Feedback og spørgsmål om Klanekspeditionen niveau 5

PilgrimDK

Aktivt medlem
Der er andre områder de burde ha haft fokus på før KE5, så de skaber kun flere hængepartier til dem selv. Det kan også være at det er fordi at de har 2 afdelinger hvor udviklings-afdelingen kører hurtigere end justerings-afdelingen. c",)
 

ditto6000

Aktivt medlem
Er helt med på en ke5 som en logisk følge af udvikling og flot er den. Det er blot indholdet der er helt ude af trit.
Er da den omvendte verden at vi til nu har haft en masse præmier i hel bygning og i mangel på bedre er de nu fragmenteret . Alle burde i stedet være forbedret ..
Man skulle tro FoE er på tilbagetog i manglel på ideer i stedet for.
Er ret sikker på at mange kunne komme med gode forslag til nye præmiearter som supplement om man var interesseret i at høre folket..
 

ditto6000

Aktivt medlem
Der er andre områder de burde ha haft fokus på før KE5, så de skaber kun flere hængepartier til dem selv. Det kan også være at det er fordi at de har 2 afdelinger hvor udviklings-afdelingen kører hurtigere end justerings-afdelingen. c",)
Det var vel ca det samme man gjorde efter al kritikken af første ks og klan fordeling, antal klaner I diamliga, forslag om sammenlægning af servere mm hvor man brugte krudtet på KS 2 fremfor gøre noget ved problemet som fortsat er tilstede i form af samme antal klaner der konstant møder hinanden og gør ks til gentagelse runde efter runde fremfor der kom flere klaner I puljen. Tror mangle savner spænding som i kvk før KS landede i spillet.,

Tænker årerne ligesom har vist at små klaner ikke slår sig sammen for at få del i det. I stedet for er der spillerflugt til udenlandske servere eller man gider ikke mere. Få nu forbedret den del af spillet også..
 
Senest redigeret:

PilgrimDK

Aktivt medlem
Som tilføjelse vil jeg lige sige at nye koncepter og nye udfordringer i spillet kan være meget positivt og spændende at lege med og et nyt niveau i KE er også et spændende tiltag, men kun hvis det er en tilføjelse og ikke en erstatning.

Lige nu har de erstattet det meste indhold i KE med lidt nyt, så det er ikke holdbart når prisen ikke svarer til varen.. c",)
 

tridian

Medlem
efterhånden som jeg har fulgt debatten bliver jeg enig i betragtningen om at vi trænger til lidt udfordringer -
vi piver - jeg har selv gjort det - selvfølgelig kan det lade sig gøre.
Mangler vi diamanter er der også en rimelig billig løsning på det
 

Bitte.

Medlem
Jeg er absolut ikke tilfreds med den nye ændring i ke, kunne sagtens skrive en masse mere men andre har stort set sagt det som jeg ville sige, jeg er ret bange for der er rigtig mange der stopper med at spille, som det er nu kommer jeg ikke til at tage bane 5,
 

Jimse

Aktivt medlem
Jeg tilslutter mig meget af kritikken, men hvis man skal være lidt konstruktiv. Forhandlingen i KE5 er for vanskelig, det er ikke rimeligt at man kun har 8 % chance for at gennemfører den første forhandling, forbruget af varer er simpelthen for højt. Med hensyn til fragmenterne kunne det være en ide med flere niveauer til bavne, rituel flamme m.v. det vil gøre at man som spiller efterhånden kan forbedre sin forsvarsstyrke stille og roligt, uden den helt store ombygning.
Uden væsentlige ændringer af den indførte ændring af KlanEkspeditionen vil den nok dø en stille død.
 

Bjørg

Nyt medlem
Jeg er absolut ikke tilfreds med den nye ændring i ke, kunne sagtens skrive en masse mere men andre har stort set sagt det som jeg ville sige, jeg er ret bange for der er rigtig mange der stopper med at spille, som det er nu kommer jeg ikke til at tage bane 5,
Hvis der ikke skal mere end lidt modgang til for at stoppe........
 

Bitte.

Medlem
Hvis der ikke skal mere end lidt modgang til for at stoppe........
Lidt modgang, hmm. Det jo ikke den første gang der kommer ændringer som forringer gevinster, denne ændring er nok for nogen det der lige får bægeret til at flyde over ligesom det for nogen var var dråben den gang klanslagmarkerne kom, hvor alle bare var nød til at fylde sin by med angrebs boost som nu så lige pludselig ikke er noget værd i den nye ændring.
for mig personligt er den nye ke5 lige meget, jeg bruger ikke vare i ke så kan jeg ikke kæmpe mig frem ja så spiller jeg det ikke, og da min by er fyldt til randen med angrebs boost er der ikke plads til specielle forsvars bygning, det vil sige ke5 spiller jeg ikke.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Der er ingen der siger det er umuligt at gennemføre, det der lidt er problemet er balanceringen i forhold til hvad man får ud af det. Lige nu skal man igennem 5 niveauer for at få bare en anelse godt i KE5 der skal samles over 4 uger og det er meget arbejde og mats. for lidt gevinst når man kan få det relativt nemt andre steder
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
På Beta Forum har Inno skrevet dette:

Afklaring af Guild Expedition niveau 5 sværhedsgrad

Kære konger og dronninger,

Efter udgivelsen på Beta af Guild Expeditions 5. niveau, har vi set en masse spørgsmål og bekymringer om dets sværhedsgrad. Vi vil gerne bruge et øjeblik på at afklare designintentionerne bag dette nye niveau.

