Ændringer til Kvk

DeletedUser2032

Guest
Hvis sektorer kun er beskyttet i 4 timer, kan man så angribe på ny ud fra de sektorer der blev indtaget for over 4 timer siden? Og dermed rykke næsten 6 gange så langt på et kort på et døgn som det er muligt nu?
Lige præcis - altså så hvis du er offline, typisk på job i 8 timer, så kan man komme hjem og se man har mistet et stort antal sektore, fordi man skulle passe sit liv IRL :)
 

DeletedUser2069

Guest
Måske ikke rette sted at genopfriske et gammelt kvk ønske, som jeg tror langt de fleste nuværende kvk spiller ville se om livsskabende og “plads til all” forslag. Det handler om det sjove kvk hvor kortet uberørt, og alle klaner skal finde deres vej ind på ny på de gamle kort:

@WBLancelot oprindelige forslag, for ikke at tage æren :) her i min egen form:

Kunne det ikke være en spændende ide at alle kort på kvk blev nulstillet hver 1 måned. Mange af kortene er relativ statisk og da Inno ikke kommer med nye kvk kort kunne dette måske skabe noget fornyet liv og åbne kort, samt plads til nye kvk klaner.
De sektore man så har får man varerne tilbage på når kortene nulstilles og ranglisten er så baseret på resultatet indtil næste nulstilling.

Der vil i min optik bringe kvk lige tilbage til det vi alle så som det sjove og det som i tidernes morgen fik os til at spille kvk-delen.

- ang. Det nye forslag om 4 timers udregnings interval, det er stort NEJ TAK!!
Det giver frit spil til sabotage klaner som slet ikke spiller for at holde på sektorene. Hvis udregning skal være på forskellige tidspunkter af døgnet, så lave udregning hver 22 time, så flyttes det med 2 timer hver dag.

@Gizz
 

DeletedUser2015

Guest
Hej FoE,

Jeg har tidligere givet mine kommentarer - de blev hurtigt flyttet da de var kritiske så det undlader jeg at kommentere på indholdet. Ønsker blot svar på, hvornår i implementerer ændringen?
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Hej FoE,

Jeg har tidligere givet mine kommentarer - de blev hurtigt flyttet da de var kritiske så det undlader jeg at kommentere på indholdet. Ønsker blot svar på, hvornår i implementerer ændringen?

Der er ingen kommentarer som er blevet flyttet fra denne tråd. Normalt flytter vi kun kommentarer hvis de bliver skrevet i den forkerte tråd og det er nok det som er sket i et tidligere tilfælde.
 

DeletedUser1038

Guest
Hvad er problemet med KvK?
- ludo-spil
- skyggeklaner/sabotage
- retakes på landgangssektorerne
- ubalance på AA-kortet
- få spiller KvK, grundet det ikke er integreret med tablets- og mobile enheder

Løser man disse problemer med de nye tiltag?
- ludo-spil nedsættes i point, grundet 80 MK-kampe fjernes, men vil da kunne fortsætte på AA kortet i stor stil, hvor man bare indsætter 80kampe med skodtropper, frisætter og får 80kampe med blandede mars-tropper man kan hive point hjem på... nu billigere end før.
- skyggeklaner/sabotage vil elske nulstilling hver 4.time. Det er guf for hjemmegående solo-spillere.... dvs. endnu en voldsom udfordring for klanlivet i KvK. Særligt når der stadig ikke er fundet en løsning til tablets -og mobile enheder, så flere spillere kan deltage i KvK.
- retakes på landgangssektorer kan fortsat kun gøres hvert 24.time, og med nulstilling hver 4.time, så må det vel egentlig åbne for landgangssektorer. Det er ikke længere muligt at lave "beskyttet mur" i mere end 4 timer ad gangen. Så den vinkel er vel løst :)
- ubalance på AA-kortet. Ved at fjerne BA-enheder, så koster det mere at indsætte tropper for alle, såvel til forsvar som belejringer. Dette kunne godt give mere balance ift. antallet af sektorer, som nu kun kan beskyttes 4 timer ad gangen. Faktisk interessant vinkel. Problemet er bare at der nu kan indsættes skod-tropper som bliver til blandet mars-enheder ved frisættelse = NPC-mur for de fleste uanset tidsalder og evner. Fair ville nok være, at dette ændres til frisættelser giver blandede NPC-tropper svarende til samme indsatte tidsalder.... hvilket ikke giver hverken ludo-spillere eller klaner succes med point eller NPC-mur. Tænker at balancen så vil være fair :)
- få spiller KvK - få integreret KvK til tablets- og mobile enheder ellers bliver KvK snarligt forbeholdt solo-spillere og skyggeklaner, hvor moderklanen beskytter sig eller udebliver fra KvK, alt efter hvordan alle disse ændringer vil påvirke klanstyrkepoints ...
 

