Diskussion af nyt beregningstidspunkt

DeletedUser1478

Guest
Hvorfor skal den del af arbejdsstyrken (og vi er mange) der arbejder skiftehold og skæve tider, udelukkes fra KvK ???

Beklager, men det er sgu kun studerende der tror at alle mennesker arbejde 08-16. Bliver helt træt af at høre 'Så er det kun de arbejdsløse og pensonister der kan angribe' klynk, åben jeres øjne og i vil opdage at der faktisk er MANGE mennesker der arbejde efter kl 1600, som så har fri på andre tider ;-)


Helt enig Lictor70.
Stop med at tude over at det ikke lige passer ind i jeres skema...
 

DeletedUser1380

Guest
Det er en udfordring for mange..ja...- da de fleste vel fortsat vil tage sektorer, når de har fri...men vel næppe står op om natten for at tømme kasernerne og sætte ny hær over. Så udfordringen, der skal løses er omkring forsvar...tænker jeg. (hvis man går op i det?)
Derfor søger Bravehearts spillere med skæve arbejdstider eller spillere der er udenfor arbejdsmarkedet. - det er én måde at løse det på :D

Men det bliver interessant at se, hvordan de mange reagerer på de nye forhold.....- Vil interessen omkring optælling blot forsvinde?....Jeg tror det......
Jeg forstår godt at systemet var overbelastet omk kl 20....- men for pokker det var jo netop fordi, at kl 20 var et spændende tidspunkt....hvor nogle holdt vejret...nogle kæmpede....og andre bed i gulvtæppet. Dette højdepunkt...denne begejstring...for de mange.....frygter jeg er gået tabt....

Mvh
Marjen
 

DeletedUser1493

Guest
Hvis nu en beskyttelse kun varede 12 timer , så ku de arbejdsløse og pensionister angribe kl 10.00 og det arbejdende folk og skoleelever angribe kl 22.00 :)

Og hvis så vi lige gav børnehavebørn lov til at angribe hele tiden , så er alle tilfredse :D
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1423

Guest
Jeg kan se på indlæggene, at ikke alle har indset eller oplevet, hvor vigtigt det er at kunne kæmpe på KvK-kortet lige på skæringstidspunktet.
Men uden at afsløre andet end almindelig KvK-teknik:
Omkring skæringstidspunktet, som indtil nu har været kl. 20, sker der nogle afgørende ting på KvK-kortet.
Sikrede sektorer mister beskyttelsen, så de ikke blot kan angribes af andre klaner, men sektorens ejer kan nu lægge belejringer fra sektoren.
Der kan ikke lægges belejringer fra en sikret sektor. Undtagelsen er dog, hvis hovedkvarteret flyttes til den sikrede sektor.
Klanen kan kun flytte hovedkvarter en gang i døgnet - en ny flytning tildeles på skæringstidspunktet.

Og hvad så? Jo, lad os tænke, at en lille klan ønsker, at en stor klan skal miste så mange sektorer som muligt.
Den lille klan er ikke interesseret i at beholde sektorer. Den vil bare ødelægge mest muligt for den store, onde klan, som har taget så mange sektorer på et kort.
Så de angriber den store klan på et uventet tidspunkt og får taget en sektor fra dem. De går måske lidt videre ved at tage en sektor mere, flytte hovedkvarter og tage flere sektorer fra den store klan.
Men så kan de umuligt gøre mere den dag. De kan jo ikke belejre videre fra deres sikrede sektorer, og de kan ikke flytte hovedkvarter en gang til for alligevel at belejre videre fra en sikret sektor.
Deres sektorer er dog sikret til skæringstidspunktet, så den store klan kan heller ikke gøre noget ved den lille klan. Krigen er af tekniske årsager gået i stå til skæringstidspunktet.
Først ved skæringstidspunktet får den store klan mulighed for at gøre noget, når den lille klans beskyttelse på sektorer bliver ophævet.
Derfor er det vigtigt for den store klan at være på ved skæringstidspunktet for at få den lille klan smidt væk, før de tager flere sektorer og bliver sikret igen.
Omvendt kan den lille klan fortsætte med at tage flere sektorer fra den store klan lige efter skæringstidspunktet. Her bliver den lille klans sektorer ubeskyttet, så de igen kan belejre videre, flytte hovedkvarter osv. og æde af den store klans sektorer.