Et af hovedformålene med dette nye niveau er at tilføje indhold til spillet, i stand til at give en reel udfordring. Det er derfor, vi har formet det omkring forsvarsbonusser, og hvorfor det er meningen, at det skal være meget svært at gennemføre lige nu.

Med inklusion af kommende nye kilder og den strategiske brug af dem, vil du gradvist kunne forbedre dine forsvarsbonusser i løbet af de kommende måneder. Det er meningen, at det skal være et maraton og ikke en sprint.
Vi ønsker virkelig at give dig flere mindeværdige oplevelser i Forge of Empires, og dette er et skridt i den retning.

Tak for den tidlige feedback, du har delt om denne funktion indtil videre, vi håber, du kan forstå denne nye tilgang. Fortsæt med at dele din feedback her!

Dit Forge of Empires-team
Et af hovedformålene er at tilføje indhold til spillet, gi os mindeværdige oplevelser. Det kan man da ikke lige kalde det helt når de fjerner alt af værdi i KE1-4. Man skal kæmpe sig igennem 4 niveauer der ikke gir noget af værdi for at komme til det nye tiltag
 

ditto6000

Aktivt medlem
Et af hovedformålene er at tilføje indhold til spillet, gi os mindeværdige oplevelser. Det kan man da ikke lige kalde det helt når de fjerner alt af værdi i KE1-4. Man skal kæmpe sig igennem 4 niveauer der ikke gir noget af værdi for at komme til det nye tiltag
Kan kun være enig. En kæmpe forringelse af KE og samlet er den manglende forståelse for mange spillers input endnu en dræber..
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Et af hovedformålene er at tilføje indhold til spillet, gi os mindeværdige oplevelser. Det kan man da ikke lige kalde det helt når de fjerner alt af værdi i KE1-4. Man skal kæmpe sig igennem 4 niveauer der ikke gir noget af værdi for at komme til det nye tiltag
Jeg er enig i at præmierne er blevet mindre værd i KE1-4 men måske ændre værdien af dem sig hvis vi får level 3 af de gamle KE bygninger (Jeg gætter kun at det er grunden til valgsættene).
KE 5 er dyr at gennemføre som det er nu, men på Beta kan jeg de første 8 møder ved kamp og tænker jeg også kan det efter Natur eventen på DK serverne.
Det må tage 2-3 event mere før jeg kan kæmpe hele vejen, evt med hjælp fra lidt blå flasker.

Ja det kræver at man balancerer røde og blå % men jeg tvivler på at jeg vil ende op med færre røde % men jeg vil få mange blå % ved at bytte bygninger med nye der har både røde og blå %

Jeg har gennemført KE 5 4 gange men har ikke placeret mit Glemte tempel endnu. Jeg føler at de andre nye præmier er for svære at få, og alle de avatar billeder har jeg ikke brug for, dem må de gerne fjerne.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Jeg er enig i at præmierne er blevet mindre værd i KE1-4 men måske ændre værdien af dem sig hvis vi får level 3 af de gamle KE bygninger (Jeg gætter kun at det er grunden til valgsættene).
KE 5 er dyr at gennemføre som det er nu, men på Beta kan jeg de første 8 møder ved kamp og tænker jeg også kan det efter Natur eventen på DK serverne.
Det må tage 2-3 event mere før jeg kan kæmpe hele vejen, evt med hjælp fra lidt blå flasker.

Ja det kræver at man balancerer røde og blå % men jeg tvivler på at jeg vil ende op med færre røde % men jeg vil få mange blå % ved at bytte bygninger med nye der har både røde og blå %

Jeg har gennemført KE 5 4 gange men har ikke placeret mit Glemte tempel endnu. Jeg føler at de andre nye præmier er for svære at få, og alle de avatar billeder har jeg ikke brug for, dem må de gerne fjerne.
Det kræver temmelig gode præmier hvis det skal opveje diamanter og det andet vi fik. Mønter, forsyninger, få FP og fragmenter er en stor nedgang.
Lige nu er KE 1-4 kun attraktivt for relikvier og SB drops ved forhandling/kamp, resten er spild af tid og med et ubalanceret KE5 så gir tid og cost ikke større mening.

Hvad mener folk her er den/de motiverende faktorer i KE lige nu?
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
En indskydelse mere.
Det er fint at spiludviklerne vil gi os nye aspekter i spillet for at holde interessen i gang med det nye blå styrke koncept og nyt i KE kan også være godt nok når det er balanceret rigtigt.

Men en ting mere der på ingen måde gir mening er at de vil ha os til at ta imod det nye blå styrke koncept og samtidig gør de event bygningerne der fokuserer på netop mere blå styrke til betalingsbygninger. Hvordan vil de motivere folk til at ta det nye koncept til sig når de samtidig gør det mere svært ved at der skal penge op af lommen??
Det er fair at der skal tjenes penge også undervejs, men at vil ha os til noget og samtidig vil ha os til tvunget betaling for at være med til de nye bygninger der vil være et boost, det er som at se 2 sider der overhovedet ikke kommunikerer sammen.
Hvem vil så gå efter de nye eventbygninger fremfor at bruge noget af det gamle i spillet i stedet?
 
Top