Ændringer til nabolagfusionering - Diskussion

DeletedUser

Guest
Jo det var bestemt i nat at der skulle komme en ny fusionering, men grundet sommerbegivenheden, og for ikke at lave forstyrrelser i den, så blev det valgt at udsætte fusioneringen til efter den er slut. Jeg skrev også lidt om dette i selve tråden til sommerbegivenheden.

Men vi kan så se frem til, at der sikkert vil være sket en del ændringer blandt alle spillere, og når posen så rystes igen, burde vi kunne se nye ændringer, og forhåbentligt til det bedre. :)
 

DeletedUser12

Guest
ja, så skete det jeg frygtede, den nye nabolagssammenlægning tager ikke højde for klan.
-
hvor mange nabolag er der egentlig på A, B og C?
-
jeg synes det er utroligt at ud af et nabolag på 84 (på B) er det nu lykkedes at samle 21 fra samme klan, svarende til næsten 40% af klanen, og det er ikke meget bedre på A og C.
det kan ødelægge spillet og klanerne

Som spiller er det ikke overraskende for mig. Jeg er selv på Brisgard og ligger som nr. 326 og er kun i KT. Dvs hvis man kun kigger på point så ville jeg ligge i nabolag 4 fra toppen ca (1-80, 81-160. 161-240, 241-320 ved 80 i hvert nabolag, så ikke meget over for at jeg var det) Det giver mig et estimat på omkring 100-150 spillere formentlig er i PÆ. Skulle disse også kun fordeles efter hvor langt de er så ville de ligge i de 2 øverste nabolag. På trods af at der ikke kun kigges på dette i de nye nabolags sammenlægninger, så er min tese at hvis man som klan har mange spillere fra PÆ og evt IT, så vil de unægteligt ende med at være i de samme nabolag i det omfang som der opleves. Denne betragtning er stykket sammen som spiller og skal ikke hverken forsvare eller angribe det nye system. Jeg håber blot det kan give noget klarlægning omkring hvad der kan ligge til grund for den nuværende uheldige situation for nogen af spillerne.
 

DeletedUser947

Guest
I forlængelse af mit tidligere indlæg, begynder jeg at se et mønster, både i egen klan og nabolag, flere spillere er blevet "desprimerede" for at bruge Motherhoods udtryk, og er blevet trætte af spillet og flere er stoppet. Det er min oplevelse at det er de nye nabolag der har haft negativ indflydelse på flere af disse spillere, fordi de, som vakini skriver, bliver overrendt og plyndret af op til 50-60 naboer hver dag, det er sgu ikke sjovt.
 

DeletedUser

Guest
Som i forhåbentligt allerede ved, så er der ingen nabolagfusioneringer imens vi har Sommerbegivenheden, så vi vil i stedet køre en ny fusionering søndag d. 8 september. Dette er en uge forud for den oprindelige tidsplan (det skulle først ske d. 15 september), men grundet den lange ventetid med en ny fusionering, synes vi det skal rykkes en uge frem.
 
Tja, der ser ikke ud til at være taget højde for de tidligere beskrevne ulemper efter den nyeste nabolagsregulering, de nabolag jeg er i har bare fået tilføjet et par ekstra spillere i top og bund, der er ikke taget højde for bla. klantilhørsforhold, og det er ikke særligt tilfredsstillende.
 

DeletedUser655

Guest
Top 20 i mit nabolag er stadig de samme mennesker. Hvilket mildest talt er lidt irriterende. JEg har lige så mange point som nummer 2 og 5 tilsammen. :(
Men det gode ved det, er vel så de 400 nemme medaljer jeg kan få. Men havde håbet på noget mere modstand.
 

DeletedUser423

Guest
Det var en skuffende omgang at se sit nabolag i dag. Der kan ikke være pillet meget ved de programstumper der bruges til at sammesætte nabolagene :(
Stakkels de helt små der er kommet med 251 og 588 point (nr. 1 har 2mill+), ikke just noget der fremmer lysten til at spille!
 

DeletedUser787

Guest
vil bare lige takke dem der står for spillet for at nu behøver jeg ikke at tænke på hvad jeg skal bruge mine forsyninger på og om jeg kan handle med mine vare det gør mine nye naboer der er 2-3 tidsaldre over mig for mig
det er virkligt sjovt at blive angrebet af andre når man ikke har en mulighed for at forsvare sig eller at hævne sig er blevet anbragt i et nabolag uden en eneste af mine klanfæller som nr 85 med 33.884 poeng nr 84 har 58.555 og nr 1 har over 1,5 mil så hvis jeg ikke køber en masse diamanter vare det nok længe før jeg kommer vider i spillet
 

DeletedUser

Guest
Der dukkede pludseligt 2 nye naboer i vores nabolag, som er flere tidsaldre foran resten og det same sket for nogle dage siden, hvor der dukkede en enkel person op. Jeg troede, at dette ikke kunne lade sig gøre!
 

DeletedUser

Guest
Hvis nogle spillere har været inaktive og beslutter sig for at komme tilbage, vil de dukke op i et tilfældigt nabolag hvor der er plads. De vil med højst sandsynlighed blive flyttet igen, når der er plads i en nabolag for andre spillere i deres teknologiniveau. Fusioneringer sker hver 2 uge, så det er med at have lidt tålmodighed og accept for tilbagekommende spillere.
 

