Giv klaner chancen for at forsvare sig mod sabotage

DeletedUser924

Guest
Spiller man kun for at ødelægge, ja så har man alle fordele som spillet er nu.
1) Belejrings hær er stadig gratis.
2) Man kan stadig slette sin belejring & smide en ny, så modstander intet kan stille op.

Fint nok hvis folk kun spiller med indtag & frisæt taktik, men giv i det mindste klaner som spiller kvk for at have flest mulige sektorer en chance for at forsvare sig.
Mvh buster2
 

DeletedUser1536

Guest
Hej Buster
Frihedskæmperne er så stærke og godt organiserede, at de er i fare for at blive reduceret til en administrationsklan.
Det er nogen sikkert tilfredse med, men jeg er sikker på, at der er en del FK-ere der gerne vil kampen - især når det lykkes.
Og det gør det ofte med årvågenhed, styrke og god hjælp fra et par "vasal-klaner".
Da vi (Slangen) og et par andre klaner for 1-2 måneder siden forsøgte at tage en sektor fra jer i NT, lykkedes det jer at modstå angrebet.
Lancelots glæde på gc efter kampen var stor og smittende :). I fik i øvrigt ros af os i den forbindelse.
Jeg kan også godt forstå ærgrelsen, når hårdt tilkæmpede sektorer tages fra een. Det skete for os i både koloni og industri, da Frihedskæmperne i et snuptag tog de fleste af vores sektorer. Men det er spillet, så ingen klynk herfra.
Så helt ærligt: nerven i spillet bevares bedst med de nuværende regler.
Administration eller kamp?
VH Jan (Slangen)
 

DeletedUser924

Guest
Ja der havde vi en chance for at modstå angreb da i IKKE brugte den taktik med at slette jeres belejring & sætte en ny med det samme igen.
Nu skal denne tråd ikke handle om de forskellige klaner, men om der evt skulle tilrettes noget ang kvk..
 

DeletedUser1380

Guest
Kære alle

Jaa kvk er måske blevet lidt trivielt, men det er ikke reglerne der er noget i vejen med.
Hvad med at restarte kvk-kortene hver måned?....SÅ kom der nok godt gang i biksen igen :)
Selvfølgelig point eller andre former for belønning til de klaner der har klaret sig bedst og står med flest sektorer til den månedlige optælling.
Lige nu har jeg meget vanskeligt ved at se, hvad motivationen er for enten at bygge et rige op, eller smadre.
Kunne det ikke være sjovt??

mvh
Marjen
 
Kære alle

Jaa kvk er måske blevet lidt trivielt, men det er ikke reglerne der er noget i vejen med.
Hvad med at restarte kvk-kortene hver måned?....SÅ kom der nok godt gang i biksen igen :)
Selvfølgelig point eller andre former for belønning til de klaner der har klaret sig bedst og står med flest sektorer til den månedlige optælling.
Lige nu har jeg meget vanskeligt ved at se, hvad motivationen er for enten at bygge et rige op, eller smadre.
Kunne det ikke være sjovt??

mvh
Marjen

Lyder som en god idé, Marjen. :)
 

DeletedUser623

Guest
Mig bekendt er det ikke gratis at sætte en belejring. Selve den belejrende hær er gratis men herudover koster det varer...

Det er nu ikke det værste ved KvK, næeh det værste er at NPC'erne er blevet fredelige, hvilket efter min mening kun giver de store klaner en kæmpe fordel, da mindre klaner nu skal nedkæmpe hele sektoren og ikke kan være skarp og sætte ind imod en sektor som har taget skade evt. fra en NPC.

Det gamle system var trods alt bedre, da NPC'erne angreb dagligt. Jeg hælder dog ikke til det gamle system, men synes at det kunne være sjovt hvis der blev lavet et system hvor NPC'erne foretog et random angreb fra en enkelt NPC sektor til en klan sektor, men så tilgengæld nedkæmpede fx. op imod 50% tropperne, så der dagligt var en mulighed for nye klaner for at sætte grus i maskineriet.
 

