Fair play.

DeletedUser

Guest
Jeg spurgte engang i support, om det var lovligt at få en ven til at spille en konto, med formålet at booste mine Storslående Bygninger, men fik at vide at en konto skulle spilles for egen skyl, og ikke for at booste andre.
Fair nok, er det sådan det skal være, så er det sådan det skal være!!
Men desværre ser det ud til at dette, eller denne regel er trådt ud af kraft.

Når man spiller et online game, så har jeg som forventning til spillet, og i særdeleshed til gamemasterne at der er nogle klare regler og retningslinier i spillet, sådan at ALLE spillerne spiller under de samme vilkår, efterhånden som spillet er skredet frem, har jeg desværre måtte konstatere at sådan er det IKKE på de danske FOE servere.

Lad mig ligge henvise til de internationale FOE servere, der havde de store problemer med at folk oprette kontoer udelukkende med det formål at booste venners SB. Der indførte de en klar linie, gældende fra en bestemt dato(mener at det var i feb eller start marts) at alle spillere som blev taget i at booste deres SB, fik slettet alle de Sb hvor der bare var smidt et eneste FP fra en push konto.

Har på den danske server (C) har jeg henvist til flere kontorer hvor der anvendes push kontorer(nogle nok ikke så åbenlyse som andre)
og har meldt et par af dem, og konsekevenserne har været nada.

eks 1.
en spiller A har fået boostet sine SB med næsten 1600 FP fra en spiller som stadig var i BA(den må høre til de åbenlyse)
Konsekvens, INTET

eks. 2
En spiller B har fået boostet sine SB af to kontorer, begge kontorer er i MA(det kræver 388 FP at komme i MA hvis man udforsker alt, og yderligere 505 FP at komme til HMA) aligevel har spillerne på disse kontorer overskud til at indskyde hhv. 1287 og 1565 FP i spiller B's SB(og de bygger stadig),
Er jeg virkelig en af de få, som synes at dette er UNFAIR PLAY?

Jeg håber virkelig at Storm og Skolehaven vil give sig tid til at svare på dette, og meget gerne kridte nogle klare retningslinie op, sådan at VI ALLE har samme muligheder for at bygge vores SB op!

Som jeg se det, så er der følgende begrundelser for at bygge på andres SB:
1: man samler på BP til denne type SB
2: man har en aftale om gensidig bytning af FP
3: man bytter måske nogle FP for nogle varer man mangler

Nu skal der lige nævnest at ingen af de spillere i de overnævnte eksempler har nogle SB, hvilket faktisk udelukker 1 og 2(og havde de gjort det for at samle BP, havde de nok koncentreret sig om en type SB ad gangen), og jeg tvivler kraftig på at de gør det for varer som de ikke bruger.

Hilsen en spiller som fortvivlet spiller som er ved at løbe tør for tålmodighed
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil mene, at vi også har ret klare retningslinjer når det gælder pushing. Det er det samme der gælder her, som på den internationale server, og det reflekteres også i reglerne. Vi tolererer ikke pushing, og vi er ret skrappe, hvis vi finder beviser for det.

Nu nævnes der nogle sager, men vi kan ikke komme ind på disse sager, da de er imellem support og den spiller der er rapporteret, men jeg kan kun understrege, at vi bruger en hulens masse tid på at undersøge disse spillere, og vi må håndtere sagerne som de er. Hvis der ikke bliver snydt efter vores undersøgelser, så skal disse spillere naturligvis ikke straffes.

eks 1.
en spiller A har fået boostet sine SB med næsten 1600 FP fra en spiller som stadig var i BA(den må høre til de åbenlyse)
Konsekvens, INTET

Denne vil jeg dog godt lige se igen, for det lyder ikke som en sag jeg lige kan huske. Det lyder lidt underligt at vi skulle lade den gå igennem uden handling.

