Ændringer til nabolagfusionering - Diskussion

DeletedUser666

Guest
Virkelig?

Kære Storm

Du skriver:
Den nye fusionering forsøger at sende alle spillere med det samme teknologiniveau i samme nabolag, så er du i den Progressive Æra, vil du blive flyttet i et nabolag med andre der også er i den Progressive Æra. Nogle af disse kan være foran dig, og derfor har du den rang som du har i nabolaget. Så må du tage udfordringen op og kæmpe videre.

Da mit nabolag omfatter spillere lige fra jernalderen til progressiv æra, og fra 200 point til 1.700.000 point kan jeg ud fra det du skriver konkludere 2 ting:
1) Systemet virker ikke!
2) Selv hvis det havde virket, ville systemet ikke tage ikke højde for den enorme forskel der er i point!:mad:

Lad mig illustrere konsekvensen med et konkret eksempel: Jeg har mit forsvar fyldt op med kampvogne og maskinkanoner fra progressiv æra, men de bliver fuldstændig smadret af alle angribere, selv dem der kommer med små forkølede kolonitidsenheder. Hvorfor? Fordi de har op til 135% i bonus fra stort set samtlige SB'er på 5-9. niveau!.´Den eneste løsning, jeg har kunnet finde, er at fjerne mine styrker fra forsvaret, for dermed at fjerne tilskyndelsen til at smadre dem for at få point. Til gengæld er mine varer og produktioner så et rent tag selv bord!

Er det efter din opfattelse et afbalanceret nabolag med fair betingelser for alle?!!!:mad:

Vh Christian

Igen: De nye nabolag
 

DeletedUser

Guest
Kære Storm

Da mit nabolag omfatter spillere lige fra jernalderen til progressiv æra, og fra 200 point til 1.700.000 point kan jeg ud fra det du skriver konkludere 2 ting:
1) Systemet virker ikke!
2) Selv hvis det havde virket, ville systemet ikke tage ikke højde for den enorme forskel der er i point!:mad:

Du læste vist ikke det hele ordenligt, da jeg skriver at den forsøger at sende alle spillere med samme teknologiniveau i samme nabolag. Jeg skriver endvidere, at der muligvis ikke er plads i egne nabolag for spillere med andet teknologiniveau end dit, og derfor ser du enkelte spillere med et andet teknologiniveau i dit nabolag. Nu har jeg så tjekket dit nabolag, og mere end 90% er i den Progressive Æra som dig selv, så som jeg igen skrev, så kan det tage tid at flytte resten til deres egne nabolag. Det kræver jo, at de har et nabolag at komme i.

Så systemet virker som det skal for du er i et nabolag med størstedelen af ligestillede.

Lad mig illustrere konsekvensen med et konkret eksempel: Jeg har mit forsvar fyldt op med kampvogne og maskinkanoner fra progressiv æra, men de bliver fuldstændig smadret af alle angribere, selv dem der kommer med små forkølede kolonitidsenheder. Hvorfor? Fordi de har op til 135% i bonus fra stort set samtlige SB'er på 5-9. niveau!.´Den eneste løsning, jeg har kunnet finde, er at fjerne mine styrker fra forsvaret, for dermed at fjerne tilskyndelsen til at smadre dem for at få point. Til gengæld er mine varer og produktioner så et rent tag selv bord!

Er det efter din opfattelse et afbalanceret nabolag med fair betingelser for alle?!!!:mad:

Vh Christian

Igen: De nye nabolag

Dette handler jo ikke om nabolag, men om at der er spillere som har bedre fordele over dig i form af deres Storslåede Bygninger eller andre bygninger der giver bonusser, som de sikkert har samlet ind over lang tid, fordi de har spillet i længere tid end dig og har fået hjælp fra venner og klanfæller. Hvis du vil i et nabolag, hvor i alle har præcis samme Storslåede Bygninger, forsvarsbonusser og angrebsbonusser, så kommer der til at være en del alene i egne nabolag. Jeg kan kun igen sige, at du må tage udfordringen op. Desuden er dine varer og produktioner ikke et rent tag-selv bord, da den samme spiller kun kan angribe dig én gang i døgnet, og plyndre én af dine bygninger, så du har rig mulighed for at sætte dine produktioner op til, at du kan nå og logge ind, og selv kan samle dem op før dine fjender gør.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser666

Guest
Stof til eftertanke...

Kære Storm
Jeg ønsker ikke at spilde din eller andres tid på endnu et langt indlæg. Jeg vil i stedet blot henvise til Medicus udmærkede indlæg - det taler for sig selv og burde efter min mening give stof til eftertanke!

Jeg tror de har lidt problemer med det nye system der skal lave nabolag..!