DeletedUser1523

Guest
Vi har længe haft en aktivitet på diverse tidsaldre kort i KvK. nogle få spillere / klaner benytter sig af at kunne gå ind på et kort og indtage sektorer hen mod klaner der har kæmpet sig til en hel del sektorer og dermed en vis position og dominans på et kort, hvilket jo i bund og grund er formålet med KvK iht Inno beskrivelse af KvK. Disse solospillere / klaner frigiver med det samme de sektorer de har indtaget så de hele tiden kun har 1-2 max 3 sektorer og dermed koster det dem meget lidt i vare at sætte siege på en sektor. De rotter sig sammen og terrorisere så en stor klan som de af forskellige grunde ikke bryder sig om og bruger meget få vare på at indtage sektorer som har kostet den store klan over 5000 i vare at indtage. Disse spillere / klaner kan dermed smadre en klans sektorer der har taget måneder at oparbejde på en dag eller to. Det har for en del klaner der prøver at leve op til konceptet beskrevet om KvK om at kæmpe mod andre klaner og indtage sektorer og blive dominerende på et bestemt kort. Jeg vil forslå for at komme denne form for demotiverende adfærd til livs, ved at lave en regel om at når man går ind i et kort kan man først begynde at frigive sektorer når man har indtaget 10 sektorer, dvs har man ni eller mindre indtaget kan man ikke frigive disse sektorer. Det vil løse alle de meget til tider ondsindede debatter og skænderier på Global chat og det vil også være langt mere motiverende for langt de fleste der spiller FOE, at kæmpe i deres klaner på diverse kort og undgå at se måneders arbejde blive udslettet på en dag eller to. Vi er mange på Cirgard, der mener at det vil være en rigtig god regel og løse mange konflikter og være med til at få lysten til spillet tilbage igen. Som det er nu er der mange der taler om at de mister mere og mere lysten til spillet. De vil også blokere for de solo spillere som på en billig måde skaber sig en masse point kampe, da de konsekvent sidder og dyrker et par sektorer som de på skift frisætter og indtager med det samme og indsætter forsvar som de ved giver felst point og de ved også hermed på forhånd hvilken type enheder de skal bruge til det bedste angreb. Denne måde at tilrane sig en masse kampe på har jo intet med KvK at gøre, KvK = klan versus klan.
Mvh
KM111
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Der er allerede indsendt mange forslag til forbedringer af KvK og de problemstillinger som der er i spillet på flere område. Vær sikker på at jeg sørger for at ALLE jeres forslag går videre op i systemet og det fortsætter jeg med. Så kom endelig med jeres indlæg her
 

DeletedUser1380

Guest
Godaften

Hvad med at indføre rygelov, en promillegrænse og vægtafgifter? Fjollede regler kan vi da ikke få for mange af...kan vi?
Som storrygende, drukfældig sværvægter give mit fjollede forslag, i mine øjne, lige så meget mening som KMs forslag.
Kære Km, hvis du vil forandre det som du beskriver....kunne du jo starte med dig selv?
Det var så en lidt længere udgave, end din klanfældes kommentar til mit tidl forslag.....men meningen er den samme.
Mvh
Marjen
 

Hyne68

Aktivt medlem
Som skrevet tidliger i aften i C´s GC, så er jeg helt på linie med KM, jvf. mit eget indlæg fra april

https://forum.dk.forgeofempires.com/index.php?threads/forslag-til-ændringer-for-kvk.2042/

Jeg vil endda undlade at brokke mig, hvis Inno en dag helt fjerner muligheden for frigivelse af sektorer. Og ja, hvad så når man ønsker vandring mod et bestemt område, både på eksisterende kort og nye tidsalder-kort? Tough luck.. så må man få kastet en spand kul på vareproduktions-toget, og komme derudaf. Og ja, det vil være nemmere for store klaner med mange medlemmer med OBS, Atom og Arken i høje levels og what not.. so be it.
 

DeletedUser1523

Guest
Tjaa synes man skulle indføre en IQ test inden man kan logge på forum. Måske man så ville få sorteret visse typer indlæg fra.
 

DeletedUser1493

Guest
Det er nu ikke det værste ved KvK, næeh det værste er at NPC'erne er blevet fredelige , som Ronja skriver. Lad os få skaderne tilbage , så kan man ikke bare nøjes med nogen få enheder og resten slyngler. Det vil begrænse de stores dominans , ihvertfald i de tidlige aldre , så nye og mindre klaner osse har en chance... Og som jeg tidligere har fremlagt ,reducer udgifterne for tårne 5-10 og øg udgifterne på de første , det vil gøre det sværere for skyggeklaner..
 
Top