Dog kan man nu ikke kun sige, at det er de 3 begrundelser der er alfa og omega for byggeplaner.
Nogle bruger måske mere tid på at kæmpe end andre, og har derved en del forge point til overs, som så bliver brugt hvor de kan. Dette er naturligvis ikke pushing.
Andre har muligvis allerede en del af de storslåede bygninger, som der er til rådighed i nabolaget, og bruger bare sine forge point på at samle byggeplaner ind for senere, at kunne bruge dem med en fremtidig funktion.
Der kan derfor være flere forklaringer på folks måde at bruge forge point på.

Hvis i vil have helt klare retningslinjer så er de her:

  • Vi tolererer ikke kontoer der udelukkende bruger deres forge point på andres storslåede bygninger, uden at disse kontoer spilles for sig selv. Dvs. at hvis man ikke bygger, kæmper, forsker, udvider osv., så er det pushing.
  • Hvis man laver aftaler på tværs af verdenerne om at hjælpe med at opbygge hinandens storslåede bygninger, betragtes det også som pushing. Et eksempel er, at en spiller har en konto på Arvahall og har en ven der spiller på Brisgard. Så aftaler de at lave en konto på den anden verden for at hjælpe hinanden med forge point. Kontoer skal spilles for deres egen skyld på deres respektive verdener.
  • Man har også selv et ansvar for sine egne storslåede bygninger, og hvis man er i tvivl om, at en spiller muligvis pusher ens bygning (ja, det kan ske for der findes stadig fjolser derude), så kontakter man support. Hvis man bare lader stå til og nyder godt af det, så kan man risikere at blive straffet. Vi kan naturligvis ikke sidde og holde øje med de hundredtusindvis af point der bliver brugt hver dag, så det er bedre at lade os undersøge en konto, end at man selv bliver straffet for det.

Straffen for at pushe en konto er præcis den samme som på den internationale: Vi fjerner den eller de storslåede bygninger, som der er blevet snydt med.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Denne vil jeg dog godt lige se igen, for det lyder ikke som en sag jeg lige kan huske. Det lyder lidt underligt at vi skulle lade den gå igennem uden handling.

Storm, det var dig selv der lukkede min ticket den 7/9-2013 klokken 15:44
Hvis du vil genopfriskes mht. sagen, kan du jo bare go ind i min ticket og se det, jeg skrev endda en hel liste til jer, hvor de forskellige FP er placeret.
Har du ikke mulighed for at se lukkede tickets, så skal jeg da gerne oprette en ny med alle relevante informationer!
Men det kræver selvfølgelig lidt ekstra arbejde fra jeres side nu, da pushkontoen blev slette få dage efter afslutningen af min ticket, så nu vil alle FP stå som spenderet af en "slettet spiller".
At kontoen blev slettet lige efter, underbygger jo også påstanden af, at kontoen var en pushkonto.

Dog kan man nu ikke kun sige, at det er de 3 begrundelser der er alfa og omega for byggeplaner.
Nogle bruger måske mere tid på at kæmpe end andre, og har derved en del forge point til overs, som så bliver brugt hvor de kan. Dette er naturligvis ikke pushing.
kan ikke se hvordan antal kampe kan hænge sammen med, hvor mange FP du kan have til overs?
Jeg har, som mange andre også kæmpet mig igennem mange kampe, men det har da ikke forhindret mig i at udvikle min konto gennem forskning samtidig!



Andre har muligvis allerede en del af de storslåede bygninger, som der er til rådighed i nabolaget, og bruger bare sine forge point på at samle byggeplaner ind for senere, at kunne bruge dem med en fremtidig funktion.
af de eksempler jeg har nævnt, har ingen af de nævnte "pushkontoer" nogle SB selv, hvilket bekræfter teorien om, at de ikke bygger for at samle BP til de SB.
Hvis de byggede for at samle BP til en bygning, så ville de nok ikke sprede deres FP over så mange forskellige bygninger, men udelukkende på den/de bygninger de samler til.
Ligeledes skal det nævnnes at ingen af de nævnte "Pushkontoer" er i samme klan som vedkomne de bygger hos, så det er ikke fordi de bruger Fp hos en nabo, det betyder så at pushkontoerne er på venneliste hos vedkomne.

