Diskussion - Fodboldbegivenheden 2020

hr. nyborg

Aktivt medlem
OKAY... jeg må ærligt indrømme at i derude ikke er alene, det er ganske simpelt umuligt for mig at vinde hovedpræmien. Ender med en bygning uden de dér små baner imellem, jeg får simpelthen aldrig de præmier lige meget hvad.

Og jeg vælger da om noget altid mellem sværhedsgrad.
 

Hyrde

Aktivt medlem
Det er kropumuligt at få den hovedpræmie i træning - det går bedre i turneringen :)
 

Gnavpotten

Medlem
Dårlig event. Jeg har nu igen tabt 6 kampe i streg med mindst 60% i chance for at vinde. Dvs. alle billetter de sidste to dage. Så jeg er nu gået fra sølv til bronze liga. Jeg vurderer at jeg nu skal smide små 2000 diamanter for at få alle opgraderinger, da jeg nu ikke ender i sølv ligaen. Det betyder jeg skal vinde den sidste opgradering på træningsbanen. Jeg har i dag nul flasker og har lige fået bolden i mål. Så jeg skal bruge ca. 1800-1900 flasker mere. Jeg får 600 fra de daglige opgaver. Resten skal købes for diamanter. Mener jeg får 1200 flasker for 1995 diamanter.

Så det er igen lykkedes at lave en event hvor max 5% får event bygningerne i max. Det er en ommer.
 

DeletedUser3166

Guest
Jeg tilslutter mig krittikken af, at det ikke er muligt at vinde en god bygning, med mindre man er villig til at bruge diamanter. Det blev tydeligt ret tidligt i eventen for mig. Fred med det; der er bonus til de, som støtter spillet med tilkøb. Det er (også) en forretning.
Tidligt i eventen indså jeg, at uanset hvad jeg gjorde, ender resultatet som med "Det keltiske valgsæt". Det ligger på lageret, og samler støv, indtil det ryger på Auktionen. Jeg tager eventen for de daglige tilbud i træning eller turnering.

Jeg er dog mere træt af opgaverne. Det har været nævnt med "skaf XX glæde", og gør det ved at bygge og slette dekorationer. Det er ikke en opgave. Det er tidsspilde. Eller: "Gennemfør 33 5 minutters produktioner". Jeg har 1 (EEN!) bygning, der kan det i min by på A.

Jeg har lige nu fået en opgave om at øge min befolkning,med XX. Det kan jeg enten gøre ved at fjerne bygninger jeg behøves til fordel for beboelsesbygninger, hvilket jeg naturligvis nødigt vil, eller ved at stige i lvl på IT, hvilket vil være tidskrævende og dyrt. I begge tilfælde kun for at løse opgaven. Jeg har intet at bruge befolkningsudvidelsen til.

Jo længere tid jeg har spillet det her spil, jo mere får jeg til tider en følelse af, at opgaver (events og daglige), er spildesignenes forsøg på enten at "tvinge" mig til enten at udvide min spiltid på en dag eller acceptere tilbageslag i min bys forsyninger og imfrastruktur.

Den største forskel er, at hopper jeg over en daglig opgave, er der en chance igen i morgen. I en event, er eventen slut for mig, hvis ikke jeg vil lege med på de åbenlyse "tåbeligheder" opgaverne indeholder.
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Jeg valgte selv at bruge en fin portion guld den her gang, da jeg har lidt ekstra penge på kontoen denne måned ;-)
Det har været med til at jeg nu kan se at de 2 hovedbygninger kan blive fuldt opgraderet. HVIS altså jeg beholder min plads i sølvligaen.

Dertil så skal jeg nå en opgradering mere fra træningspladsen, for at kunne bruge den sidste opgave gevinst på at lave en bane mellem bygningerne. Så der er mange faktorer her som spiller ind. Ellers som du skriver, så ryger den bygning nok også på lageret, da den ikke giver nok i forhold til pladsen.


