Forslag til ændringer for kvk

DeletedUser1380

Guest
Ærede medspillere og foe-team

Jeg stiller følgende forslag til regelændringer:

En klan skal være mindst 7 dage gammel og bestå af mindst 7 medlemmer (ellers er der jo ikke tale om en klan), før den kan deltage i kvk.
(Helt nye spillere vil ikke lide overlast ved denne regel, da de typisk ikke ville kunne deltage i kvk, den første tid….og ikke kan klare sig uden fæller)


Ovenstående forslag stilles i håbet om at få kvk til at handle om det, der oprindeligt var tanken.
 

DeletedUser355

Guest
Hvor kommer tallet 7 fra? Definitionen på ordet er "klan" er en gruppe af personer som hører til samme slægt eller stamme, og som er organiseret med et overhoved og en række (uskrevne) regler for hvordan medlemmerne skal forholde sig til hinanden og til omverdenen i bestemte situationer. Dvs mere end 1 person for at have en klan, men 3 personer er vel også en gruppe?
 

DeletedUser1800

Guest
mener det vil gøre spillet mere fair for os der ikke kan eller har lyst til at skulle lave "blitz-klaner" udelukkende for at ødelægge andre´s spil-glæde , det er desværre set gang på gang..

Skivel - tallet 7 passer megt godt efter min mening da 2-3 personer ikke er en klan men en bande / gruppe som set med forskellige klaner
 

DeletedUser898

Guest
Jeg syntes det lyder som en god ide...

Jeg syntes heller ikke det skulle være muligt at kunne sætte seige på en sektor mere en end en gang om dagen, hvilket vil sige at hvis man bliver opdaget og stoppet burde man ikke kunne sætte en seige der igen før dagen efter.
 

DeletedUser1408

Guest
GODT forslag, Marjen :)

Det der desværre taler imod det, er at dem der laver blitz-klaner OFTE bruger diamanter på at banke "klanen" op, og det er det som Inno tjener deres penge på. (ikke noget ondt om diamantbrugere, men det er sandt!)
Men, det er da KLART noget som Inno skal se mere på. Der er mange som ganske simpelt stopper med at lave KvK (og stopper med FoE) fordi der er enkelte personer, som har set det som en mission (hvorfor? Det aner jeg ikke!) at ødelægge det for alle andre.
Kom så, Inno!
 

DeletedUser355

Guest
Så i vil helst have dette scenario: Stor klan, mange medlemmer=mange varer skynder sig at tage 30 sektorer hver gang der kommer en ny tid og lukker grænserne af og så må andre kun forsøge at angribe eksempelvis en gang om dagen? Ja, det giver da mening. Humleridderne på B havde sat sig så tungt på SM-kortet i over et år, at det var umuligt for andre klaner at komme til og der er masser af lignende historier. Der skal da vel være lidt gang i KvK-kortet end bare at forny forsvar? Og mht. klanens størrelse: På B har jeg stort set alene (igen) taget 10-11 sektorer så det er da lige meget om min klan er på 1 eller 1 plus 10 mindre aktive eller fra andre tider end mig. Og de sektorer jeg/vi har nu ryger da sikkert igen til en anden klan og so what. Spillet er jo uendeligt! Og bare for en god ordens skyld: Der er ikke brugt diamanter i min lille klan andet end det sædvanlige til udvidelser etc.
ps
når jeg tager en sektor fra en anden klan er det da ikke for at ødelægge det for andre, men det er da bare en del af spillet. Hvis der er "et let offer" slår jeg da til for klanpoints og tårnpoint. Kan da ikke bare køre på naboer hele tiden. Ak ja, da vi startede på dette spil i 2012 var KvK ikke engang indført;-)
 

DeletedUser1380

Guest
Nej, jeg ser ikke at mit forslag rummer en antydning af at jeg gerner ser storklaner, der ejer det hele.
7 dage til at etablere en god klan....med 7 gode mænd...er da ikke urealistisk.
og ville sætte en stopper for sabbotageklaner, der fræser rundt på kortene, nakker - frigiver, nakker - frigiver...opløser klan...videre...osv
:)
Men ja forslaget vil ramme de bitte små klaner med meget få medlemmer, der egentlig bare sidder og hygger sig med at erobre en sektor uden at have andet for øjet end det kvk burde handle om.....Men hvor manger er der egentlig af denne type klaner?
Fordele og ulemper skal sættes overfor hinanden...
 