Jeg hørte også en, der engang påstod at hans "venner" byggede på hans SB for at samle medaljer, så de kunne købe udvidelser i byen, men for at tro på en sådan historie, skal man da være mere end meget naiv. Det giver jo overhoved ingen mening i at spendere den mængde FP, når man kunne have fået 2-3x så mange by udvidelser ved at have brugt dem på forskning.
 

DeletedUser

Guest
Fint nok med fair-play regler, men tyg lige på denne.

I en klan har 18 fundet sammen i et fælles-projekt, hvor ønsker om blueprint og støtte går på kryds og tværs.
Ligeledes er der stor forskellighed i de daglige bidrag. Man bliver derfor enige om at lave et samlet regnskab hvor det hele skal gå op i sidste ende - altså hvor summen af hver enkelt spillers bidrag (til 17 andre) skal svare til, hvad vedkommende har modtaget.

Eksempel:
Spiller A: blueprint til Zeus - støtte til Aachen (har kun denne ene)
Spiller B: blueprint til Aachen - støtte til Fyrtårnet (har kun denne ene)
Spiller C: blueprint til Fyrtårnet - støtte til Zeus (har kun denne ene)

A støtter C
B støtter A
C støtter B

Umiddelbart vil et isoleret kik på bygningen indikere push så det piver, men samlet stemmer det jo.

Da dette IKKE er en tænkt situation, kan jeg da godt frygte at hele holdet bliver mistænkt for push (måske endda meldt af en "misundelig" nabo). Skal lige tilføje, at vi alle er aktive hver dag, hvilket jo kan følges på ranglisten

Hvad er supports holdning til den situation ?
 

DeletedUser560

Guest
Det lyder fint og flot - MEN hvis disse regler ikke er klart defineret i FOE's reglesæt, så bliver det jo bare en vurdering hvor Support efter eget skøn kan fjerne FP og banne spillere efter for-godt-befindende. Dermed er man nødt til, at definere helt præcist hvordan man vurderer hvad er en "aktiv" spiller og hvor mange FP man må tildele hinanden. Spiller vi efter FOE's reglesæt - eller spiller vi efter Support's reglesæt - og hvem skal straffes og hvem skal ikke ? Så længe at support straffer efter "eget skøn" rammer de både skyldige og uskyldige spillere. Derfor er der nødt til at være klare retningslinier for, hvordan man definerer en "aktiv" spiller.
Skal vi således til at lege "politi" overfor hinanden - og undlade at indgå aftaler med andre spillere, fordi vi således kan risikere at blive banned af support ?

En spiller som er startet i både A, B og C verden beslutter sig måske for at fokusere på én verden og sætter de andre verdener på "pause" og spiller i disse verdener en gang om ugen for at vise, at man stadig er aktiv. Efterfølgende beslutter spilleren sig for, at genoptage de andre verdener - men i mellemtiden har denne spiller tildelt de andre klan medlemmer sine FP'er for at disse ikke skulle gå til spilde ?

Nu er vi i en situation, hvor det for det første IKKE er KLART definereret hvordan man vurderer en "aktiv" spiller og hvem der må tildele hinanden FP'er, hvormed man ikke kan tillade sig at straffe nogen før dette indgår KLART OG TYDELIGT i FOE's regler - og ikke i nogle "selvopfundne" regler, hvormed Support kan banne efter tilfældigt skøn.

Fremgår det af FOE's regler, at en spiller ikke må tildele andre spillere FP for f.eks. at komme med i en klan ?
Fremgår det af FOE's regler, at man ikke må udveksle FP for PO/MO - eller for at undgå at blive angrebet / plyndret ?

Så længe at reglerne ikke er KLART OG TYDELIGT definerede, straffer man efter skøn - og dermed tildeler support sig selv magten som den lovgivende, den dømmende og den udøvende myndighed. Samtidig fordrer man, at vi alle anmelder enhver mistænkelig adfærd og udøver stikkeri og mistror hinanden. Hvordan skal man kunne vurdere hvornår man er i "god tro" og hvornår man ikke er - og hvordan gradbøjer man det, at være naiv eller direkte enfoldig i forhold spillernes indbyrdes aftaler ? Er det noget som support bare skal skønne og straffe efter ?