Hyne68

Aktivt medlem
Måske ikke rette sted at genopfriske et gammelt kvk ønske, som jeg tror langt de fleste nuværende kvk spiller ville se om livsskabende og “plads til all” forslag. Det handler om det sjove kvk hvor kortet uberørt, og alle klaner skal finde deres vej ind på ny på de gamle kort:

@WBLancelot oprindelige forslag, for ikke at tage æren :) her i min egen form:

Kunne det ikke være en spændende ide at alle kort på kvk blev nulstillet hver 1 måned. Mange af kortene er relativ statisk og da Inno ikke kommer med nye kvk kort kunne dette måske skabe noget fornyet liv og åbne kort, samt plads til nye kvk klaner.
De sektore man så har får man varerne tilbage på når kortene nulstilles og ranglisten er så baseret på resultatet indtil næste nulstilling.

Der vil i min optik bringe kvk lige tilbage til det vi alle så som det sjove og det som i tidernes morgen fik os til at spille kvk-delen.

- ang. Det nye forslag om 4 timers udregnings interval, det er stort NEJ TAK!!
Det giver frit spil til sabotage klaner som slet ikke spiller for at holde på sektorene. Hvis udregning skal være på forskellige tidspunkter af døgnet, så lave udregning hver 22 time, så flyttes det med 2 timer hver dag.

@Gizz

Det her med nulstilning af kort, har IG jo taget til sig, og vil blive en del af Klan Slagmarker. Det betyder jo ikke, at man ikke også kunne gøre det med KvK, men jeg synes ikke det vil gøre noget for KvK, andet end bare få KvK til at ligne Klan Slagmarker (for meget?).
Det jeg ser og hører mange beklage sig over (på C-server, hvor jeg er allermest aktiv), er låsningen af flere kort via retakes af LZ, eller umiddelbart bagvedliggende sektorer. Det undrer mig en smule, at dem der beklager sig sjældent samtidig medgiver, at det er ren nødvendighed, så længe der er klaner der ønsker at være landbesiddende i bestræbelse på at være i toppen af ranglisten, og så længe der er klaner som overhovedet ikke har samme agenda, og med få vareudgifter kan smadre førstnævntes klaners ambitioner om topplacering.
Èt ser ihvertfald ud til at blive sikkert: At hvis og når de nye idéer implementeres, så er det slut med at store og/eller stærke krigsførende klaner kan toppe ranglisten via engagement i KvK. Det kunne så tyde på, at det herefter vil være "fredelige" klaner, som har styret udenom konfrontationer, der vil være at finde i toppen. Og det synes jeg egentlig er lidt vattet. Så er det i mine øjne ikke længere KvK, men mere KvUhaViSkalHoldeOsFraAtKrigeModAndreKlaner.
Spørgsmålet vil så være om Prestige-udbyttet fra Klan Slagmarker vil kompensere for det tab en klan vil få på KvK-delen, så det retteligt vil vise de stærkeste og mest aktive klaner i toppen af ranglisten.
 

