Diskussion af nyt beregningstidspunkt

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Diskuter det nye beregningstidspunkt her

Kære Konger og Dronninger

Som I måske har bemærket i de seneste uger har vi oplevet nogle tekniske problemer omkring tiden for den daglige beregning (typisk 20:00).

Vi har overvejet mulige løsninger, og vi kom til den konklusion, at den bedste måde at gå, vil være at ændre tiden for den daglige beregning.

Derfor fra nu af den daglige beregning vil finde sted klokken 10 hver dag.

Det betyder, at dagens daglige beregning vil blive sprunget over, og den næste vil ske i morgen klokken 10.

Dette omfatter alle de tiltag som er knyttet til den daglige beregning, som for eksempel: klan niveau og rangering, støtte pulje og støtte bonus beregning, tildeling af styrke, Fjernelse af beskyttelse af sektorer mv

KvK er en meget vigtig funktion for mange af vores spillere, og vi mener, at de nye tidspunk vil give os mulighed for ikke kun at sikre bedre stabilitet af spillet (og derfor bedre brugeroplevelse), men derudover er det vil gøre det muligt at reagere hurtigere på eventuelle spørgsmål.


Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores Support Team.
Hvis du ønsker at kommentere ændringen, er du velkommen til at gøre det i vores feedback tråd.

Med venlig hilsen

Jeres Foe Team
 

DeletedUser1493

Guest
synes det er mangel på respekt for spillerne , at lave en sådan ændring , med så kort et varsel .....i kunne i det mindste have ændret det efter kl 2000 med ikrafttagen kl 1000 næste morgen. Nu er der nogen der logger på kl 2000 i aften , bare for at se de ikke kan foretage sig det planlagte i kvk , og de har måske sagt nej til noget irl for at deltage...
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Tekniske årsager gjorde det desværre nødvendig at foretage denne ændring med kort varsel, hvilket vi beklager meget
 

DeletedUser1380

Guest
Hej

Jeg forestiller mig at det vil tage noget af broden af aktiviteten omk kl 20....og gøre spillet knap så tung om aftenen?
Men samtidig tænker jeg...at vi nu har fået kortete tid til at sætte forsvar før skjoldet ryger....- da folks spiltid jo stadig ligger i fritiden. En sektor indtaget kl 20.....skal altså være beskyttet inden kl 10 næste dag. Dette kan blive en udfordring.

mvh
marjen
 

DeletedUser355

Guest
Men udfordringen er jo ens for alle, så det er vel ikke det store problem?
 

DeletedUser

Guest
Skal KvK nu kun være for dem, som er arbejdsløse, pensionister eller af anden årsag kan være online kl 10 om morgenen i hverdagene? :confused:
 

DeletedUser1423

Guest
Hm, som jeg ser det, er det en kluntet løsning på et positivt problem: Der var god aktivitet på KvK omkring kl. 20, da de fleste folk havde fri og tid til at kæmpe. Vel derfor, at det tidspunkt oprindeligt blev valgt.
Den succes kan serverne så åbenbart ikke håndtere, så i stedet for at opgradere serverne vælger man den billige løsning og flytter det til kl. 10, hvor de fleste ikke er online, men i stedet på arbejde, i skole mv. Det kan serverne lige klare.
Det er dog skidt for KvK-spillet. Alle, der har spillet KvK i længere tid ved, at kl. 20 var et meget vigtigt tidspunkt at være online på. Her blev de beskyttede sektorer ophævet, så man kunne angribe sektorerne eller sikre en af sine egne sektorer i et døgn, hvis de var i overhængende fare.
Det sker så kl. 10 nu, hvor de fleste ikke er på, men vi vil i stedet komme hjem til sikrede sektorer på KvK, som arbejdsløse, ferierende eller pensionister har haft god mulighed for at tage i løbet af arbejds/skoledagen. For sektorerne er ikke sikret efter kl. 10, og de fleste i klanen er ikke online til at forsvare klanens sektorer. Ren tag-selv-bord på kortet for de få, der kan være på. Det har altid været svært, nærmest umuligt at forsvare sektorer - det bliver endnu sværere for de fleste klaner, når skiftet sker kl. 10.
Det tager et meget vigtigt element ud af KvK-delen, så fordelen ved at sikre sektorer nu kun kan udnyttes af folk, som kan være på kl. 10....
Jeg er spændt på, hvad de ændrer i det kommende KvK jf. udviklernes åbne brev. Men hvis det ikke giver store ændringer, og skift fortsat er kl. 10, er min interesse i KvK nok ved at være væk, for jeg kan ikke være på kl. 10 de fleste dage. Øv.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1113

Guest
Hvis det er på den måde InnoGames vil løse deres problemer fremover, så tegner det ikke videre lyst for spillet som helhed. Desværre er det ikke første gang vi ser den slags lappeløsninger. Tænk bare på støtteknappen, som nu skal være inaktiv i 2-3 sekunder hver gang du ruller med oversigten ved naboer/klan/venner, før den bliver aktiv og du kan støtte. Det er også bare en lappeløsning. Tænk på hærstyringen, som fungerer så dårligt og tilfældigt, at man ikke kan forstå, at de ikke har gjort noget ved problemet for længst.