Nogle spillere fokuserer på kampene og andre nyder at handle. Nogle er ikke så hurtige til at udbygge sin by - og andre er lynhurtige til at udvikle sin by, indtage kontinenter og få opbygget SB'er. Alle disse parametre skal således vurderes i forhold til, hvad support finder ret og rimeligt i forhold til tildeling og udveksling af FP'er og at straffe de som ikke lige passer ind i support's skøn ?

Jeg læser ovennævnte indlæg hvor det klart og tydeligt fremgår, at spillerne er i tvivl om hvilke regler de skal forholde sig til - netop fordi, at det ikke er klart og tydeligt defineret, hvilke regler der er gældende - og hvordan man skal fortolke reglerne. Dette betyder som i ovennævnte, at support kan fortolke reglerne efter eget skøn - og igen, dømme og straffe herefter - hvormed også helt uskyldig spillere kan risikere, at blive frataget deres FP'er, blive banned og frataget deres SB'er m.v. .. er det retfærdigt ?

Ingen kan tillade sig at dømme nogen spillere for overtrædelse af regler som ikke er klart definerede OG kan man ikke definere sine egne regler - samtidig med, at man også selv udøver lovgivende, den dømmende og den udøvende myndighed - så vil jeg påstå, at man praktiserer enevælde - hvor KONGEN kan halshugge enhver spiller som HAN ikke lige bryder sig om.

Regler bør være klart definerede og lige for ALLE - og MON ikke, at uskyldig straffede spillere, vil forlade spillet ret hurtigt efter, at support har udøvet deres enevælde ?

Tak til Jer alle for mange underholdende timer, gode kampe og sjove mails. Det har været en fantastisk oplevelse.
 

DeletedUser12

Guest
@Jordening Pushing er ikke noget der kun er imellem 2 personer. Det samme gælder aftaler i balance. Skulle nogen blive bannet uretmæssigt, så er den indledende straf oftest ikke den endelige. Det er som oftest at betragte som en tilbageholdelse indtil sagen er klarlagt. Skulle vi have taget fejl og der er en aftale indenfor reglerne så bliver spilleren/ne låst op igen.

@RulerBMA Der står i reglerne 2 ting, som stort set alle denne type sager hænges op på.
1:
Dette er defineret som ubalancerede rutinemæssige overførsler af ressourcer (varer, forge point osv.) fra en konto til den næste
Hvis ubalancerede rutinemæssige overførsler ikke giver tydelig nok mening, så må vi kigge på formuleringen og evt give et par standard eksembler. Vi kan dog ikke sikre os at vi har taget alle kreative sinds hurlumhej i betragtning.
2:
Bevidst at nyde godt af, at en anden spiller at bryder reglerne er forbudt. Hvis du tror, ​​du har nydt godt af en overtrædelse af reglerne, skal du indberette det.
Det er lidt det samme som at man ikke melder bugs der er til ens fordel, men gerne melder dem der generer en selv. Det er ikke fairplay og vil tvinge os til at reagere.

Til sidst vil jeg blot nævne at det er langt bedre at tage en diskussion op på forummet eller spørge i en ticket (supportanmodning) om hvordan reglerne skal tolkes end bare lade stå til og håbe på at hvad man foretager sig er indenfor reglerne. Ind imellem kommer der også ting vi er i tvivl om eller som ikke direkte er beskrevet i reglerne. Hvorfor vi må spørge vores overordnede eller vores kollegaer. Dette for at reglerne på alle markeder er så ens som muligt.

@Bomberg Dit indlæg er hverken overset eller ignoreret. Jeg har blot ikke et fyldestgørende svar på det.

@Alle Dette er ikke sager vi bryder os særligt meget om generelt, fordi de oftest ender i diskussion om regler og definitioner. Det er lidt ærgeligt at mange først vælger at læse reglerne, når de er udelukket. I stedet for at undersøge dem først og evt stille spørgsmål til dem. Det lave antal spørgsmål og diskussioner der er i forhold til reglerne har for mig indikeret at de er ret let forståelige.
 