DeletedUser666

Guest
Att.: Administrator! Nye nabolag - HVAD SKER DER???!!! :(

:mad: Jeg vågnede her til morgen op til et nabolag, hvor jeg var røget fra en 14. plads ned til en 71. plads!!!
Trods mine knap 140k point og 9 måneders aktivt spil er jeg nu en af de mindste spillere i nabolaget. Nr. 1 har så lige 1,5m point og de fleste har 2-3 gange så mange point som mig.
Hvis meningen er at lave nogle afbalancerede nabolag, så vil jeg vove den påstand, at I er temmelig langt fra målet!
Jeg sidder nu bare og venter på, at de første mega-spillere begynder at plyndre mig og overvejer, om jeg lige så godt bare kan droppe spillet helt!
Alle skal starte et sted, og det er helt ok, at man begynder med at være i bunden og skal arbejde sig op hen ad vejen - det er ligesom idéen i spillet - men at blive sat tilbage til begyndelsen efter at have investeret så meget tid og kræfter i spillet er bare IKKE i orden! :mad:

Vh ChristianP
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror de har lidt problemer med det nye system der skal lave nabolag..!

Jeg har lige knap 1 million point, og nr 4 til 80 er ikke over 80.000 point..
Ved sidste nabo-fusion var det næsten det samme, det gode var at næsten alle var aktive, så fik plyndret mellem 100 og 200 varer hver dag :) det blev de dog trætte af og over halvdelen blev inaktive i løbet af de 14 dage..
Det dårlige ved det var at jeg ikke kunne lave så mange point, da de alle havde ingen eller meget svagt forsvar.. ydermere må det være træls at FOE ikke kommer til at tjene penge på disse kunder, mange af dem havde brugt diamanter i stor stil :)
Men det er jeg ligeglad med, men tror da at FoE godt kan se problemet i længden.. Hvis de vil have et eksempel kan de studere mit nabolag de næste 14 dage og se hvor mange kunder de mister :D
Mvh.
Medicus
 

DeletedUser66

Guest
Hvis bare de fik lavet sådan, at det er kun nabo tidsalder der kunne angribes og lave nabo listen dobbelt så stor, ville problemet være løst.
Men hvad skal man så skrive i forummet. :)
 

Dragonlady

Nyt medlem
Der er lige dukket 5 spillere op i vores nabolag i A med mellem 150K og 800K points og mange tidsaldre foran resten af nabolaget.

For at sætte tingene i perspektiv har spiller #6 på ranglisten 13K. Det er som at sætte ræven til at vogte høns - jeg hører fra mange venner i nabolaget at de bliver totalt smadret uden at have en chance. Nogle snakker endog om at stoppe hvilket ville være synd !

Det er nu engang svært at forsvare med katapulter mod tanks !
 
Senest redigeret:

DeletedUser655

Guest
Du er da ikke sat tilbage til begyndelsen, du har da stadig dine point.

Du må jo bare sørge for at samle dine varer op, så der ikke er noget at plyndre. :)
 

DeletedUser

Guest
Du er da ikke sat tilbage til begyndelsen, du har da stadig dine point.

Du må jo bare sørge for at samle dine varer op, så der ikke er noget at plyndre. :)

Tror ikke helt du har forstået ChristianP's frustration..? Kort fortalt handler det om det nye system til nabofusion, havde det fungeret perfekt ville ChristianP være havnet i mit nabolag og Visa Versa, forudsat at vi spiller på samme server.. :D
 

DeletedUser

Guest
Den nye fusionering forsøger at sende alle spillere med det samme teknologiniveau i samme nabolag, så er du i den Progressive Æra, vil du blive flyttet i et nabolag med andre der også er i den Progressive Æra. Nogle af disse kan være foran dig, og derfor har du den rang som du har i nabolaget. Så må du tage udfordringen op og kæmpe videre.

Ikke alle aldre har den rigtige mængde af spillere. Så når der er ekstra spillere, som ikke er lige nok til at fylde et nabolag af fælles teknologialder, placeres de i nabolag, der er ulige af andre aldre.

Som tiden går, og med fusioneringer der sker hver 2. uge, vil disse spillere langsomt blive sorteret ud i egne nabolag.
 

Dragonlady

Nyt medlem
Ikke alle aldre har den rigtige mængde af spillere. Så når der er ekstra spillere, som ikke er lige nok til at fylde et nabolag af fælles teknologialder, placeres de i nabolag, der er ulige af andre aldre.

Som tiden går, og med fusioneringer der sker hver 2. uge, vil disse spillere langsomt blive sorteret ud i egne nabolag.

Kunne man i det mindste ikke forsøge at holde det indenfor et par tidsaldre ? I vores nabolag er der 70 spillere fra sten alder til tidlig middelalder og 5 spillere fra industritid/progressiv tidsalder. Det kan blive meget lange 14 dage på den måde....
 

pngnoxy

Medlem
Høhø.. ok så må det være derfor at nr. 81-84 i mit nye nabolag har mellem 300 og 700 points, mens nr. 1 og 2 over 1 mill. points?
 
Top