DeletedUser1038

Guest
Som jeg ser det, så har FoE analyseret KvK-udviklingen og prøver at udligne Klanstyrkepoint balancen med denne ændring, således at KE, Klan Slagmarker og KvK kompenserer hinanden bedre, og alle spillertyper tilgodeses. Ja, vi skal nok se bort fra klaner der skaber store områder, og se det mere som KvK-krigeres jagt på pointgivende sektorer hver 4. time...altså et meget mere levende KvK på særligt de store kort, med helt nye strategi-muligheder... og ja, måske kan det lykkes nogle klaner at holde område med uinteressante sektorer, - særligt på lavere tidsaldrekort, da de store krigere ikke lyster at lave den slags tropper ift hvad de får ud af det pointmæssigt vs. skader/dia. Faktisk ret interessant at gennemtænke scenariet... KvK bliver nok mere naturligt for de få stærke KvK-krigere at klare, mens hovedparten af klanens medlemmer hiver klanstyrkepoint hjem via KE og Klan Slagmarker som ikke kræver samme tidsalderstyrke som KvK,- før det batter i det store regnskab.

Dog skal man passe på AA ikke bevares i ubalance, ved at omdanne frisættelser til blandede NPC-mars-tropper, hvilket kan løses, hvis det blot bliver ændret til blandede NPC-tropper matchet de tidsaldre der var repræsenteret i frisættelsens forsvar. På denne måde følger AA-kortet stadig den faktiske udvikling på serverne, og AA forbliver ALLE ALDRES KORT, samt bidrager ikke til ny pointgivende version for Ludo-spillet.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Som jeg ser det, så har FoE analyseret KvK-udviklingen og prøver at udligne Klanstyrkepoint balancen med denne ændring, således at KE, Klan Slagmarker og KvK kompenserer hinanden bedre, og alle spillertyper tilgodeses. Ja, vi skal nok se bort fra klaner der skaber store områder, og se det mere som KvK-krigeres jagt på pointgivende sektorer hver 4. time...altså et meget mere levende KvK på særligt de store kort, med helt nye strategi-muligheder... og ja, måske kan det lykkes nogle klaner at holde område med uinteressante sektorer, - særligt på lavere tidsaldrekort, da de store krigere ikke lyster at lave den slags tropper ift hvad de får ud af det pointmæssigt vs. skader/dia. Faktisk ret interessant at gennemtænke scenariet... KvK bliver nok mere naturligt for de få stærke KvK-krigere at klare, mens hovedparten af klanens medlemmer hiver klanstyrkepoint hjem via KE og Klan Slagmarker som ikke kræver samme tidsalderstyrke som KvK,- før det batter i det store regnskab.

Dog skal man passe på AA ikke bevares i ubalance, ved at omdanne frisættelser til blandede NPC-mars-tropper, hvilket kan løses, hvis det blot bliver ændret til blandede NPC-tropper matchet de tidsaldre der var repræsenteret i frisættelsens forsvar. På denne måde følger AA-kortet stadig den faktiske udvikling på serverne, og AA forbliver ALLE ALDRES KORT, samt bidrager ikke til ny pointgivende version for Ludo-spillet.
Hvordan vil AA frisættelser så tidsalder bestemmes hvis der bliver sat slyngler der er tidsløse?
 

Lizif

Aktivt medlem
Som jeg ser det, så har FoE analyseret KvK-udviklingen og prøver at udligne Klanstyrkepoint balancen med denne ændring, således at KE, Klan Slagmarker og KvK kompenserer hinanden bedre, og alle spillertyper tilgodeses. Ja, vi skal nok se bort fra klaner der skaber store områder, og se det mere som KvK-krigeres jagt på pointgivende sektorer hver 4. time...altså et meget mere levende KvK på særligt de store kort, med helt nye strategi-muligheder... og ja, måske kan det lykkes nogle klaner at holde område med uinteressante sektorer, - særligt på lavere tidsaldrekort, da de store krigere ikke lyster at lave den slags tropper ift hvad de får ud af det pointmæssigt vs. skader/dia. Faktisk ret interessant at gennemtænke scenariet... KvK bliver nok mere naturligt for de få stærke KvK-krigere at klare, mens hovedparten af klanens medlemmer hiver klanstyrkepoint hjem via KE og Klan Slagmarker som ikke kræver samme tidsalderstyrke som KvK,- før det batter i det store regnskab

Jeg tror faktisk at du har meget ret i at InnoG. har tænkt meget over de ændringer de foreslår, og at du har ret i din oplægning af tingene.