DeletedUser

Guest
Storm, det var dig selv der lukkede min ticket den 7/9-2013 klokken 15:44
Hvis du vil genopfriskes mht. sagen, kan du jo bare go ind i min ticket og se det, jeg skrev endda en hel liste til jer, hvor de forskellige FP er placeret.
Har du ikke mulighed for at se lukkede tickets, så skal jeg da gerne oprette en ny med alle relevante informationer!
Men det kræver selvfølgelig lidt ekstra arbejde fra jeres side nu, da pushkontoen blev slette få dage efter afslutningen af min ticket, så nu vil alle FP stå som spenderet af en "slettet spiller".
At kontoen blev slettet lige efter, underbygger jo også påstanden af, at kontoen var en pushkonto.

Vi plejer normalt at hjælpe hinanden med undersøgelser i support (Skolehaven og jeg), og vi vurderede at der ikke var noget snyd i den pågældende sag. Jeg skal da klart indrømme, at vi også er mennesker og kan begå fejl, og endda ikke altid kan gennemskue situationer til det perfekte, trods vores forsøg herpå. Hvis vi har vurderet forkert i sagen, så er det naturligvis noget vi tager på os, og kan kun beklage dette og sige, at vi håber på at lære og forbedre os.

kan ikke se hvordan antal kampe kan hænge sammen med, hvor mange FP du kan have til overs?
Jeg har, som mange andre også kæmpet mig igennem mange kampe, men det har da ikke forhindret mig i at udvikle min konto gennem forskning samtidig!

Men nu spiller alle jo ikke præcis ligesom dig. Et andet valg kunne jo være, at de ikke satsede på forskning i den periode.

Vi er altid glade for jeres henvendelser om pushing eller andet i nu skulle være i tvivl om, hvad enten det er med spørgsmål, eller med rapporteringer af mistænkelige kontoer. At dette skulle komme til en diskussion på forummet, viser jo bare, at vi ikke har gjort vores arbejde til det fulde, og det beklager jeg selvfølgelig. Jeg håber at reglerne er lidt mere klare nu.
 

DeletedUser

Guest
Hmmmm...
Synes ikke rigtig, jeg får en entydigt svar, så jeg vil spørge direkte.

Alle 18 konti er dagligt aktive
Hver enkelt bidrager til projektet med samme antal FP som hver enkelt modtager fra øvrige i projektet.

Må vi anvende den skitserede model eller ej ?
 

DeletedUser655

Guest
RulerBMA - jeg vil vove den påstand at det ville være næsten dumt, hvis support gik ud og gav helt præcise retningslinjer for hvad de kigger efter.
Her tænker jeg f.eks. på hvor mange fp der er blevet brugt, hvor meget tid man er online og alt det der.

Hvis disse ting blev klart defineret, vil der ALTID være nogen som finder smuthuller eller udnytter de definerede afgrænsninger til alligevel at pushe, men snige sig under radaren.

Jordening, eftersom alle modtager samme mængde FP som de giver, er det ikke pushing. Sådan har jeg ihvertfald forstået det :)
 

DeletedUser

Guest
Hvis i vil have helt klare retningslinjer så er de her:

  • Vi tolererer ikke kontoer der udelukkende bruger deres forge point på andres storslåede bygninger, uden at disse kontoer spilles for sig selv. Dvs. at hvis man ikke bygger, kæmper, forsker, udvider osv., så er det pushing.
  • Hvis man laver aftaler på tværs af verdenerne om at hjælpe med at opbygge hinandens storslåede bygninger, betragtes det også som pushing. Et eksempel er, at en spiller har en konto på Arvahall og har en ven der spiller på Brisgard. Så aftaler de at lave en konto på den anden verden for at hjælpe hinanden med forge point. Kontoer skal spilles for deres egen skyld på deres respektive verdener.
  • Man har også selv et ansvar for sine egne storslåede bygninger, og hvis man er i tvivl om, at en spiller muligvis pusher ens bygning (ja, det kan ske for der findes stadig fjolser derude), så kontakter man support. Hvis man bare lader stå til og nyder godt af det, så kan man risikere at blive straffet. Vi kan naturligvis ikke sidde og holde øje med de hundredtusindvis af point der bliver brugt hver dag, så det er bedre at lade os undersøge en konto, end at man selv bliver straffet for det.
Jordening - læs særligt det første punkt. :)
- En konto, som udelukkende bruger FP på SB'er, uden at bygge, kæmpe mv.