Når det så er sagt har vi opgaverne. Jeg har været med i 1 år nu, efter jeg holde en lang pause. Og der er ikke meget opfindsomhed i de opgaver nej.
Dog ser jeg det lige meget hvad også begrænset for hvad de kan indeholde,når der nu er en 50-60 opgaver der skal løses inden for en måneds tid.

Selv med "nye" ting i byen, som kroen og auktionen der kan give lidt opgave muligheder, så vil de fleste bare gentage sig selv i en form, eller måske være mærkelige / lige gyldige

Så for sjov / forslag vil jeg da gerne lave et nyt emne her på forum hvor man kunne skrive idéer til nye opgaver hvis det er!
Det kan jo være nogle her har nogle gode nye opgaver der kunne blive sendt videre til spiludviklerne :)
 

hr. nyborg

Aktivt medlem
Jep. plus måske den billet der kommer med de daglige opgaver/login.

Så umiddelbart et max på 5 om dagen.
Så kan man være heldig at finde nogle i "hændelserne" rundt omkring sin by.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Jeg har lige nu fået en opgave om at øge min befolkning,med XX. Det kan jeg enten gøre ved at fjerne bygninger jeg behøves til fordel for beboelsesbygninger, hvilket jeg naturligvis nødigt vil, eller ved at stige i lvl på IT, hvilket vil være tidskrævende og dyrt. I begge tilfælde kun for at løse opgaven. Jeg har intet at bruge befolkningsudvidelsen til.

Dette er en af de nemmeste opgaver at løse.
Du har vel minimum 1 Militær-bygning i din by fra din tidsalder? Slet den. Den befolkning som den har krævet tilskrives straks opgaven, da du har "skaffet / frigivet" den befolkning som har været bundet til bygningen. Byg den så igen Og slet den engang mere ( husk, at bygningen ikke behøver at være færdigbygget). Gentag det indtil opgaven er løst.
 

DeletedUser3061

Guest
Desuden gav rigtig mange af premierne latterlige spillerkort
 

Gnavpotten

Medlem
Konklusionen på denne event var. End i sølvligaen eller køb flasker på træningsbanen for diamanter.

For at ende i sølvligaen skulle langt de fleste bruge diamanter for at spille flere kampe.

Jeg har nu snart spillet i 5 år og det er første gang jeg oplever at en event kun kunne løses ved brug af diamanter. Normalt kræver de bare lidt snilde.

Jeg håber ikke dette er en ny tendens.
 

DeletedUser3166

Guest
Du har vel minimum 1 Militær-bygning i din by fra din tidsalder? Slet den. Den befolkning som den har krævet tilskrives straks opgaven.......
Det er fikst :).
Eneste ulempe er, jeg så også mister de enheder den militær-bygning har, i det antal timer det tager, at genopføre bygningen og rekruttere til samme styrke.
Men: En udmærket "work-around". Den tager jeg med mig fremover. Tak.
 
Konklusionen på denne event var. End i sølvligaen eller køb flasker på træningsbanen for diamanter.

For at ende i sølvligaen skulle langt de fleste bruge diamanter for at spille flere kampe.

Jeg har nu snart spillet i 5 år og det er første gang jeg oplever at en event kun kunne løses ved brug af diamanter. Normalt kræver de bare lidt snilde.

Jeg håber ikke dette er en ny tendens.
Det var svært - og klart til fordel for diamantspillerne - , men det var ikke umuligt. Jeg endte i bronze i hver af mine tre byer, så ingen overdrevne belønninger til mig, men jeg fik det (for mig) vigtigste ud af det - hovedbygningerne på maksimalt niveau. Jeg har ikke brugt diamanter og klarede stadig at få begge store bygninger i niv. 6 i kombination med et forskelligt antal "midter-udvidelser" (hhv. 3-11) til i hver af mine tre byer.
 
Top