Og det bliver næppe sidste gang de finder på det. Som jeg ser det, så er årsagen InnoGames' manglende lyst til at opgradere serverne, så de kan følge med antallet af brugere og den øgede aktivitet, det skaber. Mon det næste bliver, at vi ikke kan angribe naboer mellem 20-22, hvor serverne er mest belastet?

InnoGames er på vej ud på et skråplan hvor de må vælge, om serverne skal geares/opgraderes til de funktioner de har oprettet og udviklet, så spillet fortsat kan udvikle sig, eller om de hellere vil lave restriktioner/begrænsninger på de førnævnte funktioner for at undgå at investere i bedre infrastruktur. Det her er godt nok en gang makværk, og det udskyder bare problemet til næste gang når noget går galt (ikke hvis, men når).

For spillets skyld ved jeg godt hvad der er det rigtige, men gør InnoGames? Det må tiden jo vise....
 

Hyne68

Aktivt medlem
Hm, som jeg ser det, er det en kluntet løsning på et positivt problem: Der var god aktivitet på KvK omkring kl. 20, da de fleste folk havde fri og tid til at kæmpe. Vel derfor, at det tidspunkt oprindeligt blev valgt.
Den succes kan serverne så åbenbart ikke håndtere, så i stedet for at opgradere serverne vælger man den billige løsning og flytter det til kl. 10, hvor de fleste ikke er online, men i stedet på arbejde, i skole mv. Det kan serverne lige klare.
Det er dog skidt for KvK-spillet. Alle, der har spillet KvK i længere tid ved, at kl. 20 var et meget vigtigt tidspunkt at være online på. Her blev de beskyttede sektorer ophævet, så man kunne angribe sektorerne eller sikre en af sine egne sektorer i et døgn, hvis de var i overhængende fare.
Det sker så kl. 10 nu, hvor de fleste ikke er på, men vi vil i stedet komme hjem til sikrede sektorer på KvK, som arbejdsløse, ferierende eller pensionister har haft god mulighed for at tage i løbet af arbejds/skoledagen. For sektorerne er ikke sikret efter kl. 10, og de fleste i klanen er ikke online til at forsvare klanens sektorer. Ren tag-selv-bord på kortet for de få, der kan være på. Det har altid været svært, nærmest umuligt at forsvare sektorer - det bliver endnu sværere for de fleste klaner, når skiftet sker kl. 10.
Det tager et meget vigtigt element ud af KvK-delen, så fordelen ved at sikre sektorer nu kun kan udnyttes af folk, som kan være på kl. 10....
Jeg er spændt på, hvad de ændrer i det kommende KvK jf. udviklernes åbne brev. Men hvis det ikke giver store ændringer, og skift fortsat er kl. 10, er min interesse i KvK nok ved at være væk, for jeg kan ikke være på kl. 10 de fleste dage. Øv.

Jeg synes det er en ganske forenklet beskrivelse af et muligt scenarie, VVV.
Du forudsætter jo nærmest at en forsvarende klan umuligt kan have medlemmer som ikke er en del af arbejdsstyrken, og derved er prisgivet. Og at en angribende klan udelukkende består af arbejdsløse, ferierende og/eller pensionister og derved kan boltre sig som de lyster.
Det vil overraske mig, hvis dét er tilfældet. Mon ikke de fleste større klaner, overordnet set, har spillere fra førnævnte grupper?
Sagt på en anden måde: Er der færre til at forsvare, så er der vel også færre til at angribe?
 

Nanoipod

Nyt medlem
For mig er dette helt ude af proportioner. En ændring af tidspunktet vil jo blot medføre, at der i de fleste tilfælde vil være frit spil for en angribende klan, idet størstedelen af DK’s befolkning jo er på job i dagtimerne og derfor ikke kan forsvare sine sektorer. Jeg kan godt læse, at det er for at få en bedre stabilitet og brugeroplevelse i spillet, men det må kunne gøres bedre. Så derfor Inno ”Det er squ en ommer”
 

DeletedUser1423

Guest
@Hyne68.
Min erfaring med KvK er, at der skal færre til at indtage en sektor, end der skal til at forsvare sig mod angreb - især når den angribende har billige belejringer og kan lægge mange af dem uden store omkostninger.
Så et skift til kl. 10, hvor der vil være langt færre til at forsvare, er en kæmpe fordel for de få, der kan være på til at angribe kl. 10. Det bliver nu f.eks. endnu nemmere at oprette en enmandsklan og hærge løs på kortet med destruktion for øje frem for opbygning af et klanområde. Jeg er ikke sikker på, at det er et ønske for InnoGames eller de fleste spillere.
Det er en favorisering af de få, men en ulempe for de fleste. Det er jeg ret sikker på, men håber at tage fejl. Ellers bliver KvK som sagt endnu mindre interessant for mig i fremtiden, når primetime på kortet flyttes fra kl. 20 til 10, så de vigtigste kampe er taget, når jeg kommer hjem. ØV!
 