Som jeg læser dit eksempel, har I "blot" fundet sammen, således at I hver især har en eller flere SB'er I støtter med det formål at samle Byggeplaner. Da du ikke skriver, at I bruger samtlige FP, men blot at I bruger det samme antal hver især, går jeg ud fra, at I også sætter lidt af til forskning samt forsøger at erobre nye provinser, og på den måde kommer videre i spillet samtidig med at I jagter Byggeplaner. :)

Umiddelbart ser jeg ikke noget problem i det - i al fald ikke så længe, at I hver især finder en ny Bygning at hente planer fra, så snart at I har et fuldt sæt planer til den respektive SB I på det givne tidspunkt har støttet. Det nærmer sig måske en gråzone, hvis man fortsætter med at yde betydelig støtte en SB, selvom man allerede har et fuldt sæt Byggeplaner til den pågældende bygning.

God weekend til alle fair-play spillere ;)

Mvh.
Banditten :cool:
 

DeletedUser

Guest
Hmmmm...
Synes ikke rigtig, jeg får en entydigt svar, så jeg vil spørge direkte.

Alle 18 konti er dagligt aktive
Hver enkelt bidrager til projektet med samme antal FP som hver enkelt modtager fra øvrige i projektet.

Må vi anvende den skitserede model eller ej ?

Det er ikke pushing, hvis hver konto spilles for sig selv og de forge point der er lavet aftaler om, er på samme verden. Derfor er det ikke imod reglerne. Vi er jo ikke ude på at forhindre jer i at samarbejde.
 

DeletedUser12

Guest
Hmmmm...
Synes ikke rigtig, jeg får en entydigt svar, så jeg vil spørge direkte.

Alle 18 konti er dagligt aktive
Hver enkelt bidrager til projektet med samme antal FP som hver enkelt modtager fra øvrige i projektet.

Må vi anvende den skitserede model eller ej ?

Hov ja den fik jeg ikke med. De såkaldte FP ordninger der foregår internt i stammerne på samme verden er IKKE imod reglerne, men er et samarbejde for at få klanen frem. Lignende kan arrangeres med naboer eller venner. De er lovlige fordi alle involverede konti får noget ud af det (alle støtter alles SB og kan stadig komme frem i forskning, såfremt de ikke har forsket alt).
Jeg ved nogen klaner/venner spiller sammen på flere verdener og skal huske at fortælle at hvis aftalerne krydser verdener, så er de ulovlige.
 

DeletedUser

Guest
Vi plejer normalt at hjælpe hinanden med undersøgelser i support (Skolehaven og jeg), og vi vurderede at der ikke var noget snyd i den pågældende sag. Jeg skal da klart indrømme, at vi også er mennesker og kan begå fejl, og endda ikke altid kan gennemskue situationer til det perfekte, trods vores forsøg herpå. Hvis vi har vurderet forkert i sagen, så er det naturligvis noget vi tager på os, og kan kun beklage dette og sige, at vi håber på at lære og forbedre os.

Den må du meget gerne uddybe, for i min anden ticket serverede jeg hele sagen på en sølvfad for jeg, i behøvede kun at tjekke mine tal.

Dette var de tal i fik, har slf fjernet navnene, da de ikke har noget at gøre her!

Det ser ud til at du har lukket min tidligere klage, uden at have undersøgt sagen nærmere.
For at spare dig for noget af arbejdet. så vil jeg sige at det er et klart regelbrud, nåe en spiller som A har brugt følgende:

854 FP på Zeus
39 FP på Markuskirken
187 FP på AD
264 FP på FoA
255 FP på CdM
I alt 1599 FP i spillers B Storslående Bygninger
Spilleren selv er stadig i Bronzealderen.