Jeg har lige knap 1 million point, og nr 4 til 80 er ikke over 80.000 point..
Ved sidste nabo-fusion var det næsten det samme, det gode var at næsten alle var aktive, så fik plyndret mellem 100 og 200 varer hver dag :) det blev de dog trætte af og over halvdelen blev inaktive i løbet af de 14 dage..
Det dårlige ved det var at jeg ikke kunne lave så mange point, da de alle havde ingen eller meget svagt forsvar.. ydermere må det være træls at FOE ikke kommer til at tjene penge på disse kunder, mange af dem havde brugt diamanter i stor stil :)
Men det er jeg ligeglad med, men tror da at FoE godt kan se problemet i længden.. Hvis de vil have et eksempel kan de studere mit nabolag de næste 14 dage og se hvor mange kunder de mister :D
Mvh.
Medicus

Jeg håber, at I fremadrettet vil forsøge at undgå en helt så stor spredning af spillerne i hvert enkelt nabolag!
Vh ChristianP
 

DeletedUser29

Guest
de nye fusioner er virkelig frustrerende og ikke i alle tilfælde ligeligt fordelt

ligger selv I et nabolag lige nu hvor vi er 5 på over 300 k og to af dem er på omkring 600 k
de resterende 65 er ikke større end 15 k
mit tidligere var ret godt fordelt over alle tidsaldre det var godt og mit aller første var fantastisk.
det spild af tid for mig at være i det her Nabolag jeg taber potientielle point hver dag til den Globale rang.
og netop for ikke at shikanere nogen så er der kun 3 jeg kan plyndre da jeg ikke Plyndre fra senmiddelalder og ned
ser med længsel frem til det nye og helt sikkert bedre Nabolag.

Vh Thorfinn
 

DeletedUser

Guest
Storm
Forklar mig lige en gang til hensigten med det nye fusions-system..!

Nu er det 3. fusion hvor jeg er sammen med Bronzealder naboer.. Nr. 5 til 83. har ikke over 5k.... jeg har jo 300.000K mere end de 82 andre har til sammen...

Så nu kan jeg bekrige 80 naboer med mine tanks som vil møde stenalder forsvar, hvis jeg er heldig så har de 2 spydkæmpere til 216 hvilket er = næsten 0 point på ranglisten... er det frustrerende...? Ja hvad tror du selv..?

Husk på at dette er den første fusionering efter det nye system. Det kan godt kræve et par gange mere, før nabolagene bliver helt rettet ind, da der er så meget data der skal tages i betragtning. Om 2 uger når den næste fusionering finder sted, er en del jo allerede delt godt op i deres nye nabolag, så derfor burde det kun blive bedre og mere jævnt fordelt.

Jeg håber at i kan udvise lidt tålmodighed med os, og vi kigger hele tiden på om det kan forbedres for jer. Når disse nye store systemer først kommer ud, kan der altid være nogle ting vi ikke har tænkt på, nye fejl kan opstå osv., men i sidste ende skulle det gerne blive løst. :)

Ja nu er der gået 4 uger og det bliver ikke bedre, tværtimod... kan man få en ny EST hvornår det skulle blive løst?

:confused:
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
hej.
i henhold til hvad du selv skriver storm. kan jeg så ikke forstå. hvorfor at jeg med mine 16000 points og lige er kommet ind i HM,
at jeg så igen har fået 3 nye naboer fra den PGA, jamen den ligger samme tidsaldre sammen. jamen hov. har mistet 3 naboer som var i den PGA. jeg ligger #6 i mit nabolag både før/efter natten sammenlægning. så undskyld. men det giver altså ikke meget mening. at flytte nogle PGA væk fra mit nabolag for at giv mig nogle nye, troede de skulle i samme nabolag, i stedet for at komme i et nabolag der går fra BA op til HM.
De 2 af dem der er flyttet er jeg i klan med. og de er ikke inaktive. og det er jeg heller ikke (66% fremgang over 14 dag)
så jeg synes du skal kontakte dem der koder. og siger at de gerne må kigge på det nabolags samlægning en gang mere, for efter at læse denne tråd og mine egne erfaringer. så er der noget galt med koden.
takker for et godt spil og et godt stykke arbejde fra jeres side
 

DeletedUser

Guest
Jeg kan desværre ikke sige noget om, hvornår der skulle være ændringer til fusioneringsystemet, men jeg har sendt jeres feedback videre, så udviklerne har mulighed for at samle tilbagemeldinger fra alle markeder, og se hvor der skal forbedres. Indtil videre kan vi stadig kun håbe på, at man kommer i et nyt nabolag, eller får andre i sit nabolag, der er mere passende.
 

DeletedUser29

Guest
Vil lige sige at det Nabolag jeg er i nu det er hovedsageligt kun PGA og Industri som har alle pladserne lækkert emd et krigerisk Nabolag :D
 

DeletedUser1101

Guest
Hvad skal man gøre for at værre heldig at komme i et nyt nabolag?
Siden det blev indført at der hver anden uge skulle blive lavet nye nabolag, er det ikke lykkes mig endnu at få et nyt, det havde jeg ellers glædet mig til, så det igen kunne blive sjovt og mulighed for at være lidt med i tårnene igen?
 

DeletedUser1175

Guest
Jeg må nu sige, at spillet bliver lidt træls at spille, når man er så uheldig og være en af de 2 som har nået jernalder/tidlig middelalder og resten i nabolaget er fra kolonitiden og opefter.
Man bliver angrebet og plyndret hele tiden, samt der er ikke til at forhandle sig til noget varer, da alle de handler, der foregår er varer langt foran min tidsaldre :-(
 

DeletedUser655

Guest
jane34, mit råd er at for det første at finde en klan - der er masser af muligheder derude :)

Dernæst, se om du planlægge dine produktioner så du er på til at høste dem når de er færdige :)
 
Top