Forslag til ændringer for kvk

DeletedUser355

Guest
Jeg er ikke på beta, men mener at have fået fortalt at der kommer til at ske noget mht KvK og for os "gamle spillere" Ved i noget om det?
For det kan da måske tage noget af presset på jer fra storklanerne, der jo helst ikke vil angribes;-)
For der er jo ikke meget at kæmpe for efterhånden. Når alt forskning er færdig, alle kort taget, alle (relevante) SB´er er bygget, umuligt at lave medaljeudvidelser osv. hvad skal man så lave? Så er det jo nogen går i krig på diverse KvK-kort uden andet formål end at tage nogen nemme kampe. Og Hynes forslag mener jeg er helt ude i hampen også set fra storklanernes side. Man skal jo nogen gange bevæge sig fra en position til en anden og så frisætter man da efterhånden som man kommer frem.
Som jeg ser det er der to ting der irriterer:
Folk som Tommythegreat, Freja125 og en del andre der tager og frisætter de samme 2-3 sektorer i en uendelighed for at komme nr. 1 i deres tårn og frem på ranglisten.
Løsning: Adskil KvK fra tårn-points.
Folk der går ud deres moderklan og tager nemme og billige sektorer fra deres "fjender". Der har Inno forsøgt med 7 dages karenstid. Dette er åbenbart ikke nok. Skal man evt forlænge den? Eller skal klanen have eksisteret en vis tid før man må sætte siege f.eks.? Har dem der er på beta viden om der diskuteres dette problem (som det jo er)?
 

DeletedUser1380

Guest
Godt indlæg Skivel
- jeg følger tanketråden...
Hvad med en føl-tid i en ny klan?...fx 7 dage.....i denne tid kan man ikke deltage i kvk, men tilgengæld få fred og ro til at tilpasse sig de nye forhold.
Vælger man i stedet efter de 7 dage at gå tilbage til sin oprindelige klan.....eller en anden, jamen så er man selvfølgelig føl der.
Ville dette ikke stoppe chikane-spillerne?
Men ja jeg tror også folk keder sig, hvor de har nået vejs ende...har vi også været inde på før.....:)
 

DeletedUser1256

Guest
mange gode foreslag, tror bare at den ene klan der virkelig kører sabotage bare nyder al opmærksomheden.
At indfører at det igen koster 8 tropper per Siege kunne i det mindste sætte en stopper for angreb hvis man er på når der angribes. Den sabotage klan vi alle kender har ikke uendelig med tropper så udover andre gode tiltag så lad os få genindført at det koster 8 tropper per Siege.
 

DeletedUser1380

Guest
At en siege skal være gratis var for at hjælpe de mindre klaner ind på kortene, for at undgå at storklanerne lagde sig på hele spillepladen.

En sabbotageklan er ikke en lille klan, der forsøger at komme ind på et kort.
Og et "offer" vil typisk være den der fylder mest fx fordi de har flest landgange eller er naboer til flest.

Måske man skulle indføre et max antal sektore?...fx 7.....og så skulle kvk handle om at erobre og holde på disse 7 sektore.?
Sikke et liv dette ville skabe....i et stratekisk krigsspil. Terrænet kune gøres langt mere udfordrende og sjovere. Fx at hhave og holde 7 sektore på en bakke ville give mange point. Hvor fx et moseområde ikke ville det....osv

Altså 7 dage som føl hvergang man indtræder en ny klan. Max eje 7 sektore...?
 