InnoG har nok som du siger prøvet at finde en balance i forhold til KE og KS, og det vil gøre KvK kortene mindre vigtige i forhold til nu, så de klaner der ejer og holder store områder skal nok bare lige igennem en omlægning af hvordan de beholder deres pladser på ranglisten.

Deres KvK folk kan stadig lave klanpoints på KvK kortene, bare i mindre scala end før, det vil så kunne udlignes i KS hvor en noget af varer forbruget nok skal flyttes over til de bygninger man kan bygge der, og så måske se om man kan holde et lavere gennemsnit af sektorer på KvK kortet, der passer med de varer man kan bruge dagligt, for det med at holde det samme område helt og holdent er nok over, nu skal der arbejdes dagligt eller mere aktivt for at holde det man vil have points for på de kort.
Andre klaner vil jo stå med samme problem de vil heller ikke kunne holde på deres sektorer, så man vil jo ikke droppe helt ud af klan ranglisten pga de nye ting, man skal nok bare være mere aktiv i KvK for at kunne blive oppe i toppen af listen, og er man en stor klan eller mellemstor med aktive medlemer så bliver KS nok en rigtig god hjælp til at holde sig oppe på ranglisten.


Den del med at forhindre pointfarming har de dog skudt noget forbi, det vil nok altid være nemt at lave points hvis man er aktiv og kan samarbejde, forbedringen her er nok mere at nu har alle der kan spille på KvK kortene mulighed for at lave en del flere points pr dag fordi kortene bliver meget mere aktive og at der nok ikke vil blive fyret 5x4589 varer af for at indtage sektor nummer 40 på et kort :) de 5x4589 varer vil nu blive brugt på at genindtage nogle sektorer så man kan holde sit nye lavere snit af sektorer.
Den del med at skifte tropper ud ved frisættelse skal de nok bare skippe helt eller lave om, sådan som det er oplagt nu vil det bare give flere points og ikke bare på AA kortet, på alle de andre kort vil spillere kunne have trommer flaggarder slyngler som de kan sætte ind på f.eks FT kortet og frisætte så er der næsten gratis points der også, selv meget små spillere ville kunne hjælpe til med det,(hvilket vel også kunne bruges til at frisætte en beskyttelsesmur der er fyldt op billigt) de vil så bare ikke kunne høste de points selv, og det med at kunne kæmpe mod MK er vel også løst lidt ved at folk nu ikke kan gemme sig i et fjernt hjørne mere.
De kunne jo også bare lave de MK en smule om, giv dem kraftfelt eller noget andet forsvar der hjælper lidt og sænk antallet af points de giver, at lave alt andet om for at forhindre at man laver points på en unit virker lidt overdrevet. (og at de ikke har lavet de points om for MK for længe siden er lidt mærkeligt)

EDIT: En anden mulig effekt af de nye ting vil nok være at alliancer mellem klaner vil få et hug, og det kan faktisk være en god ting :) de mindre klaner der nogle gange frivilligt ligger sig som skjold til de store (fordi de kan gøre det billigt i forhold til varer) vil være nemme at komme igennem, de små klaner (som nok regnes som skyggeklaner nogle gange) vil sjældent være aktive nok eller stærke nok til at kunne modstå noget i forhold til den nye 4 timers regel, så et hak til skyggeklaner eller små klaner der beskytter store.
 
Senest redigeret:

DeletedUser1038

Guest
Hvordan vil AA frisættelser så tidsalder bestemmes hvis der bliver sat slyngler der er tidsløse?