DeletedUser1380

Guest
Både og omk lolles forslag vedr sieger....
Ja det ville sætte en stopper for de spillere der bare sidder og hopper mellem 2 sektore...for at skaffe point til tårnene
- men det ville jo samtidig ødelægge kampsituationer mellem 2 klaner, hvor det ikke er ualmindeligt at der skal smides flere sieger.
Mener jeg har været inde med et forslag før...om at pvp og kvk point bør adskilles. :)
 

DeletedUser924

Guest
Første seige skulle minimum koste 100x5 varer i stedet for de sølle 5x5 varer det koster pt..
Stopper både sabotage klaner & de point klaner som fiser rundt på alle kort pt.

Simpelt & effektivt..
 

DeletedUser1380

Guest
Nej, tror nu det lyder mere simpelt og effektivt end det er...
Ville igen svække de nye klaner....og banditterne vil sikkert være ligeglade, da de måske får støtte hjemme fra moderklanen? - eller er så langt fremme i spillet at varer ikke har den store betydning....da der jo tjenes mange varer gennem høje niveauer i SBerne.
Tror egentlig ikke at det er reglerne vi har de store problemer med, men spilmoralen - derfor mit forslag, da det ikke burde genere for mange unødvendigt? :)
 

DeletedUser924

Guest
Endnu mere simpelt, giv et permanent ban til de 4-5 stykker som spiller for at lave sabotage.
 

DeletedUser355

Guest
Enig med Marjen mht varer. Har selv ca. 20.000 i nutidsvarer plus hvad der står i skatkammeret, så om det er 100 eller 5 er lidt ligegyldigt for mig og i såfald sikkert også for adskillige andre, så der rammer du de nye(re) spillere og mindre klaner så helt simpelt er det jo ikke;-)
 

DeletedUser355

Guest
Og hvordan og hvem skal definere hvad der er chikane? Tvivler på inno vil banne folk hvis de har købt så meget som en enkelt lille diamant.
 

DeletedUser1380

Guest
Ja, hvordan definerer man chikane?
Synspunkter kan være forskellige...som også oplevelserne af en situation opfattes forskelligt....sån er det...båder her og irl. :)
- men chikane defineres som krænkelser over tid, der overskrider en persons eller en gruppes grænser for negativ relation.

Ja FoE tjener penge på denne virksomhed....men de giver også muligheden for at spillet kan spilles gratis.
- jeg har ikke fantasi til at de betjener sig af dårlig købmandsskab og går mod deres gundlæggende værdier i en sådan grad at dette skulle påvirke spillet og indkomsten negativt??
De tjener penge på at sælge billeder, fantasi....og ikke virkelighed....fordi vi drages af dette univers...nogen i højere grad end andre...alle må være med...da alle også vinder dia....
Ser ikke noget forkert i det.....
Mener fortsat det handler om spilmoral.....
 

DeletedUser1801

Guest
Hej alle gode FoE venner,

Jeg deltager ikke så tit, i debatten her på forum.. Men jeg følger spændt med :).

Til denne debat, har jeg dog et forslag, som jeg synes man skulle overveje, at støtte...


FORSLAG :

Punkt 1.... Ingen angreb, mellem kl. 24 og kl. 7.

Dog, kan man evt. tillade angreb, på " frie " sektorer.
På denne måde, undgår man at få ødelagt en masse, uden at have chancen for at være på.
( Jeg tror, det er gældende for de fleste spillere ).

Punkt 2....

Derudover... : Der skal gå fx. 15 min. , fra man har lagt en belejring, til man kan lægge en ny, på SAMME sektor....
Ligeledes, bør der gå fx. 15 min. , fra man har Frisat en sektor, til man SELV kan tage samme sektor igen.....

Det vil også afhjælpe, at man kan " låse " en sektor, gang på gang, ved at frisætte og indtage samme sektor , med det samme.

Herved, er der stadigvæk plads, til de der gerne vil lave point., ved at frisætte og indtage...

Og det giver en klan, en fair mulighed, for at sætte nyt forsvar, hvis man kan slå en belejring væk..

Herved, kommer det også lidt til sin ret, at det jo koster en del, at sætte forsvar...

Selvfølgelig, kan en lille klan / enkeltmandshær, jo blive ved, at lægge belejring.
MEN, hvis der er en reel mulighed, for at sætte nyt forsvar, så kan det jo i længden blive et problem, at have tropper nok.. :)


Med venlig hilsen
Memento
mig1234
 

DeletedUser1526

Guest
Hej alle

Ja nu vil jeg også blande mig.

