Fair play.

DeletedUser

Guest
Men hvad er det så, at du vil have fra os videre i denne diskussion? Er det din definition du mener der skal være den gældende? Der er nu fremlagt retningslinjer/regler for pushing adfærd, og med det kan jeg kun sige, at din definition er ukorrekt. Du bestemmer selv, hvordan du vil bruge dine forge point, med mindre det strider imod reglen om pushing. Vi vil ikke tvinge folk til at skulle bruge deres forge point i egne projekter, inden de måtte bruge dem andetsteds, for hvis det var sådan, ville der med garanti blive lavet en funktion til det.

Det troede jeg faktisk at jeg havde forklaret meget præcist!

Når man spiller et online game, så har jeg som forventning til spillet, og i særdeleshed til gamemasterne at der er nogle klare regler og retningslinier i spillet, sådan at ALLE spillerne spiller under de samme vilkår!

Hvis I, på nogen som helst måde kan forsvare et en spiller som kun har spenderet få hundrede FP i sin egen konto, men 5 til 10 gange så mange i en anden spillers SB, så synes jeg at i skal forklare folk hvordan det er muligt, for jeg vil til enhver tid sætte pris på at få de samme muligheder for at få bygget mine SB op på samme måde, uden at risikere noget.
Som det er nu, er det som at spille matedor, hvor nogle af modspillerne modtager dobbet over start hver gang, og så samtidig holder fast på at det er fair play.

Bomberg - de tal du kommer med (bidrag på 1599 FP) kan godt forsvares :)

Ja, det er jo det jeg hele tiden får at vide, jeg har dog ikke fået noget der bare er i nærheden af en forklaring, kun at man ikke vil kommentere på konkrete sager.
Jeg synes du skal læse tråden en gang til, og så læg mærke til at jeg skriver at INGEN af pushkontoerne har nogle SB, hvilket betyder at de ikke bygger for at samle BP til en konkret bygning.

Nu er Bomberg og jeg ikke i samme klan, men vi er da på samme nabolag på C, så jeg kan da have en formodning om, at en af de spillere som Bomberg har indberettet også er en som jeg har indberettet, men jeg har heller ikke set nogen reaktion på indberetningen, så jeg støtter helt op om hvad Bomberg har skerevet ovenfor, det er så indlysende at der bliver boosted, men det får ingen konsekvens.

Så lad os tage en sag som ikke er personlig for mig på nogen måde, lad os se på den spiller som Vakini har meldt!
JA. vi er faktisk flere spillere som går ind for fair play over hele linien.

I denne sag har vi en ligeledes en spiller som, hold nu fast, stadig er i Bronzealderen, denne spiller har så brugt, ikke mindre end 2335 FP i en andens spillers SB. Konsekvens: Intet.

Hvad skal min ven gøre, eller skrive for at han må smide så mange FP i mine bygninger, uden at vi kommer i konflikt med spillereglerne, for hvis andre kan gøre det, så må alle jo kunne gøre det!
 

DeletedUser

Guest
Det troede jeg faktisk at jeg havde forklaret meget præcist!

Når man spiller et online game, så har jeg som forventning til spillet, og i særdeleshed til gamemasterne at der er nogle klare regler og retningslinier i spillet, sådan at ALLE spillerne spiller under de samme vilkår!

Hvis I, på nogen som helst måde kan forsvare et en spiller som kun har spenderet få hundrede FP i sin egen konto, men 5 til 10 gange så mange i en anden spillers SB, så synes jeg at i skal forklare folk hvordan det er muligt, for jeg vil til enhver tid sætte pris på at få de samme muligheder for at få bygget mine SB op på samme måde, uden at risikere noget.
Som det er nu, er det som at spille matedor, hvor nogle af modspillerne modtager dobbet over start hver gang, og så samtidig holder fast på at det er fair play.

