærk modstander af ghosting. Så forslaget er fint. Der skulle dog bare først være gjort op med muligheden for enkeltmands-klanens mulighed for at ødelægge og hærge. Og der er i indlæg herover givet fine bud på, hvad man ganske simpelt kunne gøre. Jeg vil liste dem, jeg kan tilslutte mig:
- En klan skal bestå af et minimum af spillere inden der kan gives adgang til KvK (5 kunne være mit bud).
- Fjern helt muligheden for at kunne frigive sektorer (eller som minimum skal man besidde 10-12 sektorer inden man kan).
- Stigning i prisen for at sætte de første sieges? Jeg anser det ikke for nødvendigt, hvis ovenstående implementeres, men vil ikke få søvnløse nætter, hvis det blev en realitet.

72 timer har iøvrigt fået min stemme.
 

DeletedUser1256

Guest
det er slet ikke nok, men en fin start. Det stopper dog ikke de sabo klaner som forbliver i samme klan og bare hærge løs. Få nu første siege til at koste 200 af hver vare fra start sammen med dette initiativ så slutter det helt med sabo. Thaz støtter dine forslag fuldt ud og med Hyne´s forslag med at man skal have 10 12 sektore før man kan frigive vil det helt stoppe sabo festen! har stemt længere
 

DeletedUser924

Guest
Jep 10 sektorer før man kan frigive vil være yderst effektiv.
Den må de tyskere gerne tygge lidt mere på :rolleyes:
 

DeletedUser1906

Guest
10 - 12 sektorer før frigivelse. Er meget enig med meget af det ovenstående.
 

skoven.

Medlem
7 dage lige som man ikke kan vende tilbage til klan man har forladt.

det med 10 sektor inden frigivelse synes jeg nok ikke er så smart
da mindre klaner kan blive fanget et sted hvor de måske ikke har held med ligge
men kan da godt se idén med det
så skulle man måske have lov til at frisætte et kort hver 14 dag eller noget.
 

DeletedUser1716

Guest
Forslaget fra FoE Udviklingsteamet er ubrugeligt og vil straffe de forkerte.
 

DeletedUser2010

Guest
Rigtig mange forslag men desværre vil mange af dem gøre meget mere skade end gavn og vil udelukke en større del af spillere fra KvK.

Det er kun en meget lille del som benytter sig af skyggeklaner og det er dem som man ønsker at gøre noget ved ikke alle andre spillere.
Problemet er det er lovligt at benytte sig af denne taktisk, og derfor vil løsningen også være at tilføje netop dette problem under fair-play regelsættet.
Folk vil ikke bryde reglerne når man har brug langtid på at komme langt i spillet , hvis man bliver straffet alvorligt for sådan en overtrædelse.
 

DeletedUser1523

Guest
5 x 300 vare for første 5 sektore derefter faldende til 100
En klan skal eje 10 sektorer, dvs først nr. 11 - 12-13 osv kan frisættes.
Højst 2 sektorer i hver æra kan frisættes i døgnet af en klan.
En frisat sektor kan først indtages igen af den klan som har frisat den efter 24 timer, andre klaner kan indtage den til hver en tid.
Mindst 10 medlemmer i en klan før en klan kan deltage i KvK.
En spiller der forlader en klan som ejer en eller flere sektorer i KvK, kan først deltage i KvK efter 14 dage.
En spiller der forlader en klan kan ikke vende tilbage til samme klan før efter 60 dage.

Det beskrevne forslag af Inno er alt for utilstrækkeligt og vil have begrænst virkning.
En lang beskrivelse af et meget enkelt og utilstrækkligt tiltag.
Gør tiltagne effektive korte og præcise i beskrivelse og som ikke kan misfortolkes.
 
Top