Feedback og spørgsmål til de nye klanslagmarker

PilgrimDK

Aktivt medlem
Jeg vil også gerne ha at ranglisten åbner på den man forlod den på og ikke bare fast på KS ranglisten, det er ikke den jeg antager som den vigtigste.
 

Saint Saens

Nyt medlem
Jeg vil også gerne ha at ranglisten åbner på den man forlod den på og ikke bare fast på KS ranglisten, det er ikke den jeg antager som den vigtigste.
Enig. Man bliver heller ikke verdens bedste cykelrytter, fordi man kun gider at stille op i Tour de France. Så kan man jo sagtens have en indivduel rangliste, KE, rangliste, KS rangliste mm.
Men der bør være en samlet rangliste der afspejler summen af klanens medlemmer og klanens aktiviteter på forskellige platforme.
 

Linea

Nyt medlem
I vores pulje er der blevet kæmpet - som i KÆMPET - om placeringerne og fragmenterne til den nye bygning i første runde af det nye mesterskab. 4 (5) af de 6 stækeste klaner på serveren var samlet i puljen. Antallet af kampe har været kæmpestort, og der har været brugt vildt mange ressourcer på at sikre en placering blandt de 3 første. Det har været spændende, engagerende og udfordrende, men ranglistesystemet afspejler på ingen måde klanernes styrke. I to andre diamantpuljer har det været ren walkover for en enkelt klan, som har kunnet sætte sig på hele kortet og blive siddende i hele perioden, fordi der ikke har været modstand. Derfor er vores klan, der med garanti har brugt flest kampe og flest ressourcer på at sikre en sejr, endt på en 3. plads på ranglisten, skarpt forfulgt at en lillebitte klan, som ingen har hørt om før, men som har været superpriviligerede af en pulje uden modstand. Det udjævner sig måske, men man skal ikke tage fejl af fordelen ved at lande i en pulje unden modstand I første (i hvilken som helst) runde af det her mesterskab. Ranglistens nummer 1 møder til næste runde med friske kræfter i form af hære, varer, diamantlagre, der ikke er slidt væsentligt på, mens ingen af de fire første klaner fra vores pulje kan nå at restituere efter voldsomme kampe. Det kan få afgørende betydning for resultatet af næste runde. Det er ikke helt rimeligt, for nu at sige det på jysk. Ved vi, hvordan puljerne bliver sammensat? Det ser ud som om, at jo stærkere en klan er, jo stærkere modstandere møder man.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
I vores pulje er der blevet kæmpet - som i KÆMPET - om placeringerne og fragmenterne til den nye bygning i første runde af det nye mesterskab. 4 (5) af de 6 stækeste klaner på serveren var samlet i puljen. Antallet af kampe har været kæmpestort, og der har været brugt vildt mange ressourcer på at sikre en placering blandt de 3 første. Det har været spændende, engagerende og udfordrende, men ranglistesystemet afspejler på ingen måde klanernes styrke. I to andre diamantpuljer har det været ren walkover for en enkelt klan, som har kunnet sætte sig på hele kortet og blive siddende i hele perioden, fordi der ikke har været modstand. Derfor er vores klan, der med garanti har brugt flest kampe og flest ressourcer på at sikre en sejr, endt på en 3. plads på ranglisten, skarpt forfulgt at en lillebitte klan, som ingen har hørt om før, men som har været superpriviligerede af en pulje uden modstand. Det udjævner sig måske, men man skal ikke tage fejl af fordelen ved at lande i en pulje unden modstand I første (i hvilken som helst) runde af det her mesterskab. Ranglistens nummer 1 møder til næste runde med friske kræfter i form af hære, varer, diamantlagre, der ikke er slidt væsentligt på, mens ingen af de fire første klaner fra vores pulje kan nå at restituere efter voldsomme kampe. Det kan få afgørende betydning for resultatet af næste runde. Det er ikke helt rimeligt, for nu at sige det på jysk. Ved vi, hvordan puljerne bliver sammensat? Det ser ud som om, at jo stærkere en klan er, jo stærkere modstandere møder man.
Jeg kan kun gi dig ret, det er forfærdiget ubalanceret så det nærmest grænser sig til sabotage og tænk lige på hvor mange tusinde kroner vi har brugt på diamanter på en runde bare her i DK.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Tak for al jeres feedback som er sendt videre til Tyskland. Husk at den sidste KS var den første med den nye funktionalitet og jeres værdifulde feedback vil forhåbentlig hjælpe med at få identificeret områder som kan forbedres.
 

Linea

Nyt medlem
Her kommer et lille follow-up på min feedback. Der er uddelt 3x3000 fragmenter af mesterskabspræmien i denne runde. De 2x3000 fragmenter er praktisk taget foræret til klaner, der har været heldige i udtrækningen af puljer. Til sammenligning får nr. 2 i vores pulje, som er en superstærk klan, 1000 fragmenter, selv om de formentlig har vundet mange flere kampe i denne her omgang end de to andre klaner tilsammen. Der er ingen sammenhæng mellem indsats og belønning. Så længe der ikke er en turneringsplan, bliver det mere et lotteri end en turnering.
 