Og jeg troede at jeg havde forklaret vores retningslinjer og regler i et af de første indlæg. Du beder om konkrete forklaringer på, at det er muligt og undgå, at bruge forge point på sin egen konto, og ikke ligne en push konto, men det er nu såre simpelt: Du bruger dem på hvad du har lyst til, men er stadig aktiv i form af kampe, motivering, polering, opsamling af ressourcer osv., for som skrevet tidligere, så bliver kontoen stadig spillet for sig selv. Du er ikke tvunget til at skulle bruge dine forge point i din egen by først for at kunne bruge dem andre steder, og du er da heller ikke tvunget til at skulle bruge dem ét sted.

Du kan ikke diktere, hvordan andre skal spille pr. din definition, eller om de med garanti er push kontoer, når du ikke kender alle detaljerne, som vi nu finder frem til under vores undersøgelser, og ved vores samtaler med de involverede. Hvis du ikke kan se, om kontoen bliver spillet for sig selv før vores undersøgelse, selvom forge pointene bliver brugt anderledes end du måske ville have gjort, så kan jeg da sagtens forstå, at du tror der ikke sker noget i sagen, selv efter vores undersøgelse. Men du har da ret til at bede os om at lave en ny undersøgelse, hvis du mener noget andet er gældende, eller du har nye informationer i sagen, for vi er selv mennesker og kan også blive snydt, men vi straffer ikke spillere der er aktive efter vores skøn. Hvis du stadig er utilfreds over en gammel sag, så er der desværre ikke noget at gøre ved det nu, med mindre det stadig er muligt for os at undersøge de involverede. Hvis det er gældende, så skriv til os, og så undersøger vi dem igen.

Nu har vi vel alle lært noget af denne diskussion allerede? Det ved jeg i hvert fald vi har i support og som administratorer, og vi vil da fortsætte med at gøre vores bedste for at sikre fair play, som vi nu altid har forsøgt efter de internationale regler. Hvis i mener vi kan forbedre os på nogen måde, eller i er utilfredse med vores måde at håndtere tingene på, så er vi kun en supportanmodning eller privat besked her i forummet væk. Vi tager gerne imod konstruktiv kritik. ;)
 

DeletedUser

Guest
Og jeg troede at jeg havde forklaret vores retningslinjer og regler i et af de første indlæg. Du beder om konkrete forklaringer på, at det er muligt og undgå, at bruge forge point på sin egen konto, og ikke ligne en push konto, men det er nu såre simpelt: Du bruger dem på hvad du har lyst til, men er stadig aktiv i form af kampe, motivering, polering, opsamling af ressourcer osv., for som skrevet tidligere, så bliver kontoen stadig spillet for sig selv. Du er ikke tvunget til at skulle bruge dine forge point i din egen by først for at kunne bruge dem andre steder, og du er da heller ikke tvunget til at skulle bruge dem ét sted.

Storm, jeg har som spiller ikke mulighed for at se om folk P/M eller foretager opsamling af ressourser, men kampe, det kan jeg da se.
Så lad os tage de 2 kontoer i mit eks. 2
Den ene har 8 vundne kampe den anden 19

på den konto som Varkini har anmeldt, da har pushkontoen hele 2 vundne kampe.

Jeg skal da love for at de er aktive i kamp.

Jeg må nok erkende at jeg tror sku ikke vi kommer videre i denne diskussion.
Jeg havde nok håbet på at man kunne havde fået en klar reaktion fra jer, hvor i ville have lovet at i ville stramme op, sådan at man som spiller havde haft en følelse af, at det godt kan være at server A, B og C er fuldstændig fucket op med snyd, men nå eller hvis der kom en ny server, så ville i tage aktion, sådan at det ikke blev det samme på den.
Det har jeg så desværre ikke.
Vi, spillerene bliver bare fyldt med en gang undskyldninger, og modstridende forklaringer.

Du skriver at de er aktive, når de P/M, opsamler ressourser og kæmper.
I reglerne står definationen:
Dette er defineret som ubalancerede rutinemæssige overførsler af ressourcer (varer, forge point osv.) fra en konto til den næste
Dette=pushing

Dette holder du dig klogelig nok, fra at nævne selv, men jeg synes da et mængden af FP i sig selv skulle vise at der er en ubalance kontoerne imellem, men, der kan i jo nok se noget som jeg ikke kan se.

jeg synes lige at jeg vil smide et af mine spørgsmål op, som jeg stillede i support.