I sådan et scenarie er det AFGØRENDE at kunne være på ved skæringstidspunktet hver dag, for det er den klan, der kan dette, der vinder slaget.
Den lille klan skal være på ved skæringstidspunktet, for det er først her de får mulighed for at gå videre i deres hærgen af den store klan og skal undgå at blive smidt af kortet af den store klan.
Den store klan skal være på ved skæringstidspunktet, for det er først her de får mulighed for at smide den lille klan væk og skal forsvare sine sektorer mod den lille klans angreb.

Er det bare teori? Nej, på Cirgard har det været dagligdag for flere klaner i lang tid på kortene. Der er enmandsklaner og halvstore klaner, som ikke ønsker at etablere sig på kortet.
De vil bare have en masse kampe mod de store klaner og bruge mindst mulig varer på de kampe, så de frisætter sektorer bag sig og fortsætter frem.

Hyne68 beder om noget helt konkret for at forstå de voldsomme reaktioner på flytning af skæringstidspunktet i denne tråd:
Den helt konkrete udfordring er, at jeg og de store klaner kender ihvertfald tre spillere på Cirgaard (nævner ikke navn her), som bruger KvK for kampe/ødelæggelse og har mulighed og vist lyst at være på døgnet rundt.
For dem er det en gave fra InnoGames, at skæringstidspunktet nu er kl. 10. Her vil de møde meget mindre modstand, fordi der er langt færre spillere på.
De får derfor nemmere ved at ødelægge kortet for andre (store som små) ved at angribe og sikre sektorer fra kl. 10-10 jf. mine tidligere indlæg.

Klynker jeg? Nej, vores klan har frisat det meste, så jeg kan personligt være ligeglad. Jeg har ikke noget at tabe til dem og bruger blot KvK til at slå på dem, som har slået på os uden at beholde sektorerne. Ret meningsløst, men sådan er vilkårene blevet på Cirgard.
Og den her flytning af skæringstidspunkt gør kun vilkårene værre. Det er det, jeg prøver at gøre InnoGames opmærksomme på for andre klaners og frustrerede spilleres skyld.

Forventer ikke, at folk nu pludselig forstår det, men det er altså et problem for mange engagerede spillere på Cirgard, at InnoGames har lavet denne panikløsning og nu favoriserer de få destruktive spillere på Cirgards KvK. Det er sandheden bag balladen.

Og Marjen, jeg har sjældent været enig med dig, men denne gang er jeg det virkelig. Nerven, intensiteten, følelserne, indlevelsen og dermed underholdningen i KvK er gået tabt, når de drabelige slag med et væld af spillere logget på til kamp kl. 20 nu er fortid. Skam, at InnoGames ikke kan stille servere til rådighed, der kunne klare det.
Nu er KvK på Cirgard for alvor forvandlet til en ligegyldig slagmark, hvor mange klaner tager nogle få sektorer, frisætter eller bliver slået ud igen, tager nogle andre end anden dag for at frisætte eller blive slået ud igen. Ingen ønsker at beholde sektorer, for de er hurtigt mistet igen. Ret ligegyldigt og en meningsløs langgaber i mine øjne.
 
Senest redigeret af en moderator:

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Som tidligere nævnt i denne tråd var det nødvendigt at indføre den pågældende ændring meget hurtigt hvilket vi beklager meget.

Jeres feedback er dog utroligt vigtigt og værdsat i denne sag og vil blive sendt videre højere op i systemet. Så fortsæt meget gerne med at komme med indlæg. Alt vil blive videresendt.
 

DeletedUser1380

Guest
- måske en ubetydelighed, men har en bange anelse mere.
Denne er koblet på ledelsen af en klans spillere... og sammenholdet.
Jeg frygter at optællingen som er et skæringspunkt...men også en samling, et omdrejningspunkt mister sin værdi ved at være udenfor det tidspunkt, hvor flest kan være/have interesse i at være online.
At dette også kan have betydning for klanen internt, ikke kun strategisk, men også socialt.
Det sociale sammenhold og aktivitet er vigtige forhold for enhver klan - uden dette kan virksomhederne bryde sammen, hvor omdrejningspunktet bliver udvasket...og måske erstattet af ligegyldighed?
- bare en tanke......- som jeg sandelig ikke håber viser sig at blive en sandhed.
 