Gemmatriia

Nyt medlem
Det er ALT for mange kampe man skal kæmpe sig igennem.
Jeg oplever at mange af vores aktive KS spillere når UM loft tidligt på dagen for at holde kortet kørende, hvilket resulterer i at man sidder alene med flere åbne sektorer på 260 eller 300+ kampe.
Det er umotiverende at man ikke engang kan komme igennem en sektor mere.
Før loggede man ind på spillet mange gange om dagen for at være med eller tjekke om der var kampe. Nu er man færdig før middag og man har ingen grund til at logge ind mere end 1 gang om dagen.
Og nej det hjælper event ikke på.
Det er KS mange af os spiller for.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Det er ALT for mange kampe man skal kæmpe sig igennem.
Jeg oplever at mange af vores aktive KS spillere når UM loft tidligt på dagen for at holde kortet kørende, hvilket resulterer i at man sidder alene med flere åbne sektorer på 260 eller 300+ kampe.
Det er umotiverende at man ikke engang kan komme igennem en sektor mere.
Før loggede man ind på spillet mange gange om dagen for at være med eller tjekke om der var kampe. Nu er man færdig før middag og man har ingen grund til at logge ind mere end 1 gang om dagen.
Og nej det hjælper event ikke på.
Det er KS mange af os spiller for.


Tak for dit feedback. Lige præcis dette problem har vi allerede gjort udviklerne opmærksom på og de kigger på sagen. Hvorvidt det medfører ændringer kan jeg desværre ikke love men jeg ved at de kigger på problemstillingen.
 

4Katte

Medlem
Jeg må give Linea ret, vi har også kæmpet i sidste runde, i denne runde er vi så kommet på kort med vinderne fra det andet kort, der som den eneste klan havde 1000SP, og som havde en let omgang i sidste runde, har samlet rigtig mange SP uden det store tab. På vores kort lå alle klanerne på 1000 SP, så det kostede mange tropper og diamanter at være med, men jeg regner med det udligner sig noget i løbet af de 6 omgange en turnering varer. Ellers synes jeg rigtig godt om de ændringer der er lavet, da det giver alle klaner en større chance for at være med, og det er blevet meget svært at holde en klan ved flaget. Vi kæmper alle på mere lige fod, nu hvor det ikke kun er dem på midten som har gratis kampe, og dem i de yderste ringe der har 100% nedslidning.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Det skal ses før vi tror p at blandingerne udligner sig, for MMR systemets historie har været i ubalance siden lanceringen
 

chrisnap

Nyt medlem
Synes egentlig, at de fleste af de nye ændringer i KS er ok, men der er dog en ting der generer mig. Den nuværende skala for NS, belønner simpelthen ikke de spillere, der gerne vil udvikle deres by og angrebs boost nok. Jeg er i Titan, og har omkring 3200/2000 angrebs procenter, og kan tage ca op til 115-120 NS. Andre spillere med langt mindre boost (snakkede med en med 1500/1000 angrebs procenter) kan tage omkring op til 90. Det vil sige, at der ikke er ret stort incitament til at blive ved med at udvikle sin by, få nye event bygninger osv, da forskellen på de sidste procenter er marginalt. Man kan altså få stort set det samme antal kampe, om man har en super god by eller en mellemgod by.
 

4Katte

Medlem
Nu er der spillet 4 tuneringer KS, vi har konstant ligget i højeste diamantliga med 1000 ligapoint, vi er blevet nr. 2-3 hver gang. Vi har alle tuneringer været på kort med serverens stærkeste klan, de har 4 sejre og ligger selvfølgelig på P1 på ranglisten, fuldt fortjent. Det går så galt med de efterfølgende pladser, for dem som har næstflest sejrspoint ligger nu på en 4. plads og min egen klan som har tredje flest sejrspoint er efterhånden kommet ned på en 6. plads. Vi kan til hver en tid vinde over nr. 2 - 3 - 5, men da de har været på kort med lettere modstandere har de vundet flere tuneringer. Jeg tror vi har kæmpet hårdere for vores 6. plads en både nummer 2 og 3 har kæmpet for deres pladser, så helt fair er det endnu ikke blevet.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
De siger at det balancerer sig over de 6 runder, men det er allerede skævt 4katte, så vi må se i øjnene at de IKKE har løst blandings fordelingen
 
Super tiltag med det nye KS, men pointgivningen til klaner fra de andre ligaer end diamant må ikke udrangere dem der er stærkest i diamant 1 ligaen, det giver desværre et meget skævt billede af styrkeforholdet mellem de forskellige klaner og ligaer.