Hvordan kan du forsvare det med, at der måske er sket en fejl og at i beklager.

Som spiller har jeg ikke et udtrykt ønske om at i skal banne eller slette spillere, for overtrædelser kan selvfølgelig også ske ubevist.
Men jeg har en helt klart forventning om at hvis en spille har opnået fordele bevist eller ubevist, så vil han som minimum miste de fordele han har opnået. Når nogle spillere snyder, så har det under visse omstændigheder ikke nødvendigvis negativ indflydelse på andre, men det har det i dette tilfælde.

Spilleren som det her er tale om, bruger jo samtidig den fordel han har fået her, til at tryne andre spillere, forstået på den måde at den ekstra angrebsstyrke han far fået gennem bevidst snyd, bliver brugt til at angribe og plyndre andre spillere, og vi kan ikke stille noget forsvar overhoved.

Når jeg så skriver at jeg forventer at han mister den fordel han har opnået, så forventer jeg selvfølgelig at i også tager højde for den synergieffekt spilleren har opnået, og med det mener jeg, at hvis man har en til at bygge på sine bygninger, så kan der hurtig komme flere til, som gerne vil smide et par FP for at opnå en billig BP eller evt. en overskud af FP.
Og når jeg skriver at det er bevidst snyd, så er det fordi spiller A ikke var i spiller B nabolag eller klan for den sags skyld, hvilket betyder at han var på vennelisten, hvilket igen indikerer at spiller B var klar over at spiller A smed den afsindige mængde FP.
Mængden af FP svarer jo til over 2 måneders produktion af FP, og med synergieffekt bliver det hurtig til 3 eller flere månedes produktion af FP.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har allerede forklaret mig, og jeg synes efterhånden at dette burde tages i privaten, for det handler ikke længere om retningslinjer for det generelle pushing, men om en bestemt sag, og det er imellem dig og mig.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har allerede forklaret mig, og jeg synes efterhånden at dette burde tages i privaten, for det handler ikke længere om retningslinjer for det generelle pushing, men om en bestemt sag, og det er imellem dig og mig.

Der tager du gruelig fejl, dette drejer sig ikke om en sag, faktisk har jeg fremlagt 2 sager for jer, hvor jeg mener at det skinner tydeligt igennem.

Hvis du mener at jeg skal finde en tredje sag, så gør jeg det da gerne.
Jeg vil i løbet af få timers arbejde med garanti være i stand til at finde flere lignende sager, hvor en spiller får "pushed" sine SB op af en anden spiller.
og ja, det er selvfølgelig ud fra min defination på pushing, som så jo ikke stemmer overens med jeres.

For at specificere det, så går min defination ud på, at hvis en spiller bruger flere FP hos en anden spiller end på sin egen konto, uden at have det formå at samle BP, eller at udveksle FP, så er det unfair play, eller som i skrev, en ubalance mellem overførsler af FB/Varer mellem 2 kontoer.

I eks 2 er der jo også en stor ubalance 3 kontoer imellem, spiller A modtager 1287 FP fra spiller B og 1562 FP fra spiller C, hverken spiller B eller C modtager nogle fra spiller A.

Jeg er ikke enig i, at dette skal tages i privaten, for jeg mener at dette involverer alle spillere som har en interesse i at vi alle spiller under de samme vilkår, og derfor synes jeg at det skal være en åben debat.

og ja, eksempler fra det virkelige spil, er nu engang bedre end fiktive tænkte eksempler.
 
Nu er Bomberg og jeg ikke i samme klan, men vi er da på samme nabolag på C, så jeg kan da have en formodning om, at en af de spillere som Bomberg har indberettet også er en som jeg har indberettet, men jeg har heller ikke set nogen reaktion på indberetningen, så jeg støtter helt op om hvad Bomberg har skerevet ovenfor, det er så indlysende at der bliver boosted, men det får ingen konsekvens.
 

DeletedUser

Guest
Nu var du ret specifikt inde på en bestemt sag, og derfor ville jeg tage det i privaten, for det er ikke noget der kommer andre ved. Der er forskel på de private sager (selvom der ikke nævnes navne), eller om det generelt er et emne om vilkår i spillet.

