Forslag til ændringer for kvk

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Så stopper vi lige de personlige angreb og holder focus på emnet.

Vi vil meget gerne høre jeres meninger og sender også gerne de forskellige ideer videre, men personlige angreb hører ikke hjemme i denne tråd.
 

DeletedUser1380

Guest
For min skyld kan vi godt betale for en sektor med hær....
Men tror faktisk at reglen blev indført for at skabe ligestilling mellem klanerne.....da 8 mand jo betyder mere for en lille klan end for en stor. Og det er jo godt nok.
Jeg er enig med Micke i at reglerne er fine som de er...men derfor kan man da godt gøre sig overvejelser om, hvordan det kan bliver sjovere, bedre og måske mere fair. :)

Måske det også kunne være mere sjovt spil i at spillet i sig selv byder på flere udfordringer i kvk?
pt har vi jo de aggressive sektore der æder lidt hver dag.
Tænk om der faktisk kunne komme baghold?....Bam en klan angribes af spillet...du har 5 min til at reagere, ellers er sektoren tabt.
Og som tidl nævnt....bakker der skal erobres...moser der måske skal undgås osv osv...vel kun fantasien der sætter grænser?
Måske fokus da ville flyttes lidt mere over på de farer der ville lure i spillet....og tage lidt af toppen af ufreden mellem klaner....uden dog den side bør forsvinde.
:)
 

DeletedUser1066

Guest
Jeg kunne godt tænke mig at 2 klaner kunne angribe 1 klan på samme tid - så kan 2 små klan hjælpes om at nedkæmpe en sektor med meget forsvar på - den klan som har lagt belejringen skal self. have sektoren.

Men kunne også være godt hvis der skulle gå xx tid imellem 2 belejringer så man kan nå at sætte forsvar...
 

DeletedUser

Guest
Hvis forslaget om at det skal koste det samme antal varer at tage en sektor tilbage, som det kostede at tage den skal virke, aå kræver det også et relativt lille maks-antal af sektorer en klan kan eje på et givet kort. (Ellers vil det skabe en situation hvor de største aldrig nogensinde vil risikere at miste deres styrke) Forslaget er dog ikke uden muligheder i mine øjne. Jeg er en relativt ny spiller, der ikke er super langt i forskning endnu, så er derfor ikke et aktiv for min klan i de nyeste tider. Men har tilgengæld muligheden for at hjælpe i KvK i de tidligste tider.

Hvis nu der var et maksimum af sektorer en given klan kan eje pr. kort. Så ville de store klaner have mulighed for at eje dette maksimum af sektorer på alle kort. Mindre klaner kunne fokusere på at sikre maks antal sektorer i de kort de har flest medlemmer aktive i.

De store klaner vil fortsat kunne vokse i styrke hurtigere end de små (de vil kunne eje 10 sektorer på alle kort). Innogames ville få en mulighed for at skrue op eller ned for hastigheden (ved at skrue op eller ned for maks antal sektorer en klan kan eje)

- Dette ville (med sandsynlighed) være med til at sætte en stopper for blitz? sabotage? w/e klaners forsøg på at ramme de store hårdt samt gøre plads til flere klaner (og derved mere KvK)

Jeg kan også se mulighederne ift. at have tidsmæssige stopklodser ift. klanhopperi/oprettelse af små klaner der skabes for at genere. Så at sætte folk i "karantæne" i X antal dage hvis man skifter klan/går i nyoprettet klan giver god mening i mine øjne. At sætte en størrelsmæssig begrænsning op /X antal spillere i en klan før man kan deltage i KvK er også en mulighed, men noget der med sandsynlighed kan omgås rimeligt nemt (især hvis folk har styr på deres IT-viden og brug af proxyservere og lign. festligheder der ses i mange andre browserspil.)
 

DeletedUser571

Guest
Mig1234's er helt sikkert det bedste forslag jeg har set i denne tråd!

Jeg mener dog at de første belejringer burde være noget dyrere, hvilket vil gøre det mindre attraktivt konstant at indtage og frisætte sektorer. Og jo, små klaner kan også godt klare et lidt højere startgebyr.

Og enig, klaner / spillere skulle have en karantæne mod at deltage i KvK ved nyoprettelse / klanskift.
 