Slyngler udskiftes med "ingen tidsalder" tilfældige tropper, så 3 slyngler evt. bliver til 1 slyngel, en tromme og en flaggarde. Men dette skal selvfølgelig gælde ALLE kort, at udskiftninger følger tidsalder og antal for det indsatte, så man ikke kan drage fordel på andre kort heller... ;) Det vil klart give den balance der er brug for i KvK.
 
Senest redigeret af en moderator:

PilgrimDK

Aktivt medlem
Slyngler udskiftes med "ingen tidsalder" tilfældige tropper, så 3 slyngler evt. bliver til 1 slyngel, en tromme og en flaggarde. Men dette skal selvfølgelig gælde ALLE kort, at udskiftninger følger tidsalder og antal for det indsatte, så man ikke kan drage fordel på andre kort heller... ;) Det vil klart give den balance der er brug for i KvK.

Vil det ikke bare ende i samme resultat som at bruge Bronzealder tropper i AA hvis slyngler omdannes til andre tropper der ikke kan slå? Så er vi jo samme sted..
 

DeletedUser2450

Guest
Synes det er vigtigt at påpege at nogen form for MK point farming på ingen måde stoppes ved nogle af disse tiltag.
Hvis jeg har en 'ven' i en anden klan som ligesom jeg, er interesseret i point så er det jo ikke sværere end at smide MK sieges op ad hinandens sektorer.
Der er ingen grænse for hvor mange sieges jeg kan smide, medaljer er absolut intet problem, det koster de samme enheder som det hidtil har gjort.

Hvis der ikke findes en løsning på det problem, så kan de mange andre tiltag for at stoppe pointfarming være ligegyldige og mere skadelige end gavnlige for KvK. Især når det kommer til nye servere hvor man (som nogen allerede har påpeget) kan indtage AA kortet og kæmpe mod FT enheder, fylde dem med bras og frisætte for at have en mur af Mars enheder.
 

DeletedUser2032

Guest
Jeg tror faktisk at du har meget ret i at InnoG. har tænkt meget over de ændringer de foreslår, og at du har ret i din oplægning af tingene.

InnoG har nok som du siger prøvet at finde en balance i forhold til KE og KS, og det vil gøre KvK kortene mindre vigtige i forhold til nu, så de klaner der ejer og holder store områder skal nok bare lige igennem en omlægning af hvordan de beholder deres pladser på ranglisten.

Deres KvK folk kan stadig lave klanpoints på KvK kortene, bare i mindre scala end før, det vil så kunne udlignes i KS hvor en noget af varer forbruget nok skal flyttes over til de bygninger man kan bygge der, og så måske se om man kan holde et lavere gennemsnit af sektorer på KvK kortet, der passer med de varer man kan bruge dagligt, for det med at holde det samme område helt og holdent er nok over, nu skal der arbejdes dagligt eller mere aktivt for at holde det man vil have points for på de kort.
Andre klaner vil jo stå med samme problem de vil heller ikke kunne holde på deres sektorer, så man vil jo ikke droppe helt ud af klan ranglisten pga de nye ting, man skal nok bare være mere aktiv i KvK for at kunne blive oppe i toppen af listen, og er man en stor klan eller mellemstor med aktive medlemer så bliver KS nok en rigtig god hjælp til at holde sig oppe på ranglisten.


Den del med at forhindre pointfarming har de dog skudt noget forbi, det vil nok altid være nemt at lave points hvis man er aktiv og kan samarbejde, forbedringen her er nok mere at nu har alle der kan spille på KvK kortene mulighed for at lave en del flere points pr dag fordi kortene bliver meget mere aktive og at der nok ikke vil blive fyret 5x4589 varer af for at indtage sektor nummer 40 på et kort :) de 5x4589 varer vil nu blive brugt på at genindtage nogle sektorer så man kan holde sit nye lavere snit af sektorer.
Den del med at skifte tropper ud ved frisættelse skal de nok bare skippe helt eller lave om, sådan som det er oplagt nu vil det bare give flere points og ikke bare på AA kortet, på alle de andre kort vil spillere kunne have trommer flaggarder slyngler som de kan sætte ind på f.eks FT kortet og frisætte så er der næsten gratis points der også, selv meget små spillere ville kunne hjælpe til med det,(hvilket vel også kunne bruges til at frisætte en beskyttelsesmur der er fyldt op billigt) de vil så bare ikke kunne høste de points selv, og det med at kunne kæmpe mod MK er vel også løst lidt ved at folk nu ikke kan gemme sig i et fjernt hjørne mere.
De kunne jo også bare lave de MK en smule om, giv dem kraftfelt eller noget andet forsvar der hjælper lidt og sænk antallet af points de giver, at lave alt andet om for at forhindre at man laver points på en unit virker lidt overdrevet. (og at de ikke har lavet de points om for MK for længe siden er lidt mærkeligt)