Efter noget skriven frem og tilbage skriver jeg:
hvis jeres undersøgelser kan komme frem til andet end snyd, så synes jeg da at i skal forklare, ikke kun mig men alle spillere, hvordan i, i et tilfælde som dette, kan drage en anden konklusion.
For der kan overhoved ikke være noget tvivl om, at kontoen B kun har været anvendt til, at bygge på andres SB bygninger, eller ser du det anderledes?


og får følgende svar fra skolehaven:

Vi må pr definition ikke udtale os om andres sager og vi har ingen interesse i at udgive syndernes bibel til undskyldninger, hvis du forstår.

Og det som skolehaven skriver er jo, at hvis undskyldningen er god nok, så har snyd ingen konsekvens.
Og jeres reaktioner underbygge jo kun dette.
 

DeletedUser12

Guest
Som jeg ser det så HAR vi lovet at vi strammer op fremad rettet. At der ikke var noget at se fx 14 dage før er ikke ens betydende at situationen ikke er ændret. Desuden kan hverken du eller andre se når nogen er udelukket eller hvor hurtigt de reagerer og gennemfører en grundig og fyldestgørende forklaring.

Og til den kommentar du citerer mig for vil jeg blot nævne at vores vigtigste opgave i support er at forsøge at gennemskue hvem der lyver og hvem der ikke gør. Og vi er ikke interesseret i at give evt. snydere en guide til hvad de skal sige for at vi lader tvivlen komme dem til gode. Det er vel heller ikke i din interesse? Det er i hvert fald ikke i vores interesse at vi lader folk slippe der skulle være straffet og det er heller ikke i vores interesse at straffe folk der ikke har brudt reglerne. RulerBMA skriver faktisk at vi gør det modsatte af hvad du siger. Har vi så strammet for meget op? Eller har vi ramt det korrekte niveau?

Uanset hvad så er vi mennesker og kan på ingen måde garantere os imod at vi fejler ind imellem. Hvad mere end vores bedste vil du have vi skal gøre? Vi kan højest genevaluere en situation, men gjorde vi noget sidst og der ikke er sket noget nyt siden, så er sagen ikke ændret. Jeg er ikke sikker på at der er nogen der er interesseret i at blive straffet flere gange fordi en anmelder ikke er tilfreds.
 

DeletedUser

Guest
Som jeg ser det så HAR vi lovet at vi strammer op fremad rettet. At der ikke var noget at se fx 14 dage før er ikke ens betydende at situationen ikke er ændret. Desuden kan hverken du eller andre se når nogen er udelukket eller hvor hurtigt de reagerer og gennemfører en grundig og fyldestgørende forklaring.

Jeg vil da antage, at så lænde de kan angribe daglig, samt fortsat bygge i deres by, så er de ikke udelukket.

Men jeg ser dog frem til, at i så nu, som lovet begynder at slette de SB som er kommet op vha. ubalanceret regelmæssig overførsel af FP fra en konto til en anden.
Og for lige at sætte el tille tal på, 1500 FP som bliver brugt på SB over et halvt år, det er i snit over 8 FP daglig, så det må vel være at betragte som regelmæssigt


RulerBMA skriver faktisk at vi gør det modsatte af hvad du siger. Har vi så strammet for meget op? Eller har vi ramt det korrekte niveau?

Det er lidt svært at svare på, da jeg jo ikke kender den konkrete sag.
Men hvis vi antager at han har nogle venner som tilfældigvis har sat deres konto på standby på Cirgard, men at disse venner, "for at deres FP ikke skal gå til spilde" jævnlig logger på deres konto og smider dem i hans SB, så synes jeg ikke at man kan hævde at kontoerne er sat på standby, men noget andet er, at der foregår en ubalanceret rutinemæssig overførsel af FP fra en konto til en anden, og hvis det er tilfældet, så mener jeg at der skal ageres på samme måde som på de engelske server, hvilket betyder at alle SB som har modtager FP ved en sådan ubalanceret rutinemæssig overførsel, skal slettes.
Men som sagt, jeg kender ikke hans historie, og har ingen klar erindring om, hvem der har bygget på hans SB, samt hvor meget de har bygget, derfor er det overstående kun at betragte som et eksempel, da historien sagtens kan være noget helt andet.
Men jeg kan dog sige en ting, jeg tvivler meget stærkt på at i kan finde en, som synes at han er blevet fair behandlet, når i straffer ham, og så er det vel ligegyldig hvor åbenlys snydet er.