DeletedUser1493

Guest
Bare en tanke !!!

Kunne optælling af point ikke være kl 10.00 , og frigivelse af tårne kl 2000 ? Ville det give ekstra ydeevne ???
 

Hyne68

Aktivt medlem
@Veni
Du skriver bl.a:

Er det bare teori? Nej, på Cirgard har det været dagligdag for flere klaner i lang tid på kortene. Der er enmandsklaner og halvstore klaner, som ikke ønsker at etablere sig på kortet.
De vil bare have en masse kampe mod de store klaner og bruge mindst mulig varer på de kampe, så de frisætter sektorer bag sig og fortsætter frem.

De gør det altså før ændringen og vil fortsætte efter ændringen. Intet er forandret. Du fortsætter dog længere nede, at det efter ændringen favoriserer denne spillemåde, og du gør det udfra et teoretisk scenarie du opstiller.
Jeg havde egentlig taget et ScreenShot af et KvK-kort og via Paint og nogle fine streger lavet et scenarie, hvor en enmands-klan efter ændringen kan indtage et område på 17 sektorer i løbet af 2 x kl. 10-10 beregnings-tidspunkter, hvor den forsvarende klan ikke kan gøre noget, og derved ville blive smidt af kortet.
Det holder bare ikke i praksis. Hvorfor?
For det første så er der ingen der siger, at et angreb kl. 10 slet ikke kan bekæmpes af den forsvarende part. Ja, risikoen er mindre kl. 10.05, men det står ingenlunde klart at det er umuligt at forsvare sig.
Derudover skal der overtages 17 sektorer ä 80 kampe (Den forsvarende klan har vel stillet fuldt forsvar??). Jeg har ved 2 lejligheder på egen hånd og på Beta indtaget en sektor. Godt nok på HM-kortet. Ved begge lejligheder tog det ca. 1 time, give and take. Altså ca. 17 timer. Så medregner vi ikke engang, den tid som denne enkeltmands-klan bruger af tid til andre aktiviteter i sit liv - toiletbesøg, ringe efter pizza etc. Lad os sige 18 timer. Med landgang det rette sted er det muligt at indtage 9 sektorer inden man af de tekniske årsager må indstille kampen (Læg her mærke til, at det kunne enkeltmands-klanen også gøre med beregnings-tidspunktet kl. 20). Efter beregninngen kan de sidste 8 tages. Med start kl. 10 og med sektor overtagelse af 1 times varighed, er man begge dage henne omkring 18-19 stykker inden kamphandlingen stopper. Så "sent", at hvis man ikke har mødt modstand inden da, så er det egentlig den forsvarende klans egen skyld.
Dernæst kommer alene forbruget af enheder for at gennemføre et projekt at den størrelse. 17 sektorer á 80 kampe = 1360 kampe. På Beta mister jeg 2 enheder hver 4 kamp (lige testet), og får mellem 2-5 skadet. Men 1 enhed mistet, hver 2. kamp? Projektet vil så koste 680 enheder på 2 døgn. Derudover skal der efterlades 8 enheder i forsvar i de 17 sektorer, så ialt godt 800 enheder på de omtalte 2 døgn. Det kan måske gå i en kort periode for en spiller som har sparet enheder op, men i længden kan ikke engang buster´s Alca følge med.
Såfremt den "store" klan som oprindeligt besad de 17 sektorer blev smidt i vandet, kan de efter dag 2, begynde landgang igen. De kan endda gøre det på deres "normale" angrebstidspunkt kl. 20. De kan endda time det, så de kan smide enkeltmands-klanen i vandet i en weekend, hvor de kan slå til lige efter skærings-tidspunktet. Og så kan hele klovneriet starte forfra.
I det lange løb får det dog en ende, da enkeltmands-klanen ikke kan mønstre enheder nok til et så omfattende raid i 2 x kl. 10-10 perioder. Og så havner vi egentlig bare i det scenarie, som der pt. foregår på Cirgard. Og dermed er det uden betydning på hvilken tid af døgnet den daglige udregning sker.
Og så bunder hele miséren mere i, om InnoGames vil gøre noget ved det som vi er nogle der mener er det største problem: At en enkeltmands-klan kan køre deres Conquer and Release-taktik. Og denne diskussion har vi jo haft i evigheder.
 