Men hvad er det så, at du vil have fra os videre i denne diskussion? Er det din definition du mener der skal være den gældende? Der er nu fremlagt retningslinjer/regler for pushing adfærd, og med det kan jeg kun sige, at din definition er ukorrekt. Du bestemmer selv, hvordan du vil bruge dine forge point, med mindre det strider imod reglen om pushing. Vi vil ikke tvinge folk til at skulle bruge deres forge point i egne projekter, inden de måtte bruge dem andetsteds, for hvis det var sådan, ville der med garanti blive lavet en funktion til det.

Men jeg finder det da kryptisk, at du siger, at du sagtens kan finde flere sager, hvor vi skulle have ageret anderledes end det vi selv betragter som normalen, ud fra hvordan de andre markeder behandler sagerne, eller hvordan du mener at de involverede burde opføre sig, for ikke at være push kontoer.

Nu er Bomberg og jeg ikke i samme klan, men vi er da på samme nabolag på C, så jeg kan da have en formodning om, at en af de spillere som Bomberg har indberettet også er en som jeg har indberettet, men jeg har heller ikke set nogen reaktion på indberetningen, så jeg støtter helt op om hvad Bomberg har skerevet ovenfor, det er så indlysende at der bliver boosted, men det får ingen konsekvens.

Jeg har svaret på, hvorfor de sager er blevet behandlet som de er, og samtidig vil jeg da forbeholde mig retten til at være menneskelig og kunne fejle, selvom andre ikke mener at det er nok forsvar. Vi skal selv i support lære fra sagerne og ud fra dem, må vi så være grundigere efterfølgende. Men samtidig er det umuligt at kunne forklare, hvad præcis der skete i de sager, for de kommer ikke andre ved, og selvom i har besluttet jer på forhånd, at en storslået bygning bliver pushed, så er det ikke nødvendigvis korrekt. I samme omfang kan vi naturligvis også blive snydt i support, og vi håber kun at kunne forbedre os.

Jeg forstår skuffelsen af nævnte sag, men mere vil jeg heller ikke gå ind i den af respekt for involverede. Hvis i mener at i vil give os en skideballe, så er i mere end velkomne til det i privaten. ;)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Bomberg - de tal du kommer med (bidrag på 1599 FP) kan godt forsvares :)

Selv har jeg nok brugt lige så mange eller måske endda flere point hos blot én af mine venner i forsøget på at skaffe Byggeplaner til de samme bygninger, som han allerede havde opført..! (Nogle af SB'erne er solgt til fordel for andre, så jeg kan ikke give et præcist antal FP jeg har brugt). Det skal dog siges, at jeg har ikke været ene-bidrager til de respektive bygninger, men jeg har deltaget med et betydeligt bidrag, indtil jeg selv fik et fuldt sæt Byggeplaner. I den periode, har jeg i sagens natur haft min forskning på et minimum, idet jeg naturligvis gik efter at få 1. pladsen for dermed at blive belønnet med hhv. 2 & 3 Byggeplaner, når den respektive SB nåede de højere niveauer. Som bekendt, er man jo ikke altid lige heldig, når der uddeles Byggeplaner, og heller ikke altid heldig, når man handler dem 2:1 - så jo, det har taget lang tid og mange FP at få et fuldt sæt Byggeplaner :mad:

Vi andre kan i sagens natur ikke diskutere med i dine eksempler med mindre, at vi ligger i samme nabolag. Husk dog på, at der er altid 2 sider af en sag, og derfor vil jeg ikke undlade at minde om, at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist (også selvom det måske ser mystisk ud) - og med baggrund i beskrivelsen af mit eget forbrug af FP hos en ven i spillet, kan det vel også tænkes at være tilfældet i dit eksempel... eller..??

God weekend, mvh.
Banditten :cool:
 

DeletedUser655

Guest
Desuden, så er det i nogle tilfælde så ekstremt med pushing, at spilleren ikke mister sine SB men i stedet bliver banned. Så det er ikke altid du kan se om Support har foretaget noget.
 
Top