Uanset hvad så er vi mennesker og kan på ingen måde garantere os imod at vi fejler ind imellem. Hvad mere end vores bedste vil du have vi skal gøre? Vi kan højest genevaluere en situation, men gjorde vi noget sidst og der ikke er sket noget nyt siden, så er sagen ikke ændret. Jeg er ikke sikker på at der er nogen der er interesseret i at blive straffet flere gange fordi en anmelder ikke er tilfreds.

Det er menneskelig at fejle, men man behøver ikke at begå den samme fejl flere gange, og det er bestemt også tilladt at rette en fejl med tilbagevirkende kraft.
 

DeletedUser

Guest
Skal vi ikke stoppe her og så komme videre - dels med at spille - dels med at gøre spillet bedre ;)

God weekend til jer alle
 

DeletedUser

Guest
Skal vi ikke stoppe her og så komme videre - dels med at spille - dels med at gøre spillet bedre ;)

God weekend til jer alle

Det er jo lige præcis det, dette omhandler, at gøre spillet bedre.
Og et spil er nu bare bedre, nå alle spillere har sammme muligheder, og ikke kun dem som har flest "venner"
 

DeletedUser

Guest
Alle har da samme muligheder for at skaffe venner - vel kun et spørgsmål om at være opsøgende.
Skal der nu også sættes et limit for det eller laves regler for hvem man må joine som venner ?
 

DeletedUser560

Guest
I har opfundet en gummi-paragraf, som ikke definerer klart og tydeligt hvor grænsen går imellem de forskellige parametre, og kombinationen af disse - hvormed Support kan straffe spillere som vinden blæser - hvilket I så også gør. Vi skal have forståelse for, at I kan begå fejl - alt imens spillerne bliver banned med hård hånd fordi de begår fejl. Vi bruger mange tusinde kroner på dette spil - og samtidig bliver vi smidt ud på "eventuelle fejl".

Som tidligere skrevet "Ingen kan tillade sig at dømme nogen spillere for overtrædelse af regler som ikke er klart definerede OG kan man ikke definere sine egne regler - samtidig med, at man selv udøver den lovgivende, den dømmende og den udøvende myndighed - så vil jeg påstå, at man praktiserer enevælde". At der samtidig praktiseres forskelsbehandling af spillerne i forhold til hvem der bliver straffet - og hvem der ikke bliver straffet, bekræfter intet andet end påstanden om, at der udøves favorisering af spillere og klaner i både i klagesager og i supports straf af spillere.

Læs venligst ovennævnte sætninger "Hvad er supports holdning til den situation ?", " at vi også er mennesker og kan begå fejl", "Må vi anvende den skitserede model eller ej ?", "er det ikke pushing. Sådan har jeg ihvertfald forstået det" .... alle sætninger der indikerer, at der ikke findes nogle KLARE regler der beskriver hvad der tillades - og hvad der ikke tillades af support - men som IKKE udelukker supports anvendelse af straf, af spillere udvalgt efter tilfældighedsprincippet.
 

DeletedUser655

Guest
Så, det du vil have er klare regler for hvordan alle kan snyde uden det bliver opdaget eller straffet?
 

DeletedUser560

Guest
Tja - du / I beder os om forståelse for fejl begået af Jer - alt imens I ikke er tilbageholdende med at smide os ud af spillet på en mistanke alene. Vi skal alle være stikkere over for hinanden - og anmelde en hver mistænkelig adfærde. Alternativt inkriminerer vi os selv og kan efterfølgende blive straffet af support. Hvis Jeres regelsæt var klart og tydeligt beskrevet, ville dette problem være løst.