Hyne68

Aktivt medlem
@VeniVidiVici
Jeg har nok en anden erfaring og opfattelse omkring sværhedsgraden af angreb kontra forsvar. Umiddelbart siger logikken at skulle vinde 80 kampe over et fuldt forsvar, vil være vanskeligere end at vinde 10 kampe over en siege. Og er det muligt at ligge mange sieges i træk, er det jo udelukkende fordi man ikke har sektorer eller ganske få i forvejen. Og det er vel ikke anderledes end nu.
Og hvorfor bliver det nemmere for en enmands-klan? En enmands-klan kunne da også ha´ hærget kl. 10 idag. Naturligvis ikke fredede sektorer, men der er jo alligevel ingen klaner som har et stort område med 12-15 sektorer, hvor alle er fredet - uanset tidspunkt på døgnet. Jeg tror du vil være enig i, at det er at betragte som hærgen og destruktion (som jeg iøvrigt også er modstander af), hvis "bare" 8 sektorer af et område på føromtalte 12-15 sektorer er væk når man kommer hjem. Min pointe er bare, at dét scenarie kunne ligeså godt ha´ udspillet sig idag kl. 10, som på mandag kl. 10.

Jeg vil godt lige fremføre et andet synspunkt:
Vil man i længden tillade de få der kan kæmpe kl. 10 rent faktisk at kæmpe kl. 10? Jeg ville da blive ret træt af at blive udelukket fra at kæmpe, hvis al kamp-aktivitet er ovre når jeg kommer hjem. Jeg gider ikke sidde på sidelinien og ligge varer og forsvars-tropper til andres morskab. Hvis vi forudsætter at i større klaner, det stadig er flertallet som er FoE-indisponible i normale arbejdstimer/skoletimer, så bør de få overhånden, når der skal vælges kamp-tidspunkt.
 

DeletedUser1423

Guest
En enmandsklan, der kan være på kl. 10, vil efter min mening have lettere ved at angribe en klan, låse sektorer og blive urørlig for den anden klan fra kl. 10-10 frem for kl. 20-20, hvor der må være mere modstand. Det er altså nemmere at angribe på et tidspunkt, hvor der er færre, måske endda ingen på til at forsvare/modarbejde. Det er en strategisk fordel at være på ved skæringstidspunktet - det er jo netop derfor, at serverne ikke kunne følge med kl. 20. Her skulle de vigtige kampe tages på KvK.

Helt fint, hvis en klan kan aftale, at der ikke kæmpes kl. 10 men f.eks. om aftenen. Så mister klanen bare den strategiske fordel, det er at være på ved skæringstidspunktet :)
 

DeletedUser1256

Guest
Det er så meget en ommer det her. Kan kun sige at det var da lige dråben der får mig til at droppe kvk fuldstændig...og med tiden resten af spillet. sikker en omgang LORT at finde på...Kan kun give Veni og især Zele ret! Tak for endnu en gang en total idiot løsning Inno...hvor er I til grin!
 

Hyne68

Aktivt medlem
Det er så meget en ommer det her. Kan kun sige at det var da lige dråben der får mig til at droppe kvk fuldstændig...og med tiden resten af spillet. sikker en omgang LORT at finde på...Kan kun give Veni og især Zele ret! Tak for endnu en gang en total idiot løsning Inno...hvor er I til grin!

Noget siger mig du er en kende ophidset, WB?
Må vi ikke høre hvorfor? Kan godt se du giver Veni ret og især Zele (som heller ikke forklarer hvori irritationen reelt består).
Jeg går egentlig ud fra, at det skyldes du/I nu regner med at alt kamp-aktivitet nu flyttes til timen efter kl. 10 og du ikke kan være med? Men hvorfor skulle det dét? Hvis en klan, større, mindre eller enkeltmands, kan angribe kl. 10 på mandag, hvor de fleste er på job eller i skole, så har klanen også kunnet gøre det igår. Det ændrer det nye beregnings-tidspunkt da ikke på. Bevares, kl. 10 ville de ikke ha´ kunnet angribe en sektor som var indtaget efter kl. 20 dagen før grundet fredning, men var det en sektor de ville ha´, så ventede de vel for pokker bare til kl. 10 dagen efter igen??
Det giver da ingen mening at en spiller ændrer adfærd med baggrund i en tankegang som siger: "Uhhh, tidligere kunne jeg angribe kl. 10, men ventede til kl. 20, hvor der er større chance for at blive opdaget."
Ligeså lidt forstår jeg Veni´s påstand om at det er strategisk vigtigt at være på ved skæringstidspunktet, "for her skulle de vigtige kampe tages på KvK". Jamen, hvis de fleste er på kl. 20, så er det vel ikke særligt strategisk at angribe, da man vel så nemmere opdages?
Lad os nu se om det primære kamp-tidspunkt (ca. kl. 20) ændrer sig så drastisk. Jeg tvivler. Som skrevet: Dem der kunne angribe kl. 10 igår, kan det skam også kl. 10 på mandag, og gjorde de det ikke igår, gør de det næppe heller på mandag.
 

