Ændringer til nabolagfusionering - Diskussion

DeletedUser

Guest
Hvis jeg har forstået det korrekt, kan jeg risikere at miste en eller flere naboer, hvis mit nabolag bliver inddelt i mindre dele, som herefter bliver lagt sammen med tilsvarende mindre dele fra andre nabolag..??

Hvis ja, og jeg dermed mister en nabo, hvor jeg støtter vedkommendes Storslåede Bygning i forsøget på at blive belønnet med Forgepoint, Medaljer og ikke mindst Byggeplaner, er mit spørgsmål derfor:

Hvordan vil jeg fortsat kunne bidrage til en Storslået Bygning, hvis den pågældende nabo er forsvundet fra mit nabolag, og blot er en tilfældig medspiller fra ranglisten..?? Jeg har nemlig prøvet at vælge en tilfældig spiller fra ranglisten (som ikke er i mit nabolag), uden mulighed for at kunne bidrage til vedkommendes SB endsige vælge en af vedkommendes SB'er...​

Mvh.
Banditten :cool:
 
Umiddelbart lyder det meget godt, men er der ikke taget højde for hvor mange fra samme klan der kan være i hvert nabolag?, for det er utur hvis der samles for mange fra samme klan i samme nabolag.
 

DeletedUser

Guest
Hvis jeg har forstået det korrekt, kan jeg risikere at miste en eller flere naboer, hvis mit nabolag bliver inddelt i mindre dele, som herefter bliver lagt sammen med tilsvarende mindre dele fra andre nabolag..??

Hvis ja, og jeg dermed mister en nabo, hvor jeg støtter vedkommendes Storslåede Bygning i forsøget på at blive belønnet med Forgepoint, Medaljer og ikke mindst Byggeplaner, er mit spørgsmål derfor:

Hvordan vil jeg fortsat kunne bidrage til en Storslået Bygning, hvis den pågældende nabo er forsvundet fra mit nabolag, og blot er en tilfældig medspiller fra ranglisten..?? Jeg har nemlig prøvet at vælge en tilfældig spiller fra ranglisten (som ikke er i mit nabolag), uden mulighed for at kunne bidrage til vedkommendes SB endsige vælge en af vedkommendes SB'er...​

Mvh.
Banditten :cool:

Når man donerer til en Storslået Bygning, bliver bygningen tilføjet i dit Rådhus under fanen Nyheder -> Storslåede Bygninger. Så det forventes at virke på samme måde, som hvis et klanmedlem eller en ven forlader dine lister, og hvor du stadig kan donere til dem, da de er i din liste over Storslået Bygninger, som du har doneret til. Dog kun indtil trinet på bygningen stiger til næste niveau.

Umiddelbart lyder det meget godt, men er der ikke taget højde for hvor mange fra samme klan der kan være i hvert nabolag?, for det er utur hvis der samles for mange fra samme klan i samme nabolag.

Nej. Der kigges dog på nogle andre løsninger, som jeg ikke kan sige så meget om endnu.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser870

Guest
Det lyder godt, men jeg har lige et spørgsmål:
Jeg er i Højmiddelalder, men er stadig kun ved at samle BP til mine første SB'er som naturligt nok er en Bronzealder og Jernalder SB'er. Hvis nabolagene nu strikkes sammen så man er næsten i niveau, så bliver det virkelig svært at polere/motivere sig til BP fra tidlige niveauer.
Så vidt jeg kan se er det ret normalt at man først begynder at have nok BP og plads til at kunne bygge SB omkring Højmiddelalder. Jeg ved ikke om det efterhånden "retter" sig når man når længere i spillet så folk primært bygger SB'er fra tidsaldre lige omkring dem selv. Men i hvert fald i starten af spillet kan det være et problem.
 