DeletedUser1380

Guest
Migs forslag omk sektorpriser er ikke godt...selvom ideen er interessant. Men den ville stille nye klaner på kortene i en umulig situation...da de jo således må betale prisen for en evt regelændring der er skabt henover en udfording mod sabbotageklaner....og det er jo ikke hensigten, vel?

Det ville jo være lige så surt for de mindre klaner......som for de store...hvis et forslag om at sektorpriserne bør udregnes efter klanens størrelse og dermed ydeevne.....?
 

DeletedUser

Guest
Lad os kigge lidt på Mig's forslag.

Klanen: |Stor og Brutal| har 30 sektorer. Indtager nu sektor nummer 31.. Det koster dem 2000+ af alle varer. Så langt så godt.

Klanen: |Lille og ny| har 3 sektorer. men <Stor og Brutal> har lige indtaget en af deres sektorer. Det vil koste dem 2000+ af alle varer at tage den tilbage.

Dette skaber en fuldstændig skævvridning af mulighederne for at tage sektorer der 100% tilgodeser de største på kortene.

Mig's ide er dog ikke uden muligheder (som jeg skrev tidligere) HVIS der medfølger en max-størrelses-regel så man ikke ender med at de største/stærkeste klaner sætter sig på alle sektorer og skaber en situation hvor det er umuligt for mindre klaner at gøre noget ved det.
 

DeletedUser1801

Guest
Hejsa,

Kommentar til DaedalusV, s indlæg....

Jeg tror, at du misforstår DaedalusV :)...

Det jeg mener er: ( lille og ny ), har 3 sektorer, og tager så en fjerde.. ( den 4. koster 5 x 20 varer )....
Så er mit forslag, at så skal det også kun koste ( stor og brutal ), 5x 20 varer, at tage sektoren tilbage igen.....

Det laver altså ikke nogen skævvridning... ( lille og ny ), kan jo så bare tage tilbage igen, dagen efter, hvis de vil...
Så bliver der plads til, en masse kampe.
Tro mig... Hvis en klan har 30 sektorer, og skal til at tage sektor 31, ( den koster 5 x 2205 varer )...Så vælger man IKKE at angribe, hverken ern stor eller lille klan, da risikoen, for at blive slået væk, er meget meget stor.... ( os så er der jo spildt 5 x 2205 varer )..

Så det vil regulere sig selv, hvor " store " nogen klaner kan blive..

vh.
mig1234
 

DeletedUser

Guest
Hejsa,

Kommentar til DaedalusV, s indlæg....

Jeg tror, at du misforstår DaedalusV :)...

Det jeg mener er: ( lille og ny ), har 3 sektorer, og tager så en fjerde.. ( den 4. koster 5 x 20 varer )....
Så er mit forslag, at så skal det også kun koste ( stor og brutal ), 5x 20 varer, at tage sektoren tilbage igen.....

Det laver altså ikke nogen skævvridning... ( lille og ny ), kan jo så bare tage tilbage igen, dagen efter, hvis de vil...
Så bliver der plads til, en masse kampe.
Tro mig... Hvis en klan har 30 sektorer, og skal til at tage sektor 31, ( den koster 5 x 2205 varer )...Så vælger man IKKE at angribe, hverken ern stor eller lille klan, da risikoen, for at blive slået væk, er meget meget stor.... ( os så er der jo spildt 5 x 2205 varer )..

Så det vil regulere sig selv, hvor " store " nogen klaner kan blive..

vh.
mig1234
Jeg har helt fat på hvad du mener.

Klan A tager en sektor fra klan B.

Det koster klan A X antal varer.

Klan B tager sektoren tilbage.

Det koster klan B X antal varer.

Hvor X bestemmes af antallet af sektorer klan A ejer.

Dette er ganske fint og giver masser af god mening (for en stor klan)
Så længe klan A er lille og ny koster det klan B et minimalt antal varer at tage sin sektor tilbage.
I tilfælde af at klan A er den store, koster det et enormt antal varer for klan B at tage sin sektor tilbage.

Derfor.

Skævvridning til stor fordel for de store klaner.