DeletedUser1518

Guest
Synes der er mange super gode forslag til hvordan man kan stoppe Sabotage klaner og Blitzklaner eller ihvertfald nedsætte deres muligheder for at genere de andre klaner.
Jeg bakker helt klart op omkring at der skal være x antal dage hvor ny etablerede klaner ikke kan deltage i KvK og gerne mere end 7 dage feks 2 uger og det samme når en spiller bliver optaget som medlem i en ny klan. Dette ville kunne sætte en stopper for det hopperi der til tider finder sted og for at oprette hurtige sabotage klaner.
Så er der en anden ting som falder mig i øjnene, det er at der bliver skrevet at folk keder sig, jamen hvis det er så kedeligt at spille FOE og man ikke kan finde ud at spille stratetetisk, samt det etiske i at spille et spil som FOE hvor der er mange forskellige typer personer og ikke mindst børn, men kun agere som en flok sabotøre og usle banditter, så synes jeg ærligtalt de personer skulle overveje et andet type spil. Et spil der udelukkende handler om at genere og udryde de andre spillere.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Ja Hyne68...dette ville da virkelig holde klaner væk fra kortene.....Bare sørg for de aldrig får 10 sektore....så kan deres varer nakkes og de svækkes i uendelighed...er det mon det du mener?
Eller er en klan beskyttet mod angreb til de ejer 10 sektore også?
dette ville godt nok ramme storklanerne voldsomt...da alle jo ville springe på dem.....

Hvorledes skal det holde klaner væk fra kortene? "Bare sørg for...", det er jo ikke så ligetil, vel?? Så kunne man jo "bare sørge for" at de såkaldte sabotage-klaner aldrig kom på kortet til at begynde med?
Så nej, hvorfor i alverden skulle en klan være beskyttet til de ejer 10 sektorer? Det giver jo ingen mening, og dit svar virker ikke gennemtænkt.
 

DeletedUser1380

Guest
Jo mit svar var gennemtænkt, ved at stille dig spørgsmål til hvad du egentlig mener.
 

Hyne68

Aktivt medlem
JOg Hynes forslag mener jeg er helt ude i hampen også set fra storklanernes side. Man skal jo nogen gange bevæge sig fra en position til en anden og så frisætter man da efterhånden som man kommer frem.

Det kan da umuligt blive et problem, skivel. Det ville da stadigt være muligt at bevæge sig fra ét sted til et andet. Nu skal der bare 10 sektorer til inden man kan.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Jo mit svar var gennemtænkt, ved at stille dig spørgsmål til hvad du egentlig mener.

Troede det var simpelt og præcist nok: En klan kan ikke frisætte sektorer før de ejer 10.
Sabotage-klanernes kendte taktik er jo at nappe 2-3 sektorer og så frisætte, for velsagtens at spare varer til efterfølgende sieges og oplåsning af forsvars-slots. Det bliver noget mere omkostningsfuldt, hvis der skal 10 sektorer til før der kan frisættes.
 

DeletedUser1261

Guest
Folk som Tommythegreat, Freja125 og en del andre der tager og frisætter de samme 2-3 sektorer i en uendelighed for at komme nr. 1 i deres tårn og frem på ranglisten.
Løsning: Adskil KvK fra tårn-points.

Jeg er sikker på at det så ville resultere i en hel del små spillere som begyndte at klage over at de blev angrebet af de højere spillere konstant, da jeg nemlig ikke behøver at angribe nogen overhoved med denne taktik, og alle kan jo bare gøre det samme hvis de har lyst til det. Så ser det ikke som et problem, snarere en løsning på de smås problemer med konstante overfald og udplyndringer.
 

DeletedUser1380

Guest
Ok...nej jeg bryder mig ikke om forslaget, da det er for dyr en pris at betale for det stratekiske spil, for at komme håndfuld spillere, med dårlig spilmoral til livs....

Nej vi må blive enige om et forslag.....som også gerne inddrager de spillere som holder af at kæmpe....et forslag hvor der er pladst til både stratekere og fighters.....og farmers....