DeletedUser361

Guest
Det skal du ikke være nervøs for, jeg spiller også på Beta, hvor det bliver testet lige nu, efter den sørste sammenlægning igår, strækker mit nabolag fra bronzealderen til senmiddelalder, og nabolagene bliver lidt større op til 85.
 
ja, så skete det jeg frygtede, den nye nabolagssammenlægning tager ikke højde for klan.
-
hvor mange nabolag er der egentlig på A, B og C?
-
jeg synes det er utroligt at ud af et nabolag på 84 (på B) er det nu lykkedes at samle 21 fra samme klan, svarende til næsten 40% af klanen, og det er ikke meget bedre på A og C.
det kan ødelægge spillet og klanerne
 

DeletedUser655

Guest
Vakini, det lyder ikke helt optimalt.

Nu har jeg ikke taget præcise tal, men vil gætte på at 50% af mit gamle nabolag også er med i det nye.

Mit nabolag rangerer nu fra 57k til 2k, hvor jeg ligger nummer 2 med 55k. Jeg er den eneste med SM tropper, så kampene er ikke ligefrem svære. Den eneste forskel for mig er at jeg har fået færre muligheder for at få byggeplaner jeg kan bruge til noget.
 

DeletedUser29

Guest
var det ikke meningen at nabolagene skulle gøres større og mere jævnt fordelt efter det her :/

havde været i næsten det samme nabolag med over 50 spillere hvor de 25-30 af dem var nogle jeg startede emd for halvanden år siden

nu efter opdateringen er ejg røget i et lille et emd 26 spillere hvor 5 af dem er fra mit gamle nabolag og er de eneste over 100 k hvor jeg og en anden er på 400 k.
de resterende er ikke engang 1 k pr. stk.

hvordan kan det dog lige være rigtigt (altser det gør da medalje kampen lettere men stadig :/ )

Thorfinn fra A
 

DeletedUser

Guest
Husk på at dette er den første fusionering efter det nye system. Det kan godt kræve et par gange mere, før nabolagene bliver helt rettet ind, da der er så meget data der skal tages i betragtning. Om 2 uger når den næste fusionering finder sted, er en del jo allerede delt godt op i deres nye nabolag, så derfor burde det kun blive bedre og mere jævnt fordelt.

Jeg håber at i kan udvise lidt tålmodighed med os, og vi kigger hele tiden på om det kan forbedres for jer. Når disse nye store systemer først kommer ud, kan der altid være nogle ting vi ikke har tænkt på, nye fejl kan opstå osv., men i sidste ende skulle det gerne blive løst. :)
 
Jeg håber der vil blive set på klanproblematikken, for som nævnt 21 klanmedlemmer (40% af klanen) i samme nabolag (84 naboer), det er alt for meget.
-
Jeg har fuld forståelse for, at der kan være indkøringsproblemer, men jeg har tidligere påpeget problematikken: nabosammenlægning uden hensyntagen til antallet af klanmedlemmer i de enkelte nabolag.
-
undskyld hvis jeg er lidt negativ, men det er altså ment som konstruktiv kritik for at få det bedst mulige spil for alle.
 

DeletedUser947

Guest
Lige en tanke omkring nabolags-fusion. I mit nye nabolag er der samlet omkring 1/3 af top 30 i Brisgard, der er 70 spillere med mere end 100.000 point og 12 spillere under 100.000.
1. Stakkels spillere i den "lave" ende, de får da ikke et ben til jorden i PvP, stort set ingen chancer for medaljer den vej.
2. Spillerene i toppen flyver der ud af i PvP så antal battle-point der skal til for at vinde medaljer er allerede sky højt. I Den Progressive Æra tårnet koster anden pladsen allerede over 1.000.000, med tre dage tilbage af turneringen, det er jo helt vildt. Personligt vinder jeg sikkert denne omgang i DPÆ tårnet, men vil trække mig fra turneringen i næste uge, det tager simpelthen for lang tid hver dag at samle så mange point (mellem 300.000 og 400.00 om dagen).
Det betyder ikke alverden for mig at jeg trækker mig fra kampe, men jeg tænker mest på dem der ligger i bunden af nabolaget, de har jo ikke en chance med så mange stærke spillere i samme nabolag.
mvh
kimvn
 

DeletedUser

Guest
1. Eftersom nogle spillere i nabolaget er i en lavere tidsalder kæmper de jo i deres respektive tårne, og derfor kan de stadig vinde medaljer. De kan jo ikke deltage i de tårne du er med i, da de ikke har enhederne til det, så det betyder intet. Efterhånden som de stiger i tidsalder og får bedre enheder, kan de også være med i de næste PvP tårne.
2. Nogle spillere går meget op i PvP, så det er forståeligt at tårne i de senere tidsaldre bliver kæmpet en del om.