Hvordan i alverden kan I tillade Jer at straffe nogle spillere, når I ikke engang SELV kan lave et regelsæt som er klart og tydeligt defineret. Dette spil som engang var sjovt og underholdende, har I da formået at ødelægge helt med Jeres tilfældighedsprincip m.h.t. straffesager og banning af spillere. Spillere skal ikke frygte supports bødler - men opleve support som en hjælp, der samtidig kan vejlede i stedet for at straffe tilfældigt. Efterfølgende skal vi stikke hinanden og melde ALT mistænksomt hvormed spillet bliver ødelagt endnu mere end det er.
 

DeletedUser560

Guest
FOE kunne have udviklet spillet således, at man havde begrænset antal venner, modtage begrænset antal FP fra mindre aktive spillere m.v. - i stedet for, at support udnævner sig selv til at være politimænd - og at vi skal til at være sikkere og meddelere over for hinanden ... eller hvad ? Kan man ikke finde venner i spillet - så skal andre vel ikke straffes herfor ?
 

DeletedUser1267

Guest
på den konto som Varkini har anmeldt, da har pushkontoen hele 2 vundne kampe.

Jeg skal da love for at de er aktive i kamp.

.

Hold da op, hvor du kan kævle, Bomberg!!
Jeg har siddet og læst alle dine indlæg, og jeg kan ikke se andet, end at du har fået svar adskillige gange på det du spørger om - også selvom du stiller samme spørgsmål igen og igen.

Dine henvisninger som bl.a. ovenstående siger jo ingenting - hvad så, om en kun har 2 vundne kampe ? De kan have spillet 30 for den sags skyld...nogen er gode til at finde ud af hvad krigere man skal stille med, andre knap så gode - jeg hører til den sidste gruppe. Min statistik omkring kampe ville du da himle over!!
Hvad med at hygge dig med dit spil i stedet for at kravle rundt i buskene for at notere hvad alle gør ?....det er da utroligt, hvad du har valgt at bruge din tid på istedet for at spille.

Som nystartet kan det også ske, at man sidder fast i forskning fordi man ikke lige har varerne til at låse op med, og så skal man jo smide sine Fp et eller andet sted. Hvis man ikke har fået plantet en varebygning, kan det være svært at skaffe noget at handle med sådan lige med det samme, så det kan da nå at blive til mange Fp i en eller flere bygninger. Hvis man vælger at følge en bygning kan det jo også være fordi man bliver belønnet med pænt mange medaljer og FP-pakker. Ingen af disse aspekter kan du få øje på i alt det du kommer med....
Spil da i stedet for, og hvis du ikke bryder dig om spillet, så find et andet et du kan luske rundt og lege detektiv i.
 

DeletedUser

Guest
Hold da op, hvor du kan kævle, Bomberg!!
Jeg har siddet og læst alle dine indlæg, og jeg kan ikke se andet, end at du har fået svar adskillige gange på det du spørger om - også selvom du stiller samme spørgsmål igen og igen.

Flot Paludan
Velkommen til spillet. Det glæder mig at du har læst alle mine indlæg, hvem ved, måske du engang også lære at forstå det skrevne, for din indlæg bærer desværre præg af det modsatte.
 

DeletedUser1267

Guest
Flot Paludan
Velkommen til spillet. Det glæder mig at du har læst alle mine indlæg, hvem ved, måske du engang også lære at forstå det skrevne, for din indlæg bærer desværre præg af det modsatte.

Tak, men jeg har nu været her længe - og er der ikke noget i "Fair play" reglen der handler om respekt overfor andre ?
"Min" (mit) indlæg er nøjagtig lige så godt og rigtigt som du tror dine er...hvis man kan sige nogen af dem er det! Det kræver ikke den store videnskab om kunst og tolkning af tekster og underliggende holdninger for at se hvad det er, du går op i - det fremgår så tydeligt at din tærsken langhalm på siderne her om jeres anmeldelser osv.
 
Senest redigeret af en moderator:
Top