Dette er et strategisk krigsspil. Det går ud på at banke hinanden. Det er nemlig sjovt. Bare at samle point derimod ødelægger lidt spillet. Det samme med sabotage.

FORSLAG :

Punkt 1.... Ingen angreb, mellem kl. 24 og kl. 7.


Punkt 2....

Derudover... : Der skal gå fx. 15 min. , fra man har lagt en belejring, til man kan lægge en ny, på SAMME sektor....
Ligeledes, bør der gå fx. 15 min. , fra man har Frisat en sektor, til man SELV kan tage samme sektor igen.


1) At begrænse tidsrummet man kan angribe i, er at begrænse de mulige strategier. En klan med 2-3 krigere ville fx få svært ved at tage en sektor fra en storklan med 7-8 krigere, der alle er på vagt. Derfor er natangreb her en god mulighed for at være med alligevel.

2) Ikke at kunne belejre igen med det samme ødelægger også de smås chancer for at være med. Hvis de har angrebet og er blevet slået tilbage, så kan den anden klan jo let sætte fuldt forsvar igen. Så skal de små starte forfra. Derfor er det også en dårlig idé.

For at mindske sabotage synes jeg, som jeg også har sagt et andet sted, at kvk skal adskilles fra pvp tårnene og man skal ikke længere have varer tilbage nå man frisætter.

Om der skal være et minimumsantal medlemmer i klan, før den kan deltage i kvk ved jeg ikke, men hvis der skal, synes jeg også, at 7 lyder godt... Kan have noget at gøre med, at jeg læser for mange eventyr...

Hilsen
Hunulven
Problembarn
 

DeletedUser1801

Guest
Hej Hunulv,

Sabotage, har INTET med tårnene at gøre.. !!

Og at sige man ikke får varer tilbage, når man frisætter, DET hjælper da heller ikke, på sabotage.. !!
Er da ganske ligegyldigt, om man får 5, 10 eller ingen varer igen.

Og hvad skal minimums antal i en klan hjælpe.. ?? Ingenting.
Er da det mindste problem, at samle 7, der vil ødelægge for andre.. :)

Og når du nævner strategi....
Strategi, har ikke noget at gøre med " at banke hinanden "....

Strategi, er en langsigtet plan, som skal føre til et mål, man har sat sig..
Hvis målet er " at banke hinanden ", så er det ikke en strategi.
Og ja, FoE ( KvK ) er et strategisk spil..

Men skønt, med forskellige holdninger :)

vh.
mig1234
 

DeletedUser1380

Guest
Til Mig1234

Kan ikke tilslutte mig dit forslag.
Folk har forskellige arbejdstider......og dermed fri på forskellige tidspunkter.....- at begrænse natspillerne, der er sårbare om dagen...er vist at ville mele egen kage? (ville du bryde dig om, at der blev lukket ned, hvor du har fri?)

Ja jeg synes fortsat det er en god ide at skille kvk og pvp pointene ad.....for hvorfor så drøne rundt og hoppe på klaner man ikke mener bør være her og lege med...eller sidde og hoppe mellem to frie sektore.....
Kald det hvad I vil....men tror bestemt ikke dette var hensigten med kvk fra start af....
I øvrigt mener jeg at kvk-reglerne er fine som de er.....
- det er det ufine spil og dansen rundt mellem klaner og lyn-kineser-klaner, blitzklaner vi skal have sat en stopper for


mvh
marjen
 

Hyne68

Aktivt medlem
Der er flere gode og mindre gode forslag til hvordan "ødelæg og hærg"-strategien kan kommes til livs.
Jeg smider også lige et forslag ind, som udemærket ville kunne gå i kombination med ét eller flere af de øvrige:
Frisættelse af sektor(er) skal først være muligt når en klan ejer 10 sektorer.

Bum.
 

DeletedUser1380

Guest
Ja Hyne68...dette ville da virkelig holde klaner væk fra kortene.....Bare sørg for de aldrig får 10 sektore....så kan deres varer nakkes og de svækkes i uendelighed...er det mon det du mener?
Eller er en klan beskyttet mod angreb til de ejer 10 sektore også?
dette ville godt nok ramme storklanerne voldsomt...da alle jo ville springe på dem.....
 
Top