Selvfølgelig har de en chance. De skal bare stige i tidsalder og efterhånden som de gør, kan de også være med i de større PvP tårne. Det er ligegyldigt om de større spillere angriber de mindre, for deres point går til det tårn som de bruger enheder til, og de der forsvarer mister ikke deres enheder.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser947

Guest
Jeg er helt klar over hvordan tingene hænger sammen, mit eksempel skulle repræsentere den øgede interesse omkring PvP hos højt ranggerede spillere. De holder sig bestemt ikke tilbage ift. de andre tårne ned af i tidsaldrene, det er der, som jeg ser det, udfordringerne ligger, og ikke i DPÆ tårnet. Undskyld jeg ikke udtrykte mig klart.

1. Eftersom nogle spillere i nabolaget er i en lavere tidsalder kæmper de jo i deres respektive tårne, og derfor kan de stadig vinde medaljer. De kan jo ikke deltage i de tårne du er med i, da de ikke har enhederne til det, så det betyder intet. Efterhånden som de stiger i tidsalder og får bedre enheder, kan de også være med i de næste PvP tårne.
2. Nogle spillere går meget op i PvP, så det er forståeligt at tårne i de senere tidsaldre bliver kæmpet en del om.

Selvfølgelig har de en chance. De skal bare stige i tidsalder og efterhånden som de gør, kan de også være med i de større PvP tårne. Det er ligegyldigt om de større spillere angriber de mindre, for deres point går til det tårn som de bruger enheder til, og de der forsvarer mister ikke deres enheder.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er helt klar over hvordan tingene hænger sammen, mit eksempel skulle repræsentere den øgede interesse omkring PvP hos højt ranggerede spillere. De holder sig bestemt ikke tilbage ift. de andre tårne ned af i tidsaldrene, det er der, som jeg ser det, udfordringerne ligger, og ikke i DPÆ tårnet. Undskyld jeg ikke udtrykte mig klart.

Det betyder stadig intet, da det er de samme enheder der skal bruges, og de giver derfor samme point. Så selv hvis der er nogle spillere der er i en meget høj tidsalder, skal de stadig bruge enhederne fra de tidligere tidsaldre til at kæmpe med, for overhovedet at få noget ud af de tidligere tårne, og så har alle de samme præmisser at kæmpe på. Om man så kæmper meget eller lidt er jo helt op til en selv.
 

DeletedUser

Guest
Jeg synes ikke om de nye nabolag, før var jeg nr. 6 nu er jeg nr. 82, trejde sidst :(, nu bliver jeg angrebet konstant, i forhold til før, det er egentlig også ok, men de plyndre mig konstant, det er deprimerende...
 
så vidt jeg kan vurdere ud fra eget nabolag og ovenstående er der lavet 3-4 "super-nabolag" hvor de største pointspillere er samlet.
-
Umiddelbart er det fint med mig, men det gør jo, at de store bliver meget større, da de kan samle 400-500.000 kamppoint om dagen svarende til ca. 10.000 rangpoint, og det er da demoraliserende for dem med få rangpoint at se at det som de er 2-3 uger om at høste kan større spillere klare på 1 dag.
-
samtidig er det da heller ikke sjovt at være blandt de mindste i de nabolag, da de bliver rendt over ende af op til 50-60 hver dag og hvis de samtidig bliver plyndret, ja så ville jeg da finde et andet spil.
 

DeletedUser423

Guest
Var det ikke i dag at posen med nabolag skulle rystes lidt igen?

Vi trænger til en fornyelse så der (forhåbentligt) bliver en bedre fordeling af de enkelte klaner.
 
Top