Hvis en klan har 30 sektorer og skal tage sektor 31 (den koster åbenbart 5 x 2205 varer) Så vælger man lige netop at angribe en lille klan (der jo så skal betale 5 x 2205 varer for at tage sin sektor tilbage efter dit system)

Dit system tager nemlig kun højde for en situation hvor en lille klan tager en sektor fra en stor klan. (man skal "kun" betale det antal varer det kostede at indtage sektoren)

Hvis man bruger dit system, så skal der netop være en maks begrænsning på antallet af sektorer en klan kan eje på et kort for at sikre at der ikke skævvrides for meget.
 

DeletedUser1801

Guest
Hej igen DeadulusV,

Nej, Den " lille " klan , skal IKKE betale ( 5 x 2205 varer ), for at tage tilbage.
Den skal da kun betale det, den gjorde første gang. Altså ( 5 x 20 varer ), jvf. eks..

Så, det giver da ikke en fordel, til den " store klan "...

MEN, det giver en enkeltmandsklan, eller en lille klan, en ENORM mulighed, for at ødelægge for en " stor klan "...
Hvis reglerne, er som nu...

Iøvrigt, når vi snakker klaner. Hvad er så en " stor klan " ?

En klan med mange varer, eller en klan med mange medlemmer ?? :)

Håber det var en bedre forklaring. :)

vh.
mig1234
 

DeletedUser1380

Guest
- men den ville skulle det, hvis den store klan var angriberen i første omgang, ikke?
Og hvis ikke.....så går dit forslag vel bare ud på at sektorene skal blive billigere for de store klaner....- de skal bare vente med at udvidde til, de har varene og så vedligeholde riget ved at tage tabte sektore tilbage billigt.
Er det rigtig forstået?
Hvad med at sektorpriserne udregnes efter en klans ydeevne? (sån ala det danske skattesystem)

(I dette tilfælde må det vel menes at en stor klan er en med mange sektore og en lille én med få...)
 

DeletedUser1380

Guest
Sidder og tænker på om en del af problemet i kvk...er mangle på plads?
De store klaner er jo meget optaget af at bygge store riger op...når de angribes oplever de det som chikane af deres projekt.
Men de der angriber (blitz. og skyggeklaner undtaget)...har også et ønske om at være på kortene....og de der fylder mest angribes jo typisk mest....med mindre de har aftaler og hjælpeklaner.

Hvis der ikke sker en forandring i kvk...hvilken den end måtte være, der kan bidrage til godt spil...så ender det jo med at ganske få klaner sidder på kortene....
Lidt lige som det unge talentfulde fodboldgeni...der glemmer at der er andre på banen......jamen, så går de andre jo bare hjem og giver sig til at spille noget andet....
Og vi har altså mistet en del medspillere...og flere endnu har tabt interessen...som det kører nu.
og bliver der ikke gjort noget...så er det vel bare sådan det er.....
Mener faktisk også jeg kan huske i introfilmen til kvk....at udviklerne regnede med at der var spil til et par år....måske det bare er det vi oplever?...At også her er vejs ende snart nået :)
 

DeletedUser1801

Guest
Hejsa, :)

Jeg må forklare mig dårligt. Beklager..

At udvidde, koster det, som det normalt koster.. !!

Altså, skal man have sektor nr. 31, så koster det ( 5 x 2205 varer )...

MEN, hvis man mister den, fordi en anden klan tager den, så skal det KUN koste det, som den anden klan, gav da den lagde Siegen...
Så har man en mulighed for, at kunne bygge noget op.. Og det giver vel sig selv, helt naturligt, hvor mange sektorer, en klan har Råd til.

Så nej, det rammer IKKE de små klaner.. Det er da ens for alle...!!

En " lile " klan, kan da ligeså nemt tage de første 15 sektorer, som en " stor " klan kan...Så kan altså ikke se problemet.. :)

Og jo, jeg synes der er plads nok på kortene. :)

vh.
mig1234


Iøvrigt, ... Hvis man frisætter en sektor selv, eller den falder ud, fordi man ikke holder forsvar vedlige.. SÅ er det stadigvæk, den " dyre " sats..
 