Max 7 sektore.....og hold så fast på hat og briller :)
Og vil du ind i en ny klan, så er du føl i 7 dage, hvor du finder dig til rette...og derfor ikke kan kæmpe i disse 7 dage.
og en klan skal min bestå af 7 mand for at kunne kalde sig for en kvk-klan.
Pvp- point og kvk-point skal skildes ad.
Tror bestemt vi ville se et helt nyt billede af , hvem der ligger i top og hvor længe....både på klanrang og i tårnene....
Og så ville det heller ikke gøre så ondt at miste sine dia-sektore, når det kun er max 7 man jo kan miste.
Jeg kan nemlig godt have følelsen af, at nogle spillere føler ejerskab over deres erobrede sektore, særlig hvis de er anskaffet med dia....og at det opleves som sabbotage, hvor en sektor bliver nappet....hmm
Bak op mit forslag..så har vi måske en chance for at det kommer med til Tyskland :)
 

DeletedUser1256

Guest
Eneste man kan bakke op hos dig er foreslag der er kommet fra spillere langt før dig Majren og det er at pvp og kvk point skilles ad...resten er jo en omgang pjat og er kun ting som vil gavne din egen klan. I det hele taget finder jeg det hyklerisk at man kommer med foreslag mod sabotage når man selv sammenarbejder med LG om at ødelægge.

Hyne dit forslag med at skulle have 10 sektore er helt fint og der er mange andre gode forslag som jeg da håber Inno vil kigge på...Majrens er bare ikke en af dem.
 

DeletedUser1066

Guest
for at komme håndfuld spillere, med dårlig spilmoral til livs....

Jeg syntes det bliver lige vel målrettet, at dømme en grupper spiller som grundlæggende bare ikke bryder sin om 1 klan, "for spiller med dårlig spilmoral".
Må give WB helt ret dette handler for marjen ikke om at gøre noget godt for FoE men for hende egen klan.. :s
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1380

Guest
WB og Wisti....Jeg forstår ikke jeres indlæg?

Selvfølgelig kommer jeg da med et forslag, fordi jeg mener det kunne være sjovere.....
I bør holde jer til en ordentlig tone.
Bryder I jer ikke om forslaget....så skriv det.
Har I andre ideer så kom med dem.

Det er fair nok hvis I ikke ønsker muligheden for blitz, klanhop osv stoppet....men så skriv dog det.....
for det er nemlig bare det jeg ønsker.....:)
 

DeletedUser1066

Guest
WB og Wisti....Jeg forstår ikke jeres indlæg?

Selvfølgelig kommer jeg da med et forslag, fordi jeg mener det kunne være sjovere..... ( For hvem? Braveharts ?? )
I bør holde jer til en ordentlig tone. ( Som din ? = Nedladende ? )
Bryder I jer ikke om forslaget....så skriv det.
Har I andre ideer så kom med dem.

Det er fair nok hvis I ikke ønsker muligheden for blitz, klanhop osv stoppet....men så skriv dog det.....
for det er nemlig bare det jeg ønsker.....:)

Sikke en omgang manipulerende øre gas.

Jeg kommenterede ikke på emnet men det personlige angreb du pludselig valgt at dreje det ellers så fornuftigt emne til.. Sørgeligt. :(

Jeg har kigget lidt rundt på forummet og kan ikke finde nogen retnings liner fra Inno på hvordan kvk skal spilles, så derfor kan jeg ikke tage dine personlige provokation alvorligt da ingen forbryder sig på de nuværende regler. Jeg mener dog det ville være fint med nogle regel ændringer på området, men har endnu ikke læst noget forslag som vil gøre det umuligt at fjerne uønskede klaner på kortet på en kort og kontant måde.

1. - 1 klan skal være xx dage gammel.
2. - Lad prisen på 1. belejring (og kun 1 belejring) stige pr. dag klanen er gammel sammen holdt med hvor mange gange klanen allerede har været på kortet.
 

DeletedUser1801

Guest
Hej alle,

Først synes jeg, at vi ikke skal blande emnerne sammen...

Point til tårnene, fra PvP samt KvK...
Hvordan KvK, skal spilles..

Det er 2 vidt forskellige emner...

Burde være ganske simpelt, at løse point problemet..:

Point til tårnene, skal kun komme fra PvP... !!! Så må man kæmpe med naboer, hvis man vil vinde de tårne.. !!

Jeg kan ikke forestille mig, at de spillere, der pt. ligger nr. 1 , i tårnene ligger nr. 1, fordi, de mangler medaljerne....
De ligger KUN nr. 1.. fordi, KvK point tæller med....