Thunderj479

Nyt medlem
Kl. 10 er nu helt fint, hvis det så også blev ordnet sådan, at KvK kun var muligt at benytte mellem 16 og 24, se det ville være en forbedring :)
 

DeletedUser1313

Guest
Kl. 10 er nu helt fint, hvis det så også blev ordnet sådan, at KvK kun var muligt at benytte mellem 16 og 24, se det ville være en forbedring :)

Hvorfor skal den del af arbejdsstyrken (og vi er mange) der arbejder skiftehold og skæve tider, udelukkes fra KvK ???

Beklager, men det er sgu kun studerende der tror at alle mennesker arbejde 08-16. Bliver helt træt af at høre 'Så er det kun de arbejdsløse og pensonister der kan angribe' klynk, åben jeres øjne og i vil opdage at der faktisk er MANGE mennesker der arbejde efter kl 1600, som så har fri på andre tider ;-)
 

DeletedUser1891

Guest
Er da den værste gang bæ der er indført gør det jo komplet umuligt for folk med et arbejde at forsvare sig eller slå tilbage på et angreb da en sektor vil være låst når man kommer hjem og stadig er det når man tager på arbejde igen

Ja der er så folk der arbejder skæve tider osv men de har da en mulighed da de jo enten er hjemme før eller efter en sektor kommer under skjold
 

DeletedUser632

Guest
må erklære mig 100% enig med Hyne68, man har da altid kunnet angrib kl 10 eller på et hvilket som helst andet tidspunkt, det er der da ikke ændret ved, det man ikke har kunnet er at angribe sektor der var under beskyttelse hvilket alligevel nok også er de færreste :)

At lige kl 20 skulle være særlig vigtig kan jeg ikke helt få øje på, på Bg er der stort set ingen kvk aktivitet mellem 20 og 22, alle har efterhånden lært at det er et skidt tidspunkt at angribe på, langt de fleste angreb finder sted mellem kl 23 og 16 hvor folk enten sover eller er på job/i skole.

Der er i dag en del der også logger på fra deres job osv. og det vil de nok fortsætte med så kan ikke se at denne ændring skulle få den store betydning :)

Men jeg medgiver gerne at det er en lappe løsning der er valgt her men tror dog ikke den får den store betydning. :)
 

DeletedUser1526

Guest
Jeg har nu læst det hele og grædt og grinet, og jeg har fundet nogle citater, som jeg godt vil svare eller spørge til:

Skal KvK nu kun være for dem, som er arbejdsløse, pensionister eller af anden årsag kan være online kl 10 om morgenen i hverdagene? :confused:

Man kunne i forvejen angribe på et hvilket som helst tidspunkt.. Eller det har i måske ikke lagt mærke til?

En sektor indtaget kl 20.....skal altså være beskyttet inden kl 10 næste dag. Dette kan blive en udfordring.

Før skulle en sektor taget kl 10 være forsvaret kl 20.. Hvad er forskellen?

synes det er mangel på respekt for spillerne , at lave en sådan ændring , med så kort et varsel .....i kunne i det mindste have ændret det efter kl 2000 med ikrafttagen kl 1000 næste morgen. Nu er der nogen der logger på kl 2000 i aften , bare for at se de ikke kan foretage sig det planlagte i kvk , og de har måske sagt nej til noget irl for at deltage...

Hvem siger nej til IRL planer for et pc spil?

Kl. 10 er nu helt fint, hvis det så også blev ordnet sådan, at KvK kun var muligt at benytte mellem 16 og 24, se det ville være en forbedring :)

Så er alle på der og det vil være umuligt at få taget noget som helst. Det ville IKKE være en forbedring.

Ja der er så folk der arbejder skæve tider osv men de har da en mulighed da de jo enten er hjemme før eller efter en sektor kommer under skjold

Nemlig. Og sådan som det før har været for dem med skæve tider, vil det nu i stedet være for alle andre. Dit argument giver ingen mening.

Venligst
Hunulven
 
Top