DeletedUser1423

Guest
Lol, hvorfor forudsætter du, at det skal ske i løbet af to døgn? De kan sagtens trække det i langdrag ved at være på ved skæringstidspunktet. Gider ikke lære dig, hvordan det gøres.
Og du mangler åbenlyst erfaring med KvK, hvis du tror, at det koster enheder at belejre/sætte det første forsvar i en sektor.
Men tror, jeg stopper med at 'afsløre' KvK-strategier i denne tråd. Skulle nødigt lære nogen op eller inspirere flere til at gå i raids...
 

Hyne68

Aktivt medlem
Bevares. Den med prisen af enheder for belejring/1. forsvar, giver jeg dig. Det er alligevel kun en brøkdel i forhold til mit indlæg.
Lidt opblæst, at du mener at være et orakel i forhold til KvK og dynamikken omkring den del af spillet, og mene du kan "lære" mig noget, uden at kende til mig og min historik desangående.
Skal jeg følge trop og betvivle din evne til at tænke en eller flere situationer helt igennem?
Jeg stopper også her. Det kan jo ikke svare sig at gentage mig selv. Eller egentlig fordybe sig i yderligere diskussion, når nu ændringen reelt slet ikke er testet i praksis endnu.
 

DeletedUser1400

Guest
hvem fanden afmelder noget IRL for at sidde herinde og spille foe ??...ih guder det er sgu da ikke verdens undergang at tidspunktet er lavet om, at man ikke lige vinder tårn tingen den ene gang, mon ikke at man overlever
 

DeletedUser1493

Guest
Hvis jeg har sagt ja til at komme på Foe , så siger jeg da nej irl , til bio og pub osv ..det er da alm pli ...ellers sidder der nogen og venter på dig i spillet , som du ødelægger det for... ang tiden , så er det ikke ligemeget , jeg gider ikke starte kvk allerede kl 1000 om formiddagen , det var fint kl 2000 , så ku man da nå de daglige gøremål først..
 

DeletedUser1380

Guest
- selvfølgelig Nooby :)
For mange er gaming en hobby på lige fod med andre hobbies....- og har man lovet at stille til en vigtig fodboldkamp, så må tante Erna vente med sit besøg :) sådan er det også med fx det her.
- selv om det er uden for emnet i denne tråd, så er det interessant som gamere kæmper for at få anerkendt deres interesse og lidenskab på lige fod med fx skak. Og jeg synes det er på sin plads! - og lidenskaben er jo tydelig (også her) ved det drive folk lægger for dagen
ved bla at have en konstruktiv debat over bla optællings-tidspunktet...fremfor blot at lukke ubetydelig varm luft ud....
 

DeletedUser1137

Guest
Er det ikke mening at FOE skulle være for alle ????? Jeg siger bare at nu har FOE ændret spillet til kun at være for personer uden nogle form for samfundsaktivitet. Her mener jeg skole og ja folk som får Danmark til at fungere i form af et arbejde. Det er storset umuligt at kunne håndtere dette vigtige KvK tidspunkt kl 10, på alle normale arbejdspladser. Hvis FOE IT afdeling mener at deres server ikke kan håndtere loadet sydes jeg at man i stedet for skulle finde nogle "Rigtige IT personer", som har forstand på at drive server. Man kunne dog måske sige at man skulle finde nogle andre udviklinger, for en dårlig programmør kan få selv det kraftigste hardware til at gå i knæ. Nu har der jo ligefrem heller ikke været ret mange sjove "programeringsfejl" i FOE den sidste tid. SÅ FOR. Kom nu ind i kampen !
 

DeletedUser571

Guest
Dette er da den mest tåbelige ændring jeg længe har set !

Jeg kan 100 % tilslutte mig VeniVidiVici's indlæg, det kan ikke beskrives meget bedre. Til gengæld kan jeg konstatere, at Hyne68's "fine" teorier ikke holder i virkeligheden - I hvert fald ikke her på Cirgard.

@ INNO - Det er en ommer - Hurtigst muligt...
 
Top