EDIT: En anden mulig effekt af de nye ting vil nok være at alliancer mellem klaner vil få et hug, og det kan faktisk være en god ting :) de mindre klaner der nogle gange frivilligt ligger sig som skjold til de store (fordi de kan gøre det billigt i forhold til varer) vil være nemme at komme igennem, de små klaner (som nok regnes som skyggeklaner nogle gange) vil sjældent være aktive nok eller stærke nok til at kunne modstå noget i forhold til den nye 4 timers regel, så et hak til skyggeklaner eller små klaner der beskytter store.

Du skriver om at de klaner med større område, bare skal være mere aktive.
JA TAK, men det er sjældent at en klan med større område er folk på bistand og ingen tid bruger på IRL.
De klaner er i stedet aktive klaner der går på job 6-17 typisk og så kan finde tid til at være online om aftenen for at kæmpe kvk.

med 4 timers interval, så har de klaner mistet et stort område og så er kvk en ligegyldig ting for de klaner, der virkelig engagere og sætter sig ind i den taktiske del af kvk.
Ja så tænker du jo nok, så kan de da også sætte sig ind i et nyt taktisk spil, men det er ikke muligt, hvis de kun er online til kl. 20-21
 

DeletedUser2032

Guest
Jeg kan ikke se hvorfor spyd skal fjernes fra AA kortet. Man vil fjerne point farming muligheden, men der er jo også nogen folk der bevist sabotere folks forsvar uden at have hensigt i at indtage deres sektore, men i stedet for bare at tømme deres fuldt forsvar med stærke enheder der giver point. Selv på de andre kort som FT og MD, der sidder de også og gør det - hvilket går ud over "mindre" klaner

F.eks AA kortet på C serveren, er der i den ene side rigtig mange landgangs sektore, og der forstår jeg da at de har fyldt op med kun spyd enheder, da de har mistet ALT deres stærke forsvar, fordi en spade mener han skal have lov at tage alle deres kampe for at tjene point til sin rangliste og efterlade EN enkelt kamp tilbage, ved så at slette sin siege igen.
- vi må jo bare erkende vi alle ikke er ens og alle ikke kan finde ud af at være en del af et fællesskab og de derfor må være i en enmandsklan, hvor der så bare saboteres

Så der skal nok sættes et max antal af medlemmer i en klan for at de kan deltage i KVK og nej 3 medlemmer i en klan er ikke nok, som man f.eks har set INNO mener er nok for at være med i KE delen
 

DeletedUser2772

Guest
Tror at de fleste af jeres ændringer ikke kommer til at give flere spillere til kvk men derimod dræbe kvk spillet.
Små klaner og nye klaner vil ikke få en chance for at komme på kortet og vil føle det spild af resourcer at erobre en sektor for 4 timer for derefter at miste den igen. Så det vil kun være de store og rige klaner, samt slyngelklaner der i sidste ende vil kæmpe kvk.
AA bliver kun for de spillere der er i vf el mars alderen og os andre der har lang vej der op til vil ikke ha en jordisk chance for at kæmpe der og derfor er det ikke længere et AA kort. Det med at kunne fylde eks TM enheder i en sektor og derefter frigive den så den bliver fyldt med mars enheder er ikke blevet gennemtænkt godt nok.
Hvis i vil ha at flere skal spille kvk, så skal der også være noget ekstra at komme efter for de enkle spillere så de får lysten til kvk, eks bp`ere til sb`ere fra den tid man kæmper i.
Forslaget fra andre spillere om at nulstille hver mdr. og klanerne for deres varer/medaljer tilbage er et super forslag som jeg håber i vil overveje nøje.
 