Der må kunne opsættes en eller anden form for rangering af bunden diamantliga, bunden platin, guld osv. Det må og skal ikke kunne give det samme antal point, da nummer 2 og 3 i diamant 1 formentlig er stærkere end de andre klaner fra ligaerne nedenunder.
 

tridian

Medlem
KS er blevet bedre efter 80% støtte er max, at priserne på bygninger er steget har også hjulpet på fordeling / muligheder for sektorer.
Der hvor kæden hopper er for mig er pointlisten.
Når man ser på placeringerne er bedre kampklaner overhalet af svagere klaner, blot fordi de har vundet en liga på lavere niveau.
Diamant1 er der typisk de samme 4 øverst placeret klaner.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Det sutter altså bagdel med de blandingsforhold i KS. De siger at over 6 runder vil alle få de samme fordele så det udligner sig og vil være ens for alle. Ya right.
Dragon skriv lige til dem at deres MMR system stadig er i kaos og der ikke er ligestiling, selv ikke over 6 runder som de hævder
 
Senest redigeret:

PilgrimDK

Aktivt medlem
I vores pulje er der blevet kæmpet - som i KÆMPET - om placeringerne og fragmenterne til den nye bygning i første runde af det nye mesterskab. 4 (5) af de 6 stækeste klaner på serveren var samlet i puljen. Antallet af kampe har været kæmpestort, og der har været brugt vildt mange ressourcer på at sikre en placering blandt de 3 første. Det har været spændende, engagerende og udfordrende, men ranglistesystemet afspejler på ingen måde klanernes styrke. I to andre diamantpuljer har det været ren walkover for en enkelt klan, som har kunnet sætte sig på hele kortet og blive siddende i hele perioden, fordi der ikke har været modstand. Derfor er vores klan, der med garanti har brugt flest kampe og flest ressourcer på at sikre en sejr, endt på en 3. plads på ranglisten, skarpt forfulgt at en lillebitte klan, som ingen har hørt om før, men som har været superpriviligerede af en pulje uden modstand. Det udjævner sig måske, men man skal ikke tage fejl af fordelen ved at lande i en pulje unden modstand I første (i hvilken som helst) runde af det her mesterskab. Ranglistens nummer 1 møder til næste runde med friske kræfter i form af hære, varer, diamantlagre, der ikke er slidt væsentligt på, mens ingen af de fire første klaner fra vores pulje kan nå at restituere efter voldsomme kampe. Det kan få afgørende betydning for resultatet af næste runde. Det er ikke helt rimeligt, for nu at sige det på jysk. Ved vi, hvordan puljerne bliver sammensat? Det ser ud som om, at jo stærkere en klan er, jo stærkere modstandere møder man.
Nej det udligner sig ikke for deres matchmaking system er total ringe og fungerer ikke
 

Hyrde

Aktivt medlem
Jeg er nødt til at stemme i koret her. Der er noget rivravruskende galt med fordelingen af ligapoint og championship præmierne.
Serverens 3 stærkeste klaner er pitchet mod hinanden i 3 ud af 4 runder. Der er blevet kæmpet +100K kampe af alle 3 klaner i alle runderne. Nummer 2 og nummer 3, får færre fragmenter til championship præmien, end dem der har vundet nedre diamant med langt færre kampe. Det reflekteres som nævnt også i ranglisten. Det er så skævt, at det er til at græde over - og samtidig døduretfærdigt. Der SKAL enten være et større spring mellem platin og diamant eller pointfordelingen skal gå på tvært af ligaerne og fordeles efter det antal kampe, der er taget (det er hul i hovedet at 100.000 kampe giver 1000 fragmenter i en liga og 50.000 kampe giver 3.000 fragmenter i en anden liga).
 
Senest redigeret:

PilgrimDK

Aktivt medlem
De skal trække bukserne op og få fikset det skrammel til MatchMakingRanking system, det sætter klanerne skævt sammen og har gjort det siden tidernes morgen. Selv i det nye championship skulle Klanerne få de samme fordelingsfordele over 6 runder, men det er også lodret løgn. Fordelingen er pilskæv
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Og så gik sidste runde i gang.
Vi har således haft den stærkeste modstander 2 gange, den næststærkeste 2 gange og begge på en gang også to gange. Det vil sige de har hver fået 2 solo runder hvor de har kunnet lade op på tropper, varer, diamanter og energi mens vi har kørt hårdt på i 6 runder i streg, det er ikke ligefrem det man kalder at fordelene bliver udlignet så alle har samme vilkår. Det gir også en klar fordel i antal sejre og antal point at ja en solo runde og skævvrider ranglisten yderligere, for ikke at tale om dee klaner der kommer nedefra og rammer max point, de vil tælle med i regnskabet selvom de ikke har deltaget i top laget af diamant ligaen
 
Senest redigeret:
Top