DeletedUser1380

Guest
Ja enten forklarer du det dårligt..ellers har vi bare vanskeligt ved at forstå det...eller bare ikke kan se godt spil i det.
(mener det er HM og jern der allerede er næsten helt fyldt ud.....så tror der er pladsmangel der for nye spillere og klaner)

Hvad med 2 typer kvkkort?
Et til de som gerne vil bygge store riger op....lad dem stille og roligt om det.....
Og et, hvor der fx kæmpes i højere grad om div områder og med et max-antal på fx 7 sektore....
Da vil de to forståelse for hvad KVK går ud på blive skilt ad.....
 

DeletedUser

Guest
Så en stor klan udvider. sektor 31 koster dem 5 x 2205 varer.

En anden klan tager den.

Stor klan kan tage den tilbage igen, og igen, og igen, og igen. Hver eneste gang langt langt billigere end da den store klan oprindeligt udvidede. (medmindre en anden klan med 30 sektorer har taget kampen op)

Det vil jo stadig skabe en skævvridning af "magten" i KvK.
Jeg prøver virkelig på at forstå det her Mig. Men hvert eneste scenario jeg stiller op i hovedet vil ende med at en stor klan vil få en rimeligt stor fordel ift. små klaner. Det vil bare gøre at enhver klan med overvægt af folk der hurtigt kan indtage et nyt kort i en ny tid vil få en uoverkommelig fordel (de er de første på kortet, kan indtage og udvide hurtigt/effektivt uden stor konkurrence samt have langt længere tid til at spare varer op end folk der ikke er helt så langt fremme i forskning)

Men altså. Hvis der er et maksimum af sektorer en klan kan eje på et givet tidskort. Så kan innogames skrue på den begrænsning (værktøj til at holde KvK levende er en god ting) samt giver det incitament til at en klan er på flere/alle kort.
 

DeletedUser1800

Guest
fratag muligheden for at frisætte , så ender det ganske hurtigt med de klaner som tager 3 - sætter 2 fri og går videre Kun for at sabotere andre
 

DeletedUser1380

Guest
Jamen det er jo bare også sån man flytter fra et område til et andet Y....
Lad da hellere det være muligt at frisætte alle sektore igen.... og så få løst udfordringen med blitzklaner på anden vis.

Men det ville da være fedt om blitzklanerne kunne indrages i spillet, frem for at ekskluderes?

Så jo mere jeg tænker over det......så må der to spilleplader til :)
Én hvor de 3-4 storklaner kan hygge sig med hverandre....og skabe fodboldbaner
og én til de som holder af krig og strategi kan holde til....med max 7 sektore...muligheden for at frisætte alt...baghold fra spillet...erobringer af bakker...alt mulig.
Dette ville jo virkelig tilgodese de forskellige tilgange der er til kvk...og burde bestemt ikke kunne lægge op til sure miner i nogen af lejrene!
Jeg er på nippet til at føle, at hvis man ikke kan støtte op om mine forslag...særlig det sidste...så er det fordi der er en skjult dagsorden!

Så støt op om mine forslag...så kan vi måske være med til at gøre en forskel....der kommer jo nok også forslag fra andre steder....og måske noget af det kan forenes med de vi bimler med.....:)
 

DeletedUser1380

Guest
Tak for det! En stor indrømmelse det er....og en meget flot én af slagsen :)

Men nu handler denne tråd jo om, at komme med et holdbart forslag til at gøre kvk sjovere...for tjaa helst alle....(også de som kan synes at nogle kanaljer)
Der har fra begge lejre kommet forslag....der, synes jeg, har synliggjort endnu engang...at problemet er, at der er for lidt plads til 2 opfattelser af kvk.
Nogle vil bygge gigantiske riger op...andre vil gerne de spændende kampe...........begge store udfordringer....og tilsluttet af mange, der går op i spillet med liv og sjæl! :)
Jamen så lad os dog få de 2 kort? Og legen kan fortsætte til glæde for begge typer forståelse.....og for FoE

Men uden opbakning...så sker der ikke noget.....tingene fortsætter...og de der har spillet længst tid vil i sidste ende vinde.
Forestil jer en spille der lige er kommet i jern...ligegyldigt om denne spiller er i ny eller gammel klan...kommer aldrig til at opleve kvk...som vi andre gjorde det, da kvk startede.....Da legen er ved at dø.
Såå bak op om mit forslag.....nogen der kan lave valg-plakater...og har lyst til at stemme dørklokker? ;)
 
Top