DeletedUser2069

Guest
Ang. 4 timers reglen for sektorer med skjold:
Som jeg har forstået det, kan man med hjælp fra allierede/skygge klaner få et eget HK ryk + 6 skub pr døgn, hvis 4 timers reglen indføres, er det rigtigt forstået @Dragon ?

Det vil sige man på 1 døgn kan komme over 10 sektore ind i land fra en landgang sektor.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Kære konger og Dronninger,

Vi ønsker hermed at give jer en opdatering på de fremskridt vi har lavet i forhold til ændringerne af KvK, baseret på det feedback som vi har modtaget fra jer spillere. Alle Community Managers har indsamlet alle jeres kommentarer og delt dem med udviklingsteamet, og vi er startet med at lave nogle tilpasninger af det oprindelige udkast baseret på jeres kommentarer og ideer. Størstedelen af ændringerne er stadig igangværende, men vi vil gerne fortælle jer hvor langt vi er nået, efter at have taget jeres feedback til efterretning.

For mere detaljeret beskrivelse af ændringerne, se posten ovenfor. Ændringerne fra vores oprindelige oplæg som vil blive implementeret som oprindeligt beskrevet er:
  • Kamera Focus når man går ind eller vender tilbage til kortet
  • Ændringen med hensyn til bekræftelsesboksen når man lægger belejringer og forsvarshære
  • Fjernelse af bronzealder enheder fra AA kortet
Hovedårsagen til at vi vælger at starte med disse ændringer er at da de blev annonceret var der ingen større kritik af disse. Med det i mente vil de ovenfor listede ændringer komme på Beta indenfor kort tid og på de nationale servere indenfor få uger.

De andre emner som blev nævnt i det oprindelige indlæg såvel som en hel masse fejlrettelser, er stadig igangværende, så hold øje med forum for mere information om disse, men vi har valgt at tage jeres feedback til efterretning når de endelige design af disse bliver finpudset.

Som altid, tak fordi I gav os jeres værdifulde ideer og feedback, da dette hjælper os med at skabe ændringer og tilpasninger som passer bedst muligt til jeres behov.

Jeres
Forge of Empires Team
 

DeletedUser2111

Guest
Nu hvor man er så bekymrede for spam belejringer... Hvad så med en ændring af uendelige belejringer på landgangssektorer når man ikke er på kortet ? :) Det forekommer mig besynderligt det skal være både gratis (belejringsmæssigt -> ingen indsættelse af en hær), og at flere individuelle "klaner" kan angribe samtidigt uden at komme i karambolage med hinanden.

Det er forresten også besynderligt at man nogle gange kan se hvem der slår, imens man ikke kan andre gange. Jeg ved godt "reglen" har været at så snart man ikke er gået i land, står der "ukendt klan" men har nu oplevet hvor jeg kunne se det alligevel, og hvorfor skal det være skjult uanset hvad ? :) ((måske der blot kunne stå spillernavnet - da nogen ville benytte chancen til at skifte klannavn for fortsat at være undercover))

Hvad med at udvide hændelsesloggen nu i er i gang ? Alternativt smide en udvidet udgave ind i rådhuset som en menu, hvor man kan se: 1) indsatte belejringshære af "DetteKlanmedlem" - 2) Angreb fra klanfæller - 3) Angreb fra andre klaner/spillere. Nu hvor i gerne vil øge fokus på KvK, kunne det måske lokke flere spillere til hvis de reelt kunne se kampene i en sådan menu, og lære af de andres hærsammensætninger mv.