Jeg er i NT, ( færdig med at forske ), som så mange andre..
Jeg får mellem 5000 og 15000 medaljer om UGEN, alene fra gentagelses-opgaverne.
Jeg kunne ikke drømme om, at bruge tid, på at vinde et tårn, alene af den grund. !!

Så skil nu bare de point, fra KvK fra de tårne. Så er den lukket.. :)

Og mht. om der skal bruges 8 tropper, når der lægges en siege... ??

Ja, genindfør , det nu bare... :)


Mht. kamp i KvK, og de problematikker det medfører, så har jeg jo allerede kommet med et forslag.
Jeg vil prøve med endnu et forslag, som vil betyde, at " sabotage-klaner " , ikke vil få det udbytte, ved at ødelægge, som det er nu...


Eks...
hvis en klan har fx. 20 sektorer. Så har den 20. sektor kostet 5 x 670 varer..

Hvis en anden klan, ( fx. skygge/sabatage - klan ), tager en sektor.

Så skal det kun koste, de varer, som den anden klan har lagt, at tage tilbage.

Fx. en klan , der tager en sektor, hvor siegen koster 5 x 5 varer, så skal det også kun koste 5 x 5 varer, at tage den tilbage..

Hvis det koster en klan, fx. 5 x 125 varer, , så skal det koste 5 x 125 varer, at tage den tilbage..

Så ville alle have en chance, for at bygge op, og samtidig have en reel mulighed for at tage tibage igen...
( uden at man skal lægge fx. 5 x 1875 varer ). For at tage en sektor tilbage..

Og det vil ikke gå ud over små klaner, da min holdning også er, at er man en klan på fx. 5 medlemmer, så skal det også være sværere, at beholde fx. 20 sektorer, end hvis man er en klan på 75 medlemmer.
Det er da fornuftigt nok..

Mvh.
Memento
mig1234
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1066

Guest
Det var en rigtig godt forslag mig1234 - Det ville i hvert fald af holde mig fra at lave hop.. !
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1100

Guest
Jeg syntes nu reglerne er som de skal være, det er spillet og folk må snart holde op med tude , og sige det dårlig regler fordi de lige har en dårlig periode i KvK det går op og ned, for alle. og selvfølgelig kan man ikke fratage enkelt spiller lave solo klan, hvorfor har de ikke ret til deltage, det minder om dem der brokker sig over naboérne der plyndre, hvorfor lærer man ikke bare at planlægge og nye strategier hvis det man gøre ikke dur, det helt vildt som folk er begyndt pive over ingenting og bare fordi de lige er i modgang, alle har modgang selv stor-spiller og hvis man er stærk nok til kører solo skal man da have lov til det, må da bare være pinligt hvis en solo spiller kan ødelægge noget for en klan der har +40 medlemmer men han skal da ikke holdes ude fordi det træls for andre og de mister sektor, så må man jo spille ludo hvis man ikke kan leve med FoE´s regler , for bliver reglerne ved med blive lavet om stopper jeg sku også snart og tror mange er af samme mening, og har været med fra starten af og den gang var der sku ikke alt det klyngeri over regler det spil du taber intet ved miste lidt, indimellem.

Mvh Micker

mig1234 har fat i noget af det rigtig, og det kan jeg forholde mig til,
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1380

Guest
Ja enig pvp-og kvk point bør skildes ad....

Ja man kan da undres over at nogle klaner tuder over at miste sektore, da det betragtes som hårdt arbejde at anskaffe dem.

Det står vel enhver frit for at gøre sig overvejelser over spillet og komme med et forslag.
min 7 mand pr kvkklan....og så skal der strammes yderligere op omkring klanhop.
Det holder jeg nu på er en rigtig god ide.....for at få endnu mere sjov i kvk
 

DeletedUser1256

Guest
Det var sku et af de bedre foreslag mig1234, det stilslutter jeg mig...satme godt forslag
 
Top