Endvidere vedrørende det øgede kvk fokus - og i lyset af i selv har skrevet at det kun var 5% der deltog i dette segment - undrer man sig over den vekslende responstid. Det er især i dagene op til nye events at den er gal. Er det simpel båndbredde i savner (utallige der henter de nye opdateringer simultant) i så fald burde der nok investeres i en større serverfarm.

Er det korrekt forstået at i blot har fjernet BA enheder ? Så kort sagt vil JA-tropper være de nye BA-enheder ? ;)

// dvs. indtil videre (før jeres "planlagte" autoopfyldning med tropper fra højeste TA)
 
Senest redigeret af en moderator:

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Nu hvor man er så bekymrede for spam belejringer... Hvad så med en ændring af uendelige belejringer på landgangssektorer når man ikke er på kortet ? :) Det forekommer mig besynderligt det skal være både gratis (belejringsmæssigt -> ingen indsættelse af en hær), og at flere individuelle "klaner" kan angribe samtidigt uden at komme i karambolage med hinanden.

Forslaget om kun en aktiv belejring pr. kort når man ikke ejer en sektor på kortet er indsendt med anbefaling fra en del spillere som allerede har forslået det. Hvorvidt det bliver implementeret er op til spildesignerne

Det er forresten også besynderligt at man nogle gange kan se hvem der slår, imens man ikke kan andre gange. Jeg ved godt "reglen" har været at så snart man ikke er gået i land, står der "ukendt klan" men har nu oplevet hvor jeg kunne se det alligevel, og hvorfor skal det være skjult uanset hvad ? :) ((måske der blot kunne stå spillernavnet - da nogen ville benytte chancen til at skifte klannavn for fortsat at være undercover))

Hvad man kan se afhænger af om belejringen er aktiv, hvor lang tid siden det er siden den blev slået væk, og om de spillere som kæmper er på din venne/naboliste.


Hvad med at udvide hændelsesloggen nu i er i gang ? Alternativt smide en udvidet udgave ind i rådhuset som en menu, hvor man kan se: 1) indsatte belejringshære af "DetteKlanmedlem" - 2) Angreb fra klanfæller - 3) Angreb fra andre klaner/spillere. Nu hvor i gerne vil øge fokus på KvK, kunne det måske lokke flere spillere til hvis de reelt kunne se kampene i en sådan menu, og lære af de andres hærsammensætninger mv.

Indsender gerne et forslag om en decideret KvK log i rådhuset. Hvorvidt det bliver implementeret er op til spildesignerne


Er det korrekt forstået at i blot har fjernet BA enheder ? Så kort sagt vil JA-tropper være de nye BA-enheder ? ;)
// dvs. indtil videre (før jeres "planlagte" autoopfyldning med tropper fra højeste TA)

Ja BA enhederne er fjernet men spildesignerne har lavet en ændring til Autoopfyldning baseret på spillerfeedback. Der vil ikke længere blive autoopfyldt med tropper fra højeste men med BLANDEDE tropper svarende til de enheder som allerede er lagt der. Dvs. hvis der ligger 8 FT mestere vil det være 8 tilfældige FT enheder som kommer i sektoren. Hvis der ligger 3 FT og 5 Mars vil det være henholdsvis 3 tilfældige FT og 5 tilfældige Mars der bliver lagt i
 

DeletedUser2032

Guest
Ja BA enhederne er fjernet men spildesignerne har lavet en ændring til Autoopfyldning baseret på spillerfeedback. Der vil ikke længere blive autoopfyldt med tropper fra højeste men med BLANDEDE tropper svarende til de enheder som allerede er lagt der. Dvs. hvis der ligger 8 FT mestere vil det være 8 tilfældige FT enheder som kommer i sektoren. Hvis der ligger 3 FT og 5 Mars vil det være henholdsvis 3 tilfældige FT og 5 tilfældige Mars der bliver lagt i

@Dragon Betyder dette at blandede tropper også gælder på de almindelig kort, F.eks MD kortet og man laver retake, at det bliver til blandet forsvar end det man smed ind.? og hvad hvis man smider 8 slyngler, forbliver det så 8 slyngler eller MD enheder?
 
Top